Як вибрати сервіс коментарів для сайту: топ-3 систем для вебмайстра

Поширити

Доброго дня, дорогі читачі!

У цій статті я розповім, як вибрати сервіс коментарів для сайту. Так як основна маса читачів віддає перевагу WordPress, я постараюся пояснити відмінності між зовнішнім сервісом коментарів і вбудованим інструментарієм. Повірте, різниця справді є, і в деяких випадках набагато зручніше використовувати якийсь сторонній сервіс.

Сам матеріал представлений у вигляді невеликої збірки. Я детально розповім про кожному сервісі коментарів. Не будемо забувати, що у кожного варіанту є свої плюси і мінуси. Я висловлю свою думку з приводу кожного сервісу, так як у мене був досвід у їх використанні і установці.

Зміст

  • Стандартні модулі коментарів в CMS
  • Список сервісів
    • Disqus
    • Cackle
    • HyperComments
  • Висновок

Стандартні модулі коментарів в CMS

Як я і казав раніше, ми будемо відштовхуватися від CMS WordPress. Саме її використовують вебмастери по більшій частині. Але в цілому ця інформація буде застосовна для більшої частини сучасних платформ. За рідкісним винятком всі вони мають мінуси і проблеми, про які я розповім далі.

Отже, стандартний модуль коментарів на WordPress являє собою кілька полів, куди необхідно ввести своє ім’я, адресу електронної пошти, в деяких випадках адресу сайту і сам текст повідомлення.

Зрідка там є якісь додаткові фішки. Наприклад, на iklife.ru реалізовані клікабельні смайлики. Користувач може взаємодіяти з ними, а це вже відноситься до розширеного функціоналу стандартних коментарів від WP.

Саму форму можна змінювати. Якщо у вас є знання в області програмування, то ви можете змінювати цю форму так, як самі захочете. Наприклад, додати додаткові поля, фішки у вигляді смайлів або стікерів і т. д.

Поля можна і прибирати. Наприклад, часто поле для введення сайту використовується веб-майстрами як інструмент просування власних ресурсів. Воно ж використовується і спамерами, тому в стандартній збірці WP завжди активована функція премодерації коментарів, щоб користувачі не могли просто залишати бездумні повідомлення під вашими матеріалами, супроводжуючи їх посиланнями на неякісні сайти.

До речі, в налаштуваннях WordPress ви зможете повністю налаштувати поведінку цієї премодерації. Її можна відключити (всі коментарі будуть автоматично розміщуватися), можна просто відключити модуль з коментарями, заборонивши читачам висловлювати свою думку, можна налаштувати певні фільтри.

Також є можливість автоматично відключати коментарі в статтях, які були розміщені якийсь час назад. Як ви можете бачити на скріншоті вище, зазвичай це 14 днів. Можна вказати більше чи менше число.

Є і інші настройки. Всі вони доступні в меню “Налаштування” – “Налаштування обговорення”.

Список сервісів

Він не такий вже і великий, але зате я зможу розповісти про кожному більш детально, включаючи плюси і мінуси, тарифи та особливості.

Disqus

Це одна з найбільш відомих систем коментування сайтів. Її можна інтегрувати практично на будь-яку платформу. Для CMS тут є окремі плагіни або розширюють модулі, які допомагають встановити цю систему буквально за пару кліків.

WordPress – одна з таких платформ, де установка даної системи коментування дуже проста. Необхідно просто створити акаунт в Disqus, потім вибрати тарифний план, налаштувати ще кілька параметрів, ну і під кінець вже встановити плагін з каталогу WordPress. Далі я докладніше розкрию ці моменти.

Особливості:

  • Підтримка медіафайлів

Ви можете завантажувати в коментарі картинки і відео. Стандартний модуль коментарів точно таким похвалитися не може. А зараз багато чого вирішує саме візуальна складова. Користувачам куди цікавіше дивитися, ніж читати. Тому дана фішка може непогано підвищити активність.

  • Коментарі в реальному часі

Всі повідомлення відображаються в реальному часі. Якщо користувач, знаходячись на сторінці вашого сайту, залишить який-небудь коментар, інші читачі відразу ж побачать його. У стандартних коментарях доведеться оновлювати сторінку, що не завжди зручно, та і мало хто буде цим займатися. При цьому користувачі будуть бачити не тільки нові елементи, але і всю активність у коментарях.

Загалом, це досить зручна особливість, яка також спрямована на підвищення активності читачів. Їм буде набагато цікавіше взаємодіяти один з одним і це в підсумку є непоганим плюсом для поліпшення поведінкових факторів на сайті.

  • Підтримка різних пристроїв і мов

Disqus підтримує практично будь-які пристрої. Він відмінно працює на звичайній веб-версії, непогано себе почуває на мобільній. Також він може працювати з Google AMP. Також цей інструмент підтримує більше 70 різних мов інтерфейсу.

  • Автоматична адаптація під дизайн

Цей сервіс буде автоматично адаптуватися під дизайн вашого сайту. Він знайде в стилях кольору, шрифти і т. д. і спробує змінити свій зовнішній вигляд таким чином, щоб гармонійно виглядати на вашому ресурсі.

Природно, така фішка не завжди буде працювати належним чином, але в більшості випадків, особливо якщо ми говоримо про WordPress, система вірно зчитує дані, і сам модуль коментарів набуває досить непоганий вигляд.

  • Вбудований антиспам

На жаль, від спаму не захищений ніхто. Навіть з активованим плагіном антиспаму для WordPress можна зіткнутися з певними проблемами. Навіть ресурси з низькою відвідуваністю потрапляють у спам-листи, і всі спамери починають свою чорну роботу.

При роботі зі стандартним модулем WordPress вам доведеться встановлювати окремий плагін – Akismet Anti-Spam. В Disqus ж є вбудована функція антиспаму. Це означає, що система сама буде відсівати підозрілі повідомлення, і вам не доведеться встановлювати для цього якісь додаткові розширення.

  • Премодерації

Тут є функція премодерації, яка дозволить вам самостійно перевірити текст повідомлення, перш ніж публікувати його. В принципі, аналогічна фішка вбудована в сам WP, тому нічого дивного тут немає.

Особливостей у цього сервісу дійсно багато. Досить просто зайти на офіційний сайт і подивитися презентацію можливостей інструменту. Там білі і чорні списки і рейтинг для коментаторів, і прихована блокування користувачів (вони ніколи не здогадаються, що ви їх забанили). Загалом, можливостей тут достатньо.

Не можна забувати про інтеграцію з соціальними мережами. Ви можете розміщувати весь діалог або його частину в Твіттері або Facebook, тим самим залучаючи ще більше людей в обговорення. Люди зможуть залишати свої повідомлення без реєстрації. Їм потрібно буде просто зайти на сайт, знайти віджет з коментарями і вписати повідомлення.

Детально описувати процес встановлення та налаштування Disqus я не буду, це тема для окремої великої матеріалу, тому тут я лише коротко торкнуся основні моменти.

Встановити Disqus можна практично на будь-яку платформу. Наприклад, для сайту на самописному движку ви можете використати HTML-код. Для цього в процесі установки необхідно буде вибрати відповідний пункт.

Для більш відомих і популярних платформ існують готові рішення, які дозволяють встановити систему коментарів без будь-яких проблем.

Послідовність дій при встановленні Disqus на WordPress приблизно така:

  1. Зайти на офіційний сайт і створити там акаунт.
  2. Вибрати платформу WordPress, слідувати інструкціям на сайті.
  3. Встановити плагін Disqus через стандартний каталог.
  4. Авторизуватися в меню плагіна, використовуючи дані від аккаунта на сайті Disqus.

Також вам необхідно буде налаштувати систему. Всі параметри тут досить прості і зрозумілі, хоч інтерфейс і не підтримує російську мову. Але при мінімальному знанні англійської або наявності вбудованого перекладача в браузері можна цілком розібратися.

В Disqus є кілька тарифних планів. Кожен з них передбачає розширені можливості по використанню системи. Мінімального тарифу цілком вистачить для експлуатації на стандартних інформаційних проектах або статейниках. Він повністю безкоштовний, але тут є ряд нюансів, які можуть відштовхувати від такого рішення.

Давайте розглянемо кожен план трохи докладніше.

  • Базовий

Базовий тарифний план може підійти для використання на простих інформаційних ресурсах або статейниках. Він передбачає стандартний модуль з коментарями, можливість модерування, базові інструменти для аналітики, спам-фільтр, використання смайликів і т. д.

Мінус цього тарифного плану полягає в логотипі сервісу та вбудованої реклами, яка буде “відбивати” гроші за безкоштовне використання. Далеко не кожен вебмайстер хоче, щоб на його ресурсі була якась додаткова реклама. Цей момент і може відштовхнути вас від використання базового тарифного плану Disqus.

  • Тариф “Плюс”

У ньому є все, що і в базовому тарифному плані. Однак істотне обмеження у 50 000 переглядів в день сторінки з модулем Disqus також не викликає якихось позитивних реакцій. Зате ви можете відключити нав’язливу рекламу від самого Disqus, вона більше не буде засмічувати ваш ресурс.

Також люди, які використовують цей тариф, можуть розраховувати на пряму технічну підтримку від розробників. Вони зможуть швидко вирішити всі ваші проблеми при зверненні.

Вартість тарифу “Плюс” – 9 доларів в місяць при оплаті за рік і 10 при помісячній оплаті.

Але є можливість використовувати цей тариф абсолютно безкоштовно. На це мають право власники особистих сайтів і блогів, які ніяк не монетизуються. Тобто щоб використовувати Disqus Plus безкоштовно, ви повинні повністю прибрати контекстну рекламу зі свого сайту.

Тоді розробники великодушно дозволять вам користуватися всіма особливостями даного тарифу, але при цьому ви не зможете отримати пряму підтримку по email, як у випадку, якби ви просто сплатили тариф.

Ви також можете спробувати цей тарифний план безкоштовно протягом 30 днів. За цей час ви зможете оплатити тариф на рік, і, можливо, отримати якісь знижки.

  • Тариф “Про”

Максимальний тариф для простого користувача, який обійдеться в 89 доларів щомісяця при оплаті відразу на рік. При помісячною оплаті доведеться віддавати компанії цілих 99 доларів, що для вебмайстра може обернутися великою сумою.

На цьому тарифі у вас буде можливість використовувати розширені інструменти аналітики. Вони будуть давати вам найбільш повну інформацію про аудиторії і допомагати в просуванні власного проекту.

Також можна зазначити ту саму функцію “прихованого” бана. Коли ви блокуєте користувача, а він навіть не знає, що це сталося. Це буде особливо корисно проти людей, які люблять створювати багато фейкових акаунтів або ж просто змінювати свій IP через проксі, продовжуючи спамити непотрібними повідомленнями.

Не можна забувати про пріоритетну технічну підтримку. Тепер співробітники цього сервісу будуть бажати вирішити ваші проблеми ще більше. Ви зможете розраховувати на те, що всі ваші звернення будуть розглянуті в першу чергу, якщо не моментально.

Тут немає ніякої вбудованої реклами. Більш того, якщо ви створюєте ресурс англійською мовою, у вас є всі шанси додатково монетизувати свій проект через Disqus. Всередині модуля можна розміщувати рекламні блоки, які будуть приносити дохід не лише власникам платформи, але і вам самим.

Обмеження по денним переглядів сторінки з обговореннями тут теж є – всього 150 000. В принципі, для більш або менш середніх проектів цього обмеження вистачить. Але ось великим порталам доведеться купувати окремий тариф, про це я розповім далі.

Цей тариф підтримує пробну версію. Протягом 30 днів ви зможете протестувати всі можливості цього тарифного плану і вже потім вирішити, чи варто воно того, чи ні.

Є ще один тариф для більш великих проектів. Він має пафосну назву “Business” і передбачає всі можливості “Про” разом з деякими додатковими особливостями.

Ціна на такий тариф встановлюється індивідуально в процесі обговорення. Для цього необхідно буде зв’язатися з представниками компанії і вже після цього вам дадуть всю інформацію.

Загалом, Disqus – це досить непоганий сервіс коментарів, який підійде для інформаційних сайтів на WordPress. Я бачив багато різних проектів на цій платформі, які використовують цей сервіс. Це досить зручно, непогано виглядає і дає деякі можливості.

Базового тарифу цілком вистачає, тому ви можете сміливо створювати аккаунт на офіційному сайті і підключати Disqus до себе на сайт.

Cackle

Ще один сервіс коментарів, який відмінно підійде для використання на WordPress або будь-яких інших платформах. Для російськомовного сегменту цей сервіс може підійти більше, тому що тут є інтеграція з популярними в Росії соціальними мережами, наприклад, ВКонтакте.

Тобто користувачу не потрібно створювати окремі облікові записи або писати в якісь поля своє ім’я та іншу інформацію. Він просто заходить на сайт, бачить блок з коментарями і пише від імені своєї сторінки Вконтакті коментар.

Можна навіть поділитися обговоренням на своїй сторінці, щоб залучити туди ще більше учасників. Майже як Disqus, тільки краще конкретно для сайтів, які орієнтовані на роботу з сегментом Росії і СНД.

Окремо варто відзначити систему рейтингів. З їх допомогою ваші читачі зможуть оцінювати статтю, а сама оцінка буде видно в сніппеті Google. Зазвичай вебмастери встановлюють окремі рейтинги на свої сайти, а тут він вже вбудований, має досить приємний вигляд і інтеграцію з фрагментів Google.

Також тут є адаптивний дизайн, тому блок з коментарями буде відмінно виглядати на будь-якому пристрої: мобільний, комп’ютері або планшеті.

За допомогою системи аналітики ви зможете відслідковувати показники активності ваших користувачів. Тут буде видна вся статистика: лайки, кількість повідомлень, кількість публікацій. Разом з тим ви зможете відслідковувати роботу своїх редакторів і модераторів, так як доступний повний лог всіх дій.

Тут є власна панель управління, де видно всі коментарі. Їх можна видаляти, редагувати і т. д.

Також в панелі управління можна бачити детальну інформацію про кожного коментатора: його email-адресу (якщо він указував), IP, браузер і версію, операційну систему, країну і місто. Ви зможете відслідковувати показники і видалити підозрілі коментарі від ботів або одного і того ж людини.

Особливості Cackle:

  • коментарі, лайки в реальному часі;
  • всі коментарі та інформація про кожного користувача будуть зберігатися у вашій базі даних. Ви будете мати до неї повний доступ. Це працює в основному з плагінами і CMS. Але ви можете налаштувати зберігання інформації в базах даних на самописні сайтах за допомогою API;
  • інтеграція з соціальними мережами. Цей сервіс відмінно працює з ВКонтакте, Однокласниками, Facebook, Твіттер та іншими. Користувачі, авторизовані в одній з підтримуваних соціальних мереж, не можуть залишати коментарі до публікацій на вашому сайті;
  • підтримка різних мов, включаючи англійську, українську, білоруську і т. д.

За тарифами тут все досить непогано, особливо якщо порівнювати з цінами на зарубіжних сервісах.

Наприклад, мінімальна ціна на блок з коментарями – 200 рублів. Якщо ви додасте туди сервіс аналітики, пріоритетну технічну підтримку, єдину авторизацію та інші особливості, то вартість буде 1 500 рублів на місяць.

При оплаті відразу за рік ви можете отримати знижку в 15 %. Особливої погоди ця знижка не зробить, але все ж.

Якщо активувати всі функції, то при оплаті за місяць вам доведеться віддати 5 030 рублів. В принципі, це трохи дешевше, ніж Disqus, але все ще дорого.

Установка цього функціоналу так само проста. Вам необхідно перейти на офіційний сайт, створити там аккаунт, вибрати платформу, після чого вам будуть надані всі докладні інструкції по установці. Якщо ви використовуєте WP, Joomla або будь-яку іншу популярну CMS, то вам запропонують встановити спеціальний плагін, який дуже сильно полегшить завдання.

З його допомогою можна буде налаштувати всі параметри. Причому без особливих проблем, адже інтерфейс тут підтримує російську мову, і всі налаштування досить прості і зрозумілі.

Це непоганий сервіс коментарів для російськомовних сайтів. Я думаю, що для російськомовного сегменту він буде кращим вибором, тому що тут є інтеграція з популярними у нас соціальними мережами, підтримка російської мови, вбудовані інструменти для оцінки матеріалів і т. д. Також тут непогана ціна, тому якщо б вибір був за мною, то я б зупинився саме на Cackle.

HyperComments

Останнім на сьогодні сервісом коментарів буде HyperComments. Він також підтримує інтеграцію з російськомовними соціальними мережами, має свої плюси і особливості.

HyperComments підтримує більшу частину функцій попередніх сервісів. Тут точно так само є коментарі в реальному часі, можливість їх редагувати і модерувати. Крім усього іншого, тут є відмінна можливість цитування. У стандартному модулі коментарів від WP такого немає, тому використання цієї системи цілком виправдане.

На офіційному сайті ви зможете знайти всю детальну інформацію з цього сервісу. Представлена вона там у вигляді демо, ви можете відразу ж бачити, як цей віджет з коментарями буде виглядати на блозі, інформаційному медиаресурсе або інтернет-магазині.

Сама система не безкоштовно. Щоб користуватися її можливостями, доведеться придбати один із тарифів.

Кожен тариф має свої обмеження й особливості. Наприклад, тариф “Personal” обійдеться вам всього 24 долари за рік. При цьому ви зможете використовувати його тільки на одному сайті і додати не більше 3 модераторів. Також тут немає ніяких додаткових інструментів.

У тарифі “Professional” є можливість використання системи на 3 сайтах. Також ви можете додати до 15 модераторів і користуватися додатковим функціоналом.

Серед додаткових інструментів тут є звіти від модераторів, сервіс аналітики, можливість встановити індивідуальний дизайн. Також ви зможете розраховувати на більш високі обмеження, вони, на жаль, тут теж є.

В персональній версії допускається 500 тис. завантажень за місяць, у професійній – 2 млн.

Вартість тарифу “Professional” – 11 доларів за місяць.

Також є корпоративний варіант “Enterprise”, який обійдеться в 44 долара за місяць. Тут ви зможете додавати систему на будь-яку кількість сайтів і кількість модераторів теж не обмежена.

Висновок

У цій статті я розглянув три найбільш популярних сервісу для коментування. Всі вони мають особливості, плюси і мінуси, тарифні плани і т. д. Деякі сервіси можуть підходити тільки під конкретні завдання, інші – універсальні. Я постарався докладно розповісти про кожному інструменті, щоб у вас склалося власну думку.

Також я висловлю свою думку. Якби я обирав собі сервіс коментарів, то мій вибір зупинився б на другий варіант – Cackle. Там, крім самого блоку з коментарями, є й інші круті особливості.

Але в будь-якому випадку вирішувати самим. Встановити будь-який з цих інструментів на свій сайт не так складно. Тим більше, що майже скрізь є докладні інструкції або вбудовані плагіни, не доведеться додатково ставити скрипти і т. д.

Нагадую вам, що на курсі для вебмайстрів від Василя Блінова ми розглядаємо і інші круті сервіси. Особливо для тих, хто хоче заробляти на рекламі з інформаційного проекту. Якщо вам цікавий вебмастеринг і ви хочете навчитися створювати інформаційні сайти під монетизацію, перейдіть по посиланню вище, там є вся необхідна інформація.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.