Що таке вебінар – специфіка і особливості сучасного навчального відеоформату

Поширити

Штурмового настрою всім, хто заглянув сюди за новою та актуальною інформацією!

Мова піде про один з найбільш популярних форматів відео. Сьогодні розповім, що таке вебінар.

Як ви знаєте, настала ера спілкування у форматі відео, це найпопулярніший спосіб обміну знаннями, новинами, враженнями. Вебінар – вкрай корисний і всім доступний інструмент для навчання і комунікації.

Зміст

  • Що таке вебінар?
  • Відмінність вебінарів від інших форматів
  • Як використовуються вебінари?
  • Як проходить вебінар?
  • Переваги і недоліки
  • Як взяти участь у вебінарі?
  • Висновок

Що таке вебінар?

Якщо коротко, це форма зустрічі спікера з глядачами за допомогою відеотрансляції через інтернет з метою донесення певної цінної інформації.

Що це означає?

Замість того, щоб проходити через складні етапи організації живої зустрічі в певному місці, куди потрібно добратися всім учасникам вчасно, подумати про розміщення і ще багатьох речей, учасники просто виходять в інтернет в потрібний час і підключаються до віртуальній кімнаті. Розберемося з усім по порядку.

Відмінність вебінарів від інших форматів

Способів спілкування у форматі відео зараз досить багато і непогано розібратися з деякими з них.

  • Вебінар – онлайн-зустріч, де каже спікер, а всі інші учасники його слухають. Зворотній зв’язок – у вигляді чату, куди можна написати своє запитання або просто поділитися враженнями. Може проходити як у прямій трансляції, так і бути доступним у запису. Кількість учасників – до 100 або 500 чоловік, що залежить від обраного організаторами тарифу.
  • Онлайн-конференція – всі учасники мають можливість говорити і брати участь в активному обговоренні, включати своє відео і аудіо. Проходять тільки в живому режимі, хоча для тих, хто запізнився або відсутніх організатори можуть зробити запис. Не володіє великим охопленням, так як може брати участь до 10 осіб в силу технічних нюансів.
  • Пряма трансляція – жива передача відео в режимі реального часу. Такі трансляції можна бачити в месенджерах, соціальних мережах. Їх проводять як звичайні люди для друзів, так і відомі особистості або блогери для своєї аудиторії. Приєднатися може кожен бажаючий і просто цікавий користувач мережі.

Як використовуються вебінари?

  • В якості навчальних заходів.

До них відносяться всілякі курси, тренінги, майстер-класи та марафони. Зараз багато великі університети впровадили систему вебінарів на навчання за заочною та очно-заочній основі. З’явилося чимало добре себе зарекомендували онлайн-шкіл, які не мають фізичних класів для проведення занять і повністю перейшли на веб-навчання.

Звичайно, при виборі навчання у форматі вебінару враховуйте теоретичний аспект веб-зустрічі. Адже якщо пропонують навчити ліплення або різьблення по дереву, то краще віддати перевагу курси офлайн. Раніше для отримання багатьох практичних навичок важливо фізична взаємодія.

  • Проведення презентацій.

Дуже зручно презентувати який-небудь продукт, як фізичний, так і інформаційний, наприклад, авторський курс, проект чи тренінг. Сюди ж можна віднести тестування будь-яких методик, щоб дати уявлення про продукт. Наприклад, 5 способів швидкого запам’ятовування слів від школи англійської мови.

Іноді презентації закінчуються продажами, що, до речі, є однією з причин появи недовіри до вебінару. Часто можна побачити яскравий смачний заголовок, наприклад, “10 ефективних вправ для особи, які замінять косметолога”, але всю зустріч спікер дає одну лише “воду”, а в кінці активно рекламує свій курс.

В результаті розчаровані люди стають все більш розбірливими у виборі онлайн-заходу, на який готові витратити свій час.

  • Продажу на вебінарах.

Унікальність в тому, що йде живе взаємодія з потенційно зацікавленими слухачами. На відміну від текстів, картинок і відео, у такому форматі можна впливати на максимальну кількість каналів сприйняття людини. До того ж, завдяки системі реєстрації залишається інформаційна база потенційних клієнтів.

  • Взаємодія з співробітниками.

Часто онлайн-зустрічі використовуються великими компаніями або інтернет-фірмами, співробітники яких з різних міст або працюють віддалено. Власникам бізнесу та керівникам дуже зручно проводити віддалені зустрічі для підвищення кваліфікації, пояснення нюансів роботи або проведення нарад, планерок.

Як проходить вебінар?

Тепер зупинимося на тому, як вони проходять.

Пропозицію взяти участь у вебінарі можна отримати в соціальних мережах, через розсилку на е-мейл, побачити на сторінці лендинга (продає сторінки) або на сайті.

Потрібно зареєструватися на вебінар або просто ввести свої дані в спеціальну форму, щоб заявити про те, що ви берете участь у цій затії.

Потім на електронну пошту прийде інформація про дату та час проведення зустрічі, а вже ближче до самого дня прийде посилання на участь. Без такого посилання участь неможливо. Вона може бути однаковою для всіх або індивідуальною для кожного учасника.

Зазвичай посилання на вхід в вебинарную кімнату приходить за годину до події. Далі потрібно ввести свої дані на сторінці і вже завантажиться сторінка заходи, де буде вікно з відео, список учасників і чат.

Приєднатися можна в будь-який момент, а якщо запізнитеся, уточніть, чи буде доступна запис.

У призначений час спікер включає відео і перевіряє, щоб його було добре видно і чути. Якщо виникають якісь проблеми з підключенням, як правило, є технічний фахівець, який може допомогти.

Сам зміст будується так, що присутні бачать і чують тільки оратора, хоча в окремих випадках він може дати кому-то висловитися або щось показати на своєму екрані в рамках зворотного зв’язку. Але стандартна схема: спікер каже, аудиторія слухає.

Він може використовувати різні функції подачі та пояснення матеріалу – включити презентацію, демонструвати слайди, проводити голосування або опитування, включити екран свого монітора і малювати графіки.

Всі питання учасники задають у чат. Їх розбирають або відразу по ходу, або виділяють спеціальний час в кінці вебінару.

Після закінчення всім зареєстрованим висилають запис та інформаційні матеріали.

Переваги і недоліки

Почнемо зі світлої сторони:

  • Відсутність витрат з боку учасників (як тимчасових, так і матеріальних). Щоб взяти участь в живому ретриті, зустрічі або конференції, доведеться ретельно спланувати поїздку. Дорогі заходи і взагалі можуть залишитися за горизонтом можливостей для більшості людей. Для організаторів – величезна можливість заощадити на оренді приміщення, спеціальної техніки, забезпечення живих людей якимись матеріалами.

  • Масштабний охоплення. Участь у заході можна з будь-якої точки земної кулі, де є інтернет, що дозволяє зібрати різнопланову аудиторію і дає широкі можливості для навчання тим, хто постійно переміщається по світу.
  • Економія часу. Без відриву від своєї діяльності можна брати участь у будь-яких запланованих вебінарах, підвищуючи свою кваліфікацію і розвиваючись практично в будь-якій сфері.
  • Інтерактивність і рівноцінність. Не завжди наживо виходить задати питання або винести на обговорення, особливо на великому зібранні. Вдома, в спокійній обстановці, задавати питання набагато простіше. Для спікера всі питання однаково рівноцінні і всі запитувачі однаково важливі.

  • Широка сфера застосування: практично в будь-якій області можна використовувати для просування, реклами, продажів і навчання.

Недоліки:

  • Вже згадувалося, що репутація вебінарів кілька зіпсована з-за широкого застосування технік продажів. Не хочеться витрачати час на 1 % цінної інформації, яку нещадно розчинили в 99 % води. На жаль, велика кількість безкоштовних веб-зустрічей саме такі, але зустрічаються і справді корисні.
  • Відсутність енергообміну на онлайн-заходах. Живі зустрічі відрізняються більш тісний емоційний зв’язок викладача з учнями.
  • Для спікера недоліком може стати відсутність зорового контакту. Все-таки, погодьтеся, складно без живої зворотного зв’язку спілкуватися з людьми через ноутбук.

Як взяти участь у вебінарі?

Для участі потрібно ноутбук/ПК/ гаджет і гарне стабільне інтернет-з’єднання, через яке він зможе підключитися. При необхідності – навушники та мікрофон.

Від виступаючого – стабільне інтернет-з’єднання і ноутбук/ПК. Також веб-камера і хороший мікрофон (гарнітура), так як брати участь у вебінарі він буде, використовуючи голос і передаючи своє зображення.

Висновок

Тепер ви знаєте, навіщо потрібні вебінари, як вони проходять і для яких цілей їх можна використовувати.

З форматом вебінару знайомі далеко не всі. Більшість – в якості учасників безкоштовних заходів. Розширюйте горизонти, беріть участь в корпоративних зустрічах і навчальних програмах, тому як використання сучасних технологій економить час і кошти.

Ймовірно, деяким буде корисно дізнатися, як побувати по інший бік і взяти участь в онлайн-заході в якості спікера. Тоді вам буде корисна наша стаття про те, як провести вебінар.

Удачі і нових відкриттів в інтернет-просторі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.