Короткий довідник з таргетованої реклами для початківців: що це таке, етапи запуску і види
Привіт усім читачам блогу iklife.ru!
У вас є 3 вагомі причини, щоб дізнатися, що таке таргетована реклама:
- Підвищити прибуток і залучити клієнтів у свій бізнес.
- Почати заробляти від 30 000 рублів на місяць.
- Поповнити словниковий запас і дізнатися щось новеньке.
Реклама – дороге задоволення, тільки якщо вона не таргетована. Минув час, коли показ товару всім і відразу працював. Зараз це просто злив бюджету. А таргет – це розумна реклама, яка обходиться дешево.
Хочете потрапити в ряди SMM-фахівців, тому що вони заробляють від 50 000 рублів? Добре, але в будь-якому випадку треба розуміти, що таке таргетована реклама, і знати основи.
Зміст
- Визначення
- Як влаштована
- Відмінності від контекстної реклами
- Якою буває
- Канали
- У соцмережах
- На сайтах
- На мобільному
- Про переваги та недоліки
- Що означає ретаргетінг
- Як складається ціна, і чи можна її знизити
- Як оцінити ефективність
- 2 приклад вдалої таргетованої реклами
- Просування фотопроектів
- Продаж онлайн-тренувань
- Висновок
Визначення
Таргетована реклама (англ. target – мета, мішень) – рекламне оголошення, яке показується людям за певними ознаками: віком, інтересами, місцем проживання і т. д. Воно може бути текстовим, медійним або мультимедійним. Ми самі вибираємо, по яким параметрам воно буде відображатися.
Вагітним і мамам з дітьми до року вигідно рекламувати приватні дитячі сади, розвиваючі іграшки. Ми просто налаштовуємо таргетинг в соцмережах на жінок з дітьми до року і тих, хто сидить в групах для майбутніх мам. Якщо хочемо продати послуги нянь, то шукаємо платоспроможних матусь. Про достатку можна судити з iPhone, машині, місця проживання та покупок в дорогих магазинах.
Випускники шкіл з 90-відсотковою ймовірністю звернуть увагу на рекламу вузу і курсів підготовки до них. Параметри вибираємо нинішній рік закінчення школи.
Як влаштована
Починаємо з визначення цільової аудиторії. Поки ви не знаєте, хто ваш потенційний клієнт, налаштувати ефективно рекламу неможливо.
У маркетингу прийнято користуватися парсерами. Це сервіси, які збирають контакти користувачів соцмереж за певними параметрами.
Припустимо, ми шукаємо кому продати план правильного харчування і тренування. Ми збираємо коментарі з груп про спорт, схуднути і т. д. Відбираємо ті, що набрали більше лайків. Все, ми вже знаємо біль цільової аудиторії. Це можна використовувати для заголовка і тексту рекламного оголошення.
Тепер вказуємо, що нам потрібні передплатники груп з питань спорту, здорового способу життя. Ще збираємо контакти з захопленням: фітнес, ЗСЖ і т. п. Потім завантажуємо їх в TXT і додаємо в рекламний кабінет.
Таргетована реклама стала можлива завдяки інформації з соцмереж, IP-адресами, кешу браузера. Пам’ятаєте, у ВКонтакте є такі пункти, як інтереси, діяльність, улюблені фільми і книги. За цими даними, алгоритм націлювання розуміє, кому показати рекламне оголошення.
Етапи запуску таргетованої реклами:
- Реєструємося в соцмережі або на іншому майданчику для таргету.
- Поповнюємо баланс.
- Вказуємо характеристики цільової аудиторії. Вибираємо час і формат рекламного оголошення.
- Пишемо заголовок, текст.
- Завантажуємо зображення.
- Відправляємо на перевірку. Якщо рекламне оголошення не порушує правила, то його скоро побачать ваші потенційні клієнти.
Модератори відмовляються пропускати рекламу:
- еротики, сайтів дорослої тематики;
- сигарет і алкоголю;
- фінансових бірж зразок Forex;
- інших соцмереж-конкурентів;
- онлайн-казино;
- сайтів, які продають дипломи та довідки.
Якщо креатив нічого забороненого не містить, він з’явиться за кілька годин.
Відмінності від контекстної реклами
Є невелика відмінність – відношення аудиторії до вашої пропозиції.
Контекстну рекламу бачить той, хто шукає в пошуковику. Рекламні оголошення висвітлюються в контексті пошукового запиту на початку або в кінці сторінки. Вона розрахована на теплу аудиторію. Користувач зацікавлений у товарі, тому його простіше довести до угоди.
Приклад. Я шукала інформацію про візи. Крім сайтів з корисними статтями, мені рекламують візовий центр в результатах пошуку.
Таргетована реклама сама шукає клієнтів за заданими характеристиками. Вона розрахована на холодну і теплу аудиторію. І призведе вам більше нових клієнтів при правильному налаштуванні.
Приклад. Я читаю статті про SMM: кейси, керівництва, новини, тому ВКонтакте видав мені рекламу курсів і послуг агентства.
Якою буває
В одній рекламній кампанії можна вибрати декілька налаштувань. Ризикуйте так тільки тоді, якщо досконально знаєте свою цільову аудиторію. В іншому випадку гроші підуть даремно. І зараз ми розберемося з основними видами таргету в інтернеті.
- Географічний
Нещодавно моя подружка SMM-спеціаліст взялася рекламувати стоматологічну клініку. Вони працюють виключно в Нижньому Новгороді, тому створювати креатив для всієї Росії було б нерозумно. Це і є географічний таргетинг.
Геотаргетинг вибирають тоді, коли вам потрібні люди з конкретного місця.
Як це працює? Дані про розташування IP-адреси користувача зберігаються в кеші браузера. Коли він заходить на сайт або в соцмережа з таргетом, відомості передаються туди.
Рекламодавець, який налаштував географічний таргетинг на всю Росію, може втратити гроші. Робити так необхідно, якщо ви працюєте по всій країні: маєте філії, здійснюєте доставку або продаєте онлайн-курси.
Як налаштувати. У рекламному кабінеті ставимо шпильку, де хочемо показувати креативи.
- По інтересам
Кожному щось подобається. Хтось обожнює подорожувати, хтось- читати, а інші – колекціонувати кришечки від пляшок. Цим можна користуватися, щоб обчислювати потенційних клієнтів.
Кому продавати авіаквитки, тури? Правильно, тим у кого в інтересах значаться: іноземні мови, подорожі, культура, історія.
В соціальних мережах, РМЯ можна вибирати показ по конкретних захоплень. Не потрібно користуватися парсерами для збору контактів.
- Тимчасової
Ви можете налаштувати показ рекламного оголошення по годинах, днях тижня, свят, сезонами.
На сніданок хочеться чогось корисного: каші, мюслі, яйця. На обід мрієш про щось посытнее: м’ясі, морепродуктах. На вечерю кращі суші, вино, курочка. Коли кафе змінює рекламу в залежності від часу доби, вона заробляє в кілька разів більше. У цьому весь часовий таргетинг.
Ось так виглядає настройка таргету до Рекламної мережі Яндекса.
Але таргетувати по часу не завжди вигідно. Агентства, інтернет-магазини втрачають клієнтів, якщо вибирають конкретний час. У будні люди частіше замовляють товари ввечері після роботи. Якщо не можете приймати заявки цілодобово, запропонуйте залишати повідомлення або замовляти зворотній дзвінок.
- Поведінковий
Дізнаємося інтереси користувача по його поведінці і показуємо відповідні оголошення. Дані беремо з історії запитів, відвідування сайтів, що зберігаються у cookie. А також нам допомагають лічильники начебто Яндекс.Метрики і Google Analytics.
Поведінковий таргетинг потрібен тоді, коли цільову аудиторію складно згрупувати за інтересами та іншими ознаками. Наприклад, ноутбуки. Вони потрібні для роботи, навчання, ігор. Простіше вирахувати тих, хто вже зацікавлений.
Поведінкову рекламу можна розміщувати навіть не на тематичних сайтах. Користувач зацікавлений у тому, що ви йому показуєте. І з більшою ймовірністю зверне увагу і клацне.
- Соціально-демографічний
Стать, вік, сімейний стан, розмір зарплати, посаду. Інформацію збираємо з профілів соцмереж, кеша (відстеження відвіданих сторінок), анкет і онлайн-опитувань.
Знання демографічних ознак допоможе зачепити клієнта і довести до цільової дії.
Ніякої магії. Припустимо, ми продаємо курс по підбору персоналу. Наші потенційні клієнти – директора, власники бізнесу, менеджери середньої ланки. Тоді робимо так, щоб рекламу бачили ті, у кого в графі роботи вказана відповідна посада.
Подивіться, як змінюються рекламні оголошення в залежності від віку дітей. Хоча тема одна – продаж нерухомості.
З віком теж можна погратися. Почати заголовок на кшталт “20 років – це час насолоджуватися життям”. Конверсія буде вище. Приємний бонус – ми ще знаємо про дні народження і користуємося цим. Відправляємо подарунки, робимо вітальну розсилку. Зав’язуємо стосунки з клієнтом, як з близьким другом. Він переймається довірою і вибирає нас.
- Тематичний
Реклама відображається на сайтах, які цікаві цільовій аудиторії, і перегукується з вашим товаром/послугою. Якщо ви правильно підберете майданчик, зможете розраховувати на хорошу конверсію.
Тематичний таргетинг підходить для того, щоб продавати вузької цільової аудиторії. Рекламу нового iPhone розмістіть на молодіжному сайті, а кулінарні курси – жіночому. Ви отримаєте повний охоплення, тому що відвідувачі вже пов’язані з цим продуктом.
Тема вказується власником сайту і перевіряється модераторами рекламної площадки.
Канали
Багато хто помилково вважають, що таргетована реклама – привілей соцмереж. Насправді інші майданчики теж займаються нею. Давайте ж дізнаємося, де вона живе.
У соцмережах
Запуск і настроювання таргетованої реклами в соцмережах ведеться з особистого кабінету. Рекламні оголошення з’являються у користувачів, які там проводять час.
В Instagram і Facebook рекламні оголошення створюються через Facebook Manager.
У ВКонтакте є можливість вбудовувати рекламу в новинну стрічку, як ніби це звичайний контент.
У соцмережах популярний формат таргетингу – банерна реклама.
Щоб правильно обрати соціальну мережу, потрібно враховувати вік та уподобання цільової аудиторії. В Однокласниках сидить зріла аудиторія, а у ВКонтакте більшість користувачів – люди від 17 до 29 років.
На сайтах
Рекламне оголошення розміщують на початку, середині або збоку сторінки. Це вбудований банер, відео або статтю, які можуть бути цікаві відвідувачу сайту.
Наприклад, у тексті про те, як вибрати смартфон, може бути реклама нових моделей телефонів. Ті, хто читає про отримання візи, стикаються з пропозиціями про дешеві авіаквитки.
Основні постачальники таргетованої реклами на сайти:
- Яндекс (РМЯ)
Майданчик для розміщення реклами на сайтах, в додатках і відео. Вартість кліка можна налаштовувати вручну або вибирати запропоновану рекламною мережею.
- Google (КМС)
Через КМС можна вбудовувати рекламу на сайти, відео, пошти Gmail і додатки. Медійні оголошення з картинками та текстом різних розмірів в HTML5. Також через цю мережу розміщають контекстну рекламу.
На мобільному
Інформація про відвідуваних сайтах, місцезнаходження, часу передається на сервери. Так рекламодавці можуть проводити таргетинг з найбільшою віддачею.
Потім з’являються банери в мобільних додатках.
Про переваги та недоліки
Перш ніж братися за таргетовану рекламу, раджу ознайомитися з плюсами і мінусами.
Переваги:
- Охоплення тільки майбутніх клієнтів. Рекламу бачать ті, кому потрібний товар. Немає “перехожих”, яким ваша пропозиція здасться марним. Ви заощадите бюджет і підвищите продажу вже в перші дні.
- Зручно і легко настроювати. Ви просто вказуєте характеристики цільової аудиторії рекламної кампанії.
- Швидке і недороге тестування. Ви дізнаєтеся слабкі сторони реклами і зможете підправити їх, не втративши багато грошей.
- Багато каналів поширення таргетованої реклами. Ви можете наздогнати потенційного клієнта відразу в декількох місцях: на сайті, в соцмережах, мобільному додатку.
- Під кожен сегмент цільової аудиторії свій креатив. Молодим подобаються наворочені телефони, пенсіонерам – що-небудь простіше і дешевше. Для кожного з них ви можете зробити вигідну пропозицію.
- Масштабування бізнесу. В онлайні можна рекламувати продукцію іншим містам, щоб розширити клієнтську базу і збільшити прибуток.
Недоліки:
- Рекламувати деякі речі заборонено. Рекламне оголошення не пропустять.
- З широкої ЦА ви просто втрачаєте гроші. Щоб домогтися продажу, потрібно націлитися на вузьке коло людей з конкретними ознаками: вік, стать і т. д.
- Рекламну кампанію потрібно регулярно оновлювати. Смаки людей змінюються, як і проблеми. Якщо ви будете використовувати один дизайн і текст кілька років, креатив перестане працювати. Ведення включає в себе оновлення зображень, тексту, повторне вивчення цільової аудиторії.
- Висока вартість кліка з-за неправильної установки. Погана реклама дорого обходиться.
- Для кожної площадки доводиться налаштовувати рекламне оголошення окремо. Таргетинг в соцмережах схожий, але відмінності є. У Facebook можна показувати креатив в конкретному співтоваристві, і жорсткіше модерація, зате гнучкі налаштування по інтересам. Під ВКонтакте можна запустити рекламу в групу, але вибір аудиторії за інтересами обмежений.
- Уявлення про користувача можуть бути помилковими. Наприклад, рерайтер шукає інформацію про імунітет для статті. Особисто йому ця тема нецікава. Рекламу біодобавок для імунітету він проігнорує.
Потрібно враховувати, як змінюється розмір картинки в соцмережах. Занадто маленькі розтягуються, а великі стискаються.
Що означає ретаргетінг
Ретаргетінг – це показ реклами тим, хто був у вас на сайті, але не купив. Простими словами користувач заходив на ваш сайт, робив там щось (дивився сторінки, товари, писав), і через деякий час ви нагадуєте йому про себе на інших майданчиках за допомогою реклами.
Щоб зібрати контакти відвідувачів сайту, потрібно включити інструмент “Піксель” ВКонтакте або Facebook. Орієнтуйтеся на те, де збираєтеся рекламувати. Коли будете створювати аудиторію для креативу в налаштуваннях трафіку сайту, обирайте всіх, хто відвідував.
Переробіть рекламне оголошення, зробіть його привабливішим. Подумайте, що могло відштовхнути потенційного клієнта.
Як працює ретаргетінг:
- На сайт додається особливий код, що реагує на перегляд певних сторінок.
- Дані про те, що людина побував на цільовій сторінці, записуються в браузер.
- Коли користувач заходить на сайт, націлених, дані про відвідування цільової сторінки зчитуються, і йому показують відповідні рекламні оголошення.
Ретаргетінг є у ВКонтакте, Facebook, пошукових систем: Яндекса і Google.
Як складається ціна, і чи можна її знизити
Вартість складається з двох складових: послуг SMM-фахівця та оплати креативу.
Якщо ви вмієте самі налаштовувати таргетовану рекламу, то добре. Заощадите 6 000 – 50 000 рублів. Професіонали не беруть менше. Стережіться диваків, які обіцяють зробити все за 3 000 рублів. Швидше за все, це самоучки, які будуть тренуватися на вашому бізнесі.
Вартість креативів складається з регіонів, кількості налаштувань і складності. Москва завжди коштує дорожче якого-небудь Северодвинск. Оплата йде за покази чи кліки. Ціновий діапазон сильно розпорошений: від 3 до 300 рублів за цільове дію.
У свята ціна на креативи зростає з-за високої конкуренції між рекламодавцями.
Чим ефективніша реклама, тим менше платити. Ціна кліка знижується, коли кількість показів або кліків зростає.
Як оцінити ефективність
По цілі судять по ефективності. Не отримали бажаного? Треба зробити роботу над помилками. За якими показниками оцінити ефективність, можете подивитися у таргет-листі:
- Кількість кліків. Коли ми хочемо проінформувати про захід, акції, нам важливіше переходи.
- Конверсія. Ставлення людей, які вчинили цільове дію, до переходів. Припустимо, ви зайшли на сайт як 100 осіб, а купили 5. Вважаємо: 5/100*100 %=5 %.
- Вартість покупця. Якщо прибуток з одного клієнта нижче реклами, то остання працює вам у збиток.
- Активність. Додалося лайків, репостов коментарів.
- Кількість нових передплатників.
Більшість рекламних мереж показують самі ці показники.
2 приклад вдалої таргетованої реклами
Для мотивації і прикладу вставила 2 кейса професійних таргетологов.
Просування фотопроектів
Потрібно було продати місця на участь у фотопроектах. Це фотосесії на певну тему в костюмах. Таргетолог Анастасія скопіювала контакти передплатників з груп конкурентів. Прибрала ботів і неактивних учасників (вирахувала за кількістю лайків, коментарів).
Запустила промопост за вартістю 128,71 рубля/1 000 показів. Через кілька днів всі місця викупили.
Статистика одного з промопостов.
Підсумки:
- витрати: 5 947,1 руб.;
- кількість нових передплатників: 499;
- вартість набрало: 11 рублів;
- зароблено: 115 500 рублів.
Продаж онлайн-тренувань
Фітнес-тренер проводила індивідуальні та групові заняття для схуднення. Цільову аудиторію зібрала з співтовариств про мам, вагітність, схуднення, дієти.
У хід пішли промопосты.
Підсумок:
- 13 526 рублів витрачено;
- 6 259 кліків;
- 2 360 нових передплатників;
- 538 нових заявок;
- 106 нових клієнтів;
- 2,1 руб. – ціна кліка;
- 5,73 руб. – вартість підписувача;
- 25,14 руб. за одну заявку;
- 37,7 % – конверсія в передплатника.
Висновок
Для бізнесу правильно налаштована таргетована реклама – це багато заявок і нових клієнтів за низькою ціною.
Для бажаючих працювати віддалено – це хороший спосіб заробітку. За таргетинг в одній соцмережі платять від 3 000 рублів.
Так що якщо хочете багато прибутку, то беріться за таргетовану рекламу прямо зараз.
А ви хочете налаштувати рекламу або використовувати для бізнесу? Діліться задумами в коментарях. Давайте надихати один одного.
Підпишіться, щоб ще більше дізнатися про маркетинг в нашому блозі.
До швидкої зустрічі!