Як налаштувати push-повідомлення для сайту на WordPress
Доброго часу доби, дорогі читачі.
Сьогодні я розповім про те, як налаштувати push-повідомлення для сайту на WordPress. З допомогою цих повідомлень ви зможете оповіщати користувачів про вихід нових статей. Також при наявності великої абонентської бази ви зможете заробляти на продажу push-реклами.
Налаштувати push-повідомлення можна за допомогою зв’язки “Сервіс + Плагін”. Це робиться дуже просто, але у новачків можуть виникнути труднощі. Отже, починаймо!
Зміст
- Що таке push-повідомлення
- Підключаємо push на сайт з WordPress
- Push з допомогою SendPulse
- OneSignal
- Як включити і вимкнути
- Інші сервіси для налаштування push-повідомлень
- Висновок
Що таке push-повідомлення
Push-повідомлення дозволяють користувачам оперативно отримувати сповіщення про вихід нових матеріалів. Зазвичай вони використовуються на інформаційних сайтах – статейниках і новинних порталах.
Вони можуть працювати тільки з захищеним з’єднанням. Тобто вся інформація передається в зашифрованому безпечному вигляді.
Напевно ви помічали, що при відвідуванні певних веб-сайтів спливає повідомлення: “ви Хочете підписатись на оновлення сайту?”
Якщо ви погодитеся, то з цього моменту на ваш пристрій будуть приходити повідомлення.
Працюють push майже зі всіма популярними пристроями – смартфонами на Андроїд, веб-браузерами, Айфонами і планшетами.
Push використовується не тільки для доставки повідомлень про вихід статей або реклами. Наприклад, ви можете включити push-повідомлення від Ощадбанку – будуть надходити сповіщення про будь-грошової операції, в якій задіяний ваш аккаунт.
Загалом, push – це практично, зручно, цікаво. З їх допомогою можна доставляти практично будь-яку інформацію: вихід нового відео на Ютубі, нове повідомлення у ВКонтакте або месенджері, повідомлення від банківського додатка або щось ще.
Що стосується вебмайстрів, то настройка пуш-повідомлень для них просто обов’язкова. Справа в поведінкових факторах та постійної аудиторії, яку можна формувати за допомогою цієї технології.
Стосовно поведінкових факторів: якщо ви просуваєте свій сайт тільки під пошукові системи, то користувачі, які приходять за нецільовим запитам, будуть просто псувати вам карму.
Постійна аудиторія буде навпаки приносити користь, значно покращуючи показники поведінкових факторів. Якщо вони підписалися, значить їм цікаво. А якщо їм цікаво, значить будуть читати статті та проводити на сторінках більше часу.
В кінцевому підсумку, більш високі показники ПФ будуть звеличувати ваш проект в очах пошукових систем. Якщо контент затребуваний, і багато людей регулярно відвідують сайт, значить, він може сподобатися й іншим.
Пошуковики почнуть рухати матеріали вашого ресурсу вгору по позиціях. Користувачі переходять з пошукової системи, будуть покращувати ПФ ще більше. Можливо, вони теж підпишуться на попередження і приєднаються до армії постійних читачів.
Також ви зможете монетизувати свою базу пуш-підписок. Останнім часом до цього виду монетизації ставляться з недовірою – користувач підписувався на розсилання нових матеріалів, а не на рекламу – але деякі вебмастери все одно розсилають по своїх базах рекламні оповіщення. Це приносить їм дуже непоганий дохід.
Далі я розповім про те, як зробити пуш-підписку на сайті з WordPress.
Підключаємо push на сайт з WordPress
Так як WordPress зараз використовується абсолютною більшістю вебмайстрів, його ми і будемо розглядати в першу чергу. Налаштувати пуш на ВордПресс можна за допомогою плагінів.
Тим не менш, вам все одно доведеться реєструвати аккаунт на сервісі. А потім пов’язувати плагін з цим сервісом.
Але перед тим як перейти до безпосередньої налаштування, ви повинні переконатися в тому, що ваш сайт використовує захищене з’єднання і має дійсний сертифікат SSL. Також повинен бути налаштований редирект з http https. Без цього налаштовувати пуш на сайті немає сенсу. Він працює тільки по зашифрованому каналу.
Якщо все добре, то можна переходити до наступної інструкції. Як я сказав раніше, щоб підключити пуш на сайт з ВордПресс, необхідно користуватися спеціальними сервісами. Деякі з них працюють у зв’язці з плагінами, деякі просто надають скрипти.
Сервіси бувають різні: платні, безплатні, полубесплатные і т. д.
У цій статті ми розглянемо сервіси, якими можна користуватися безкоштовно. Іноді тільки до певного порогу. Зазвичай це 1 000 – 2 000 підписок. Для початківців вебмайстрів – непогані цифри.
Далі вартість використання буде залежати від кількості передплатників. Чим їх більше, тим більше потрібно платити.
Push з допомогою SendPulse
Сервіс розсилок SendPulse дозволяє налаштувати безліч видів розсилок: поштові email-розсилки, SMS, SMTP, web-push, Viber і т. д. Нас цікавить тільки пуш. Тому на ньому і зупинимося.
Спочатку необхідно зареєструватися на SendPulse. Для цього переходимо на офіційний сайт, знаходимо в куті кнопку “Реєстрація”, натискаємо на неї.
Спливає вікно, в яке потрібно ввести всі дані.
Вводимо ім’я, email, телефон і пароль. Натискаємо на кнопку “Реєстрація”.
Також ви можете скористатися реєстрацією через соцмережі. У такому випадку вам просто необхідно авторизуватися на одному з представлених сервісів, після чого повернутися на цю сторінку, викликати форму і клацнути на потрібній кнопці. Sendpulse збере всі дані і створить аккаунт.
Після реєстрації ви повинні підтвердити аккаунт. Перевірочний код прийде на вказану поштову скриньку, його потрібно ввести в поле і натиснути на кнопку “Підтвердити”. Після цього аккаунт буде створений, вас перекине в панель управління.
Нас цікавить розділ “Push”, натискаємо на іконку і переходимо в нього.
Тут нам коротко розповідають про те, що значить пуш для маркетингу, як це може допомогти в залученні трафіку і т. д. Можна ознайомитися з цією інформацією, буде корисно.
З допомогою кнопки “Додати новий сайт” ми зможемо перейти до додавання нового ресурсу в сервіс. Натискаємо на неї.
Нас відразу перекидає на сторінку з формою, куди ми повинні ввести адресу сайту, вибрати картинку сайту – буде відображатися в повідомленні, налаштувати поведінку скрипта, який буде пропонувати відвідувачам підписатися.
Введіть адресу сайту у верхнє поле. Після цього клацніть на кнопку “Вибрати зображення” і виберіть картинку 128 на 128 у форматі JPG, GIF або PNG. Вага не більше 200 КБ.
“Запит на підписку” дозволяє встановити момент, коли користувачеві вискочить повідомлення з пропозицією підписатися на оповіщення. Є три варіанти: відразу після заходу на сайт, при кліці на елемент, по закінченні певного часу.
Найприємніший – з проміжний запитом. Через нього ви зможете налаштувати красиву форму, яка буде спливати в певній частині вашого сайту.
Самий використовуваний варіант – плаваюча кнопка. Але ви можете вибрати будь-який інший.
Нижче ви можете налаштувати колір і текст.
Також ви можете додати текст-підказку і відредагувати його. Між словами “сайту” і “відправляти” залишаємо два пробілу – там буде назва вашого проекту.
Після цього переходимо до наступного кроку. Тут нам пропонується готовий код, який ми повинні вставити у файли з нашого сайту.
Також ми повинні завантажити JS-скрипти і розмістити їх в кореневій папці. Для початку розберемося з кодом. Копіюємо його і йдемо в панель адміністратора WordPress.
Далі переходимо в розділ “Зовнішній вигляд” – “Редактор”. У бічній панелі знаходимо файл заголовка header.php.
Вставляємо код перед тегом </head> і натискаємо на кнопку “Оновити файл”.
Тепер ми повинні скинути JavaScript-файли в корінь нашого сайту. Натискаємо на кнопку “Скачати файли” – вони завантажаться на наш комп’ютер у вигляді архіву.
В самому архіві два файли: sp-push-manifest.json і sp-push-worker.js. Їх ми і повинні завантажити в кореневий каталог. Зазвичай це public_html.
Для цього ми можемо скористатися плагіном WP File Manager, вбудованим файловим менеджером хостингу або ж FTP-клієнтом.
Після завантаження файлів переходимо на сторінку SendPulse. Натискаємо на кнопку “Перевірити налаштування”. Якщо ми все зробили правильно, то сервіс сповістить нас про це.
Далі можна буде перейти в “Налаштування”, де доступні всі раніше виставлені параметри.
Для розсилки Push повідомлень сервіс можна використовувати абсолютно безкоштовно. Ніяких обмежень за кількістю передплатників тут немає.
Зате є копірайт “Працює з допомогою SendPulse” – відображається прямо у вікні з пропозицією підписатися, очі не муляє.
Після того, як користувач підпишеться на повідомлення, сповіщення про вихід нових статей не будуть приходити на комп’ютер під управлінням Windows/Linux/MacOS або смартфони: Android або iPhone.
У Windows 10 буде використовуватися спеціальна служба повідомлень – вона буде сповіщати користувачів про вихід нових матеріалів вашого сайту нарівні з іншими повідомленнями від програм чи операційної системи.
OneSignal
OneSignal – це ще один сервіс, який можна використовувати для створення пуш-розсилок. На цей раз вам не доведеться мучитися з кодом – є плагін, який підтримується розробниками. Він доступний для установки прямо з каталогу.
Переходимо в “Плагіни” – “Додати новий”. Вводимо назву “OneSignal” в поле пошуку. Клікаємо на “Встановити”, далі на “Активувати”.
Відразу після установки і активації плагіна ми повинні перейти в налаштування. Вони будуть доступні прямо в бічній панелі ВордПресс.
Все гранично просто: необхідно створити акаунт на сервісі OneSignal, далі створити онлайн-додаток push-повідомлень. Після цього необхідно отримати спеціальні ключі та ввести їх в адмін-панелі – налаштуваннях OneSignal.
Натискаємо на посилання, нас перекидає на сторінку реєстрації. У правому верхньому кутку знаходимо кнопку “Log in”, далі у спливаючому вікні, внизу, натискаємо на “Sign up”.
Вікно змінюється на форму реєстрації. Стандартну, де потрібно ввести email, логін і пароль.
Якщо ви вирішили реєструватися класичним способом, то після введення даних і кліка по кнопці “Create account” вам доведеться підтверджувати електронну пошту за допомогою листа.
Після цього ви зможете увійти в систему, використовуючи свої дані. Вас перекине на порожню сторінку. На ній ви повинні створити “додаток” – тобто це вже другий крок.
Натискаємо на кнопку “Add app”.
У спливаючому вікні вводимо назва нашої програми. Його будете бачити тільки ви, тому без різниці яка.
Далі знову натискаємо на кнопку, нас перекидає на сторінку з налаштуваннями. При виборі платформи клікаємо на “Web Push”.
Натискаємо на кнопку, нас просять вибрати тип проекту, на якому будуть використовуватися push-повідомлення.
Нас цікавить CMS WordPress – натискаємо на другий варіант. Далі, трохи нижче – на логотип ВП.
Внизу сторінки з’явиться форма для настроювання сайту на WordPress. Туди ми повинні ввести назву і адресу. Там же можна завантажити іконку, яка буде відображатися в повідомленнях.
Рекомендований розмір картинки – 192 x 192. Якщо ви будете завантажувати її з іншого сайту, то переконайтеся, що посилання має протокол https.
Якщо у вашого сайту не всі сторінки використовують https-з’єднання чи ні редиректа, то ви можете позначити пункт “My site is not fully HTTPS”.
Далі доведеться окремо налаштовувати бібліотеки, які допоможуть вам використовувати пуши на сайті без захищеного з’єднання.
Як тільки всі заповнили, натискаємо на кнопку “Save”, нас перекидає на сторінку з ключами – їх потрібно буде ввести в налаштуваннях плагіна OneSignal – панелі адміністратора WordPress.
Відкриваємо вкладку з налаштуваннями OneSignal, клікаємо на “Configuration”. Там першими рядками розташовані потрібні поля. Копіюємо туди APP ID і API KEY, прокручуємо сторінку вниз і зберігаємо налаштування за допомогою кнопки “Save”.
Також ви зможете налаштувати колір дзвоника, він буде відображатися або праворуч, або ліворуч, його розмір, пояснення, які з’являються при наведенні курсору.
Про всіх цих налаштуваннях ви можете почитати в документації від розробників.
Як включити і вимкнути
Після установки пушей на сайт я рекомендую перевірити роботу і самому підписатися на повідомлення. Якщо оповіщення не приходять – значить ви щось зробили неправильно. Якщо приходять, значить, вони будуть працювати і в інших відвідувачів.
Скасувати такі повідомлення можна буде за допомогою налаштувань браузера. Саме він є “постачальником” цих повідомлень. Робиться це дуже просто, достатньо перейти параметри.
Також ви можете вимкнути web-push прямо на сайтах.
В Яндекс Браузері достатньо клікнути на іконку замку, відкриються параметри сайту, де необхідно відключити повзунок “Отримувати повідомлення”.
У браузері Opera ви також повинні натиснути на замочок, вибрати “Налаштування сайту”, перейти до параметрів – до пункту “Повідомлення”.
У Google Chrome теж все просто: клікаєм на замок – “Налаштування” – “Повідомлення”.
У телефоні для цього є окремий пункт в налаштуваннях. Як правило, налаштування сповіщень там в перших рядках. Знайти праці не складе.
Загалом, майже скрізь повідомлення дуже просто відключити або, навпаки, включити.
Інші сервіси для налаштування push-повідомлень
Можна скористатися і іншими сервісами для налаштування push-повідомлень на своєму сайті. Пропоную ознайомитися із списком актуальних сервісів:
- Push.World
- Push.Expert
- Push4site
- PushAll
- LetReach
- PushCrew
- Gravitec
- Pushover
Сервіси платні. В деяких з них передбачено тестовий або безкоштовний тариф з обмеженнями.
Висновок
Я розповів лише про два способи налаштування push-повідомлень для сайту на WordPress. Є і інші, просто ці – найбільш популярні і зручні. Їх просто налаштувати, є можливість кастомізації. І найголовніше – вони безкоштовні. Нехай у другому випадку з обмеженням за кількістю передплатників.
До речі кажучи, якщо ви запитаєте, який з сервісів я використовую на своїх проектах – 50 на 50. Частина моїх сайтів використовує OneSignal, частина – SendPulse. Як на мене, ці сервіси однаково гарні. Сендпульс навіть кращий, бо повністю підтримує російську мову.
До речі про монетизацію за допомогою пушей. Зараз для багатьох вебмайстрів це основний спосіб заробітку. Контекстна реклама тепер приносить копійки, для партнерських програм потрібна відповідна ніша і вміння грамотно розміщувати матеріали. Залишаються тільки пуши – вони можуть генерувати десятки або сотні тисяч рублів на місяць – при наявності великої бази, природно.
Якщо ви хочете дізнатися про це більш детально, то я рекомендую вам курс для вебмайстрів від Василя Блінова – автора цього блогу. Цей курс розрахований на поетапне проходження з домашніми завданнями. ДЗ перевіряються досвідченими веб-майстрами, які готові, в разі чого, щось підказати або пояснити.
Тема монетизації і push-підписок теж розглядаються на цьому курсі. Для отримання більш детальної інформації перейдіть за посиланням вище.