Стартове продає наповнення групи ВКонтакте і оптимізація під пошукові системи

Поширити

Вітаю вас, шановні адміністратори спільнот ВКонтакте. Минулого разу ми з вами розбиралися який вид спільноти краще і створили свою групу, сьогодні ми поговоримо про наповнення групи ВКонтакте перед початком її просування.

Зміст

  • Вибираємо тип позиціонування спільноти:
    • По бренду
    • По асортименту
    • По інтересам
  • Стартове наповнення спільноти ВКонтакте
    • Назва
    • Логотип
    • Опис або прикріплений пост
    • Мінімум 15 постів в мікроблозі
    • Мінімум 6 фотоальбомів
    • Мінімум 8 обговорень

До того, як публікувати контент, потрібно визначитися з дуже важливим питанням, що стосуються позиціонування.

Вибираємо тип позиціонування спільноти:

Позиціювання — це визначення того, що буде в основі вашої спільноти. Приклад неправильного вибору позиціонування, коли нова нікому не відома компанія створює спільноту імені себе або називає його ім’ям свого домену. Вас ніхто ще не знає, і тому не підпишеться на вас. Давайте розбиратися, які є варіанти.

По бренду

Логічно, що тут в основі коштує бренд компанії.

Такий тип підійде, якщо:

  1. Ваш бренд вже популярний і тільки зіграє вам на руку (таке можуть собі дозволити, наприклад, Wildberries, Coca-Cola, BMW і т. д.)
  2. Немає завдання залучати нову аудиторію, а ви хочете працювати з існуючої (це працює, ваші клієнти вступають у групу, а ви стимулюєте їх до повторних покупок).

Якщо ваша компанія не відома широкому колу людей, а ваша головна задача — це продажі, то позиціонування бренда не підійде.

По асортименту

В основі стоїть те, що компанія продає, її продукти, наприклад, одяг, взуття, гарячі тури і т. д.

Такий тип не підвищує впізнаваність вашого бренду, але в таких спільнотах найвища конверсія продажів. Пояснення цьому дуже просте, — якщо людині не цікавий продукт, він просто туди не вступить. Так що, якщо ваша основна задача — продажу, то такі спільноти працюють краще всього.

По інтересам

Наприклад, коли ми створюємо для магазину дитячого одягу — групу для молодих мам.

Тут задіяна двухшаговая модель продажів:

  1. Збираємо цільову аудиторію за рахунок цікавої їм теми.
  2. Доносимо інформацію про свій продукт.

Якщо ви обираєте такий формат, вам не потрібно приховувати, що ця група належить якійсь компанії. Не згадуйте бренд в назві та логотипі, у прикріпленому пості можна це зробити, а у всіх інших місцях, особливо в мікроблозі, промо-обов’язковий елемент, інакше ви не отримаєте продажів.

Перевага в тому, що на спільноти за інтересами підписуються в 3 рази активніше, тому вам найдешевше обходиться залучена аудиторія.

Тут є й істотний мінус, продажу в спільнотах за інтересами нижче, ніж у спільнотах по бренду і асортименту, тому існує такий підхід, як дворівневе просування (посилання буде пізніше).

Розібравшись з позиціонуванням, і вибрати той тип, який вам миліша, переходимо безпосередньо до продає наповнення та оформлення спільноти — того, що необхідно зробити на старті перед тим, як почати його просування.

Якщо ви пропустите цю інструкцію нижче і почнете в порожнє співтовариство лити трафік, закуповуючи рекламу, ви просто втратите гроші, і ніхто в нього не набере!

Стартове наповнення спільноти ВКонтакте

Назва

Назва — це перше, на що дивляться люди, потрапляючи в ваше співтовариство, тому потрібно поставитися до вибору назви з розумом.

Кілька правил, на які варто звернути увагу:

  • У назві необхідно розмістити 1-2 ключових слова.

Внутрішній пошук ВК по спільнотам ведеться тільки за словами, що входять у назву, тому так важливо вибрати декілька найбільш важливих запитів вашої цільової аудиторії і включити їх в назву. Від правильної назви буде залежати на якому місці буде ваш спільноти у видачі з того чи іншого запиту, а з пошуку ви теж будете отримувати певний трафік.

Що за ключові слова і де їх брати?

Ключове слово — це пошуковий запит нашої цільової аудиторії. Один із сервісів, що дозволяють підібрати пошукові запити для нашого назви, — це Підбір слів від Яндекса.

У нашому співтоваристві Подорожі ✈️ Життя без кордонів використаний один ключ — «Подорожі». До речі, підписуйтесь, в групі анонсуються нові статті блогу, дуже зручно, нічого не пропустите.

Припустимо, ви продаєте одяг, вписуємо в рядок пошуку «Одяг» і натискаємо на кнопку «Підібрати». Нам видає список запитів зі словом «Одяг» і список схожих запитів, звідти теж можна вибрати запити, якщо вони підходять. До того ж сервіс дає нам інформацію про те, скільки чоловік в місяць вводить в пошуковик той або інший запит, вибираємо найбільш високочастотні і включаємо їх у назву. Звичайно, воно має бути логічним, а не просто нагромадження ключевіков, типу «Одяг, каталог, купити, жіноча».

Ключові слова в назві спільноти можна схиляти і ставити не по порядку.

Наприклад, ви хочете використовувати 2 ключа: модний інтернет-магазин і модний одяг, не потрібно 2 рази використовувати «модний», напишемо, — «Інтернет-магазин модного одягу».

  • Ставимо назва компанії в кінець.

Якщо ваша спільнота позиціонується не по бренду, але ви все одно хочете згадати найменування своєї компанії в назві, то не треба ставити його в початок. Якщо людина бачить назва бренду, яке йому невідоме, він миттєво втрачає інтерес. Ця людина просто не вступить в співтовариство невідомого йому бренду і вже тим більше не буде проявляти там активність.

Тому на початку поставте дескрипт, тобто короткий опис, що людина отримає в співтоваристві, а потім вже — назва компанії. Наприклад, «Модний одяг від Wildberries», «Поїздки в Європу з Бібліо Глобус». Можна поставити в основу рішення якийсь біль людини, наприклад, «Влаштуйся на віддалену роботу з iklife.ru», «Подорожуємо дешево з (назва компанії)» і т. д.

Логотип

Лого або аватар — це друге, на що дивляться люди у вашій групі. В принципі, розміри і форма ави може бути будь-яка (прямокутна або квадратна), справа смаку, але не раджу робити її занадто довгою, з тих міркувань, щоб на стандартних 15-дюймових екранах (у більшості користувачів саме такі) кнопка «Вступити в групу» або «Підписатися» була на першому екрані, не потрібно прокручувати до неї вниз. Зараз користувачі пішли ледачі, так що навіть така дрібниця, як ця, позначається на конверсії в передплатники, так що робимо все для їх зручності.

Звичайно, аватар повинен відображати суть спільноти, бути красивим і чіпляти увагу. Ще момент, що внизу аватара обов’язково потрібно зробити заклик підписатися або вступити в групу.

Так лого виглядає в нашому співтоваристві.

Опис або прикріплений пост

Після того, як чоловік подивився на назву групи, її аватар, він читає опис або прикріплений пост і з цих трьох елементів приймає рішення вступати в ваше співтовариство чи ні.

Опис — добре, а прикріплений пост — краще. Будь-який пост з мікроблога спільноти можна закріпити нагорі. Він краще, тому що його, на відміну від опису, можуть лайкати, репостить і писати коментарі до нього.

Давайте розглянемо приклади найефективніших прикріплених посад, які дають найбільшу конверсію відвідувачів передплатників і, відповідно, цільових дій.

Які пости краще закріплювати?

  • Короткий опис того, чому присвячено співтовариство (компанія, проект або продукт)

Наприклад, ветеринарна клініка та їх прикріплений пост, в якому є інформація про те, яку допомогу вони надають, всі контакти, а також наступний гачок для відвідувачів — знижки.

  • Анонс знижок або розпродажів

Наведу мій улюблений приклад з магазином Wildberries.

  • Відеоролик

Якщо у вас є коротке відео, не довше 1 хвилини, що розповідає про вас або ваш продукт, то такий ролик теж підійде для прикріпленого посади, як, наприклад, зробив Зв’язковий.

  • Стимули для вступу

Найефективніший формат з перерахованих вище. У пості ви пишете список стимулів, тобто для чого людині вступати в співтовариство.

Які можуть бути стимули?

  • Бонуси передплатникам

Це найкращий стимул, наприклад, передплатники отримують знижку на продукцію або послуги.

  • Безкоштовні консультації

Наприклад, якщо ви продаєте одяг, то передплатники можуть задавати питання по моді і стилю і отримати на них відповіді стиліста. Нижче ми ще будемо піднімати цю тему.

  • Отримання інформації

Напишіть у стовпчик яку інформацію людина отримає у вашому співтоваристві, ніж вона йому буде корисна.

  • Підбірка фотографій

Добре працює, якщо у вашому бізнесі люди приймають рішення на основі зовнішнього вигляду продукту або результату послуги. Наприклад, можна прикріпити підбірку фото, якщо ви продаєте ювелірні вироби або може бути навіть самі виготовляєте прикраси на замовлення, якщо робите, скажімо, тату, то теж дуже добре спрацює підбірка кращих ваших робіт з портфоліо.

  • Кейси

Ви розповідаєте історію про те, як хтось купив ваш продукт або використовував послугу, і як змінилося його життя після цього.

Ось такі основні працюють формати прикріплених постів. Це не означає, що потрібно робити саме так, як тут написано, і ніяк інакше, експериментуйте, проявляйте фантазію. Розкажіть в коментарях про свій досвід, які пости закріплюєте ви?

Мало не забула, пишіть текст, розбиваючи його на невеликі абзаци (3-5 рядків). На прикладі нижче проігноровано дане зауваження, бачите як це негарно виглядає. Ви б стали читати таку онучу тексту? Я б не стала. Такі тексти, нехай вони навіть будуть супер-пупер цікаві, але вони залишаться без належної уваги, а текст, розбитий на абзаци, виглядає акуратно і його зручно читати. Те ж стосується і капса.

Також можна прикріпити wiki-сторінку, яка буде виконувати роль меню спільноти, але як його зробити, ми розглянемо в окремій статті про оформлення спільноти ВКонтакте (посилання буде пізніше).

Мінімум 15 постів в мікроблозі

Мікроблог — це ключовий елемент спільноти, через який ви контактуєте зі своїми передплатниками. До початку просування необхідно опублікувати хоча б 15 якісних постів, щоб відвідувач одразу мав уявлення, що він отримає від цього співтовариства.

Які пости подобаються користувачам ВКонтакте?

У порядку убування популярності контенту:

  • тематичні добірки;
  • Call to Action (заклик до дії, наприклад, коли ви робите добірку якихось корисних порад або іншого і додаєте текст типу «Щоб не втратити, збережи у себе на стіні», і люди дійсно репостят);
  • гумор;
  • інфографіка (великий обсяг інформації подається в вигляді графіків, схем);
  • конкурсні посади;
  • майстер-класи;
  • інформація про продукти;
  • рецензії.

Такий контент користувачі сприймають з найбільшим інтересом, він набирає найбільше лайків, репостов і коментарів.

Як часто оновлювати спільноти?

Ще зовсім недавно було так, що чим частіше ви публікуєте, тим швидше просувається співтовариство, і тим краще воно ранжується у видачі.

Але часи змінюються, і тепер все з точністю до навпаки. Пов’язано це з тим, що якщо ви публікуєте дуже багато, то від цього страждає якість контенту (виняток — різні ЗМІ). Тепер акцент потрібно робити не на кількості публікацій, а на їх якості. Я вважаю, що це правильно. Вас би не дратувало, якби якесь співтовариство завалювало вас постами, наприклад, щогодини?

Отже, спільноти, які занадто часто постять, потраплять в набагато меншу кількість «розумних стрічок» користувачів. Санкції за рідкісне оновлення спільноти зняті, тобто якщо ви пишете рідко, але влучно, то це нормально.

Від цієї новини, напевно, у багатьох з’явиться бажання робити пости раз в місяць, але це теж неправильно, тому що ваш опублікований пост побачить лише 5-20 % передплатників, виходить, що вони будуть вас читати взагалі раз в півроку, а тут вже ні про який контакт з клієнтами і мови не буде.

Мінімальна частота публікацій — 1 раз в 2 дні. До 3 разів на день — прийнятна частота. Але, думаю, що найбільш оптимальна — це 1 раз в день, можна виключати вихідні.

Ще важливий момент — це сам формат постів.

Не повинно бути багато тексту, оптимально до 200 символів + зображення (фото продукту або просто фото з фотобанку), можна додати посилання на зовнішній сайт, на сторінку, де можна подивитися детальніше або купити.

У спільнотах, що позиціонують по бренду і по асортименту, кількість продають постів доходить до 50 %, щоб допомогти вам в цій нелегкій справі складання текстів, нижче наведена карта. Вона допоможе вам писати промо-контент під ваш товар, такий формат дуже добре працює, завдяки постам з відповідями на ці питання, ваша спільнота починає продавати.

Збірки традиційно були і залишаються самим популярним контентом ВКонтакте, вони найбільш цікаві та їх найчастіше републикуют.

Що за збірки? Це пости такого плану: 10 кращих хітів цього року, 15 найуспішніших людей століття, 5 модні кольори цього літа і т. д.

Правила успіху добірок:

  • Малий обсяг тексту (не можна писати великі абзаци по кожному пункту, аудиторія це читати не буде).
  • Дві приписки наприкінці такого плану:
  1. «Якщо вам сподобався пост, поділіться ним з друзями» або «Републикуйте пост, щоб не втратити».
  2. «Якщо вам цікава тема (називаєте вашу тему), вступайте в наше співтовариство (посиланням назва спільноти), щоб щодня отримувати інформацію про (про що ви пишете)».

Завдяки цим двом приписок люди активніше репостят і підписуються на ваше співтовариство.

До кожного посту треба додавати фото, тому що погляд людини не чіпляється за текст, він чіпляється за картинку, а де їх брати? Картинки хорошої якості зібрані у фотобанках.

Користуйтеся безкоштовними фотобанками для пошуку картинок до ваших постів:

  • rgbstock.com
  • bigfoto.com
  • freemediagoo.com
  • foter.com
  • everystockphoto.com
  • stockphotos.io
  • wylio.com
  • canweimage.com
  • littlevisuals.co
  • unsplash.com
  • picjumbo.com
  • gratisography.com
  • imcreator.com
  • morguefile.com

Якщо ви знаєте хороші банки, крім цих, прошу написати про них у коментарях, додам їх у список.

Також вам знадобляться фото-редактори, ось парочка цікавих:

  • canva.com
  • befunky.com

У них можна швидко змінити зображення або зробити колаж, не вдаючись до громіздкою Photoshop.

Мінімум 6 фотоальбомів

Фотоальбоми теж дуже важливий елемент спільноти, звідти теж відбуваються продажу.

Вони зазвичай оформляються у вигляді вітрини, тобто ви розбиваєте свої товари за категоріями, наприклад, якщо у вас магазин одягу, окремо футболки, окремо сукні і так далі. Якщо у вас представлена продукція різних брендів, то іноді має сенс створити альбоми з розбивкою по популярним брендам.

Тут важливо не переборщити з кількістю альбомів, якщо їх буде занадто багато, то в них заплутається і не стане їх переглядати, оптимально до 30 альбомів.

Добре, якщо ви створите альбом типу «Хіти продажів» або щось в цьому дусі: «Рекомендуємо» або «Вибір редакції», викладайте в нього, скажімо, до 50 найбільш популярних товарів.

Як фотографувати продукцію?

  • Добре, якщо на фото 5 контрастних кольорів, люди люблять яскраві фотографії, вони більше привертають увагу.
  • Краще працюють фото продукту в процесі його використання, одяг — нехай її хтось носить, телефон — нехай за нього говорять і так далі.

Так, чоловік перейшов у альбом йому потрібної категорії, зачепився поглядом за яскраве фото вашого товару, що ж повинно бути в описі, щоб людина неодмінно його купив?

  1. Назва продукту.
  2. Короткий опис (2 — 3 рядки).
  3. Вказуємо ціну, якщо вона вигідна і нижче, ніж у конкурентів. Якщо низькою ціною ви похвалитися не можете, то хай краще людина з вами зв’яжеться для уточнення ціни.
  4. Посилання на сторінку, де можна отримати більше інформації про товар і придбати його.
  5. Дуже добре вказати номер телефону менеджера з продажу. Тому що люди відвикають переходити на зовнішні сайти, їм комфортно отримувати всю необхідну інформацію в соц. мережі, для них зручніше і швидше зателефонувати і замовити.

Мінімум 8 обговорень

Обговорення — це аналог форуму всередині спільноти ВКонтакте, там передплатники спілкуються з вами і один з одним.

Активність аудиторії обговореннях трохи раніше дуже сильно впливала на ранжування спільнот в пошуку, зараз вони відходять на другий план, але відмовлятися від додаткового продає інструменту ні до чого.

Тим більше, що безсумнівним плюсом обговорень є те, що вміст у ньому не одноразовий, як в мікроблозі, з якого ви отримуєте новину собі в стрічку на кілька годин, а потім вона йде в нікуди.

Є кілька категорій обговорень: обговорення безпосередньо вашого продукту, обговорення вашої компанії і обговорення околотематіческіх питань, наприклад, якщо у вас магазин одягу, то це може бути обговорення питань модних трендів.

Але ми зараз розглянемо приклади продають обговорень.

  • Консалтингова акція

Це максимально продають обговорення. Що ж це таке? Ви приводите в співтовариство експерт у вашій галузі, це може бути як ваш співробітник, так і залучений експерт, якщо ви можете залучити більш менш впізнаваного, то це взагалі ідеально. І цей експерт відповідає на запитання людей з певної теми, у разі, як я вже неодноразово згадувала, з магазином Wildberries, вони залучили стиліста, який відповідає на запитання передплатників про моду і стиль.

Тема існує з 2012 року, в ній вже більше 5 000 повідомлень, і вона досі активна.

Важливо прописати, що обов’язковою умовою для отримання відповіді на своє питання є підписка на ваше співтовариство. Природно, що ви не будете перевіряти, але люди в будь-якому випадку активніше вступають, вони розуміють, що у них тепер є місце, де вони можуть отримати відповіді на свої питання, це для них цінно.

Також необхідно прописати, питання якого плану можна ставити, тому що якщо цього не зробити, то люди будуть питати у вас мало не «Мене кинув хлопець, як мені його повернути?»

Бажано дати трохи інформації про експерта — людину, яка буде відповідати на питання, показати на скільки він компетентний.

І чим такі консультації допоможуть вам продавати? А ось чому!

Своїми докладними відповідями ви підвищуєте лояльність аудиторії, що важливо, вони охоче підписуються на вас — це раз.

По-друге, ви можете додати до свого відповідальності добірку посилань, звичайно, на свої товари. Це дуже добре продає. Ось приклад на скріншоті.

  • Обговорення конкретного продукту

Створіть обговорення під конкретний продукт або послугу. Ось, наприклад, компанія, що підготовлює віддалених співробітників, і обговорення їх тренінгу.

  • Відповіді на питання

Таке обговорення обов’язково має бути, де ви будете відповідати на запитання, пов’язані з вашою діяльністю, наприклад, консультації по товарах, доставки, оплати і іншого.

  • Відгуки і пропозиції

Такий поділ теж повинен бути, хтось може подумати, що це провокує людей на публікацію негативу. Зовсім ні, це зовсім не так, подібні обговорення дозволяють агрегувати позитивні і негативні відгуки в одному місці.

А от якщо такого спеціального місця немає, то люди починають публікувати їх, де попало. У такому випадку у нового відвідувача може скластися враження, що у вас поганий продукт, хоча це не так, тому настійно рекомендую створити тему, де люди будуть публікувати свої відгуки.

  • Часті питання

Це може бути обговорення, і вікі-сторінка з відповідями на найбільш часто зустрічаються питання, щоб людина перед тим, як писати у тему «Відповіді на питання», спочатку заглядав сюди.

  • Правила спільноти

Обов’язково потрібно прописати правила. Може здатися, що це абсолютно непотрібний елемент. Ви самі читали правила спільнот, в яких перебуваєте? Думаю, що ні. Але вони згодяться вам для вирішення питань, пов’язаних з негативом у співтоваристві. В правилах має бути по пунктах розписано, що заборонено в співтоваристві і яке послідує покарання за порушення правил, зазвичай — бан.

Наприклад, чоловік зайшов в групу і написав: «Ваша компанія — г…о». Такий неаргументоване негатив, природно, буде видалятися, а людина — баниться з формулюванням «За порушення правил співтовариства пункт такий-то».

Ось, власне, і все, тепер вашу групу можна починати просувати (посилання буде пізніше).

На цьому я прощаюся, сподіваюся, інформація була вам корисна. Пишіть коментарі та підписуйтесь на розсилку блогу. Всім удачі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.