Що таке SMM-маркетинг і як це працює?
Здравствуйте, мої дорогі читачі! З вами Римма Белякина. На сторінках блогу iklife.ru ми говоримо про віддалену роботу і ті можливості, які вона надає. За інтернет-технологіями вже навіть не майбутнє, це впевнене сьогодення.
Соціальні мережі поглинули велику частину населення Землі. Ця обставина послужила потужним поштовхом виникнення нових можливостей у сфері розвитку бізнесу.
Більш дбайливі і заповзятливі ділки стали замислюватися про впровадження бізнесу в інтернет-простір і залучення споживачів до своїх товарів або послуг в соціальних мережах.
Ви теж про це думаєте? Шукаєте способи продажу свого продукту? Тоді вам обов’язково потрібно знати, що таке SMM і як це працює. Це ми і розглянемо детальніше в цій статті. Поговоримо також про те, які завдання можна вирішувати за допомогою СММ, про його переваги і як навчитися СММ-просування.
Зміст
- SMM: розшифровка абревіатури і розбір суті
- Завдання SMM-менеджменту
- SMM в дії: етапи просування
- Інструменти СММ
- Плюси і мінуси SMM
- Як стати SMM-спеціалістом?
- Якими знаннями і навичками повинен володіти сммщик?
- Де цьому можна навчитися?
- Підводимо підсумки
Про роль соціальних мереж в нашому житті написано чимало. І якщо зібрати все воєдино, мабуть, вийшов би неабиякий гросбух, якийсь трактат про те, як 70 – 80 % всього людства проводять в них свою другу, паралельну реальної, віртуальне життя.
А якщо ми асоціюємо соціальні мережі з життям, хоч і віртуальної, ми і маємо на увазі якщо не всі, то багато важливі аспекти цієї самої життя: захоплення і розваги, навчання та робота, купівлі і продажу. Тобто все те, що ми раніше мали лише в реальному житті, плавно перекочувала тепер у віртуальну.
У процесі свого розвитку соціальні мережі виявили можливості впровадження та просування бізнесу в інтернеті. А головним інструментом у цій справі став SMM.
SMM: розшифровка абревіатури і розбір суті
Що значить SMM? Його ще називають соціальний маркетинг або онлайн-маркетинг. Це поняття увійшло в наш побут з англійської мови (“Social Media Marketing” дослівно означає “маркетинг в соціальних мережах”) і являє собою процес залучення інтересу до будь-якого інтернет-ресурсу через соціальні майданчики.
Іншими словами, це механізм залучення трафіку, тобто потоку відвідувачів (вони ж потенційні споживачі), на бренд, послугу або товар за допомогою соціальних мереж.
Якщо ще простіше: Ви бізнесмен (реальний або умовний), хочете вести бізнес в інтернеті, вибираєте для цього соціальну майданчик, йдете туди зі своїм продуктом, визначаєте свою цільову аудиторію і всілякими способами пропонуєте їй свій товар.
І якщо Ви хочете добитися успіху в інтернет-підприємництво, Вам обов’язково потрібно бути присутнім на соціальній майданчику, брати участь у спілкуванні з користувачами цієї соцмережі і підборі цікавого, корисного і постійно мінливого контенту по темі Вашого товару, щоб інтерес до неї не пропав. У цьому вся “сіль”, вона ж суть, SMM-просування.
SMM – комплекс заходів, що проводяться в соціальних мережах, блогах і на форумах з метою просування товарів та послуг різних компаній.
Завдання SMM-менеджменту
Зрозуміло, що SMM сам по собі не робиться, за цим процесом стоїть людина. Називають його по-різному: сммщиком, СММ-менеджером, СММ-спеціалістом, інтернет-маркетологом. Суть від цього не змінюється, і завдання в будь-якому випадку однакові:
- Визначитися з цільовою аудиторією і вивчити її інтереси.
- Провести аналіз ніші: на якому майданчику краще просувати бренд, якими способами і інструментами.
- Домогтися збільшення чисельності аудиторії через комплекс заходів, куди входять реклама, акції, конкурси, розіграші.
- Працювати над створенням іміджу компанії: проводити піар-кампанію, відстежувати зворотний зв’язок, усувати негатив.
- Моніторити процес просування: аналіз статистики, динаміки.
Я перерахувала лише основні завдання СММ-менеджменту, але, як ви розумієте, це далеко не весь список, оскільки кожна компанія переслідує свої інтереси і ставить свої завдання.
SMM в дії: етапи просування
SMM-просування – нелегка робота, що проводиться в кілька етапів:
- Вибір майданчика для своєї цільової аудиторії. Чому це може бути важливо? Тому що соцмереж зараз вже досить багато, і у кожної свій контингент. Відповідно, і інтереси у них різні.
- Розміщення комунікативної платформи. Визначившись з соцмережею, важливо продумати місце збору аудиторії для спілкування. Що це може бути? Спеціально створена група або співтовариство, або паблік, або ваш аккаунт. Головне не в цьому, а в тому, щоб майданчик ця постійно працювала, давала аудиторії “хліба і видовищ”, тобто потрібний їй контент. А це вже наступний етап.
- Створення і розміщення контенту. Він повинен бути не лише цікавим і корисним, але ще і вірусних, тобто таким, який лайкають і яким діляться. Щоб швидше розкрутити свій паблік, потрібно вкладати гроші і запускати рекламу.
- Отримання прибутку або монетизація проекту. Самий складний і неоднозначний етап, оскільки основна мета сммщика – домогтися того, щоб основну масу передплатників перевести на сайт замовника і зробити їх споживачами. Тут кому як пощастить. Відомі різні випадки монетизації як вдалою, так і з точністю до навпаки: можна добитися хорошого заробітку і на групі з кількістю передплатників у 3 – 5 тисяч, а можна отримувати “сущі копійки” від груп “стотисячників”.
Тут, мабуть, не зайвим буде нагадати про вироблення правильної стратегії і тактики для успішної реалізації проекту. А також про те, що в кожній справі, крім плану, потрібні свої механізми і інструменти.
Інструменти СММ
Цей пункт статті буде найкоротшим, тому що про інструменти інтернет-маркетингу я вже писала і повторюватися не хочеться. Прочитати про це ви можете в моїй попередній статті про професію маркетолог. Там, до речі, можна подивитися відео з докладним розбором всіх інструментів SMM і дізнатися, як це все працює.
Раджу також звернутися до ще однієї моєї більш ранній статті «Кращі програми для адміністраторів груп ВКонтакте», де можна почерпнути чимало корисної інформації і навіть лайфхаков по цій темі. Не полінуйтеся зробити це. Адже від того, наскільки ефективно ви володієте SMM-інструментами, залежатиме ваш успіх.
Плюси і мінуси SMM
У будь-якій галузі є свої плюси і мінуси, і перш ніж починати якусь справу, потрібно зважити всі “за” і “проти”. Давайте зараз розглянемо, які пріоритети дає соціальний маркетинг і чи варто взагалі цим займатися.
Отже, ось які переваги гуру соціального маркетингу висувають на перші позиції:
- Затребуваність. Попит на послуги SMM-фахівців неухильно зростає.
- Робота у фрілансі. Розібравшись в IT-технологіях і освоївши SMM-механізми, ви зможете не “паритися” в офісі. Багато воліють працювати вдома.
- Творча дорога. Можливість проявити всі свої приховані таланти.
- Величезна аудиторія потенційних клієнтів: адже соцмережі налічують мільйони користувачів.
- Мінімум витрат на старті і висока окупність після розкрутки.
- Солідну винагороду за якісні послуги просування. Мінімальна вартість одного СММ-проекту – від 30 000 грн.
А що щодо недоліків? Я б краще назвати їх труднощами, з якими доведеться зіткнутися в ході роботи. І в першу чергу це:
- Підбір контенту, вигідно ілюструє просувний продукт. Потрібно багата фантазія, притаманна небагатьом, і чималу кількість часу, щоб знайти потрібний матеріал і оформити його.
- Робота з рекламою. Без вкладень, швидше за все, не обійтися. На рекламу продукту доведеться витратитися, і цього ще потрібно буде навчитися.
- Конкуренція. Бізнес твердим кроком йде в інтернет. Туди ж іде і конкуренція.
Як стати SMM-спеціалістом?
Оскільки розглядається спеціальність правильніше було б охарактеризувати не як вузькоспрямовану, а скоріше як широкопрофільну, знань і навичок, якими повинен володіти сммщик, потрібно чимало.
Якими знаннями і навичками повинен володіти сммщик?
Зрозуміло, що він повинен знати основи маркетингу в першу чергу, але також:
- розбиратися в інформаційних технологіях,
- знати інструменти медійної автоматизації і вміти ними користуватися,
- знати особливості ком’юніті-менеджменту,
- володіти аналітичними здібностями,
- розбиратися і вміти користуватися таргетованої та іншими видами реклами,
- мати комунікативні навички,
- вміти налагоджувати контакти і зацікавлювати,
- бути креативним: уміти створювати захоплюючий вірусний контент,
- вміти розробляти і застосовувати на практиці стратегії для залучення аудиторії соцмереж на сайт замовника.
Важливими якостями є самоорганізація і самодисципліна. Якщо фахівця потрібен стусан від начальника, то це поганий фахівець. Проте надмірна ініціатива теж зайва. Вона, як відомо, може бути “карна”. Тут важливо знайти золоту середину”, щоб не “вигоріти”.
Де цьому можна навчитися?
Соціального маркетингу можна навчитися в спеціалізованих онлайн-школах або на курсах, яких в інтернеті предостатньо. В окремій статті ми зібрали для вас добірку і огляд кращих курсів за СММ.
З них можемо виділити ТОП-3 кращих:
- Курс “Спеціаліст з просування в соціальних мережах” від проекту ConvertMonster.
- Тримісячний курс “СММ-менеджер” від онлайн-університету Нетология.
- Курс “SMM-менеджер” від порталу Geekbrains і компанії Mail.ru.
Варіанти, як видно, є, їх багато, оскільки прогрес не стоїть на місці. Бажаючим вивчити науку залишається лише “засукати рукави” і взятися за справу. Ну а коли “источите зуби про цей граніт”, ви таким же чином і без праці знайдете собі заняття по душі в онлайн-просторі, оскільки це справа сучасне, актуальне, прибуткове.
Підводимо підсумки
Отже, ми розглянули, що таке SMM. Я постарався викласти матеріал як можна простіше. Сподіваюся, зрозуміло.
Резюмуючи все вищесказане, ми можемо зробити простий висновок: SMM сьогодні в тренді. Це важкий, але ефективний спосіб управління товарообігом і взаєминами в мережі. Це різноманітна і перспективна робота, яка підійде енергійним, прагматичним, людиною, яка крокує в ногу з часом натурам.
У наступній статті ми більш детально розберемо професію SMM-менеджера. Слідкуйте за оновленнями.
Хочеться вірити і знати, що стаття була корисною і допомогла. Так чи інакше, чекаю ваших відгуків, коментарів, пропозицій. Обговоримо. А поки – поки що. І до нових зустрічей.