Що таке накрутка поведінкових факторів і до чого вона призводить

Поширити

Доброго дня, дорогі вебмастери!

Сьогодні я розповім про те, як накрутка поведінкових факторів може вплинути на ваш проект. Якщо ви постійний читач цього блогу, то ви повинні знати, що поведінкові чинники зараз є основним показником ранжування в пошукових системах. Пошуковикам вигідно ставити на перші позиції тільки кращі сайти. Вони хочуть, щоб користувачі отримували від видачі те, за чим вони прийшли.

Саме тому поведінкові чинники зараз є певною істерією серед вебмайстрів. Всі хочуть їх поліпшити, але не знають як. Хтось намагається зробити все чесно: покращує контент, закликає користувачів до якихось дій, розвиває власні майданчики в соціальних мережах і нарощує аудиторію.

Інші хочуть зробити все швидко і просто: накрутити поведінкові, щоб обдурити пошукові системи. Чи треба говорити, що в більшості випадків такі вебмастери опиняються біля розбитого корита. ПС помічають підозрілу активність і просто накладають фільтр або видаляють сайт з пошукової видачі.

У цьому матеріалі ми поговоримо про це більш детально. Давайте починати!

Зміст

  • Що таке поведінкові фактори
  • Як накручувати ПФ і чи варто це робити
  • Сервіси для накрутки
  • Якщо не накручувати, то що робити?
  • Висновок

Що таке поведінкові фактори

Поведінкові фактори визначають те, наскільки сайт подобається користувачеві. Сюди можна включити час, який читач проводить на сайті або окремій статті, рівень його залученості, кількість повторних заходів на сайт, прокручування сторінки, кліки по певних елементів і т. д. тобто це поняття об’єднує в собі всі показники, які можуть говорити про те, що певний проект подобається користувачеві або, навпаки, не подобається.

Як я сказав раніше, поведінкові фактори зараз є основним показником при ранжируванні ресурсів в пошуковій видачі. Саме з допомогою цього показника ПС визначають якість сайту. Яндекс для цього ввів окремий показник – ІКС (Індекс Якості Сайту), який прийшов на зміну тіц. Він також формується на основі кількох показників, головна з яких – поведінкові чинники.

Сайти з гарними ПФ можуть злітати на топові позиції дуже швидко. В Яндексі сайт може одразу посісти топ-3 і залишитися там. Але за умови, що у цього ресурсу буде хороший рівень ПФ. Пов’язано це з роботою алгоритмів, які певним чином допомагають молодим сайтів просунутися.

Також існує чимало суперечок про те, що поведінкові фактори тепер повністю затьмарюють SEO. Тобто навіть якщо у проекту немає вписаних метатегів, ключів в статтях з потрібною частотністю і т. д., то хороші ПФ все одно зможуть витягнути його на перші місця.

Частково це правда, тепер ключі в статтях грають значно меншу роль, ніж раніше. В абсолют зводиться саме інформаційна цінність статті. Якщо матеріал має ключі, але не дає користувачу інформацію, то ні про яку цінності говорити не доводиться. Така стаття може пробути на топових позиціях пару днів, а потім вона стрімко летить вниз.

Зараз можна говорити про те, що ПФ не замінюють SEO, а модернізують його. Тобто поведінкові фактори – це значуща частина пошукового просування, яка обов’язково повинна враховуватися фахівцями. Ідеальна стаття дійсно має містити в собі ключові запити, але вони повинні бути доречними. Сама присутність ключа ніяк не вплине на просування, куди краще буде, якщо на основі цього ключового запиту ви донесете якусь важливу інформацію.

Виходячи з цього змінюється і деяка суть семантичних ядер. Хороший текст дійсно буде містити ключі, але сам факт їх наявності відходить на другий план. Куди краще буде взяти ключ і розкрити його суть – дати користувачеві необхідну інформацію, за якої він і прийшов. Саме в цьому і криється сенс хорошого контенту і високих поведінкових факторів.

Самі посудіть, якщо користувачеві буде цікаво вивчати матеріали, то він пробуде якийсь певний час на сторінці. Якщо таких користувачів буде багато, то пошуковик почне вважати ваш сайт цікавим.

ПС вигідно просувати саме якісні і цікаві майданчики, тому що вони будуть формувати основний інформаційний кістяк, який буде розбитий за тематиками.

Низькоякісні сайти тільки захаращують інтернет-простір, користувачі залишаються незадоволені тією інформацією, яка є на подібних смітниках. Якщо таких незадоволених буде занадто багато, то вони просто перестануть користуватися пошуковими системами. Це завдасть величезної шкоди як самим пошуковим системам, так і рекламодавцям. Загалом, тут усе складніше, ніж здається.

Тепер, щоб вам було зрозуміліше, розглянемо все на тези:

  • поведінкові фактори – це елемент сучасного SEO;
  • вони визначають якість і корисність ресурсу для простих відвідувачів;
  • завдяки поведінкових факторів поліпшується загальне якість сайтів на топових позиціях в пошуковій видачі;
  • сайти з поганими поведінковими будуть на дні видачі. ПС будуть накладати фільтри, пессімізіровать, виключати.

Як накручувати ПФ і чи варто це робити

Особисто моя думка – однозначно не варто, тому що це зробить тільки гірше ресурсу. Давайте розберемося в тому, що така накрутка поведінкових.

Отже, накрутка ПФ – це імітація реальних відвідувань з метою обдурити пошукові системи. Проплачені боти або користувачі заходять на сайт і імітують якісь дії: скроллят сторінку, гортають, клацають по елементам, “читають”.

При цьому йде і трафік, і накрутка поведінкових факторів. Здавалося б, це практично неможливо визначити реальний користувач заходить на сайт або ж проплачений, або взагалі бот. Але пошуковики дуже швидко можуть це зрозуміти. Як саме вони це роблять, я розповім далі. Перед цим ми розберемо кілька варіантів накрутки ПФ.

Отже, накрутити поведінкові фактори можна з допомогою:

  • Ботів

Це автоматичні скрипти/програми, які будуть імітувати дії реальних людей. Помітити таку накрутку найпростіше, тому що працює вона за певним алгоритмом. Цей алгоритм можна відстежувати, виявляти закономірності.

Боти заходять на сайт з різних IP-адрес і починають переглядати сторінки, скролл їх, клікати по елементам або по блоках з рекомендованим контентом. Як правило, бот настроюється під кожен сайт індивідуально.

Наприклад, щоб бот міг кликати по елементам сайту, ви повинні вказати CSS-класи або ID цих елементів. Багато боти не будуть працювати без точного зазначення конкретних завдань: кліків, скролінгу і т. д.

Але є й автоматичні програми, які імітують поведінку користувача найбільш реалістично. Такі програми можуть сканувати код сайту, визначати елементи, за якими можуть клікати користувачі.

Щоб ПФ росли, боти повинні заходити на сайт з пошукових запитів. Саме тому в таких програмах зазвичай є поле для введення запитів. Потрібно, щоб сайт був на найближчих позиціях по цим запитам, і тоді відвідування будуть виглядати натурально.

Якщо ж ваш проект буде на умовному 101-му місці, а боти “раптово” почнуть заходити саме на нього, минаючи ще 100 сайтів перед вами, погодьтеся, буде виглядати дуже підозріло. Тому налагодження такого бота – дуже “тонка” заняття.

В більшості випадків це дуже просто виявити. Накрутку виявляють і накладають санкції.

Іноді ботів крутять просто для нарощування цифри денний відвідуваності. Це можуть робити шахраї, які займаються продажем фейкових сайтів.

Вони просто купують відвідування на різних сервісах, і боти ніби як заходять на сайт з пошукових запитах, і в Яндекс.Метриці або Google Analytics висвічуються красиві цифри відвідуваності.

Це створює позитивне враження про проект у необізнаних покупців сайтів. Вони думають, що всі ці тисячі відвідувачів реальні. Насправді ж все виявляється куди більш сумно – людина переводить гроші, відвідування припиняються, а сайт в особливо важких випадках ловить фільтр.

Тому накрутка ботів – це улюблена схема шахраїв. Не раджу з цим стикатися.

  • Буксів

На буксах замовники розміщують різні завдання, виконавці їх роблять. Найчастіше завдання пов’язані з відвідуванням певного сайту з метою виконання якихось дій. Раніше на буксах часто з’являлися завдання, які були пов’язані з кліками по рекламним блокам. Тобто виконавець повинен був знайти певний сайт через пошуковик, зайти на нього, поскроллить сторінку і після цього поклікати по рекламним блокам.

Замовник отримував за це непогану винагороду, а виконавець міг задовольнятися лише 1 – 5 рублями.

Це і була імітація дій реального користувача. Тільки це був не справжній відвідувач, а проплачений. Метою його відвідин було виконання завдання на букс, а метою замовника – отримання винагороди від рекламних мереж. Якщо говорити просто, то з допомогою цих дій замовник обманював рекламні мережі і рекламодавців, отримуючи гроші за фейкові кліки по рекламі.

Накрутка поведінкових з допомогою буксів працює точно так само. Тільки виконавець не клікає по рекламі, а просто імітує дії звичайного користувача: клацає, скроллит, “читає”, натискає на якісь кнопки і т. д.

Таку накрутку спалити складніше, все ж на відміну від ботів реальні користувачі будуть заходити з різних частин планети. У них не буде певного алгоритму дій і весь процес буде відбуватися природно.

Тобто такий вид накрутки – платити реальним користувачам, щоб ті “вивчали” ваш сайт, має місце бути. Він більш виправданий і з більшою ймовірністю може принести якісь позитивні результати.

Але і таку накрутку можна легко визначити, якщо користувачі буксів не будуть чистити Cookie або використовувати VPN. Фактором визначення буде сам сайт букса. Якщо велика кількість користувачів, які сидять на певному букс, раптом вирішили зайти на ваш сайт, то це викличе низку підозр. Можливо, навіть вас почнуть перевіряти “Толокеры” або “Асесори”, і якщо буде виявлена підозріла активність, на сайті буде накладено фільтр.

Також накрутку можуть виявити за раптовості. Якщо ще вчора ваш сайт був нікому не потрібен і лежав десь на 5 – 10-й сторінці видачі, а тут раптово почав набирати відвідуваність, його обов’язково будуть перевіряти і в разі чого просто накладуть фільтри або ж зовсім приберуть з пошукової видачі. Таке суворе покарання за накрутку.

Тепер можна відповісти на головне питання. Варто накручувати поведінкові чинники? Моя відповідь: однозначно немає. Ви можете спробувати щось зробити, наприклад, купити крутих ботів або замовити переходи на сайт через букси. У перший час це може навіть працювати, і ви дійсно побачите позитивну динаміку – ресурс зросте в позиціях, справи підуть добре.

Але як тільки факт накрутки буде виявлений, всі ваші зусилля зійдуть нанівець. Пошукові системи дуже сильно карають тих, хто намагається щось накручувати. Особливо поведінкові фактори, які повинні бути гарантом якості роботи цих самих пошуковиків.

Дуже часто вебмастери накручують поведінкові фактори конкурентам. З допомогою цих дій вони хочуть переконати пошуковик в тому, що певний ресурс хоче підвищити свої позиції нечесним шляхом. По ідеї, це повинно призводити до блокування ресурсу конкурента, але так просто подібні дії не працюють. Над пошуковими системами працюють далеко не дурні люди, і такий хід вони в змозі розкусити.

Тому накрутка поганих ПФ на сайти конкурентів практично марна. Особливо якщо конкурент вчасно помітить факт накрутки і звернеться до технічну підтримку.

Зовсім недавно хтось крутив погані поведінкові на мої сайти. Група користувачів просто заходила на мій ресурс, і ні секунди не провівши, виходила. Цим конкуренти хотіли викрутити показник відмов на максимум. Вони думали, що такі маніпуляції приберуть мій сайт з топових позицій.

Я просто записав факт накрутки (аномально велику кількість відвідувачів за 10 хвилин) і написав в технічну підтримку Яндекса. Вони відповіли, що подібні дії з боку конкурентів не принесуть ніякого результату. Особливо якщо я просуваю свій сайт тільки білими методами і стежу за якістю контенту.

А от якщо б я накручував ПФ, то велика ймовірність, що мій сайт в цій ситуації просто б полетів під фільтр. Причиною послужило б моє звернення в технічну підтримку. Очевидно, вони проводили якусь перевірку за фактом мого листа, тому я б просто спалив сам себе. Це було б справжнє фіаско.

Сервіси для накрутки

Якщо вам все одно хочеться накручувати ПФ, то я надам вам кілька сервісів, за допомогою яких це можна зробити. Але робити це потрібно максимально акуратно і реалістично. Для налаштування подібної кампанії доведеться або наймати фахівця, або самому вивчати приблизний алгоритм поведінки реальних користувачів і намагатися відтворити його через параметри, які доступні в цьому сервісі.

  • SERP Click
  • PromoPult
  • Userator
  • Movebo

Якщо не накручувати, то що робити?

Покращувати поведінкові фактори білими методами. Якщо ви будете стежити за якістю свого сайту, то ПФ будуть рости самі по собі. Користувачі будуть зупинятися на доставку якісної статті, вони будуть вивчати сайт із зручним дизайном та структурою і навіть кликати по грамотно розставлених рекламним блокам.

Так, білі методи не дадуть вам такого швидкого результату. Доведеться багато працювати, вивчати поведінку користувачів, дивитися, як все реалізовано у конкурентів.

Проте результати будуть статичними, пошуковики не забанять вас, ви зможете процвітати і поступово нарощувати темпи розвитку свого проекту. Плюс у вас буде хороша база лояльних користувачів, які набагато цінніше, ніж безіменні боти або виконавці з букс.

Висновок

Накрутка поведінкових факторів може дати короткостроковий результат. Але в більшості випадків, після цього пошукові системи просто приберуть ваш сайт з графікою. Тобто всі зусилля, гроші і нерви підуть даремно. Тому якщо ви дійсно хочете розвивати свої ресурси, то краще покращувати ПФ білими методами.

Про те, як поліпшувати поведінкові і круто розвивати свій інформаційний сайт можна дізнатися з курсу для вебмайстрів від Василя Блінова. В курсі зібрана вся необхідна інформація про створенні і просуванні статейника під монетизацію. Переходьте за посиланням, щоб дізнатися більше.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.