Професія блогер: скільки можна заробляти на ведення свого блогу в інтернеті?

Поширити

Дорогі друзі, я знову на зв’язку!

Сьогоднішня тема нашої розмови – наскільки великим може бути дохід від блогерства і скільки заробляють блогери. Тема популярна вже в силу того, що завдяки розвитку соцмереж і месенджерів кожен з нас став унікальним живим носієм контенту.

Що може бути простіше, ніж зняти відео для Stories і викласти в Instagram, записати невеликий ролик і опублікувати його на Ютубі? Дії прості, але якщо ваш блог цікавий не тільки друзям, то варто задуматися, а скільки реально можна заробити на блогерстве?

Зміст

  • Хто такий блогер?
  • Хто платить блогеру?
  • Скільки може заробляти блогер?
  • Доходи популярних російських блогерів
  • Що впливає на заробіток блогера?
  • Кращі майданчики для блогера
    • Ютуб
    • Instagram
    • Соціальні мережі
    • Власний сайт
  • Висновок

Зліт на Ютуб-майданчику може бути стрімким і запаморочливим. Розкрутка в соцмережах часто подібна до вірусу, коли хвиля популярності виносить вперед раніше невідомих людей за 1 – 2 роки. Однак якщо почати розбиратися, такі випадки не примха долі, потрібно не просто потрапити “в десятку”, піймавши тренд. За кожною історією успіху стоїть реальна робота і обов’язково корисний контент.

Хто такий блогер?

Все дуже просто, це – людина, яка веде свій блог на одному з популярних інтернет-майданчиків. Якщо хочете згадати, що таке блог, можете повернутися до відповідної статті, де ми про це говорили.

Варто відзначити, що бути блогером – діючий процес, а тому, якщо у вас є блог, але публікації на ньому виходять раз в півроку, вас навряд чи можна вважати блогером. У всякому разі, активним.

Хто платить блогеру?

Отримувати гроші за ведення блогу можна різними способами, але одне залишається незмінним. Прибуток завжди приносять живі передплатники і жива аудиторія, яка робить блог популярним, затребуваним і як наслідок, привабливим для потрібних людей, які і будуть платити блогеру за те, що він робить.

Весь заробіток будується на рекламі. Володіючи тисячами передплатників, які вас слухають і чекають виходу нового контенту ви володієте потрібне впливом.

Замовники реклами корпорації і компанії, великі і маленькі бренди, а також численні агентства. Наприклад, сам YouTube, який поміщає в ролики різну рекламу на свій розсуд, по суті, теж виступає як агент.

Скільки може заробляти блогер?

Багатомільйонні канали ютуберов і профілі Instagram приносять дохід, далеко перевищує прожитковий мінімум. Однак відразу прояснимо важливий момент – кількість переглядів і популярність блогу не показник того, що гроші ллються рікою.

Подивимося на статистику, яку пропонує портал SocialBlade. Перші три місця серед ютуберов за кількістю переглядів займають музичний канал T-Series (місячний дохід 485 тис. – 7,8 мільйонів $), спортивний канал WWE (181,7 тис. – 2,9 мільйонів $ за місяць) і дитячий Ryan ToysReview (177,6 тис. – 2,8 мільйонів $).

Ця статистика відображає дохід за контекстну рекламу, яку вставляє Ютуб в їх ролики. За кожну тисячу переглядів їх канали отримують від 25 центів до 4 доларів, що залежить не тільки від переглядів, але і від переходів на сайт рекламодавця, тобто від кількості кліків.

Звичайно, цифри лідерів Ютуб-сцени дуже привабливі, проте кількість переглядів теж космічне – від 20 до 40 мільйонів. Завершують топ-100 канали, що мають 7 – 8 мільйонів переглядів. Їх заробіток на контекстній рекламі становить в середньому 47,7 тис. – 762,9 тис. $ в місяць.

Але найбільші гроші блогери заробляють, співпрацюючи з рекламодавцями безпосередньо, для яких важливий характер і якість аудиторії, а не кількість переглядів. Якщо ви продаєте автомобілі, то від вас знадобиться, щоб рекламу ваших автомобілів побачили платоспроможні серйозні люди.

Уявімо, що ви могли б собі дозволити будь-яку рекламу. Навряд чи ви б звернулися до кого-небудь з топ-100 цього чудового списку. Третина позицій звідти – дитячі канали, інша третина – музичні, решта – розважальні ролики, фільми та серіали.

Набагато ефективніше (і дешевше для замовників) в плані прибутку буде людина з каналом на тему бізнесу з 70 – 100 тисячами передплатників і такою ж кількістю переглядів.

Доходи популярних російських блогерів

Щоб відповісти на це питання, подивимося на найбільш популярних російськомовних Ютуб-блогерів. Звичайно, ми можемо припустити лише приблизно, виходячи з кількості переглядів і ставки, яку дає Ютуб в Росії (0,7 – 1,5 долара за 1 000 переглядів).

Додамо до цього розцінки на рекламу від прямих замовників, які можна знайти у вільному доступі, і отримаємо приблизний дохід конкретної людини. При цьому не забуваємо, що і ця цифра – далеко не чистий прибуток.

Канал Wylsacom під керівництвом Валентина Пєтухова, який був визнаний найбагатшим російським видеоблогером, випускає технічні огляди. Прибутковість каналу – 5 мільйонів рублів на місяць. Передплатників при цьому не найвища кількість для таких грошей – 5,7 мільйонів. Що становить за підрахунками РИАБ (Російського дослідницького агентства блогерів) приблизно 60 мільйонів рублів в рік.

EeOneGuy, або Ивангай, з каналом в 13 мільйонів передплатників, за рік заробляє за деякими даними більше 350 тисяч доларів (близько 20 мільйонів в рублях).

Макс +100500 – більше 9 мільйонів фоловерів, річний прибуток – близько 250 тисяч доларів (15 мільйонів в рублях).

Дитячі канали Mister Max і Miss Katy, разом узяті, підкорили 15 мільйонів передплатників, а за весь час свого існування принесли по 1,7 – 2,1 мільйонів доларів кожен.

Катя Клэп і This is Добре також входять в двадцятку кращих з 6 мільйонами передплатників.

Що впливає на заробіток блогера?

Скільки реально заробляє блогер, залежить від суми факторів, подивимося на реальний стан речей. Скільки доходить до самого блогера? Адже підтримання життєздатності каналу в інтернеті – завдання не така проста, як може здатися з боку.

  • Підтримання іміджу

Чим більше розкручений канал, тим більше потрібно для підтримання публікації контенту заданого формату. Вже не вийде викладати відео, зняті на замилену камеру або телефон, та й поганий звук з відсутністю монтажу може знизити кількість передплатників і переглядів.

  • Команда

Популярні блогери часто наймають помічників – для монтажу роликів, щоб домовлятися з агентствами та рекламодавцями, просувати їх в інших соцмережах, поки вони самі займаються створенням контенту і не хочуть відволікатися на рутинні дрібниці і завдання, яких стає тільки більше з розвитком популярності.

  • Оренда та обладнання

Доводиться забезпечувати також оренду студії або приміщень для зйомок, піклуватися про обладнанні, оплачувати необхідні відрядження і реквізит, якщо, наприклад, канал пов’язаний з туризмом або тестуванням будь-якої техніки.

У результаті формула чистого прибутку буде складатися з доходів від реклами мінус усі витрати на зміст і зарплати співробітникам (якщо такі є). І на цьому не зекономиш.

Кращі майданчики для блогера

Вести свій блог можна на будь-який з майданчиків – особистому акаунті будь соцмережі і в ЖЖ (Живому Журналі), найголовніше тут ваша подача і цікавий контент.

Однак вигідніше враховувати популярність самого майданчика. За даними comScore YouTube – найперспективніша соцмережа в Рунеті за переглядом відео, що випереджає всі інші. Саме там народилися канали з багатомільйонною аудиторією.

Instagram починає дихати йому в спину, наздоганяючи як в плані популярності, так і можливостей для своїх блогерів. Саме там з’явився формат Stories, який захопив світ, як вірус. А тепер у Инстаграме стало можливим викладати довгі ролики, що виводить цю соцмережу на новий рівень суперництва з Ютуб і дає ще більше можливостей для заробітку.

Ютуб

Як і на чому заробляють ютуберы? Основні інструменти монетизації контенту:

  • Партнерська програма. Це та сама контекстна реклама, яку вставляє відеохостинг під час перегляду роликів. Оплата йде за кількість переглядів і переходи з посиланням реклами. За тисячу переглядів в середньому – від 60 копійок до 60 рублів (0,1 – 1 $). Ціна залежить від курсу долара.
  • Product placement – реклама бренду, з яким блогер домовляється сам або через агентів. Топові канали беруть від 500 тисяч до мільйона рублів. Менш популярні ютуберы з переглядами в мільйон – близько 100 – 200 тисяч рублів. Ті, чиї перегляди складають близько 100 тисяч, призначають занадто різні ціни, щоб можна було усереднювати, але принцип зрозумілий.
  • Реклама власних послуг або продуктів. Тут все дуже індивідуально і залежить від тих талантів і навичок, якими володіє блогер. Крім створення безкоштовного контенту, він може розробити навчальні відеокурси або просто рекламувати свої товари, за рахунок чого буде зростати його дохід.

Більшість ютуберов середньої популярності отримують близько 500 доларів на місяць, кількість фоловерів менше ста тисяч. Щоб рости далі, потрібно активно розвивати свій канал.

Instagram

Функціонал даної соцмережі відрізняється тим, що за перегляди сам сервіс нічого не виплачує. Заробіток йде тільки від розміщення реклами в Stories, постах або від трансляцій з демонстрацією своїх продуктів.

[Instagram – ресурс з світовим охопленням]

Популярні тематичні марафони, наприклад, по здоровому харчуванню або малювання, що проводяться в закритих профілях. Дуже прибутково просування комерційних акаунтів. Наприклад, Ольга Бузова заробила в Инстаграме за рік близько 27 мільйонів рублів, Ксенія Собчак – близько 20.

У середньому, розміщення рекламного поста обходиться рекламодавцям від 5 000 до 20 000 рублів. За кордоном инстаграмщики при кількості передплатників від 100 тисяч можуть заробляти набагато більше – до 900 доларів за посаду.

Соціальні мережі

Заробляти можна і в інших соцмережах, таких як ВКонтакте, Фейсбук, Пинтерест, Телеграм, хоча це дещо інший формат. Але принцип той же, ви робите контент, залучаєте аудиторію, а потім заробляти на рекламі.

Власний сайт

На мій погляд, кращим рішенням створення блогу є власний сайт. Є кілька безкоштовних варіантів – це використання таких платформ як Blogger або LiveJournal, але контроль над вашим творінням, на жаль, буде знаходитися в ваших руках.

Ідеально створювати особистий блог на своєму домену та хостингу і бути його повноправним господарем. Світовим визнанням у блогерів користується платформа WordPress. Вона зручна для публікації статей і має зрозумілий інтерфейс. Установка самого движка WordPress безкоштовна, як і величезна кількість тем на ваш вибір (є і платні).

Як заробляти на блозі, щоб не злитися в перший рік життя нового проекту, і про способи його монетизації ми розбирали раніше.

Створювати свій проект рекомендую в команді досвідчених блогерів і сайтостроителей, так ви не допустите помилок і правильно налаштували роботу ресурсу. Днями стартував мій курс “Як створити блог”, де буде детально розказано про сайтобудуванні з нуля з урахуванням усіх дрібниць.

Висновок

Для блогера дуже важливо вибрати підходящу площадку і робити регулярний контент, який буде цікавий. Йти в блогери просто для того, щоб заробляти гроші – помилкова стратегія і провальна, як показує практика і статистика.

Стають популярними і заробляють ті канали, які несуть користь, позитив, емоції. Щоб регулярно і з повною самовіддачею працювати над своїм блогом, потрібно любити обрану сферу.

На початковому етапі заробіток буде йти тільки від переглядів, поки не набереться аудиторія, зацікавлена саме в “вашому” конкретному контенті. У підсумку саме це приверне потенційних рекламодавців. Якщо вас зацікавило, як стати блогером, заходьте прочитати про початкових етап просування.

Прощаюся і бажаю вам коханого і процвітаючого справи, займатися яким буде в радість!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.