Дедлайн: що це означає і як його дотримуватися

Поширити

Доброго часу доби, мої друзі! Годинник цокає, замовлення в роботі, пора поговорити про таку штуку як дедлайн. Якщо ви хочете працювати на дому, ви обов’язково повинні дізнатися, що це означає.

Простими словами, дедлайном називають період, за який працівник повинен закінчити проект. Поняття прийшло в російську з англійської мови. “Deadline” – поєднання слів “dead” (мертва) і “line” (чорта). Дослівно перекладається – “мертва грань”.

Зі значенням слова складно посперечатися. Коли дедлайн згорає, у фрілансера починаються проблеми.

Він всюди. Від нього залежать як віддалені працівники, так і журналісти, письменники, студенти, школярі.

Про термін здачі нерідко згадують за кілька годин до його закінчення. Годинник цокає, нерви на межі, робота робиться на швидку руку.

Я вже довго займаюся копірайтингом. Завжди доводиться вигадувати якісь штучки, щоб мотивувати себе. Але результат вартий того.

Зміст

  • Види
  • Реальні ситуації з дедлайном
  • Що таке редлайн
  • Лікування прокрастинації дедлайном
  • Психологія і дедлайн
  • Чим загрожує зрив терміну
  • Дедлайн для підвищення продажів
  • Як навчитися дотримуватися терміни
  • Висновок

В цій статті ви не тільки познайомитеся з поняттям “дедлайн”, але і навчитеся його дотримуватися. Багато цікавих фішок, ситуацій знайдете тут.

Як ви боретеся з дедлайном? Потрібен він для роботи? Поділіться власним думкою в коментарях.

Види

Дедлайн ставлять на певну кількість або час. Наприклад, на біржі статей вас можуть попросити надіслати до 9 годин ранку 23 числа.

Віддалена робота ведеться в інтернеті на відстані. У замовника свій графік, він не може чекати тексту, картинки або верстки нескінченно. Обмежені терміни мотивують людини, допомагають закінчити весь проект в строк.

За типом санкцій дедлайн буває:

  • Жорстким. За порушення терміну роботодавець звільняє працівника, позбавляє гонорару або премії. Яким би цікавим проект не був, він зроблений не вчасно, а значить не потрібен.
  • М’яким. Замовник може почекати роботу, якщо у фрілансера стався форс-мажор. Домовитися про продовження без покарання – реально.

Не будемо гребти всіх під одну гребінку. Замовлення бувають одноразовими, постійними, масштабними або маленькими.

Я умовно розділяю терміни на:

  • Термінові

Дається максимум 24 години. Потрібно гарненько сконцентруватися, попрацювати, щоб виконати все вчасно. Іноді поспіх погіршує якість роботи.

  • Поетапні

Відправляєте частина замовлення на перевірку і після схвалення беретеся за наступну. Припустимо, вам дали список брендів міжкімнатних дверей. Ясна річ, написати за кілька годин все не вийде, тому ви відправляєте по 2-3 тексту щодня.

  • Одноразові

Зайшов на біржу фріланса вебмастер, йому потрібно кілька відредагованих фото косметики. Постійний співробітник його не цікавить. Він створює одне замовлення і після успішної здачі прощається з удаленщиком.

  • Повторні

Варіант постійного співробітництва. Наприклад, ваш клієнт говорить, що ви повинні здавати статті або вивантажувати контент на сайт кожен вівторок до 9 годин вечора.

З повторним дедлайном простіше. Ви звикаєте до нього, можете плавно розділити роботу на шматочки, щоб встигнути.

Керівники відділів, менеджери частенько створюють умовні терміни. Вони підганяють співробітників, але навіть якщо ті не встигають, залишається ще час, щоб завершити проект, прибрати всі помилки.

Реальні ситуації з дедлайном

Якщо ви ще не працювали в офісі або на удаленке, вам складно уявити, що значить дедлайн в реальності.

Коли я стала вивчати тему детальніше і подивилася навколо себе, помітила, що він скрізь.

“Твір про картину Васнєцова принесіть мені до наступного уроку в п’ятницю. Спізнілі отримають 2 і запис у щоденник,” – вже зі шкільної лави нас готують до жорстких часових рамок.

“Принесіть аналізи до 21 числа в кабінет № 320” – навіть на обліку у лікаря перед нами ставлять завдання, обмежені за часом.

Ось типовий розмову між контент-менеджером і копірайтером в офісі:

– Наташа, ти пам’ятаєш, що потрібно зробити 5 статей до 28 квітня.

– А пізніше ніяк не можна? Мені ще по СЕО правку треба зробити.

– Ти ж пам’ятаєш, що 28-го ми здаємо звіти, а потім у нас корпоратив, вихідні.

– Ех, знову доведеться брати роботу додому.

Коли комусь призначають операцію, це теж дедлайн. Адже до цього людина повинна пройти обстеження, консультацію у кількох лікарів.

Пам’ятайте, крайній термін придумали не для того, щоб нас залякати, покарати. Це основа дисципліни.

Що таке редлайн

Редлайн рідко зустрінеш у фрілансі. А ось офісні клерки, студенти з ним на “ти”. Це проект, дедлайн, поділені на кілька частин.

Припустимо, загальний термін – 20 днів. Але кожен підрозділ статті, ілюстрації потрібно здавати раз в 5 днів. Як тільки керівник схвалює зроблене, ви продовжуєте.

Чим корисний? Змушує вникнути в тайм-менеджмент, не хапатися за замовлення в останній момент.

Лікування прокрастинації дедлайном

Досвідчений фрілансер знає, що для гарного настрою, повного гаманця потрібно робити роботу вчасно. Але іноді з’являється прокрастинація. Стан, змушує відкласти всі справи і повалятися на диванчику.

Синдром прокрастинації викликають:

  • страх виконати роботу неякісно;
  • витрата енергії на представлення готового результату;
  • невдоволення собою, постійна критика;
  • ненависть до цієї роботи;
  • брак вихідних і професійне вигоряння.

Позбутися від прокрастинації допоможе жорсткий дедлайн. Якщо людина буде знати, що домовитися не вийде і доведеться відмовитися від премії, то бажання зайвий раз поговорити по телефону, подивитися сериальчик – відпадуть.

Так виховується відповідальне відношення до справи.

Психологія і дедлайн

Дедлайн змінює психологічний стан, активність головного мозку.

Як писав автор книг з тайм-менеджменту Тімоті Ферріс: “Крайній термін породжує закон Паркінсона. Чим менше часу на завдання, тим продуктивніше стає працівник”.

Висновок можна використовувати для:

  • завершення виробничого плану вчасно,
  • стимуляції трудової діяльності,
  • правильного розподілу робочого часу.

Думаєте закон Паркінсона потрібен тільки удаленщинкам та офісним співробітникам? Помиляєтесь. Школярам, студентам, бізнесменам – він теж стане в нагоді.

Чим загрожує зрив терміну

Дедлайн не кусається, якщо жити з ним мирно. Санкції за зрив термінів різні. Я ділю їх на:

  • Умовні

Ви самі караєте себе. Страждає ваша репутація. З-за власної непунктуальності дохід менше. Наприклад, якщо ви напортачите на біржі Etxt, у вас знизиться рейтинг, з’являться негативні відгуки.

  • Реальні

Клієнт відмовляється платити або зменшує гонорар, шукає вам заміну.

Замовник може покарати копірайтера за надлишки води в тексті або нудоти. Познайомтеся з цими поняттями, дотримуйтесь їх.

Раджу дотримуватися дедлайну. Ми влаштовані так, що до всього звикаємо. Порушення домовленостей може увійти в небезпечну звичку, будьте обережні.

Дедлайн для підвищення продажів

Ви знали, що дедлайн використовують не тільки в роботі? Тоді розкрию вам маленький секрет. Умови обмеженості товарів і часу змушують купувати.

Недосвідчені маркетологи, бізнесмени роблять помилки:

  • Ніякої конкретики

Пишуть, говорять розмито. Наприклад, у нас залишилося мало HD телевізорів за старою ціною, поспішайте купити. Як краще – HD телевізорів з технологією SMART залишилося всього 5 штук, поспішайте придбати за низькою ціною, скоро буде на 10 % дорожче.

  • Негатив

Як роблять усі – “Скоро закінчаться номери в готелі, залишилося всього 2″. А ось так позитивніше – “Як добре, що ви сьогодні подзвонили. Ви ще встигнете замовити номер з видом на море, залишилося всього 2”.

  • Намагаються продати всім підряд

Спочатку треба з’ясувати, що клієнту потрібен цей товар. Потім мимохіть згадати про його обмеженість – “Як чудово, що ви сьогодні зайшли, у нас ще є 2 штуки…”

Закони дедлайну в продажах – важливі. Магазин може отримувати на 10-15 % більше виручки, якщо буде активно і правильно користуватися ними.

Як навчитися дотримуватися терміни

Великий дедлайн розслабляє, стиснене – змушує робити роботу неякісно, забити на неї.

Якщо терміни погано встановлено, спробуйте поговорити з замовником. Можливо, ви разом зможете підібрати оптимальну дату і час.

Секрети планування, які допомагають не спалити дедлайн:

  1. Розбийте на частини. Подумайте, що вам потрібно для виконання замовлення. Складіть поетапний план на папері. Скільки в ньому пунктів? 10 чи 12? Тоді робимо за раз 3-4 пункту.
  2. Від складного до простого. Почніть робочий день з важкої задачі.
  3. Відзначайте дати в щоденнику, календарі.
  4. Закрийте соцмережі, вимкніть телевізор.
  5. Не відволікайтеся на домашні клопоти.
  6. Не відкладайте на завтра те, що робите зараз. Якщо ви готові виконати роботу сьогодні – приступайте. Завтра можуть виникнути проблеми або нові завдання.

Хочеться погуляти, розслабитися в гарячій ванні? Це буде робити вдвічі приємніше, якщо ви здасте роботу в строк і отримаєте похвалу.

Висновок

Дедлайн – корисний інструмент планування. Він виховує самоконтроль, відповідальність. Ви і самі можете не помічати, як стаєте краще. Не сперечаюся, іноді дотримуватися його важко, але це сходинки вашої сходи до успіху.

На цьому пора закінчувати. Не забувайте відпочивати. Інакше професійне вигорання не дозволить вам працювати на повну силу.

Зривали ви коли-небудь терміни? Як мотивуєте себе? Розкажіть про це в коментарях.

Сподобалося пізнавати копірайтинг разом зі мною? Сміливіше, підписуйся на блог, щоб бути завжди в курсі новин.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.