Що таке нативна реклама, і чому все скоро перейдуть на неї: види та приклади

Поширити

Привіт всім! Напевно, не раз бачили на ТБ, як ненав’язливо рекламують шампунь “Кінська сила” або молоко “Простоквашино”. Це нативка, яка підвищує продажу і приносить мільйони. Заінтриговані? Тоді йдемо розбиратися, що таке нативна реклама і як вона влаштована.

Зміст

  • Що означає нативна реклама
  • Чому нативна реклама краще звичайної
  • Види
  • Як не переплутати з іншими видами реклами
  • Приклади
    • ВКонтакте
    • Instagram
    • YouTube
    • Серіали і кіно
    • Яндекс.Дзен
    • Яндекс
    • Google
    • Живий Журнал
    • Сайти
  • Секрети гарної нативної реклами
    • Стратегія
    • Подумайте над концепцією
    • Розробка контенту
  • Аналіз ефективності
  • Де розміщувати: популярні майданчики
  • Висновок

Що означає нативна реклама

Нативна реклама (англ. native advertising) – ненав’язлива реклама, яка підлаштовується під інтереси аудиторії, формат майданчики, де розміщується. Це корисний контент, який не містить в’їдливих закликів до дії.

Всі втомилися від тизерної реклами, де лякають картинками і обіцяють схуднення на 10 кг або позбавлення від артрозу з допомогою дешевого аптечного кошти.

Рекламу сприймають у багнети. Особливо приїлися формати “Ну купи в мене” на ТБ, радіо, в інтернеті. Мета нативки – бути почутою. Вона сприймається як звичайна інформація.

Сама нативка існує з 19-го століття. Вона вперше з’явилася в журналі The Furrow, де в статтях про сільське господарство акуратно просували фермерські продукти. Термін “Нативна реклама” придумав американський бізнесмен Фред Вілсон на конференції по маркетингу в 2011 році. А ЗМІ The New York Times, The Washington Post закріпили його.

Enders Analysis і Yahoo підрахували, що до 2020 року кількість нативної реклами збільшиться до 156 %. В Європі вона займе половину від усього рекламного контенту.

Чому нативна реклама краще звичайної

Пробиває банерну сліпоту. Звичайну рекламу на сторінці не бачать. Банери ігнорують в будь-якому місці. А нативку помічають 60 % користувачів. Половина з них навіть відразу купує.

Не блокується. Нативна реклама настільки природна, що більшість блокувальників начебто AdBlock залишають її.

Викликає довіру. Ви читаєте 2 статті про миючий пилосос. В одній розкриваються переваги компанії, товару, а потім слід заклик купити через сходинку. В інший написано, як позбавитися від пилових кліщів і підтримувати чистоту. Внизу написано, що миючий пилосос заощадить час. У кого б ви купили? Правильно. У другій компанії, тому що вона несе користь безкоштовно, а потім згадує про своїх продуктах.

Настав час, коли турбота про людей – головний двигун продажів.

Окупається. Нативна реклама дорожче. Але люди купують завдяки їй в 2 рази частіше.

Види

Класифікація умовна. У маркетингу ще поки не навчилися бачити грань між проплаченим контентом і натуральній рекламою. Щоб не переплутати сфінкса з собакою і розрахувати ціну правильно, є умовний поділ на види:

  1. Спонсорський контент. Додавання рекламного вмісту у що завгодно: серіали, блоги, журнали, книги. Таємний піар в кіно, коли актор користується товаром, найдорожчий. Дешево можна купити статтю на блозі з сервісу Блогун. Там власники ЖЖ беруть від 600 руб. за пост.
  2. Рекомендації. Коли радять подивитися схожий ролик або матеріал, то це нативка у більшості випадків, а не щира допомога.
  3. Публікації в соціальних мережах. Ви бачили і будете стикатися з нативною рекламою в Инстаграме, ВКонтакте, Facebook. Люди частіше її публікують там, тому що це дешево, швидко і охоплює величезну частину аудиторії.

Формат будь. Починаючи від фотографії і закінчуючи статтею на пару сторінок. Все залежить від публіки і майданчики, де розміщується нативка. Наприклад, на YouTube відеоролики, на блозі – текст. Як це виглядає на ділі, дізнаєтеся, коли ми дійдемо до прикладів.

Як не переплутати з іншими видами реклами

Нативка не опрацьована до кінця. Новачки не бачать відмінностей між джинсою, контент-маркетингом.

Припустимо, ви читаєте про те, як розбагатіти. Але під кінець стаття розчаровує, тому що замість слушних порад, вас зустрічає погано замаскована реклама курсів по особистісному зростанню. Значить, ми маємо справу з джинсою. У ній можуть брехати і прикрашати правду.

Джинса вважається чорним методом просування. Вона топить бізнес. Якщо компанія бреше, то почнуть сумніватися і партнери, і покупці.

Контент-маркетинг – просування продукту і завоювання довіри. Там ви не знайдете чіткої реклами, закликів до дії. Це корисна і розважальна інформація. Мовна онлайн-школа Skyeng публікує корисні матеріали з англійської. Наприклад, “7 помилок, які роблять росіяни в англійській мові”. Так вони показують експертність, завойовують довіру.

Після неї користувач поважає і любить бренд за безкоштовні поради і позитивні емоції.

Нативку завжди позначають “Спонсорську”, “При підтримці бренду N” і т. д.

Приклади

Що відрізняє хорошу нативну рекламу від поганої? Правильно, реакція. Якщо після її перегляду здається, що хочуть нав’язати покупку, значить, все кепсько.

ВКонтакте

У ВК це самостійний пост, що складається з тексту, картинки або відео. Хоча візуальний формат краще працює в Инстаграме і на YouTube. Рекламний контент розміщують у тематичній групі, де сидить цільова аудиторія. Охоплення (активність) теж повинен бути на рівні. Ось тоді буде результат.

Група Вконтакті Bon Appetit рекомендує своїм передплатникам Nutella з допомогою простих рецептів з шоколадної пасти.

Instagram

Лідер за нативної рекламі. У зірок Инстаграма раз 5 точно зустрінеш її.

Приклад № 1. У танцівниці і представника Avon Ксенії (ksenia_y.e.s) піст, який просуває духи. Там вона зізнається, що обожнює колекціонувати аромати і новий купила з хорошою знижкою. А гарне фото тільки ще більше привертає увагу.

Приклад № 2. У Бузовій (buzova86) я знайшла з десяток подібних постів. Але мою увагу привернув цей. Тут вона не тільки хвалиться шампунем, але і розповідає про проблеми навколишнього середовища. Досить мило.

Зірка Инстаграма показує, наскільки приємно зустрічати ранок зі свічками конкретної марки.

YouTube

Саша Спілберг зробила ванну з чіпсів lay’s. Блогерша не розхвалює марку, не говорить, як це смачно, але кілька разів на камеру потрапляє упаковка з назвою, їсть їх. Розумно. Глядач підсвідомо захоче чіпсів після цього ролика.

Сыендук придумав цілий мультик “КОПиКОТ” для просування кэшбэк-сервісу Kopikot. Серія про селфи-картель найсмішніша і актуальна для нашого часу. А як уміло вписалася реклама в кінці.

Комедійний канал “МЕD” випустив скетч про смартфонної сліпоти. Новий діагноз, коли людина сидить в телефоні і не помічає нічого навколо. І в результаті все лікується тарифом “Смарт” від МТС, де можна переносити залишки трафіку на наступний місяць. Друге місце за вміння вбудовувати рекламу у відеоролик. Перше залишається за Сыендуком.

Блогер і рок-виконавець Radio Tapok співає, грає на гітарі і так вміло додає рекламу, що не підкопаєшся.

У пісні про війну “Primo Victoria” миготять кадри з танками і футболка з назвою знаменитої гри “World of Tanks”. Не випадково це.

Серіали і кіно

На екрани нативна реклама просочилася років 30 тому. У старих голлівудських фільмах миготять банки Pepsi, кросівки Nike, закусочні начебто Papa John’s.

Головна героїня саги “Сутінки” частенько користується MacBook. І зовсім цього не приховує.

У будь-якому корейському серіалі концентрат нативної реклами зашкалює. Найпопулярніше: телефони, випивка, косметика, прикраси, машини. Смішно, але навіть у бідній героїні, яка ховається від боргів, є новий Samsung Galaxy.

У фільмі “Назад в майбутнє” нам ненав’язливо пропонують 2 речі: баночку Pepsi і кросівки Nike.

Ну а що з нашим кіно? У фільмі “Іронія долі 2” Боярська приводить себе в порядок косметикою Faberlic. Як-то занадто відкрито показують марку для простої випадковості.

В мультиках теж показують і просувають товари та послуги. Можна побачити, як пінгвіни з “Мадагаскару” з апетитом наминали снеки.

А в серіалі “Сімпсони” Апу стискає в руках кілька пляшок Coca-Cola.

Яндекс.Дзен

Нативна реклама в Яндекс.Дзен поділяється на офіційну та користувача. Першу ви замовляєте безпосередньо у сервісу. Він підбирає відповідних авторів за тематикою та кількістю аудиторії. Одне дочитывание – 5 рублів. Мінімум потрібно сплатити 20 000, тобто потрібно не менше 100 000 рублів.

Якщо немає таких грошей, замовте рекламу неформально у користувача. Вартість буде залежати від кількості читачів, охоплення. Можна домовитися про плату за дочитывания, переходи. Зазвичай автори наполягають на фіксованій платі.

Можна купити просування на кілька місяців. В такому разі автор складе контент-план, акуратно зв’яже з вашим брендом.

Автор каналу For Students уклав договір з сервісом “Автор24”. Він склав місячний контент-план. І потихеньку в кожній статті згадував спонсора. В результаті 75 % читачів витрачали на “Автор24” 200 – 8 000 рублів.

Нативна реклама є у стрічці Дзена. Це рекламна стаття на іншому сайті. Вона вбудована настільки природно, що користувач не відчуває нав’язливості. У неї завжди є позначка Яндекс.Директ.

Яндекс

Реклама від Яндекса ховається в результатах пошуку, на сторінках сайтів. Вона таємно переслідує користувача. Орієнтується на його інтереси. Наприклад, нещодавно ви шукали просування в Инстаграме, і тут на сайті або серед картинок вам радять сммщика.

У безкоштовному ЖЖ теж зустрічаються рекламні блоки Яндекса: в середині, збоку, в кінці. Тут реклама виглядає трохи зухвало.

Нещодавно шукала відкладений постинг і зіткнулася з ненав’язливим рекламним оголошенням.

Google

Нативку від Google можна знайти в статтях, стрічці, рекомендованому матеріалі. AdSense платить гроші власнику сайту і сам підбирає найбільш підходящі для відвідувача оголошення.

Так виглядає нативка Google в інформативній статті.

Результати пошуку теж зустрічається ненав’язлива реклама.

Живий Журнал

В ЖЖ авторам платять за розміщення й написання реклами. Сама через це проходила. Отримувала 300 – 600 руб. за пост. Відвідувачів було 250 – 500 на добу. А топові блогери беруть від 1 000 руб. за невелику статтю.

Щоб не обманювати користувача, нативка розміщується під мітками: “Спонсорську”, “При підтримці” і т. д.

У нерозкручених авторів люблять замовляти рекламу онлайн-казино. Це не дуже добре. Якщо помітять, можуть нарахувати штраф в 5 000 рублів. Хоча на практиці таке рідко буває.

Сайти

Новинний сайт meduza.io часто публікує спонсорський контент. Там немає закликів до дії, посилань – нативность 100 %. Вони акуратно вказують, за чиєї підтримки написаний матеріал, і пов’язують його з брендом.

Секрети гарної нативної реклами

Як використовувати нативну рекламу, щоб аудиторія не зненавиділа і залишилася? Зосередьтеся на якості і цінності контенту. Коли людина вирішує проблему та весело проводить час, для нього вже неважливо: реклама це чи ні.

Ресторан може випустити інфографіку про поєднанні закусок з коктейлями, салон краси – опублікувати тест на визначення кольоротипу.

Стратегія

Визначте свою цільову аудиторію. Починати розробку нативки без цього – пропаща справа. Якщо ви не знаєте свого клієнта, то як зможете запропонувати контент, від якої неможливо відмовитися? Домогосподаркам – серіали і шопінг, а сталеварам – футбол, рибалку і пивко. Якщо ж серед ваших клієнтів є люди з суперечливими інтересами, то ділите їх на групи. Створюйте нативну рекламу під кожну з них.

Чого ви чекаєте від цільової аудиторії. Які дії очікуєте: клік, купівлю, репост в соцмережах?

Розрахуйте бюджет. Скільки піде на рекламу, створення контенту. Варті витрати того.

Подумайте над концепцією

Де сидить ваша цільова аудиторія. Наприклад, літніх людей можна знайти в “Однокласниках”, а молодь – у Инстаграме.

Відповідає контент майданчику. В Instagram заходять фото людей, їжі, відеоісторії.

Ви Можете розмістити задуманий формат на вибраному майданчику. У Twitter – текст не більше 140 символів, в Instagram – відео коротше 60 секунд. Якщо контент урізається, спотворюється, значить, треба або змінити його, або шукати інше місце.

Ціна за розміщення. Пост у зірки Инстаграма варто 5 000 – 300 000 руб. Замовна стаття на блозі – від 600 до 50 000 руб. Розцінки залежать від типу майданчики, кількості аудиторії.

Ключові показники для аналізу. Відсоток дочитываний, кількість переходів та оформлених замовлень.

Розробка контенту

Складіть чіпляючий заголовок. Це перше, на що звертають увагу. У вас є тільки 10 секунд, щоб зацікавити. Читач повинен розуміти, про що ваш контент, і не бути обдуреним. Жодних заголовки жовтої преси.

Свіжа інформація. Користувач не буде читати статтю, якщо вона є просто рерайтом. Що нового ви можете запропонувати?

Викликайте емоції. Шок, сміх, сльози, переживання – все, що завгодно, крім відрази і байдужості. Почуття не дадуть забути ваш бренд. Психологічні тригери вам в допомогу.

Не запізнюйтесь. Рекламну стратегію розробляють місяцями. Прослідкуйте, щоб інфопривід не застарів до того часу.

Скорочуйте. Якщо історію можна розповісти коротше, навіщо все ускладнювати? Нас цікавить відсоток дочитываний. Статтю 15 сторінок або 30-хвилинне відео навряд чи хто додивиться до кінця. Не забувайте про інтригу, напружені моменти, які утримають читача.

Аналіз ефективності

Эстимация – оцінка на око і по ключовим показниками.

Ефективність посилання оцінюємо по CTR, конверсії.

Спонсорська стаття, відео або фото оцінюємо за кількістю переглядів, тривалості, охопленням, залученості (лайки, коментарі, репости).

Коли мова заходить про спеціальному рекламному проекті, нам важливий охоплення аудиторії, коментарі, лайки, підписки, репости, конверсія.

Ну а якщо і цього недостатньо? Тоді користуйтеся формулою ROAS для розрахунку окупності вкладених грошей.

Де розміщувати: популярні майданчики

Російське ЗМІ, яке з задоволенням розмістить нативку:

  • Meduza,
  • BigPicture,
  • N+1,
  • TJ,
  • VC,
  • Republic,
  • Habr,
  • Афіша Daily,
  • Лайфхакер.

Шукаєте розділ “Про нас” і “Контакти”. Знаходьте email, телефон або WhatsApp. Пишете їм з пропозицією. Даєте матеріал, оплачуєте. Вашу статтю публікують.

Мережі нативної реклами, де її можна замовити:

  • Блогун,
  • RotaPost,
  • Міралінкс,
  • Sociate,
  • FeeClick,
  • Plibber,
  • Prospero,
  • SocialTrade.

При виборі соцмережі треба дивитися на свою цільову аудиторію. Якщо люди, яким за 39 років, то, звичайно, Однокласники. Молоді: від 19 до 37 років – ВКонтакте. Школярі, студенти і особистості до 29 років – Instagram. Twitter – самий неходовий. Але якщо ваші клієнти сидять там, чому б і ні.

Сподобався якийсь тематичний сайт? Пишіть на email. Ніхто не відмовиться від зайвої грошики.

Висновок

Варто тільки придивитися, і ви знайдете нативну рекламу. Це не погано і не добре. Просто маркетинг. Ви ж не збираєтеся впарювати, зомбувати і займатися іншими чорними методами просування. Конкуренти вже роблять це. Так що ви маєте право розміщувати і створювати рекламне оголошення, де захочете. Якщо візьмете поради з статті на озброєння, то у вас вийде ефективна реклама. А там і прибуток.

Ви проти або за нативну рекламу? Де зустрічали її? Як реагували? Діліться думкою в коментарях. Дуже цікаво, хто підтримає ідею цього способу просування.

Підписуйтесь, щоб прокачати свій бізнес і стати експертом в маркетингу. У нас багато корисного контенту.

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.