Як правильно і з допомогою яких сервісів підібрати ключові слова, щоб отримати більше трафіку

Поширити

Привіт, дорогі читачі!

Сайт буде приносити гроші тоді, коли про нього дізнаються й почнуть його відвідувати. Тут ваш головний помічник – пошукова система. Але вона не зверне на вас увагу, якщо ви не позначите контент ключами.

Сьогодні я навчу вас робити підбір ключових слів у програмах і сервісах так, щоб ви просунулися в результатах пошуку і отримали багато трафіку.

Зміст

  • Що означає
  • 3 стратегії просування
  • Збір ключів
    • Створюємо список
    • Які види ключів підійдуть
    • Яндекс.Вордстат
    • Slovoeb
    • Мутаген
    • Групування
    • Інші корисні сервіси та програми
  • Куди додавати
  • Висновок

Що означає

Підібрати ключові слова (keywords) – це означає вибрати пошукові фрази, які допоможуть зайняти перші місця в пошуковій видачі. Простіше кажучи, щоб люди могли з легкістю знайти вас. Походу справи ми відсіваємо конкурентні, релевантні запити.

3 стратегії просування

  1. Точкова. Просуваєтеся по декількох високочастотним запитам з мінімальною конкуренцією.
  2. Обширна. Оптимізація за списком, де більше середньочастотних і низькочастотних ключів.
  3. Змішана. Семантичне ядро складається з 12 % високочастотних, 30 % середньочастотних і 58 % низькочастотних запитів.

Точкової стратегії виходить слідувати не завжди. Іноді все високочастотні запити зайняті конкурентами.

Збір ключів

Створення семантичного ядра починаємо з аналізу теми сайту, вибору фраз, за якими цільова аудиторія буде шукати вас.

Створюємо список

Нам потрібно скласти список в таблиці всіх слів і фраз для пошуку. Зараз ми будемо брати їх з голови і у конкурентів.

Почніть з мозкового штурму. Дайте відповідь на питання:

  • Що ви пропонуєте відвідувачу і навіщо?
  • Якими запитами будуть користуватися люди, щоб знайти ваш контент?

Запитайте колег, знайомих і сім’ю, з допомогою яких слів вони шукали б ваш сайт. Якщо у вас інтернет-магазин, зробіть опитування серед покупців. Можете запропонувати взамін плюшечку – знижку 10 % або безкоштовну доставку.

Наташі хотілося більше трафіку. У гонитві за цифрами вона стала використовувати комерційні ключі на інформаційному сайті. У статті про вирощування квітів додала “купити насіння ехінацея”. До неї заходили купити, а не почитати. Не знаходили те, що потрібно і йшли з сайту. Сайт знизили в пошуковій видачі за поведінкових факторів, і репутація погіршилася.

Створіть план сайту або спирайтеся на вже наявний.

Приклад сторінок інтернет-магазину:

  • Головна сторінка. Використовується основний ключ – 10 % від СЯ, 30 % середньочастотних і 80 % низькочастотних запитів. Не спамим.
  • Послуги. На основній сторінці головний ключ послуги. Наприклад, “манікюр в Пашковке”. Потім у нас йдуть підсторінки з описом кожного виду: з нанесенням шелаку, з декоративним малюнком. І під все це ми підбираємо низькочастотні фрази.
  • Каталог товарів. Додаємо високочастотні і середньочастотні ключі, що описують товар в цілому. Наприклад, “недорогі костюми танцю живота в Новосибірську”. Сторінка ділиться на підкатегорії – конкретні види товарів. У нашому випадку це “Шаровари з паєтками”, “Пояса”, “Комплекти з ліфа і спідниці” і т. д.
  • Про нас. Опис компанії, діяльності. Активно користуємося ключами з назвою фірми або бренду, сферою діяльності, рішенням проблеми.
  • Партнери. Інформація про постачальників, вакансії.
  • Покупцям. В FAQ вставляємо фрази, пов’язані з проблемами і рішенням. В умовах доставки та способи оплати робимо акцент на регіони.
  • Новини. Статті, відсортовані по датах з тематичними і брендовими ключами.
  • Особистий кабінет. Закритий від індексації. З ним ми не працюємо.
  • Контакти. Окрема сторінка з інформацією і формою зворотнього зв’язку.

Дивіться на назву розділів, берете звідти слова. Наприклад, продаж засобів для особистої гігієни. Включаємо в семантичне ядро назва та види товарів: ромашкове мило, шампунь без SLS з натуральним екстрактом череди.

Вивчаємо конкурентів. У нас є 2 способи:

  1. Вручну переглядаємо результати пошуку по головним і вторинним запитам. Можна оцінити конкуренцію. Якщо багато контекстної реклами, трастових і великих сайтів, то пробитися молодому проекту неможливо. Відмовляємося від цього ключа. Мінус: вибирати ключі з усього контексту доведеться вручну. Дивимося на ключі в title, description і в коді сторінок конкурентів.
  2. Парсим фрази, слова з розділів, заголовків і статей. У цьому допоможуть онлайн-сервіси: Screaming Frog, NetPeak Spider.

Розберемося, як нарити ще пошукових виразів, коли фантазія на межі.

  • Відкрийте Яндекс.Вордстат

Введіть тематичне слово. Подивіться на праву колонку. Там показано, що ще люди шукають по цій темі. Не є запит, і тоді в лівій колонці результатів побачите кілька слів, якими можна користуватися.

  • Вивчіть підказки пошуковика

Введіть в рядок головне слово по темі і подивіться, якими запитами ще користуються.

  • Користуйтеся словником синонімів

Одну і ту ж річ люди називають по-різному. Хтось каже “ліфчик”, інші – “бюстгальтер”. І так відбувається з усіма речами.

Не забудьте про сленгові вирази, якими користується цільова аудиторія. Почитайте форуми, обговорення у соцмережах.

Відповідні слова компонуємо в таблицю Excel або Google. Як зручніше. Не поспішайте додавати ключі на сайт. Попереду у нас перевірка, чистка.

Ось як приблизно має виглядати список на цьому етапі.

Які види ключів підійдуть

Які ключі підходять саме вам:

  • Комерційні. Семантичне ядро складається з слів на кшталт “купити”, “замовити”, “оплатити”. Використовується для інтернет-магазинів і інших платних проектів. Не підходить для інформаційних сайтів і блогів.
  • Навігаційні. За ним намагаються знайти фізичний або інтернет-адресу. Вводять назву сайту компанії. Я вічно вбиваю в пошук “гугл таблиці”. Все ніяк не зроблю закладку. Хто заходить на знайомі сайти через пошук, пишіть коментарі. Перевіримо, скільки нас таких.
  • Інформаційні. Це фрази для пошуку інформації. Вони відповідають на питання, розв’язують проблеми. Приклад: “як очистити пічку від жиру”.

Молодий сайт краще оптимізувати під низькочастотні запити. Щоб визначити, до якого типу належить ключове слово, користуйтеся табличкою.

Тип частотності Кількість показів на місяць Кількість слів
Найбільш високочастотні (НВЧ) <80 000 1 – 2
Високочастотні (ВЧ) 10 000 – 80 000 2 – 3
Середньочастотні (СЧ) 1 000 – 10 000 2 – 4
Низькочастотні (НЧ) >1 000 не менше 3

Яндекс.Вордстат

Зібрані на попередньому етапі слова будемо проганяти через Яндекс.Вордстат. Зараз ми перевіримо частоту ключів, видалити непотрібні.

Що необхідно прибрати:

  1. НВЧ і ВЧ.
  2. Нерелевантні слова. Наприклад, ви вчите людей в’язати, тому ключ “купити вязаний блакитний шарф” явно не підходить.

Відкриваємо Яндекс.Вордстат. Вводимо ключ в рядок і натисніть “Підібрати”.

Навпаки ключа ви побачите, скільки разів в місяць їм користуються. У мене 653 показу – низькочастотний запит, який я візьму за основний.

У геозалежних запитів перевірте частотність по регіонах. Знизу рядка Wordstat натисніть “Все регіони”. Позначте місця, які мають значення. Для отримання результатів натисніть “Вибрати”.

Мені хотілося уточнити запит, щоб відсіяти зайве. На жаль, використовувати формулу: “!ключове слово!” – неможливо. Яндекс.Вордстат видає помилку.

Користуйтеся оператором “(запит|запит|запит)”, щоб швидше перевірити частотність. Ви відразу побачите інформацію про декілька параметрів одночасно. Більше 5 фраз вводити одночасно не можна.

Оператор “-” прибирає непотрібні слова. Припустимо, продаж елітних пластикових вікон. Тоді ми формулюємо запит так: “пластикові вікна -дешеві -штори -ремонт -як встановити”. В результаті ми отримуємо цілий список придатних слів для просування.

Інші корисні оператори:

  • “+” – додайте до запиту, коли потрібна ключова фраза зі стоп-словами (спілками, приводами). Приклад: +як+діастаз.
  • “[]” – слова, укладені в квадратні дужки, йдуть в тому порядку, в якому ви їх написали. Важливо для оцінки частотності запиту з додатковими ключами. Приклад: “[як перевірити діастаз]” (без лапок).

Для зручності встановіть плагін Yandex Wordstat Assistant для браузера. Не доведеться копіювати і вставляти по одному ключу в електронну таблицю. Зберігаєте в плагіні кожен вираз, потім відразу всі копіюєте і додаєте в Excel разом з частотою.

Щоб додати слово в Yandex Wordstat Assistant, потрібно натиснути на “+” поруч.

В Яндекс.Вордстаті можна зібрати семантичне ядро для невеликого проекту. Але це вимагає багато часу, посидючості і терпіння. Навряд чи ви зможете публікувати статті в день при такому темпі роботи. Тому раджу автоматизувати процес в програмах. А Вордстат залишити для YouTube, соцмереж і дрібних проектів.

Slovoeb

Викачуємо Словоеб з офіційного сайту. Розпаковуємо архів і відкриваємо програму.

Крок 1. Вибираємо “Створити новий проект”.

Крок 2. Відкриємо налаштування, щоб зробити парсинг продуктивним. В загальному розділі я обмежила розмір пошукових фраз до 7 слів. Занадто великі не потрібні.

Потім заходимо в розділ “Yandex.Wordstat”. Вибираємо діапазон частотності ключів. Нам не потрібні ті, що набирають від 0 до 100. У себе я виставила від 300 до 3 500 показів в місяць.

Прослідкуйте, щоб стояла галочка навпроти збору частотності з лапками і оклику.

Щоб отримати доступ до підбору фраз з лівої колонки, необхідно прив’язати Яндекс-аккаунт. Для цього перейдіть: “Налаштування” → “Yandex.Direct”. Вкажіть дані профілю у форматі “логін:пароль”. Приміром, “Kusachka:1234”. Натисніть “Зберегти зміни”.

Крок 3. Додаємо стоп-слова, які програма проігнорує. Це сміттєві сполучники, прийменники та нерелевантні слова. Для статті “Як перевірити діастаз” це будуть: “прибрати”, “вправи”, “операції”, “ціна”, “лікування” і т. д.

Ви можете завантажити їх з .txt або написати вручну.

Крок 4. Збираємо семантичне ядро з лівої колонки. Завантажуємо з .txt або пишемо вручну.

Обов’язково уточнюйте запити, щоб не робити подвійну роботу. Коли у мене були в списку “ознаки”, “симптоми” без слова “діастаз”, потрапляли назви інших хвороб.

Я зазначила галочкою “Не додавати фразу, якщо вона вже є в інших групах” і вам раджу. Не буде повторень і плутанини.

Щоб запустити процес, натисніть “Почати збір”.

Крок 5. Видаляємо сміття зі списку до збереження. На жаль, іноді трапляються зайві слова. Відзначаємо їх галочкою. У вкладці “Дані” клікаємо на червоний хрестик.

Крок 6. Дізнаємося справжню частотність. Ми повинні дізнатися, скільки разів люди реально користувалися цими виразами для пошуку. Натискаємо на лупу і перевіряємо частотність зі знаком оклику.

Як бачите, результат відрізняється в 3 – 4 рази. Навіть найбільший СЧ запит, по якому я хочу просуватися, на ділі виявився НЧ. А деякі вирази і зовсім виявилися марними, тому що їх використовують раз в місяць.

Даремні ключові слова видаляємо як у 5-му кроці.

Крок 7. Експортуємо файл в таблицю Excel. Натискаємо на значок програми вгорі. Вибираємо папку і натискаємо “Зберегти”.

Крок 8. Впорядкуємо слова по частотності в таблиці. Виділяємо всі. Натискаємо “Сортування й фільтр” у правому кутку.

Вибираємо “Налаштовувана сортування”.

Сортуємо по частотності *!*, значень. В порядку зростання, коли першим ділом потрібні НЧ запити. За спаданням, якщо основа стратегії просування – ВЧ ключі.

Тепер у нас є готовий семантичне ядро для статті.

Для магазину проробляємо ту ж роботу, тільки орієнтуємося на комерційні запити. Перевіряємо конкурентність вручну або за допомогою сервісів. Про них я розповім нижче.

Мутаген

Я обома лапками за це сервіс. Він проводить аналіз чистого і базової частотностей. Можна дізнатися конкуренцію в балах, скільки переглядів набере рекламне оголошення в Директе, і кількість хвостів у ключа.

Мутаген дарує 10 безкоштовних перевірок щодня. Але тут є підступ. По-перше, ви повинні поповнити баланс на 2 рубля. По-друге, безкоштовно доступна перевірка по одному ключу. Отже, за день ви отримаєте звіт тільки за 10 фраз. Якщо список складається із 40 слів, піде 4 дні на перевірку.

Але є і хороша новина. Парсинг 1 ключа коштує 2 копійки. Масова перевірка на конкурентів, хвости, перегляди 24 ключів – все це обійдеться в 7,2 рубля.

Зараз я покажу визначення конкурентності за запитами. Перед цим зареєструйтесь Мутагене.

Крок 1. У розділі “Конкуренція” виберіть “Онлайн-перевірка”.

Крок 2. Скопіюйте та вставте з файлу або напишіть вручну ключ. Натисніть на стрілку поруч.

Крок 3. Вивчіть результати. Їх потрібно ввести в Excel вручну. Скачати можна тільки хвости – уточнюючі слова, які допоможуть зробити НЧ запити з гарним трафіком. Наприклад, “Морська свинка” → “Ангорська морська свинка”.

Що показує безкоштовна перевірка:

  1. Вартість кліка в Яндекс.Директе. Скільки буде коштувати контекстна реклама з цією фразою.
  2. Рівень конкуренції. Чим нижче, тим краще. Бажано просуватися по запитам, які набрали менше 10 балів.
  3. Кількість переглядів у пошуку.
  4. Наявність хвостів. Якщо їх багато, значить, у ключове словосполучення можна додати ще кілька уточнюючих слів.

Чому для магазинів, блогів краще масова перевірка:

  1. Можна завантажити результати в таблицю.
  2. Не потрібно вручну вбивати і перевіряти кожен ключ. Копіюєте і вставляєте все семантичне ядро.

Це дешево. Один ключ обійдеться в 2 – 4 копійки.

Нижче я навчу вас робити платну комплексну перевірку.

Крок 1. Виберіть “Конкуренція” → “Масові перевірки”.

Крок 2. Скопіюйте з таблиці ключові слова або завантажте з txt-файл. Натисніть “Відправити на перевірку”.

Крок 3. Дивимося звіт. Щоб зберегти на комп’ютер, натисніть “Експорт даних у форматі .csv”.

Групування

Основний запит піде в:

  • заголовок;
  • alt мініатюри;
  • перший абзац;
  • title (назва сторінки);
  • опис (description).

З усієї купи ключів ми вибираємо той, у якого більше справжня частота. Бал конкуренції – до 10. І він повинен відображати головну думку тексту, сторінки настільки, щоб їм можна було назвати.

Залишилися запити ми рівномірно розподіляємо по сторінці.

Угруповання (кластеризація) потрібна і при створенні сайту, контент-плану. Коли купою збирати ключі, які відносяться до теми сайту і служать ідеєю для створення контенту. Наприклад, у вас перемішалися: “скачати програму для камери відеоспостереження”, “що потрібно для отримання ліцензії відеоспостереження”. Відразу зрозуміло, що повинні бути на різних сторінках.

Інші корисні сервіси та програми

Сервіси підбору й аналізу ключових слів коштують копійки, а ви заощаджуєте 4 – 5 годин на трудомісткої роботи.

  • Click.ru

Проводить автоматичний аналіз частотності ключів для сайту. Коштує це задоволення копійки. Копіюєте список ключів з таблиці, яку ми зробили в першому кроці, а сервіс показує докладний облік. Мені це обійшлося в 5,95 рубля.

  • Key Collector

Маст-хев для SEO-фахівців, власників сайтів, які самі займаються пошуковою оптимізацією. Рекомендації по перелінковці, збір і аналіз ключів, кластеризація, визначення цінності фраз і конкуренції – це все про цю програму. Вона платна. Платиш 1 800 рублів і користуєшся вічно.

  • KWFinder

Англомовний сервіс, який дозволяє шукати та перевіряти ключові фрази на 50 мовах. Показує вартість контекстного оголошення в Google Adwords. Можна дізнатися коефіцієнт труднощі просування по обраному запитом. Він розраховується за рівнем конкурентності, частотності. Місячна підписка коштує 29,9 – 79,9 $. Пробний період – 10 днів.

  • LSIGraph

Збирає ключові слова для природного просування. Один із способів застосування – LSI-копірайтинг. На жаль, працює тільки з англомовними ключами. Але якщо ви займаєтеся зарубіжним проектом, цей сервіс доведеться до речі. Ціна за один місяць використання становить 27 $.

  • Планувальник ключових слів від Google

Безкоштовний планувальник ключових слів. Розрахований в основному на контекстну рекламу. Але деякі умільці користуються ним для складання семантичного ядра. Аналізує поведінку користувачів за рік, видає відповідні ключі з частотністю, вартістю і конкуренцією.

  • SpyWords

Розумний підбір запитів сам відсіє нерелевантні і непотрібні слова, кластеризует запити за вашим параметрам, покаже реальну частотність.
Це економить до 8 годин роботи. Результат можна зберегти у таблиці Excel. Мінус – сервіс платний. За місяць використання потрібно віддати 1 978 рублів.

  • Ahrefs

Джерело для SEO-менеджера. Ahrefs аналізує конкурентів, сайти в пошуковій видачі, анкор, труднощі ключових слів для просування. Можна придбати тиждень використання за 7 $, далі – 99 $ в місяць.

  • Топвизор

Парсити ключі Яндекс.Вордстата, Планувальника ключових слів від Google, Google Analytics. Можна зробити угруповання, включити в ігнор-список непотрібні слова. Для зручності результати можна розділити на віконця або помістити в таблицю.

  • Serpstat

Швидко збирає і оцінює пошукові запити. Може шукати схожі ключі, групувати їх по сторінкам. Мінус: за один раз може осилити лише 2 000 слів. Повний аналіз конкурентів, моніторинг позицій сайтів доступний для платної підписки за 69 $/місяць. Безкоштовно можна по черзі перевіряти по одному запиту.

  • SEMrush

Парсити багато запитів з Google і Bing. На жаль, не підтримує Яндекс.Вордстат. Інструмент розділяє по різних стовпцях схожі слова і з цієї частотністю. Можна відразу побачити, які сайти виходять в топ видачі по цим запитам. Реєстрація обов’язкова. Тиждень дають безкоштовно покористуватися, потім місяць використання варто 99,95 $.

  • Keyword Tool

Не просто перевіряє введені вами ключі, а видає додаткові тематичні слова з підказок і Планувальника Google. Вони розширять семантичне ядро і приведуть більше трафіку.

Інструмент парсити запити не тільки Google, але і в соцмережах. Ви можете скласти семантичне ядро відео для YouTube.

На жаль, не все так солодко. Самі фрази він покаже, але частотність – ні. Потрібно оплатити передплату, щоб отримати доступ до всієї інформації.

  • Rush Analytics

Збирає семантичне ядро, відстежує позиції сайту в пошуковій видачі. Перевіряє ключі на частотність, привабливість для користувачів. Може їх групувати по сторінкам. Потрібно лише вказати точність і стоп-слова.

  • Комбінатор ключових фраз eLama

Інструмент на той випадок, коли немає часу робити словосполучення з ключів, уточнювати їх. Ви вводите слова в 3 різних списку, і вони змішуються між собою. Наприклад, в один пишете “купити”, “замовити”, в іншого – “піжами з бавовни”, “шовкову комбінацію”. І отримуєте семантичне ядро для інтернет-магазину.

Мінус: не схиляє слова.

  • Генератор ключових фраз SeoTXT

Складає з слів фрази. Можна налаштувати порядок змішування. Щоб слова з другої колонки були попереду або навпаки. Сервіс може автоматично проставити квадратні або круглі дужки. Це спростить роботу в Вордстаті.

Куди додавати

Важливо не тільки правильно підібрати, але і розкидати ключові слова на сторінці сайту. Вони повинні бути:

  • метатегах: description і title;
  • url і доменному імені;
  • анкор (опис посилань);
  • тегу Alt зображень;
  • тексті сторінки.
  • заголовки H1 – H3.

Обов’язково дізнайтеся, як SEO-оптимізувати статтю, щоб грамотно вставити ключі і зайняти перші позиції в пошуку.

Висновок

Вітаю! Ви навчилися підбирати ключові слова. Це вже 50 % успіху просування. Але є й інші нюанси, які варто знати, якщо ви хочете зайняти перші позиції в пошуку. Хочете дізнатися які? Тоді підписуйтесь на блозі. У нас багато корисного матеріалу про створення якісного контенту і пошукову оптимізацію.

Пробували зібрати ключі, як в статті? Вийшло? Яку програму використовували? Якщо щось не вийшло, то допоможу, підкажу.

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.