Що таке релевантність інформації і як вона впливає на просування
Доброго часу доби, дорогі читачі! Думаєте, вибитися в топ пошукової видачі і збільшити трафік мінімум на 30 % нереально? Тоді вам треба дізнатися, що таке релевантність і навчитися нею користуватися. Про те, як це зробити і відрізнити нерелевантні контент від релевантного, ви дізнаєтеся далі.
Зміст
- Що означає релевантність?
- Як пошукова система перевіряє релевантність?
- Класифікація
- Що відбувається з нерелевантних матеріалом?
- 3 кращих інструменту для аналізу релевантності
- Istio
- Megaindex
- PR-CY
- Чому в результати пошуку потрапляють релевантні сторінки?
- Проблема нестачі інформації
- Накрутка відвідувачів
- Як підвищити релевантність: покращуємо контент та сайт
- Висновок
Що означає релевантність?
Релевантність (англ. relevant – доречний, відповідний за змістом) – це відповідність вмісту сторінки пошуковому запиту. Це означає, що вона впливає на позицію сайту в результатах видачі.
Значення слова в загальних рисах – збіг результату і очікувань.
Теорія релевантності: “Корисний контент задовольняє потребу в інформації”.
Приклад. Я вводжу в пошук “Як клеїти шпалери самостійно”. Через секунду відкривається список посилань, які повинні відповідати запитом. Відповідним матеріалом вважається майстер-клас поклейки шпалер, а незначимим – вибір настінного покриття, послуги різноробочих.
Якщо шукати в інтернеті “торт наполеон”, то правильною відповіддю буде кулінарна сторінка з рецептами, а біографія французького полководця – недоречним.
Нерелевантні трафік – це відвідувачі, які не здійснюють цільові дії. Вони потрапили на сайт випадково.
Як пошукова система перевіряє релевантність?
Раніше пошукова система перевіряла якість сторінки за текстом – вираховувала частотність ключів. Метод був не захищений від накрутки. Хитрі сеошники спамили потрібними словами, у підсумку результати пошуку засмічувалися, а користувачі залишалися незадоволеними.
Технологію визначення релевантності я ділю на два етапи.
Перший етап. Співробітники пошукової системи – асесори, перевіряють сторінки вручну по керівництву. Хороші сайти вони вносять у список індексації пошуковими роботами. Їх алгоритми відрізняються для різних категорій сайтів. Наприклад, якщо у інтернет-магазину є розділ “Доставка”, “Оплата”, йому ставлять плюсик.
Яку оцінку можуть дати сайту асесори:
- відповідає всім критеріям,
- релевантна сторінка з технічними недоліками,
- матеріал частково збігається з запитом,
- нерелевантні контент або спам.
Другий етап. Машинне навчання – створення алгоритмів на основі прикладів.
Припустимо, 1 млн. чоловік відправили список улюблених фільмів системі. Це приклади. Штучний інтелект знаходить те, що їх об’єднує. З’ясовує, що люди обожнюють кіно зі знайомими акторами. У підсумку, якщо вам подобається “Термінатор” з Арнольдом Шварценеггером, вам запропонують подивитися “Біжить” з цим же актором.
Алгоритми завантажуються в комп’ютери, які займаються індексацією.
Для автоматичної перевірки Яндекс використовує технологію машинного навчання – Матрікснет. В нього можна вносити нові алгоритми, складні формули індексації без зниження швидкості пошуку.
Спрощена формула: Relevant = PageRank та тіц * (релевантність тексту + рівень посилального ранжирування).
PageRank і тіц – рейтинг сайту в пошуковій системі, який складається з якісних зовнішніх посилань.
Перерахуємо внутрішні показники, що впливають на релевантність:
- Частотність ключів. Щільність слова більше 4 % вважається переспамом.
- Наявність синонімів.
- Тег title. Повинен виглядати природно і містити головний ключ.
- Заголовок і підзаголовки. Важливо наявність ключів, відсутність помилок і читабельність.
- Входження ключів. Їх не можна вписувати криво, зберігайте читабельність. Наприклад, погано: “зшити легка спідниця трикотаж”. Добре: “як зшити легку спідницю з трикотажу”.
- Атрибути тега img. Не повторюються, природна словоформа.
- Внутрішня перелінковка і тематичні посилання.
- Наявність анкора.
- Юзабіліті. Сторінки швидко завантажуються, зручна навігація на сайті.
- Будова URL.
- Дата останнього змінення сторінки.
- Файли robots.txt і sitemap.xml.
- Структура статті. Читач відразу знаходить потрібну інформацію.
49 % відвідувачів закривають сайт, якщо він не завантажився за 5 секунд. А поведінкові фактори здорово позначаються на якості просування.
Рівень релевантності залежить і від зовнішніх факторів:
- зовнішньої перелінковки,
- рейтингу сайтів-донорів,
- авторитетності посилальної маси – PageRank та тіц,
- кількості відвідувачів,
- джерел трафіку,
- тривалості перегляду сторінки (не менше 40 секунд),
- показника відмов,
- конверсії,
- регіональності,
- прокрутки сторінок.
Обсяг статті – умовний фактор. Якщо вам вдалося відповісти на питання користувача, використовуючи всього лише 400 символів, навіщо лити воду?
Класифікація
Стадії релевантності:
- формальна перевірка проведена з допомогою машинних алгоритмів;
- змістовна – асесори читають, дивляться вміст і вирішують, чи відповідає воно потреби користувача;
- пертинентная – контент повністю вирішує проблему, відповідає на питання користувача.
Останній рівень – межа мрій вебмастера і SEO-фахівця.
Що відбувається з нерелевантних матеріалом?
Коли з’являється придатний контент за запитом, пошуковик позбавляється від сміття. Сайт з нерелевантних матеріалом спочатку знижують в результатах пошуку, а при виявленні чорних, сірих методів оптимізації – перестають індексувати. Кажучи простими словами, вашу сторінку видаляють з пошуку.
3 кращих інструменту для аналізу релевантності
Не треба ворожити на ромашці, аби знати, як оцінить ваш матеріал пошуковик. Популярні онлайн-сервіси перевіряють текст або сторінку на релевантність за 10 секунд. Детальна статистика показує сильні і слабкі сторони вашого контенту.
Я звикла користуватися Istio і Megaindex. Вони жодного разу не підводили мене.
Istio
Istio безкоштовно і без реєстрації показує релевантність за окремими словами. До того ж ви дізнаєтесь нудоту, водність, орфографічні помилки, обсяг тексту.
Хочете перевірити матеріал до публікації? Копіюйте текст, вставляючи в робочу область. І натисніть на кнопку “Аналіз тексту”.
Завантажуйте статтю прямо зі сторінки сайту, клікнувши “Розширена форма”.
Вставляєте URL і вибираєте “Додати текст”.
Хочете знати, наскільки ваш контент цікавий? Натисніть “Виділення ключів”, щоб довідатися результати.
За замовчуванням ми бачимо відсоток релевантності без стоп-слів. Раджу подивитись результати з їх урахуванням. Вони не повинні перекривати ключі.
Ось такі результати аналізу показав сервіс. А що вийшло у вас? Пишіть в коментарях.
Megaindex
MegaIndex – це 12 інструментів, які глибоко аналізують сайт, роблячи його краще. Щоб почати користуватися благами сервісу, потрібно зареєструватися. Авторизації через соцмережі немає, доведеться реєструватися по старинці через e-mail.
Заходьте на головну сторінку MegaIndex, натискаєте “Реєстрація” у правому верхньому куті.
Після авторизації у вкладці “SEO сервіси” вибираєте “Аналіз релевантності”.
Введіть потрібний запит і адресу сторінки. Натисніть “Перевірити” і чекаєте результатів.
Нам не вистачило 25 %. Те, що ми втратили, можна подивитись, натиснувши на будь-який з критеріїв у правому списку або внизу сторінки.
Ми бачимо, що наш контент відповідає більшості вимог.
А тепер спробуйте дізнатися релевантність сторінок свого сайту. Діліться Результатами в коментарях.
PR-CY
PR-CY поступається МегаИндексу. Немає докладного розбору помилок. Новачок не зрозуміє, що виправляти. Зате релевантність оцінюється за трьома частинами тексту окремо: тайтлу, заголовка, підзаголовків.
Реєстрація не потрібна. Просто вибираєте розділ “Аналіз контенту”, вводите ключові слова і посилання.
Чому в результати пошуку потрапляють релевантні сторінки?
Ефективність чорних і сірих методів SEO знижується з кожним оновленням пошукових алгоритмів. Але поки вони дають результат, ними продовжують користуватися. Іноді, перечитавши купу посилань в надії знайти потрібну інформацію, стикаєшся з дорвеями, які переадресовують незрозуміло куди.
Коли я шукала відгуки про пологовому будинку в моєму районі, часто стикалася з підозрілими сайтами. Опис і заголовок містили потрібну інформацію, але після переходу відкривалися сторінки з акціями, онлайн-казино. Так адже можна підхопити вірус.
Проблема нестачі інформації
В мережі ще залишилися низькочастотні запити без релевантного контенту. Пошуковик прагне відповідати на будь-яке питання. Показати: “За вашим запитом нічого не знайдено” – ганьба для нього. Нестача якісного контенту змусить видавати інформацію хоч на 1 % збігається з запитом.
Спробуйте ввести в пошукову рядок будь-яку дурницю. Вам відкриється список посилань. Правда, ви не знайдете те, що просили.
Накрутка відвідувачів
Пошукові алгоритми ще далекі від досконалості, тому чорна оптимізація досі працює в деяких нішах. Погані SEO-фахівці: спамят, закуповують посилання, створюють сторінки для автоматичної переадресації. Такі методи частіше проходять в розважальної тематики, де немає жорсткого контролю.
Як підвищити релевантність: покращуємо контент та сайт
Будемо чесними, всім хочеться потрапити в топ пошукової видачі, і релевантність – головний спосіб пробитися туди.
Як підвищити релевантність?
- Правильно скласти title. У першій частині – головний ключ. Зберігайте природну словоформу. Наприклад, “Дерматит у кішок лікування” краще вписати “Лікування дерматиту у кішок: 10 перевірених способів”.
- Структурувати статтю. Розбийте матеріал на підзаголовки <h1> – <h6>. Чим вище рівень підзаголовка, тим більше він впливає на релевантність.
- Стежити за унікальністю. Не менше 95 % з Etxt Антиплагіат, Advego, або Text.ru.
- Не захоплюватися ключами, розбавляти текст за змістом. Нормальний рівень академічної нудоти – 7,5 % за текстом та 2,5 % – за словом.
- Прописувати латиницею в URL основний ключ. Наприклад, “Як придумати заголовок” в адресі http://…kak-pridumat-zagolovok/.
- Додавати синоніми та тематичні слова. LSI-копірайтинг витісняє SEO. Пишете статтю про схуднення народними засобами? Не забудьте слова, які задають напрямок тексту: втрата ваги, зайві кілограми, народна медицина, в домашніх умовах – вони припадуть дуже до речі.
- Не виділяти жирним все підряд. Пошуковий робот подумає, що ви спамите.
- Вставляти 3 – 4 посилання на інші статті сайту, близькі за змістом.
- Стежити за оформленням. Стаття з зображеннями, таблицями, списками легше читається, ніж непробивна стіна з слів. Це позитивно позначиться на поведінкових факторах.
- Додавати ключі в атрибут картинки <alt>.
- В мета-тегу keywords вказати 3 – 5 ключових фраз, по яких просувається.
- Рівномірно розподіляти додаткові ключі по тексту, схиляти і розбавляти їх. На 1 000 символів не більше 5 ключових фраз.
- Уникати граматичних, смислових помилок.
- Стежити, щоб в першому абзаці був присутній головний ключ.
Технічні моменти, над якими варто попрацювати:
- Вибір донорів для зовнішньої перелінковки з високим рейтингом.
- Якість, швидкість завантаження хостингу.
- Наявність дзеркал у сайту, якщо виникне перевантаження сервера.
Без дотримання цих критеріїв контент не стане популярним.
Висновок
Релевантність – це талант копірайтера розкривати зміст пошукового запиту в статті. Відвідувач заходить на сайт і розуміє: “Ось воно!” Навчіться лаконічно викладати свої думки і читачі за вами потягнуться, а разом з ними і замовники. Прискорити навчання і підвищити його якість допоможуть наші курси копірайтингу. Записуйтеся, поки ціна не зросла.
А у вас виходить писати релевантні статті? Чекаю ваших відповідей у коментарях.
Пам’ятайте, найкраща подяка для автора – репост та передплата.
До нових зустрічей!