Що таке интент пошукового запиту, і як його визначити

Поширити

Доброго часу доби, дорогі читачі!

У цій статті я розповім про интент пошукового запиту, а також про те, як його визначити. Интент дуже важливий для пошукового просування, бо саме від нього залежить, наскільки користувач буде залучений до вивчення того матеріалу, на який він перейшов з пошуковика по якомусь запитом.

Якщо ви промахнетеся зі змістом матеріалу, то користувач дуже швидко покине статтю. Але не будемо забігати вперед, почнемо з самого початку.

Зміст

  • Интент – що це таке
  • Як визначити зміст запиту
  • Висновок

Интент – що це таке

Интент – це сенс, який вкладає користувач запит, коли його запроваджує.

Припустимо, людина хоче знайти повітряні кулі і він вводить запит “Кулі” в пошуковик. У видачі йому можуть попастися матеріали про геометричну фігуру “Куля”, і, ясна річ, такі статті інтересу у користувача зовсім не викличуть.

Він же хотів знайти повітряні кулі, можливо, навіть відразу магазини, де їх можна купити. А тут якісь теореми, геометрія і т. д. Це досить банальний приклад, але він має місце бути. Люди не завжди можуть точно сформулювати суть, яку вони хочуть знайти, і тому дуже часто їм у видачі трапляються зовсім не ті матеріали.

Вебмайстрам, які створюють сайти під такі незвичайні ключі, такі випадки завдають певної шкоди. Тільки уявіть, кілька сотень чоловік пише слово “Кулі” в рядок пошуку, сподіваючись отримати у видачі щось, що підходить під потрібну тематику. Натомість, їм попадається сайт зі статтею про геометричну фігуру, вони заходять на неї, бачать, що це не те, і відразу ж виходять.

Сайту зараховується відмову, а якщо ми говоримо про сотні користувачів, то відсоток відмов може бути досить високим. ПС бачать, що у даного ресурсу погані поведінкові фактори, і швидко знижують його видачі. Ось саме з-за цього можуть страждати сайти.

В одного ключа може бути відразу декілька интентов. То є ризик отримати у видачі не те що потрібно, стає значно вище. Страждають вебмастери. Але потрібно зазначити, що останнім часом таких проблем все менше. Пошукові системи постійно удосконалюються, вони намагаються видавати користувачам те, що потрібно.

Сам процес “розуміння” досить складний. У чому тут грає роль історія попередніх запитів, яка може бути якось пов’язана з тим, що користувач шукає в даний момент.

Якщо така є, то, швидше за все, видачу не потраплять зайві матеріали. Якщо ж історія і Cookies користувача чисті, він не має права ні в одній пошуковій системі, то при зверненні з якимись многоинтентными ключами йому попадуться зайві сайти.

Втім, він легко зможе вибрати потрібний, тому що видача багатогранна. Одразу на першій сторінці можуть бути матеріали по одному запиту, але з різним змістом. Робиться це як раз для того, щоб користувач міг знайти з усього цього різноманіття потрібний матеріал.

До речі кажучи, чим більше розмитий запит, тим складніше визначити його интент (істинний сенс). Деякі ключі можуть містити в собі десятки різних интентов, і визначити потрібний буде дійсно дуже складно.

Саме тому в пошукових системах є спеціальні підказки, які допомагають користувачеві скласти більш точний запит. Працює не у всіх випадках, але по більшій частині пошукові підказки рятують ситуацію. Вони являють собою клікабельні хвости, на які користувач може натиснути.

Ці самі хвости можуть допомагати і вебмайстрам, які хочуть просувати свої ресурси більш точним запитам. Для цього необхідно спарс всі актуальні підказки і використовувати їх десь всередині статті. Можна в самому тексті, можна де-то в заголовку. Пошукові підказки є дуже важливим елементом семантичного ядра. У статті за посиланням я як раз розповідав про те, як скласти семантику. Там же я згадував і підказки, раджу ознайомитися.

Загалом, интент – це дуже важлива складова SEO-просування, яку обов’язково варто враховувати при складанні статей, заголовків і описів. Якщо промахнутися зі змістом запиту, то можна вилізти в топ зовсім не там, де це необхідно.

Природно, на сайті будуть переходити користувачі, але вони тільки погіршать показники поведінкових факторів, і вже за основним запитам ресурс полетить вниз. Тобто неправильний интент може чинити негативний вплив на SEO-просування.

Як визначити зміст запиту

Тепер я розповім про те, як можна визначити интент (смисл ключової фрази). Сенс, який користувачі вкладають запити абсолютно точно ніколи не визначити. Ви ж не заглянете людям в голову. Що там вони думають, що розуміють. Зате ви можете скористатися статистичними даними, на основі яких можна визначити ключі, які найбільш часто використовуються для пошуку тієї чи іншої інформації.

Наприклад, якщо при запиті “Кулі” переважна більшість людей шукає статтю про геометричну фігуру “Куля”, то цей запит цілком можна використовувати при просуванні матеріалів. Люди шукають статтю про геометричну фігуру – люди отримують статтю про геометричну фігуру. А те, що там кілька чоловік з тисячі при такому запиті сподіваються знайти щось інше, – це вже їх проблеми.

То ж працює і у зворотний бік. Ви повинні чітко розуміти, що і коли люди шукають, вводячи якісь ключі. Для цього потрібно використовувати статистику, а її просто так не знайдеш. Благо, є спеціальні онлайн-сервіси, які допомагають визначати интент ключових фраз. Вони зможуть виконати всю роботу в автоматичному режимі, розклавши ключі на категорії.

В якості такого онлайн-інструменту можна використовувати Піксель Тулс. Він безкоштовний, простий у використанні і досить точний. Він все робить в автоматичному режимі, видаючи вам результат. Є й аналогічні сервіси: платні і безкоштовні. Кожен такий інструмент може володіти своїми плюсами і мінусами.

Зазвичай подібні інструменти розкидають всі ключі за категоріями. Їх може бути багато, але конкретно Піксель Тулс розподіляє всі ключі наступним чином:

  • комерційні,
  • фото, відео або медіа,
  • отзовики,
  • словники,
  • карти та маршрути.

Для прикладу я наведу невелику примірну інструкцію, яку можна використовувати при визначенні змісту запиту. Ґрунтуватися ми будемо на видачу, яка за багато років вже змогла сформуватися щодо потрібної смислового навантаження.

Отже, для визначення интента вам необхідно.

  • Зрозуміти, який тип запиту перед вами.

Інформаційний, комерційний або змішаний. Фрази першого типу підійдуть для інформаційних матеріалів і новин. Користувачі, які вводять такі фрази рядок пошуку, хочуть знайти саме інформацію. Як правило, статтю або відповідь в яких-небудь Яндекс.Знавців.

Якщо фраза комерційного типу, то користувач хоче знайти інтернет-магазин, відгуки про якийсь товар (саме відгуки на різних спеціалізованих майданчиках, а не інформаційну статтю), ціни у все тих же інтернет-магазинах або спеціальних инфоблоках, адреси магазинів, сайти компаній, і, взагалі, все, що пов’язано з продажами.

Змішані ключі містять у собі приблизно однакову кількість інформаційного трафіку (людей, які прийшли за статтями) та комерційного.

Тип фрази визначається виходячи із статистики. Зазвичай це можна зробити за допомогою різних інструментів на кшталт того, що я описав вище.

  • Визначити тематику сайтів в топ видачі.

Це також елемент статистики, який дозволить вам судити про інтереси користувачів. Якщо в пошуковій видачі знаходяться переважно комерційні сайти, то за таким запитом інформаційні проекти краще не просувати. Це просто не дасть потрібного ефекту, та й сам топ, швидше за все, ви не потрапите.

Матеріал з запитом неправильного типу буде просто валятися зайвим вантажем, і ніякого результату від нього не буде. Швидше за все, це навіть дасть негативний ефект, тому що велика кількість статей із зайвими ключовими фразами може створювати неправильне враження у користувачів і пошукових систем.

Визначити тематику пошукової видачі можна вручну і за допомогою онлайн-інструментів. Останні зможуть видати вам результат у зручному вигляді, точно показуючи всю необхідну інформацію. Але цього зазвичай не потрібно, багато працюють вручну.

Якщо ви вирішите робити це все вручну, то доведеться витратити трохи часу, вивчаючи ресурси з пошукової видачі.

  • Скласти список відповідних запитів і перевірити трафік на них.

Після визначення тематики сайтів ви зможете скласти власний топ ключових фраз, які можуть підходити під сайт вашого типу. Це ті самі ключі, у видачі по яким ви можете спостерігати схожі зі своїм ресурси.

Тепер вам потрібно просто перевірити трафік за цим ключовим фразам і вже для себе визначити їх цінність. Цей крок потрібен більше для того, щоб ви могли зрозуміти, які ключі можуть принести трафік, а які ні.

  • Прибрати зайві ключі.

Це справедливо для запитів змішаного типу, коли не завжди можна зрозуміти, комерційний запит (в топі одні комерційні ресурси) або ж інформаційний. Вам потрібно зрозуміти, скільки зайвого трафіку є в кожному ключі зі списку відповідних, після чого прибрати ті ключі, де є великий відсоток зайвого трафіку.

Умовно кажучи, якщо за запитом для інформаційного сайту занадто багато комерційного трафіка (люди, які хочуть бачити інтернет-магазини або будь-яку подібну інформацію в пошуку), то і сенсу в таких ключах просто немає. Ви просто будете отримувати відмови.

Це дуже примірна інструкція, суть якої полягає у визначенні интента за допомогою пошукової видачі або онлайн-сервісів. Ви можете скласти свою інструкцію і діяти за нею.

У деяких особливо складних і розмитих тематиках ви можете користуватися онлайн-інструментами, які будуть складати списки запитів автоматично, без вашої участі. Вам залишиться просто пожинати результати і зрідка правити їх. Всі ж, далеко не всі досконалі інструменти.

Взагалі, интент ключа може бути досить багатогранним. Можна виділити основний интент (смисл, який використовується найбільш часто) і другорядне. Не завжди можна точно визначити, який зміст мається на увазі користувачами пошукових систем найбільш часто.

Робити це “на око” нерозумно. Потрібно користуватися статистичними даними, інформацією з самих пошуковиків або все тими ж інструментами, які дозволяють зробити аудит запиту буквально в кілька кліків.

Зрозумівши справжній сенс запиту, ви зможете абсолютно по-іншому подивитися на своє семантичне ядро. Дуже часто новачки при зборі ядра починають пхати туди все, що видає програма для збору. Природно, в їх результатах зустрічаються комерційні або змішані ключі, які не представляють цінності для інформаційного проекту.

Те ж стосується і зворотного боку медалі. Люди, які просувають комерційні сайти, навіщо-то починають пхати в семантику інформаційні ключі. І сайт дійсно може вилетіти в топ по низькочастотного інформаційного ключу. Ось тільки цільового трафіку і користь для власника він не принесе.

Висновок

Интент – це дуже важлива складова пошукового просування, яку обов’язково потрібно враховувати при складанні семантичного ядра. Якщо в семантиці будуть зайві ключі, які не підходять під тип ресурсу, то ви ризикуєте отримати або неякісний зайвий трафік, або нічого не отримати. Все залежить від інших важливих елементів SEO-просування, які також не варто випускати з уваги.

Для вебмайстра смислове навантаження ключових фраз теж дуже важлива. Потрібно розуміти інтереси цільової аудиторії і складати статті таким чином, щоб ці самі інтереси були задоволені. Тим не менш, це не завжди легко можна зробити. Аудиторія постійно змінюється, змінюються і пошукові системи. Багато вебмастери не встигають за трендами і відчувають великі проблеми при просуванні своїх ресурсів.

Якщо ви один з таких вебмайстрів, то я раджу вам поглянути на курс від Василя Блінова. У цьому навчальному матеріалі зібрана уся корисна інформація про те, як зробити свій власний блог на WordPress і почати заробляти на ньому. В курсі зібрані докладні матеріали по розробці, налагодженні та просування ресурсів.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.