Що таке лендінгем пейдж (landing page) і навіщо потрібно їх створювати
Доброго часу доби, дорогі читачі!
Сьогодні я розповім вам, що таке лендінгем, як його можна використовувати в комерційних і корпоративних цілях, а також чому створення посадкової сторінки може дуже сильно збільшити продажі. Стаття буде цікава як фрілансерів, що бажають створювати одностраничники на замовлення, так і власникам бізнесу, де лендінгем пейдж на даний момент є однією з найважливіших складових.
Ми розберемо найбільш важливі моменти, які стосуються цієї теми. Розглянемо найбільш популярні платформи, на яких можна легко створити односторінковий сайт. Також трохи торкнемося SEO-просування, яке може зіграти ключову роль у поширенні товарів. І на завершення ми трохи поговоримо про створення такої сторінки своїми руками. Давайте почнемо!
Зміст
- Навіщо потрібен односторінковий сайт
- Лендінгем з технічної сторони
- Різновиди лендингов
- Сторінка збору контактів
- Товарний лендінгем
- Сайт-візитка
- Лендінгем з послугами
- Брендований лендінгем
- Робити самому або замовляти
- Висновок
Навіщо потрібен односторінковий сайт
Якщо говорити простими словами, то лендінгем – це такий довгий односторінковий сайт, вся інформація на якому розподілена по блокам. Тобто відвідувачам потрібно просто прокручувати сторінку вниз і вивчати інформацію. Ніяких переходів по сторінках в ньому немає (якщо, звичайно, це не мультилендинг).
Крутий ленд покликаний розповісти відвідувачам про товар, послуги або компанії. Як правило, на такому односторінковому сайті міститься маса інформації, причому не тільки текстової. Це можуть бути картинки, приклади робіт, опису або кейси. У бізнесі гарний сайт відіграє ключову роль – привертає увагу потенційних клієнтів.
Як я вже сказав, лендінгем має яскраво і лаконічно розповісти відвідувачам про товар або послугу. Причому розповісти так, щоб відвідувач захотів піти на угоду, став цільовим клієнтом. Щоб це сталося, лендінгем повинен володіти рядом якостей. Наприклад, люди швидко покинуть сайт, якщо вся інформація, представлена на ньому, нудна і нецікава.
Тому зараз розробники прагнуть враховувати психологію людей при створенні лендингов. Ідеальний одностраничник повинен утримувати увагу, залучати та спонукати до дії – здійснення замовлення або придбання.
Припустимо, якщо на одностраничнике буде занадто багато нецікавого тексту, наприклад, такого: “Ми працюємо на ринку вже мільйон років, всі наші клієнти задоволені і т. д. і т. п.”, – то відвідувачі його явно не оцінять. Ви побачите, як вони швидкоплинно покидають сайт.
На даний момент лендінгем найчастіше використовуються в рекламі. Коли люди хочуть просунути свої товари чи послуги, вони створюють лендінгем і запускають контекстну рекламу.
Користувачі, які приходять на сайт за цільовим запитам з Яндекс Діректа або Гугл Адвордса, повинні отримати максимум корисної інформації і вирішити для себе – чи варто їм купувати продукт, користуватися послугами такої компанії чи ні.
Барвисті блоки, колючі спонукають фрази та інші принади інтернет-маркетингу допоможуть підсилити ефект. Але це тема для окремої статті, а зараз ми зосередимося на технічній стороні лендинга.
Лендінгем з технічної сторони
Продає сторінку можна написати навіть на чистому HTML + CSS. Але там не буде форм для відправки заявок, тому такий лендінгем буде вкрай низькопробним. Також проблемою стане редагування елементів, тому що не кожен вебмайстер впорається з HTML і CSS. Перед безпосередньою версткою шаблон landing page зазвичай створюється в якому-небудь графічному редакторі Adobe Muse, Photoshop і т. д. В якійсь мірі це подвійна робота.
Але навіщо ламати голову, коли є конструктори, WordPress та інші платформи, які дозволяють створити красивий одностраничник в лічені хвилини. Причому ленд буде з усім потрібним функціоналом, тому сенсу в самописному html-одностраничнике майже немає.
У всіх випадках лендінгем являє собою довгу сторінку, розділену на секції. У кожній секції відображається відповідна інформація. Причому вона може розрізнятися: у першому розділі ви читали про перелік послуг, а в другому – спостерігаєте жалісний ролик про історію створення компанії.
У цих секціях можуть бути спеціальні кнопки або форми відправки заявок. Форми зазвичай розміщуються на початку або в кінці, а ось кнопки, які автоматично прокручують сторінку до цій самій формі, можуть бути після кожної секції.
В принципі, технічно це не так вже й складно – коду буде багато, але з урахуванням великої кількості різносортних платформ це стане проблемою лише у виняткових випадках.
До того ж зараз є генератори лендингов. Вони взагалі роблять майже всю роботу за вас. Після генерації залишається лише заповнити необхідну інформацію, розкидати контакти і все – лендінгем готовий до використання.
Різновиди лендингов
Поговоримо про різновиди лендингов. Вони бувають різні. У кожного виду свої цілі і завдання, але є і те, що їх всіх об’єднує – все лендінгем повинні розповісти клієнтові про товар або послугу і паралельно з цим дати можливість зв’язку.
Тобто майже на всіх односторінкових сайтах є контакти, форми заявок, які збирають певну інформацію, заклики до дії і т. д. Тепер розглянемо приклади.
Сторінка збору контактів
Навіть зараз такі сторінки актуальні. Їх завданням є збір контактів. Зазвичай e-mail або номер телефону. В подальшому на ці контакти буде проводитися розсилка або дзвінки.
Як правило, такі сторінки коротко розповідають про послугу чи товар, після чого просять ввести контакти для отримання більш детальної інформації. Таке часто використовують инфобизнесмены. Вони розповідають про своє безкоштовному курсі і пропонують користувачам ввести свої контакти для запису або скачування цього курсу.
Не буду говорити, що в подальшому ці контакти можуть стати об’єктом для спаму. Тут все залежить від конкретного випадку. Тим не менш, якщо не хочете бачити у своєму ящику мільйон непотрібних листів, то не вводьте контакти на сумнівних проектах.
Само собою, на такому лендинге повинен бути функціонал збирача. Тобто просто знання HTML і CSS тут не підійде. Або доведеться дописувати спеціальний скрипт на Java, або робити таку сторінку на іншій платформі. Відмінно підійдуть WordPress і Joomla. У них є різні шаблони, які легко зможуть зачепити увагу клієнтів і спонукати їх до заповнення форми заявки.
Товарний лендінгем
З назви ви могли здогадатися, що такі сайти покликані щось продавати. Вони містять максимум інформації про конкретний товар або їх групі і пропонують клієнтам здійснити покупку.
Зараз товарні ленди стали більш досконалими і продаж здійснюється з допомогою спеціально розроблених модулів. Це майже інтернет-магазини, але тільки для однієї товарної позиції.
На таких лендингах максимум красивостей і різних примочок. До речі, дуже часто товарні лендінгем використовуються при арбітраж трафіку. Люди клепають ефективну сторінку, розповідають на ній про товар в хорошому ключі і починають лити туди трафік з пошукових систем і контекстної реклами.
На момент написання статті такий підхід все ще актуальне, тому якщо ви хочете заробити хороші гроші, то CPA-партнерки – це відмінний варіант зробити це.
Іноді такі лендінгем містять кілька сторінок. Їх створюють за допомогою CMS і розміщують на них всю інформацію. По структурі вони виглядають як звичайні сайти. Там можуть бути модулі інтернет-магазину, блогу чи ще чого.
Сайт-візитка
Візитки теж можна віднести до лендингам. У них може бути представлена сама різна інформація про фахівця або компанії. Як правило, сайт-візитка створюється фрілансерами для пошуку замовників. На такому ресурсі повинна бути вся необхідна інформація про уміннях, портфоліо і цінах.
Простенький дизайн тут буде не до місця. Люди хочуть бачити результат відразу, а якщо сайт-візитка виглядає огидно, то вони навіть не дійдуть до сторінки з портфоліо.
Корпоративні візитки покликані розповісти клієнтам про компанії, історії її створення та інших подібних речах. Там же розміщена інформація про розцінки, розділ з партнерами і виконаними роботами.
По суті, корпоративні та особисті візитки мало чим відрізняються. Використовуються одні і ті ж принципи подачі інформації.
Сайт-візитка допоможе вам розповісти про себе або про своєї компанії, донести саму важливу інформацію і внести вклад в бренд. Не потрібно упускати це з уваги при побудові вектора просування.
Лендінгем з послугами
Його легко переплутати з сайтом-візиткою, але тут зазвичай немає прив’язки до компанії або конкретної особистості. Просто розповідається про послуги, трохи нижче, як правило, є секція з відгуками. Все за стандартом: блоки, заклики до дії та інші принади цільових сторінок.
Також лендінгем з послугами створюють компанії. У них немає форм для збору заявок, але є контакти. Номери телефонів, електронні адреси, никнеймы в месенджерах і т. д.
Подібні сайти можуть відмінно рекламуватися і приносити клієнтів. Якщо, припустимо, у вас є компанія з пошиву одягу, то створення гарного лендинга з послугами може в значній мірі поліпшити ваші продажі. Сама мета існування лендингов – продаж продукту, тому зараз бізнес без сайту – зовсім не бізнес.
Брендований лендінгем
Великі компанії можуть дозволити собі брендований лендінгем. Як правило, про них і так всі знають і завдання брендованих лендингов – давати інформацію в самому чистому вигляді.
Припустимо, той же Apple. У них все просто і банально. Виходить новинка – iPhone XS MAX. Завдання лендинга – представити не тільки новий продукт, але і підвищити впізнаваність бренду компанії.
Як бачите, тут є картинка нового Айфона і два посилання. Одна веде на сторінку з більш детальною інформацією, інша – на сторінку покупки. Цікавий приклад, який показує, що все геніальне – просто.
Приблизно так само виглядають всі інші брендовані лендінгем. Можна сказати, що це найкращі варіанти на ринку лендів. Вони не містять ніяких гучних заяв, чіткі і лаконічні. І все одно йдуть на ці сайти і захоплюються подібними прийомами.
Робити самому або замовляти
Виникає логічне запитання. Що краще: замовити landing page або зробити його самому? Все залежить від конкретного випадку і ваших можливостей. Наприклад, якщо ви хочете зробити лендінгем недорого, то найдешевший варіант – взяти конструктор і зробити на ньому самостійно. Різниця просто колосальна.
Однак покриє це все ваші потреби? Можливо, краще взяти той же WordPress, знайти відповідну тему і зробити одностраничник на ньому. Тоді у вас буде хоч якийсь вибір, так і можливостей більше. Але якщо ви новачок, то помилка може коштувати вам ще більших грошей. Скупий платить двічі, не варто забувати.
Можна довірити створення лендинга професіоналам, звернутися у веб-студію або на фріланс-біржі. Якщо все зробити чітко і грамотно, не пошкодувати грошей і часу, то і результат буде відповідним – суто позитивним.
Висновок
Лендінгем в умілих руках – це хороший інструмент для просування. Зараз ці сайти користуються особливою популярністю і можуть приносити великий дохід, просуваючи послуги компанії, товари або навіть якусь особистість. Створити одностраничник не так вже й складно. Все більше різних конструкторів, CMS, SaaS починають пропонувати користувачам спрощений алгоритм створення лендингов.
Практично будь-який користувач може зайти на той самий Wix, вибрати перший-ліпший шаблон і створити свій перший лендінгем. Чи буде він гарним? Безумовно ні, але всі починають з малого.
Варто враховувати, що лендінгем – це не тільки красивий дизайн і форми заявок. Тут важливу роль відіграє інформація і подається продукт. Якщо сам продукт не дуже якісний, то ніякої лендінгем не зробить з нього цукерочку.
Те ж стосується і інформації. При створенні одностраничника важливо все: картинки, розташування елементів, текст, вибраний шрифт і навіть відтінок кольорів. Все може грати ключову, вирішальну роль.
Тому створення лендинга – це не просто склепати щось на готовому шаблону. Враховуйте цей факт.
Якщо ви хочете створювати не тільки лендінгем, але й інформаційні сайти для заробітку, то я пропоную вам відвідати курс Василя Блінова “Як створити сайт”. У ньому автор розповість вам все про заробіток на сайті, починаючи від партнерських програм і закінчуючи прямою рекламою. Переходьте за посиланням вище, щоб отримати більш докладну інформацію.