Що таке дескрипшен (Description) і як його правильно заповнити: інструкція з прикладами
Всім доброго часу доби! Зараз ми поговоримо про такому важливому елементі просування, як дескрипшен. На що користувач відразу звертає увагу при перегляді пошукової видачі? Звичайно ж на тайтл і опис. Ну не буде переходити на всі сайти поспіль. Його цікавить самий корисний і релевантний.
Ось і шанс виділитися вашого сайту серед натовпу — скласти апетитне опис пошукової видачі. За законом жанру воно розташовується серед інших мета-тегів і називається description, дослівно з англійської — “опис”.
Але це ще не все. Тільки дочитавши статтю до кінця, ви дізнаєтеся багато корисних речей. А саме: як написати привабливий анонс, які вимоги можна порушувати і де прописувати цей мета-тег.
Зміст
- Що таке дескрипшен?
- Як description позначається на ранжуванні?
- Вимоги
- Типові помилки
- Чому обрив дескрипшена пошукачем буває корисний?
- Що буде, якщо пошукова система не схвалить ваш дескріпшн?
- Чим відрізняється правильний description від поганого: приклади
- Де прописується дескріпшн в WordPress?
- Автозаповнення дескріпшн
- Висновок
Що таке дескрипшен?
Дескрипшен — це анонс сторінки з 2 — 3 пропозицій. Він відображається в результатах пошуку як сніппет після тайтла і посилання.
Description — частина метаданих HTML-документа. Він вноситься до блоку <head> після <title> і вважається атрибутом тегу <meta>. Відвідувачі сайту не побачать його в чистому вигляді. Цей атрибут зчитується тільки браузерами і пошуковими роботами. Якщо інформація в дескрипшене відповідає вимогам пошукових систем, вона враховується при створенні фрагменту пошукової видачі.
Без атрибуту description сторінка нормально відображається, а ось просувається сайт гірше.
Як description позначається на ранжуванні?
Мета-тег безпосередньо не впливає на оптимізацію. Він робить це опосередковано, за рахунок поведінкових факторів: тривалості перебування на сайті, зростання клікабельності (CTR), повторного відвідування. Від цих показників збільшується рейтинг, і сторінка піднімається в пошуку.
Description — візитна картка сторінки. Вона повинна коротко, об’єктивно показувати суть, щоб відвідувач не сумнівався в корисності контенту. Привабливий опис збільшує трафік на 10 — 15 %.
Вимоги
Як правильно складати дескрипшен нам давно підказали Гугл і Яндекс. Я просто зібрала цю зграю рекомендацій, додала дещо з особистого досвіду. Дотримуйтесь цих правил, щоб створити привабливий опис сторінки.
Поради щодо заповнення мета-тега:
- Унікальність. Не намагайтеся продублювати одне опис для всіх сторінок. Вас чекає погіршення ранжирування або просто ігнор вашого мета-опису. Якщо у вас інтернет-магазин з купою сторінок, постарайтеся хоча б для самих ходових, монетизованих сторінок зробити унікальний анонс.
- Психологічні гачки. Експериментуйте з тригерами, щоб викликати у користувача потрібну емоцію, утримати увагу.
- Читабельність. Я знаю, як вам хочеться вставити побільше ключів. Але опис пишеться не для роботів. На трафік, ранжування впливає поведінка людей, їх зацікавленість. Природність викликає довіру, заворожує.
- Релевантність змістом. Щоб заманити, деякі автори намагаються написати приваблива, а іноді навіть шокуюче опис. Даремно. Не намагайтеся опис перетворити на дешеву рекламу. Люди не люблять, коли їх обманюють. Ранжування погіршиться. Пишіть заманливо про контенті сторінки, але по справі.
- Розмір. Оптимальна довжина для Гугл — 140 — 180 знаків без пробілів, а для Яндекса — 145 — 250 знаків без пробілів. Якщо ви напишіть короткий дескріпшн, пошуковик його не прийме. А надто об’ємні анонси обриваються, інший вміст ховається під трьома крапками.
- Ключові фрази. Вписуйте 2 — 3 ключа. Один з них повинен бути основним і перебуває на початку, а інші — рівномірно розподілятися по тексту.
- Заклик до дії. Підштовхніть до прочитання вашої статті. Напишіть “прочитайте”, “дізнайтеся далі”, “загляньте” і т. п.
- УТП для комерційних сайтів. Унікальна торгова пропозиція допоможе виділитися сайту серед конкурентів. Вкажіть на переваги, вигоду, рішення проблем ЦА і ви підвищите конверсію. Простий приклад: “Оформлюємо позику за 5 хвилин без поручителів і стопки документів”.
- Систематизуйте. Google радить вказувати в description важливі дані — це може бути ім’я автора, дата публікації чи ціна продукту. Так користувач знайде необхідну інформацію, отримає відомості, які розкидані по всій сторінці.
Все ще не знаєте, що писати в дескріпшн? Боїтеся помилитися чи не знаєте, з чого почати? Погодьтеся, що діяти простіше, коли є чітка програма, а твій прогрес контролюють гуру-копірайтери. Пропоную вам готовий план професійного зростання — наші курси копірайтингу. Відчуйте себе впевненим, незалежним, багатим фрілансером.
У дескріпшн заборонено вказувати:
- контактні дані;
- інструкцію з встановлення, збирання речі.
Якщо не хочете або не можете написати окремо дескріпшн, вставляючи туди лід-абзац перший абзац, в якому міститься коротка інформація про зміст статті).
Типові помилки
Дивно, не тільки новачки пишуть жахливі описи. Іноді глянеш на анонс від досвідченого копірайтера і аж у дрож кидає. А все тому, що дескріпшн пишеться за 5 хвилин на коліні.
Навчитися швидко писати розумні опису сторінок можна, наберіться терпіння і досвіду.
Поки я наведу вам приклади популярних помилок, якими грішать автори:
- Перерахування ключів. Зібрали семантичне ядро і давай всі ключі через кому вставляти. Виходить: “Купити ноутбук недорого, ноутбук ціна Acer ноутбук, замовити ноутбук Москва” — тавтологія і плутанина, від якої паморочиться голова.
- Багато води. Автори так намагаються виділитися літературним стилем і вступними словами, що забувають про головне — стислості.
- Переплутали зі вступним абзацом. Description — не початок тексту, а опис.
- Немає ключів. Природність важлива для мета-опису, але вставляти хоч би головний ключ (необов’язково в точній входження) — необхідність.
- Дублюється тайтл. Деякі вставляють тайтл у перше речення — це груба помилка. Знижується унікальність і привабливість сайту для пошукової видачі.
- Обіцянки перевищують очікування. Копірайтерам, вебмайстрам так хочеться привернути увагу до сторінки, що вони обіцяють ліки від всіх проблем в одній статті. Це призводить до зниження CTR.
Перед тим, як відправляти замовнику текст з дескрипшеном, перевірте його на помилки.
Чому обрив дескрипшена пошукачем буває корисний?
Занадто великі анонси обрізаються пошуковими системами. Несподіваний обрив може зацікавити користувача.
Щоб це працювало, кожне речення має бути завершеною думкою, а ключ — знаходитися в самому початку.
Що буде, якщо пошукова система не схвалить ваш дескріпшн?
Іноді пошукові роботи можуть проігнорувати ваше мета-опис, згенерувавши своє. Вони вибирають шматочки з тексту і об’єднують їх. Для опису беруть:
- вступний абзац,
- пропозиції з ключами,
- ключові слова/фрази з статті.
Привабливість фрагменту для користувачів може постраждати. Толку мало буде, рейтинг і клікабельність залишать бажати кращого.
Чим відрізняється правильний description від поганого: приклади
Щоб наочно показати вам відмінності, я ввела в пошуку випадкові запити і проаналізувала їх.
За запитом “Сечогінні трави рецепти” мені попався ось такий неправильний фрагмент. Тут виділено перевага — “позбавлені багатьох побічних ефектів”, описані властивості — “допомагають впоратися з набряками”, але багато зайвих слів, а фраза “підібрати підходящий рецепт допоможе лікар” — зайва, відлякує відвідувача, не передає суть.
За запитом “Вивчити японську мову” мене привабила ця мета-опис. Уклалися в 3 пропозиції, зуміли зачепити увагу першим реченням. Практично на самому початку вставлений головний ключ в прямому входження. Останнє речення вказує на те, що стаття про поради. Я б клікнула, а ви?
Цей фрагмент не привертає увагу. Немає тригера, незрозуміле початок, багато зайвих слів. Більше нагадує вступний абзац, ніж короткий анонс.
У цьому мета-описі є все. Він інформативний, містить тригер (низька ціна), не перевищує потрібної довжини.
Резюмуємо — що таке правильний description, це:
- привертає увагу, мотивуючий користувача абзац;
- достовірне опис змісту контенту сторінки;
- інформативний анонс без граматичних помилок.
Таке мета-опис сподобається і пошуковику, і звичайній людині.
Де прописується дескріпшн в WordPress?
Спочатку WordPress не передбачає можливість внесення метаданих. Необхідно завантажувати, встановлювати, налаштовувати спеціальні розширення. Вони є у вільному доступі, варто тільки пошукати.
Мій улюбленець — Yoast Seo. Перевірений роками. До нього постійно виходять оновлення. Їм так зручно і легко користуватися, що навіть школяр опанує її без праці.
Як тільки ви встановите плагін, нижче поля для статті з’являться 4 рядка. Нас цікавить Meta Description (англомовна версія) і Метаописание (російськомовна).
Вставляємо в це поле готовий абзац-опис або творимо його прямо там. Як вам зручніше.
Автозаповнення дескріпшн
Великі новинні, інформаційні сайти, інтернет-магазини не можна залишати без метаданих. Але створювати для тисячі сторінок унікальні описи — божевілля. Не турбуйтеся. На будь-який сучасний движок можна поставити плагін, який автоматично генерує мета-теги.
Налаштування ставте індивідуально для кожного типу сайту. Для новинного порталу підійде лід-абзац, а для інтернет-магазину — перелік характеристик, опис виробу/послуги. Створюйте шаблони зі списком важливих слів.
Плагіни для автогенерации SEO-параметрів на движку WordPress:
- Meta Keywords Generator,
- All in One SEO Pack,
- Platinum SEO Pack.
Автозаповнення вимагає доопрацювань. Мета-теги презентабельних сторінок складайте самостійно.
Висновок
Дескріпшн — необхідність. Ви повинні вміти писати грамотне, короткий опис, якщо збираєтесь стати копірайтером. Одного разу вас попросять написати якісний анонс — і це нормально. Вчіться вже зараз.
Дотримання правил, практика, аналіз робіт професіоналів — формула успішного дескрипшена.
А як ви думаєте, чи впливає на просування description? Чи він потрібен більше для юзабіліті? Діліться своїми думками в коментарях.
Підписуйтесь і пізнавайте фріланс разом з нами!