Що таке сніппет і як правильно його написати
Добрий день, дорогі читачі!
Вам часто говорять, що змінивши фрагментом, ви отримаєте більше переходів на сайт, виведіть його в топ пошукової видачі. Ви чули це дивне слово від знайомих в інтернеті. Давайте розберемося в тому, що таке фрагментом, ніж він може бути вам корисний і як його скласти.
Зміст
- Що таке сніппет і навіщо він потрібен
- З чого складається сніппет
- Збір і аналіз фрагментів конкурентів
- Піксель Тулс
- MegaIndex
- Різниця між описом в Гугл і Яндекс
- 3 кращих генератора сніппетів
- Яким має бути ідеальне опис для людини і пошуковика
- Як редагувати сніппет
- Рецепт крутого фрагменту
- Висновок
Що таке сніппет і навіщо він потрібен
Сниппет (англ. snippet – фрагмент) – це уривок тексту у видачі пошуку, який дає зрозуміти, про що сторінка. Якщо ваш сайт не потрапив у топ-5 пошукової видачі, але опис для нього складено краще, ніж у конкурентів, ви отримаєте більше переходів. Чому? Людина читає опис з думкою “Вау, це те, що я шукаю” і клацає.
Для Гугла сніппет пишуть в тегу Description, а ось в Яндексі доводиться повозитися з настройками. Чим точніше і логічніше вписані ключі і зазначена користь для користувача, тим більше кліків дістанеться вашій сторінці.
Раніше у Вконтакте теж були сніппети. Соцмережа брала перший абзац і показувала його після картинки. Зараз залишилося лише зображення і заголовок (title).
З чого складається сніппет
Сніппети бувають розширеними і простими. Який робити – вирішувати вам, виходячи з намічених цілей. Для інтернет-магазину, продажу послуг краще підійде доповнена версія.
Основна частина фрагменту:
- Title. Заголовок технічно не відноситься до сниппету, але сприймається користувачем як єдине ціле. Він прописується окремо, докладніше про те, як скласти тайтл я вже писала. Якщо в тегу більше 75 символів, то пошукова система візьме інформацію для назви з тексту або підзаголовків H1 – H6.
- Хлібні крихти. Це посилання-маршрут, що веде від головної сторінки до представленої в пошуковій видачі. Її присутність підвищує ранжування за рахунок поведінкових показників, спрощеної навігації, розмітки мікроданих.
- Опис. Ви ж читаєте анотацію книги перед покупкою. Те ж саме і з сайтом. Люди зайдуть на нього, тільки якщо сніппет їх зачепить.
Розширена версія містить:
- Контакти. Щоб спростити завдання клієнтам, додайте адресу, телефон, годинник, соцмережі через Яндекс Довідник. Коли людина шукає що-небудь у певному регіоні, сайт з зазначеним містом, з’являється в результатах пошуку вище.
- Швидкі посилання. Розділи можуть потрапити в сніппет, якщо вибрати це Яндекс.Вебмастере. Зростає клікабельність. Навіть якщо людину не зацікавила сторінка, запропонована в пошуку, він вибирає іншу посилання.
- Фавикон. Картинка поряд з тайтлом привертає увагу. Слідуйте нашій інструкції для установки фавикона.
- Ціна та спосіб доставки. Заявіть про бонуси, приємною ціною і зручної доставки прямо у пошуковій видачі за допомогою вбудованого YML-файлу.
Збір і аналіз фрагментів конкурентів
Аналізуйте чужі фрагменти, щоб знайти слабкі і сильні сторони конкурентів. Перечитувати вручну все нереально, краще скористатися парсером. Це спеціальна програма, яка збирає описи за потрібною пошуковому запиту і розбирає по кісточках. Ви дізнаєтеся середню довжину, входження ключів та інші моменти, необхідні для написання крутого фрагменту.
Піксель Тулс
Інструмент з сниппетам від Піксель Тулс безкоштовний. Він показує прості параметри:
- входження ключових слів,
- довжину опису,
- текст.
Парсинг займе всього пару хвилин.
Не вистачає оцінки ефективності показу, як у MegaIndex, там можна відразу розділити опису на погані і хороші.
MegaIndex
MegaIndex шукає опису вашого сайту за заданими ключовими словами і регіону. Парсер оцінює по головному показнику – ефективності показів, щоб ви розуміли, де фрагменти треба ще доопрацювати. Результати зберігаються в таблиці Excel або завантажуються прямо на сайт через JavaScript.
Мінус: список міст обмежений. Дрібних населених пунктів у списку немає.
Різниця між описом в Гугл і Яндекс
Домогтися найкращого ранжирування сайту, коли не знаєш, чим відрізняються дві великі пошукові системи – неможливо. Для наочності я приготувала таблицю для вас.
Нюанси | Яндекс | |
Розмір фрагменту | 240 знаків з пробілами | 160 знаків з пробілами |
Як формується опис | Частіше вибирає шматки тексту з ключами | Враховує description |
Інтеграція з соціальними мережами | Немає | Є з Google+ |
Іконки | Є | Немає |
Картинки кулінарних рецептів | Менший розмір картинок, що знаходяться праворуч | Більший розмір зображень, розташовані зліва |
Яндекс на стороні власників сайтів, а Гугл цікавлять користувачі пошуку.
3 кращих генератора сніппетів
Перевірити, як виглядає сніппет в пошуку, допоможе генератор. На додачу він видасть готовий HTML-код, який потрібно просто вставити в поля дескрипшен і тайтл. Економте час, нерви і підвищуйте CTR (клікабельність).
Зручні і безкоштовні генератори описів:
- Піксель Тулс. Працює відразу з Яндекс і Гугл, враховуючи вимоги і можливості пошуковиків, становить 100 % відповідний HTML-код. Можна додати 2 розділу і смайлики, які сумісні з усіма адміністративними платформами сайтів.
- Saney. Заповнюєте поля, а онлайн-сервіс показує, як це виглядає в Гуглі. Крім стандартних тегів title, description і хлібних крихт, нижче є перелік спецсимволов. Скопіювати готовий HTML-код можна в один клік.
- SD. Спрощений генератор, який одночасно показує вид фрагментів Яндекса і Гугла.
Тим, хто пише статті, це стане в нагоді. Подивившись на опис очима користувача, знайдете у себе помилки, поліпшите його.
Яким має бути ідеальне опис для людини і пошуковика
Типове опис показується завжди – хочете ви того чи ні. Пошуковий робот вирве фрагмент із статті або сплете з інших елементів, тільки навряд чи користувачі вважають його привабливим, тому над анотацією кожної сторінки треба працювати.
Новачки люблять пускатися в дві крайності: або пишуть одні ключі, або пишуть мальовничий текст без них. Позиції в пошуку не підвищуються і про відвідувачів залишається тільки мріяти.
За 3,5 року копірайтингу я написала понад 200 фрагментів. Клацаю їх як горішки.
Як зробити ідеальний сніппет? Користуйтеся чек-листом:
- Текст дескрипшена не копіює тайтл.
- Містить ключове слово, що відповідає основним пошуковим запитом.
- Використовуються околотематические слова.
- Додано спеціальні символи, відповідний фавикон для залучення уваги.
- Обсяг до 200 символів. Максимум 3 пропозиції.
- Додано хлібні крихти виду: головна сторінка > розділ > стаття.
- В хлібних крихтах зрозумілі і потрібні слова. Наприклад, mebelny320.su > Chehly-na-mebel за запитом “Купити чохли на меблі”.
- Вказані контакти.
- Вигода в першому реченні. Без передмов кшталт: “в сучасному світі”, “всі ми знаємо” та ін. Читати прописні істини ніхто не буде. Людині хочеться закрити прогалину в знаннях, за цим він і лізе в пошуковик.
- Микроразметка про товар, послугу в сніппеті: ціна, спосіб доставки, відгуки, оцінка. Включений YML-файл в Яндексі.
- Додані посилання на соцмережі, коли сніппет веде на головну сторінку.
- В тайтлі і дескрипшене згаданий регіон цільової аудиторії.
- Тошнотность в межах 6 – 7,5 %, одні і ті ж слова бажано не повторювати.
- Відповідає на запит користувача.
- Для комерційних проектів згадується унікальна торгова пропозиція в самому початку.
Ефективний сніппет – це інтригуючий корисний текст з правильними налаштуваннями в пошуковій системі.
Як редагувати сніппет
Зробили помилку або ніхто не переходить з пошуковика на сайт? Треба попрацювати над фрагментів.
Як змінити опис:
- Дізнайтеся, звідки пошукова система бере сниппет – з дескрипшена або тексту.
- Відредагуйте абзац. Коли захочете, щоб опис був з іншої частини статті, перенесіть основні ключі туди.
- Сортувати, відключити, вибрати інші швидкі посилання в Яндекс.Вебмастере.
- Контакти оновлюватися автоматично після того, як внесено зміни в довідник Яндекса.
Для Гугла досить переписати description. Докладно те, як правильно заповнювати дескрипшен, ми розглядали в окремій статті.
Рецепт крутого фрагменту
Щоб пошуковий робот правильно розпізнавав сніппет без втрати сенсу і важливих слів, потрібно зробити мікророзмітку. Бути програмістом для цього не обов’язково, просто потрібно знати ази HTML. Валідатор розмітки Яндекса сам видасть готовий код, просто вкажіть сайт і тип даних: адреса, телефон і т. д.
Тепер порівняйте опис від Yandex і зроблене вручну.
В автоматичному сніппеті багато води, незрозуміло, на які питання відповість стаття, немає інтриги і тригерів. А ви б перейшли на таке?
Інший відповідає на питання користувача. З першого речення розкривається користь.
Для створення інтриги, залучення уваги деякі спеціально пишуть довгі описи, які обриваються на самому цікавому місці.
Налаштуємо сніппет для Яндекса:
Крок 1. Якщо пошукова система ігнорує description, напишіть гарний абзац з декількома ключами до 240 символів.
Крок 2. Додайте сайт в Яндекс.Вебмастер.
Крок 3. Заповніть поля в категоріях: регіональність, товари і ціни, швидкі посилання.
Крок 4. Опишіть в YML-файлі товари і послуги. Підключіть його у вкладці “Джерела” в розділі “Турбо-сторінки” Яндекс.Вебмастера.
Файл YML можна використовувати для вивантаження товарів в Яндекс.Маркет.
Як написати фрагмент з нуля:
- Визначитеся з темою або товаром.
- Зберіть семантичне ядро.
- Зрозумійте, для кого пишете. Наприклад, ви пишете про лайфхаки для прибирання. Вони потрібні заміжнім жінкам від 18 років. Треба підсилити біль, нагадати про неї: “Набридло натирати підлогу і витирати пил по 10 разів на день? Ці лайфхаки заощадять час і допоможуть підтримувати чистоту без щоденного прибирання”.
Важко підібрати слова? Можна замовити готове опис сторінки на біржах фріланса.
Висновок
Коли берешся за фрагментом, розумієш, наскільки це клопітка справа – вписати ключі, не забути про вигоду, інформативність для користувача, але це окупиться приростом трафіку, підйомом в пошуковій видачі.
Якщо професійно налаштувати не можете, пропишіть поки сам description, а потім вникайте в інші тонкощі.
Якість фрагменту перевіряється часом. Спирайтеся на кількість кліків, ефективність показів, допрацьовуйте, аналіз цільової аудиторії вам в допомогу.
Бажаю вдалого просування!