Офіційна біржа реклами ВКонтакте та її аналоги
Здравствуйте, гості та постійні читачі блогу iklife.ru!
ВКонтакте – найбільша інтернет-майданчик Рунета для пошуку цільової аудиторії та проведення промо-кампаній.
Давайте розберемося, як працює офіційна біржа реклами ВКонтакте і які у неї є альтернативи.
Зміст
- Маркет-платформа ВКонтакте
- Інструкція для рекламодавця
- Інструкція для адміністратора спільнот
- Аналоги
- Sociate
- BidFox
- Traffic Light
- Висновок
Маркет-платформа ВКонтакте
В кінці 2017 року на зміну біржі реклами в ВК прийшла абсолютно нова рекламна система під назвою Маркет-платформа. Незважаючи на зміни в назві та алгоритмі, багато хто за звичкою називають її офіційної біржею постів ВКонтакте.
Головна мета нововведення – спростити процес установки і запуску промокампанії. Більше не буде довгих переговорів, суперечок про часу публікації, пропущених заявок та інших проблем, пов’язаних з людським фактором.
Інструкція для рекламодавця
Потрапити в рекламний кабінет можна через кнопку “Реклама”, яка розташована під основним меню.
Якщо ви вперше відвідуєте кабінет, то побачите кілька інформаційних слайдів. Перегорніть до слайда “Реклама в спільнотах” і натисніть кнопку “Розмістити рекламу”.
Тепер, коли ви потрапили в персональний маркетинговий кабінет, можна створити свою першу рекламну запис.
Для створення і оформлення запису доступні всі ті ж інструменти, що і для звичайного посту. Ви можете прикріпляти фото, відео та аудіо, документи, карти та товари. Якщо на вашому рахунку у Маркет-платформі є 150 рублів, то створену запис ви відразу можете надіслати на модерацію.
ВКонтакте є ряд вимог до рекламованого товару або послуги і самому посту. Обов’язково ознайомтеся з правилами перед проведенням промокампанії.
Після схвалення вашого поста модератором ви отримаєте доступ до вибору майданчиків для розміщення. З приходом Маркет-платформи відпала необхідність підбирати спільноти, в яких буде розміщена рекламна запис.
Групи будуть підібрані автоматично на основі фільтрів, заданих користувачем, таких як:
- планований бюджет на рекламну кампанію,
- тематика,
- мінімальний денний охоплення груп,
- мінімальна кількість учасників співтовариства,
- діапазон часу розміщення та ін.
Самостійно шукати і вибирати спільноти, в яких буде показуватися реклама, на даний момент не можна, але можна виключити невідповідні групи зі списку, підібраного алгоритмом платформи.
Після налаштування всіх параметрів залишається тільки підтвердити розміщення у спільнотах зі списку. Запис автоматично буде опублікована в тому часовому діапазоні, який ви обрали. Адміністратори груп не зможуть викласти посаду в інший час без вашої згоди.
Інструкція для адміністратора спільнот
Тепер розглянемо Маркет-платформу з іншого боку і розберемося, як до неї підключитися власнику спільноти і почати заробляти на продажі реклами.
Відразу скажу, що якщо ви були підключені до старої біржі реклами в ВК, то будете переведені на нову платформу автоматично.
Якщо ж ви вперше вирішили спробувати монетизувати свою групу з допомогою внутрішніх інструментів ВКонтакте, то до вашої спільноти буде всього дві вимоги:
- воно повинно бути старше одного місяця;
- середньомісячний денний охоплення не менше 20 тисяч чоловік.
Щоб розкрутити групу ВК до таких показників, необхідно самому знати всі тонкощі просування або довірити розкрутку SMM-менеджера з досвідом.
Якщо в меню налаштувань пабліка або групи, з’явилася вкладка “Монетизація”, значить ви виконали вимоги і можете заробляти на своєму співтоваристві. На вкладці “Монетизація” в випадаючому списку виберіть пункт “Заявки приймаються”, а потім вкажіть вартість розміщення одного поста.
ВК підкаже ціну, яку готові платити рекламодавці. Ви можете встановити рекомендовану вартість або поставити будь-яку іншу, але не менше 100 рублів. Саме зазначена сума буде перераховуватися за кожну публікацію. Комісія у 20 % і податки будуть стягуватися з рекламодавця.
Що варто знати:
- протягом однієї години після публікації рекламного посту, ви не зможете опублікувати жодного запису;
- ви не зможете видалити рекламу раніше, ніж через 24 години після її появи у співтоваристві;
- оплату за рекламу ви отримаєте лише через добу після її публікації.
Аналоги
Для тих, хто воліє самостійно підбирати співтовариства і хоче використовувати більш гнучкі інструменти для налаштування маркетингової кампанії, є спеціалізовані сервіси розміщення реклами в соціальних мережах.
Також у цих бірж не такі серйозні вимоги до спільнот, як у Маркет-платформи.
Sociate
Sociate – одна з найпопулярніших і надійних бірж. Вона дозволяє працювати з соціальними мережами ВКонтакте, Однокласники і Instagram, а по функціоналу схожа на стару біржу ВК.
Для реєстрації перейдіть на головну сторінку сервісу і натисніть кнопку “Зареєструватися”. Необхідно буде вказати, в ролі кого ви реєструєтеся: рекламодавця або адміністратора спільноти. Ви також можете авторизуватися з допомогою профілю ВКонтакте.
Меню в особистому кабінеті сервісу для зручності поділено на дві частини: рекламодавцю та адміністратору.
На сторінці “Реклама” рекламодавець може створювати і редагувати рекламні кампанії і оголошення. Групи для постінга можна підібрати на вкладці “Майданчики”.
Принцип підбору вкрай простий і зручний: ви вказуєте необхідну тематику, охоплення, кількість учасників та інші дані, після чого підбираєте одне або кілька спільнот на основі статистики.
На інших вкладках меню рекламодавця можна дивитися запущені і вже архівні рекламні кампанії та їх статистику.
Адміністратору, як і рекламодавцеві, надані всі умови для комфортної роботи з біржею. Додати всі свої спільноти можна за допомогою кнопки “Отримати групи ВКонтакте”, мінімальна кількість учасників в спільнотах – 1 000 осіб. Заявки та розклад планованих рекламних публікацій можна подивитися на відповідних вкладках меню.
Пам’ятайте, що за залишену для рекламодавця контактну інформацію, на біржі можна отримати довічний бан для спільноти.
Вивести зароблені гроші можна через вкладку “Фінанси”. Для цього потрібно попередньо вказати номер гаманця в налаштуваннях вашого облікового запису. Зробити переклад можна на QIWI, WebMoney або Яндекс.Гроші.
BidFox
Біржа BidFox створена відносно недавно – в 2016 році. В її каталозі поки ще не так багато груп для реклами та відсутні найбільші співтовариства з ВКонтакте, але все ж є з чого вибрати. Біржа працює з самими популярними соцмережами: ВК, Одноклассники, Facebook, Instagram. Також можна рекламуватися або продавати рекламу в месенджері Телеграм.
BidFox пропонує рекламуватися за допомогою звичайної (прямий) і нативної реклами. Ці два види реклами не конфліктують один з одним і можуть проводитися паралельно, а значить власник спільноти зможе отримати подвійну вигоду.
Нативна реклама є контентної. Автори біржі пишуть текст посади у відповідності з тематикою групи і не додають посилання на зовнішні сайти або групи соцмережі. Це означає, що запис не буде виглядати, як рекламний пост і викличе інтерес у передплатників співтовариства.
На відміну від Sociate, для рекламодавця і власника співтовариства тут передбачені окремі кабінети, тобто потрібно створювати два різних облікового запису. Благо їх можна реєструвати на один і той же номер телефону.
Сама реєстрація дуже проста. Необхідно вказати адресу електронної пошти, пароль і номер телефону, на який протягом декількох секунд прийде код підтвердження.
Після підтвердження коду ви відразу потрапите в особистий кабінет. Для доступу до функцій сайту вас попросять заповнити особисту інформацію профілю.
На мою думку, біржа має приємний і дружелюбний інтерфейс серед аналогів. Процес створення рекламної кампанії супроводжений детальною інструкцією і підказками, так що немає сенсу в цій статті пояснювати, як працювати з сервісом.
Вартість розміщення на кожній площадці вказана орієнтовна, так як ціна формується, виходячи з розцінок на охоплення в 1 000 чоловік в обраній соціальної мережі і прогнозованого охоплення в співтоваристві, яке вибрав рекламодавець.
У довідці зазначено, що у разі, якщо запланований охоплення не буде досягнуто, то сервіс зробить перерахунок і частина грошей повернеться назад на рахунок. Інформацію про те, що буде в разі перевищення запланованого охоплення, я не знайшов.
Власник спільноти відразу після завершення реєстрації може додати свої майданчики на біржу за допомогою відповідної кнопки. Необхідно буде вирішити сервісу доступ до свого аккаунту ВК, після чого він автоматично додасть всі групи на біржу. Вам залишається вибрати з них ті, які хочете додати оголошення.
BidFox працює тільки з громадами, в яких мінімум 10 000 учасників.
Адміністратор може групувати свої майданчики і кожній такій групі задавати типи реклами, яка буде показуватися в спільнотах. На вибір власника майданчика пропонується звичайна і нативна реклама, CPA-офферы і медиапосты (відео, креатив з посиланням на сайт та обміни постами). Всі вступники заявки на розміщення адміністратор може модерувати самостійно або довіритися автоматичного алгоритму перевірки.
Traffic Light
Traffic Light – це CPA-мережа з товарними офферами, так що вона буде цікава власникам спільнот в соціальних мережах. При реєстрації необхідно буде вказати адресу електронної пошти та контактні дані Skype або Telegram. Після підтвердження реєстрації через email можна приступати до монетизації групи ВК.
У меню, розташованому в лівій частині сайту, ви знайдете все, що необхідно для роботи. На вибір представлено більше 400 товарних офферов – потрібно вибрати підходящий і натиснути кнопку “Підключити”.
У розділі автопостинга можна додати свою групу ВКонтакте або в Однокласниках. У цьому ж розділі створюються оголошення, додаються картинки і проводиться редагування раніше створених креативів.
Якщо вам не вдається вирішити якесь питання самостійно, перейдіть в меню “Підтримка”. Там можна знайти контактні дані адміністрації біржі. Звернутися до неї можна в Скайпі, Телеграме або по електронній пошті. Також є можливість написати в підтримку через форму зв’язку прямо на сайті.
Висновок
Описані в статті біржі є найпопулярнішими з існуючих, але не єдиними. У кожній біржі свої переваги і недоліки, тому дуже складно рекомендувати до використання якусь одну.
Я раджу вам зареєструватися на представлених у статті біржах, щоб особисто оцінити їх якість і зручність. Думаю, що в підсумку ви визначите одного фаворита, виходячи з своїх потреб і, можливо, зрідка будете використовувати додаткову біржу по мірі необхідності.
А який сервіс для реклами в спільнотах ви віддаєте перевагу? Поділіться своєю думкою в коментарях.