Як правильно провести аналіз сайту конкурентів і які сервіси в цьому допоможуть

Поширити

Здрастуйте, дорогі друзі!

У цій статті я розповім про аналіз сайту конкурентів. Це досить складний і трудомісткий процес, який дозволяє вам дізнатися всі плюси і мінуси конкурентного ресурсу. Якщо ви будете володіти цією інформацією, то зможете уникнути багатьох помилок і легко перевершити конкурентів.

У матеріалі я розповім про різних сервісах, які допоможуть вам зробити аналіз. Сервіси різні, тому я розділю їх на категорії. Так вам буде зручніше сприймати цю інформацію. Давайте починати!

Зміст

  • Комплексні сервіси
  • Згадки компанії/бренду
  • Пошук зворотних посилань
  • Висновок

Комплексні сервіси

Вони допоможуть вам повністю проаналізувати ресурс в самих різних напрямках. Це видимість в пошукових системах, технічні помилки ресурсу і статистика індексації. Деякі з перерахованих далі сервісів володіють і іншими можливостями.

Тому я визначаю їх у розряд “комплексні”. Вони можуть дати детальну інформацію по ресурсу, і в деяких випадках вам не доведеться шукати якісь інші сервіси. Все буде доступно в одному місці.

  • Be1.ru

Крутий сервіс, який дозволяє комплексно аналізувати сайти. Ви можете перевірити статус індексації сайту, дізнатися про завантажених сторінках пошукових системах, перевірити показники ІКС, подивитися наявність фільтрів. Також ви можете побачити статистику запитів і позиції певного сайту за ним. Звісно, тут є і інша інформація про видимість сайту.

Крім перерахованого вище, в Be1.ru є можливість побачити дані по посилального профілю (зворотні посилання з різних джерел, згадки в соціальних мережах, типи і якість посилань), перевірити валідність метатегів (title, description), перевірити тексти сайту на унікальність і нудоту і разом з цим побачити більш загальну інформацію.

До останньої можна віднести швидкість завантаження сайту, дані та контакти власника через Whois, приблизна оцінка ціни сайту основі різних показників.

В самому сервісі є більше 30 різних інструментів, які допоможуть вам провести аудит свого або конкурентного проекту. Всі ці інструменти можна використовувати абсолютно безкоштовно, тому ви можете зайти на сайт прямо зараз і випробувати весь його функціонал. Даних там дійсно дуже багато.

  • SEMrush

Популярний закордонний сервіс, який дозволяє провести комплексний аналіз сайту на різні складові. Тут є інструменти для перевірки пошукової оптимізації, позицій в пошукових системах, технічних помилок і недоліків у самому сайті і т. д.

Крім вищенаведених інструментів, в SEMrush є й інший функціонал. Наприклад, з допомогою нього ви зможете перевірити всі зовнішні посилання. Результат буде представлений у вигляді зручних графіків, які можна аналізувати. Там видно всі посилання, їх анкор, рівень довіри до сайтів, на яких ці посилання розміщені, та інша корисна інформація, яка допоможе вам контролювати і поліпшувати свій нормативний профіль.

Також ви зможете працювати з різними інструментами інтернет-маркетингу. Там є спеціальні дані для аналізу соціальної активності, опції для більш ефективного розвитку свого бренду, різний функціонал для піару свого ресурсу і т. д.

Інструмент комплексний і дуже багатофункціональний. Але і тут є один суттєвий мінус – SEMrush платний. За використання цієї платформи доведеться платити, причому не одноразово, а за передплатою. Мінімальна ціна за повний функціонал – 99 доларів за місяць. Причому у вас є шанс отримати непогану знижку при оплаті за рік.

Ще тут є більш розширені тарифні плани – 199 доларів в місяць і 399. Ці тарифи призначені вже для професійного використання, тому як рядовий вебмайстер або навіть представник якогось дрібного бізнесу навряд чи зможе собі таке дозволити.

Ще ви можете скористатися спеціальною пропозицією у разі, якщо у вас якісь особливі умови та вимоги. В основному такою послугою користуються великі компанії, які працюють з величезною кількістю різних сайтів.

Безкоштовна пробна версія теж є. Після реєстрації вам буде доступно 10 перевірок. Як тільки вони закінчаться, вам доведеться купувати підписку.

  • Pr-Cy

Цікавий комплексний інструмент, який може зробити повний аудит вашого або чужого ресурсу. Для використання функціоналу вам достатньо перейти на платформу, ввести в полі потрібну адресу і клацнути по кнопці. Після цього сервіс видасть вам всю необхідну інформацію по кожному пункту.

Всі дані представлені в вигляді вкладок з таблицями. У бічному меню можна відразу вибрати потрібний пункт і швидко перейти до нього. Великим плюсом цього сервісу є підтримка російської мови. Далеко не кожен зможе розібратися у всяких показниках і термінах, тим більше іноземною мовою. А тут все просто і зрозуміло, є пояснення по кожному пункту.

Непоганий особливістю Pr-Cy є загальна оцінка, яку сервіс виставляє на основі всіх показників. За допомогою цього ви зможете порівнювати свій сайт з ресурсами конкурентів і в разі чого знаходити слабкі місця. За кожну помилку тут також є певні поради і пояснення. Так що цей інструментарій підійде не тільки для аналізу сайтів конкурентів, але і для проведення аудитів власних проектів.

Всього в Pr-Cy доступно 7 базових вкладок з інформацією. Кожна вкладка відображає певну галузь, тому вам буде легко сприймати таку структуру.

  1. Пошукові системи. Всі дані про стосунки вашого сайту пошуковими системами. Показники ІКС, дані про завантажені сторінках, наявність фільтрів або якихось інших проблем.
  2. Трафік. Дані про кількість відвідувачів за одиницю часу. Збираються з відкритих джерел, тому не дивуйтеся, якщо у ваших конкурентів будуть якісь дуже дивні цифри. Цілком можливо, що всі лічильники закриті, а Pr-Cy видає лише приблизну картину відвідуваності. Те ж стосується і відсотка відмов, часу на сайті, джерел і статистики. Сервіс може спарс всю цю інформацію з точних лічильників, тільки якщо вони встановлені. В інших ситуаціях збір такої інформації може бути скрутним. Pr-Cy повідомляє вам про джерело, з якого були взяті цифри.
  3. Посилання на сайт. Розділ зі статистикою за посилального профілю. Тут можна бачити всі проіндексовані лінки з інших сайтів і соціальних мереж. Вся інформація складається на основі сервісів MegaIndex і Linkpad. Тут же відображаються групи ВКонтакте, Facebook і інших соціальних мереж. У разі, якщо вони не будуть виявлені, Pr-Cy буде вважати це як помилку і запропонує вам в якості рішення створити групу для свого проекту.
  4. Оптимізація. Швидкість завантаження, наявність title, description, розміри текстів, кількість заголовків і т. д.
  5. Юзабіліті. Наявність функціоналу, який полегшує роботу з вашим сайтом. Тут фавикон, правильна настройка сторінки 404 і функції по стисненню якихось важких складових кшталт тих же картинок або скриптів.
  6. Мобільність. Все, що стосується мобільної версії сайту. Швидкість завантаження, наявність правильного HTML-коду, час відповіді і т. д.
  7. Пошукові фрази. Статистика по позиціях в різних пошукових системах. У безкоштовної версії доступна тільки частину.

В Pr-Cy представлено кілька тарифів, які відрізняються досить суттєво. Наприклад, самий базовий – безкоштовний тариф. Він має колосально велика кількість обмежень. Ви зможете побачити тільки частину даних. За решту вам люб’язно запропонують заплатити.

З платних варіантів на вибір доступно три: Початковий, Профі і Агентство. Перший коштує 990 рублів за місяць, другий – 1 990 рублів, третій – 3 990. Кожен наступний тариф – розширений варіант попереднього. Наприклад, навіть на самому базовому варіанті за 990 рублів ви будете мати обмеження. Не більше 5 сайтів по 500 сторінок.

  • MegaIndex

Комплексна аналітика для вашого ресурсу в зручному вигляді. В основному це стосується пошукової оптимізації. Сервіс дає всю необхідну інформацію по кожному пункту, попутно пропонуючи різні варіанти вирішення проблем. Як і у випадку з попередніми інструментами, ви повинні просто перейти на сайт, ввести там URL свого або чужого проекту, після чого вся інформація буде подана для вас у зручному вигляді.

В основному це ті ж показники, що і в аналогічних платформах. Ви будете бачити загальну інформацію про стан проекту: наявність якихось технічних недоліків, швидкість завантаження і відтворення сторінок, дані про юзабіліті і поведінкових факторах, а також іншу інформацію, яка допоможе маркетологам своєчасно усувати помилки.

Тут же будуть посилання, інформація про видимість ресурсу в пошукових системах, кабінет для роботи з контекстною рекламою і багато іншого. Особливо потрібно виділити саме кабінет для роботи з контекстом, він непогано полегшує життя рекламодавцям, допомагаючи відстежувати всі важливі дані і в разі чого швидко змінювати їх.

Тобто цей сервіс непогано підійде для комерційних проектів, які просуваються не тільки з допомогою ПС, але і з використанням якихось інших варіантів на зразок тих же рекламних мереж.

Щоб користуватися MegaIndex, ви повинні створити там акаунт. Після реєстрації ви отримаєте доступ до самої базової безкоштовної версії. Як і завжди вона дуже сильно обмежена. З безкоштовного аккаунта практично неможливо витягти якісь цінні дані, доведеться в будь-якому випадку оплачувати якийсь з тарифних планів.

Їх тут три на вибір:

  1. Початковий. Коштує 1 490 рублів на місяць і дає доступ до всіх базових функцій платформи.
  2. Стандартний. Це 2 990 рублів за місяць використання і більш висока квота на використання сервісів.
  3. Преміум. Варто 11 990 рублів, є можливість повного використання платформи з колосально величезними квотами.
  • Serpstat

Російськомовна багатофункціональна онлайн-платформа, яка дозволить вам провести повний аналіз свого або чужого ресурсу. Вона є своєрідним аналогом SEMrush і MegaIndex, основний акцент робиться саме на аудит пошукової оптимізації, технічних проблем, зовнішніх і внутрішніх посилань, видимості в пошукових системах і т. д.

Цей інструмент буде корисний простим вебмайстрам і великим компаніям, які хочуть просувати свій сайт. Для повного контролю процесу тут представлений широкий ряд різних інструментів. Як я сказав раніше, основний акцент робиться саме на пошукову оптимізацію.

Особливу увагу тут приділяється моніторингу позицій в ПС. Ви можете відстежувати позиції відразу декількох сайтів, порівнюючи їх між собою. Також є можливість запису стану проекту на певний момент часу. Ви можете зберігати дані про кількох проектах, постійно відстежуючи динаміку і різницю.

Всередині Serpstat є аналог Google PageSpeed Insights, який дозволяє в реальному часі відстежувати швидкість завантаження сайту. У разі виявлення проблем інструмент дасть вам всю детальну інформацію, за допомогою якої ви зможете все своєчасно усунути. Також ви можете бачити оцінку загальної якості на кожній сторінці. Вона формуватиметься виходячи з показників швидкості завантаження, наявності на сторінці тайтлов і дескрипшнов, заголовків і інших важливих параметрів.

Окремий інструментарій для оцінки конкурентів дозволить вам відслідковувати статистику відразу декількох сайтів. На зручному графіку можна буде бачити співвідношення якості конкуруючих ресурсів один до одного і до вашого проекту. Все це представлено у вигляді динамічного графіка. При бажанні можна побачити більш повні дані про кожному проекті, щоб зрозуміти, в яких саме аспектах вони вас обходять.

У Serpstat надано 4 тарифу під різні потреби. Самий мінімальний дає можливість використовувати лише базовий функціонал з деякими обмеженнями. Обійдеться він вам в 19 доларів за місяць використання. Наступний буде коштувати вже 69 доларів і надавати трохи більше можливостей. Третій – 149 доларів – майже весь функціонал платформи. Останній – 299. Це максимальний план, який дає можливість користуватися всіма інструментами в повній мірі.

До речі кажучи, цей сервіс повністю підтримує російську мову, тому якщо у вас проблеми з англійською, то Serpstat буде відмінним вибором.

Згадки компанії/бренду

Такі сервіси дозволять вам відстежувати згадки бренду або назви компанії на різних форумах, в соціальних мережах, на сайтах з новинами та інших ресурсах. По суті, вони просто шукають всі джерела, де згадувався певний бренд. З допомогою цих інструментів ви зможете дізнатися популярність своєї або чужої компанії.

  • Brand24

Популярний портал, який дозволяє відстежувати згадування певних брендів у соціальних мережах, форумах, блогах або новинним ресурсам. Цим інструментом користується величезна кількість іменитих компаній для відстеження популярності конкурентів. Сам сервіс вкрай простий, вам достатньо перейти на офіційний сайт, створити там аккаунт, оплатити тариф і почати використання. Всі дані надаються в зручному вигляді, їх легко можна вивантажити в зручний формат.

На сервісі представлено три тарифу, які ви зможете використовувати за своїм розсудом.

Перший – 49 доларів, дає доступ до базового функціоналу і обмеженій кількості перевірок на одиницю часу. Другий – 99 баксів, має більш розширений функціонал і підвищену квоту на кількість ключів і згадок. Також в розширеній версії є більш зручні інструменти для перегляду статистики. Самий останній план обійдеться вам в 499 доларів. Це максимальний план, який дає доступ до всіх можливостей Brand24.

  • Google Оповіщення

Проект від Гугла, який дозволяє переглядати дані про згадках певного бренду на просторах інтернету. Ви можете задати назву певного бренду, після чого до вас будуть приходити повідомлення.

Вся інформація буде надходити на вашу електронну адресу у вигляді списку. Досить зручне рішення, особливо для тих, хто не хоче самостійно моніторити сайти або сервіси для збору таких даних.

Це абсолютно безкоштовний сервіс, який може використовувати будь-який бажаючий. Потрібно тільки створити обліковий запис Google, після чого вам буде забезпечений повний доступ.

  • Mention

Дуже популярний ресурс для перевірки та пошуку назв по мережі. Він використовується великою кількістю великих компаній на кшталт того ж Microsoft або Apple.

Платформа має власний зручний інтерфейс, який представлений у вигляді панелі управління. Там ви зможете взаємодіяти з усіма ключовими словами і назвами брендів. Статистичні дані та інша корисна інформація також присутня.

Цей аналізатор допоможе вам в найкоротші терміни дізнатися про вихід якоїсь рекламної статті про конкурентів або навіть про якихось простих відгуках в соціальних мережах. Можна буде навіть бачити регіональні дані по користувачам, які обговорюють зацікавив вас бренд.

Інформації тут дуже багато. Варто враховувати, що це сервіс преміум-класу, тому його використання влетить у копієчку. Мінімальний тариф обійдеться вам в 29 доларів за місяць використання. Два інших – 99 та від 600 доларів відповідно. Самий останній тариф і використовується всякими великими компаніями. Прості користувачі і вебмастери навряд чи зможуть дозволити собі таке.

Врахуйте, що це англомовний сервіс. Без знання мови з ним буде складно впоратися.

  • Hootsuite

Ще один крутий інструмент для моніторингу назв брендів по інтернету. Працює за тим же принципом, що і попередні проекти. Вам необхідно ввести назву, після чого пошуковик почне шукати всю інформацію в інтернеті. Він зможе виявити бренд на різних форумах, сайтах-опитувальниках, новинних порталах, блогах та інших інформаційних ресурсах.

Всю інформацію ви зможете легко зчитувати за допомогою зручної панелі керування. Там все розподілено по пунктах, кожен з яких надає доступ до певного розділу. Проблем з використанням цього функціоналу виникнути не повинно, все просто і інтуїтивно зрозуміло.

Однак є один суттєвий мінус, він пов’язаний з відсутністю російської мови і підтримки деяких російськомовних майданчиків. Тобто інструмент буде максимально корисний для Буржунете, а у вітчизняному Рунеті можуть виникнути проблеми.

Всього тут є три тарифних плани: 19, 99 і 599 доларів за місяць.

Hootsuite можна використовувати безкоштовно 30 днів з моменту створення облікового запису. Для цього ви повинні активувати пробний період, після чого вам буде надано доступ до функціонала. На жаль, це поширюється тільки на базовий тариф. Більш дорогі варіанти протестувати не вийде.

  • Meltwater

Останній на сьогодні моніторинг, який має всі ті ж функції, що і попередні проекти. Він точно так само допоможе вам шукати потрібні бренди по всьому інтернету, попутно видаючи статистику по цільовій аудиторії. Це непогано допоможе при просуванні і може дати хороші дані про конкурентів.

Важливою особливістю Meltwater є можливість пошуку по зображеннях на різних фотостоках або банках картинок. Він може знаходити певні подібності в логотипах і здійснювати пошук по базах.

Сервіс також не має підтримки російської мови, тому якщо ви не знаєте іноземну, то можуть виникнути проблеми з використанням.

Пошук зворотних посилань

Ці проекти дозволяють вам дивитися беклінків на свій або чужий сайт. Такий функціонал є в більшій частині комплексних варіантів, про які ми говорили вище, тому тут не будемо загострювати увагу.

  • Site Explorer – Majestic

Досить велика база різних проектів, яка дозволяє вам переглядати інформацію про беклінках на свій або будь-який інший ресурс. Інформації тут цілком достатньо, побачити наочний приклад того, як працює цей сервіс, можна на офіційному сайті.

Просто введіть у полі будь-якої URL і через деякий час сервіс видасть вам результат з докладною статистикою по кожному бэклинку.

  • Ahrefs

Цей сервіс дозволяє переглядати дані про зворотніх посилань на будь-який домен. Вам просто потрібно перейти на сайт, ввести адресу і чекати результатів. Сам сервіс платний, його експлуатація обійдеться вам в 7 доларів за пробний період і від 99 доларів за самий мінімальний тариф.

Як і завжди, кожен більш дорогий план дає доступ до якимось особливим опцій. Тут максимальна вартість становить 999 доларів за місяць. Далеко не кожна навіть велика компанія погодиться на такі умови. З іншого боку, Ahrefs заслужив повагу і шану серед користувачів. Так що ціна може бути цілком виправданою.

  • LinkPad

Вітчизняний сервіс для пошуку зворотних посилань з підтримкою російської мови. Популярний він саме на російськомовному ринку, в Буржунете поки не розкрили весь його потенціал. В принципі, це точно такий же простий інструмент для роботи з посиланнями. Головна відмінність від зарубіжних аналогів – вбудована біржа, яка дозволяє торгувати лінками. Тут же ви можете купувати посилання на свій проект, щоб поліпшити посилальний профіль.

Висновок

З допомогою всіх вищеописаних інструментів ви зможете проаналізувати не тільки сайти конкурентів, але й свої власні. Діагностика допоможе вам отримати інформацію, яку можна використовувати для поліпшення власних показників, підвищення трафіку і конверсій.

Також ви зможете порівнювати свої результати з конкурентами, але пам’ятайте, що вони, швидше за все, також відстежують вашу статистику, щоб в один прекрасний момент знайти якусь вразливість і швидко зайняти ваше місце. Благо, що при використанні комплексних платформ ви зводите подібні ризики на немає. Кожна помилка буде відображатися прямо в сервісі, вам залишиться просто швидко усунути її.

На курсі для вебмайстрів від Василя Блінова також розповідається про те, як зробити свій інформаційний сайт максимально прибутковим і крутим. Якщо ви хочете створити свій блог або сайт-статейник, то я рекомендую перейти по посиланню вище для отримання більш детальної інформації по курсу.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.