Що таке ключові слова: навіщо вони потрібні і якими бувають

Поширити

Доброго часу доби, мої улюблені читачі! Я – Ганна, досвідчений копірайтер, рада вітати вас на сторінці нашого блогу.

Сьогодні я хочу докладно пояснити вам, що таке ключові слова, як з ними працювати і які їх види існують.

Сідайте зручніше. Розмова буде цікавою і змістовною.

Зміст

  • Що означають ключові слова?
  • Чому не можна обійтися без ключів?
  • На які види поділяються ключові слова?
    • Низькочастотні
    • Середньочастотні
    • Високочастотні
  • Які види входжень ключових слів бувають?
  • Куди вставляти ключі?
  • Як правильно вставляти ключі?
  • Жертвувати чи граматикою?
  • Висновок

Що означають ключові слова?

Ключові слова (keywords) – це слова, за якими користувач шукає інформацію в інтернеті через пошукові мережі. Пошукові системи Яндекс, Гугл, Bing, орієнтуючись на них, видають сайт з тематичним запитом.

З ключами працюють представники різних інтернет-професій: копірайтери, сеошники, менеджери контекстної реклами, блогери.

Наприклад, щоб моє відео танцю живота набрало перегляди, я збираю семантичне ядро, грамотно розподіляю все між заголовком і описом.

У лінгвістиці ключові слова служать опорою для написання текстів, їх сприйняття. Вони схожі на анотацію, план або структуру тільки без сильної смислового зв’язку. В копірайтингу автори теж спираються на них, щоб написати релевантний, структурований, корисний текст.

Аналог ключів, знайоме майже всім інтернет-користувачам, – хештег. Він також допомагає знайти необхідну інформацію, медіафайли. Його головна відмінність: він працює в межах соц. мереж, а ключі – в пошукових системах.

Який би цікавий контент, який продукт ви пропонували, без ключів залучити цільову аудиторію майже неможливо. Адже пошуковики – основні джерела клієнтів, трафіку.

Чому не можна обійтися без ключів?

Уявіть, що ви вирішили заробляти на рукоділлі. Пошили будинку красиві костюми, зробили фото для каталогу, створили сайт.

І ось ви чекаєте, коли до вас постукає перший покупець. А його все немає. В чому проблема? Дизайн сайту гарний, зроблений на совість, а ваші роботи – чудо. Ви забули одну маленьку деталь: охарактеризувати свій сайт.

В інтернеті ключі – характеристика вмісту. Вони дають зрозуміти людині, пошуковику, що міститься на сторінці. Наприклад, YouTube-відео про економію може містити в тегах, описі, на картинці ключові слова: “особисті фінанси”, “накопичити”, “заощадити”, “бюджет”, “економія”. Погодьтеся, що подібні слова залучать цільову аудиторію, будуть краще показуватися в пошуковій видачі.

В тексті все влаштовано так само. З допомогою спеціальних сервісів ми підбираємо ключові слова, складаємо їх список (семантичне ядро), вставляємо в статтю.

Головна мета ключів – просування. Сеошники готують семантичне ядро і передають іншим співробітникам: копірайтерам, менеджерам контекстної реклами, блогерам. Ви також можете навчитися SEO, якщо хочете заощадити на послугах фахівців.

Якщо сторінка з контентом не буде містити ключів, пошукова система, просканувавши її, просто не розпізнає тематику, не зможе включити її в відповідний пошуковий запит. Трафіку не буде, клієнтів теж. Вийде, що ви намагалися даремно.

На які види поділяються ключові слова?

Ключі класифікують по частотності запитів. Чим частіше користувач шукає інформацію з певної фрази, тим вона вища.

Визначити частоту допомагають як безкоштовні платформи збору статистики Яндекс.Вордстат, Букварикс, Google Keyword Planner, так і платні Key Collector, SpyWords, Keys.so, Rush Analytics, SEMparser. Докладніше про те, як підібрати ключі за допомогою сервісів, ми поговоримо в наступному пості.

Низькочастотні

Це вузьконаправлений, докладно розписаний пошуковий запит. Він складається з основного ключа і додаткових (вартість, колір, вид і т. д.) Його довжина 5 – 8 слів, а кількість показів 30 – 500 в місяць. Користувач, який вводить НЧ в пошуковику знає, чого він хоче.

Наприклад, перевіримо статистику “як швидко зшити спідницю олівець без викрійки” в Яндекс.Вордстаті. Ми бачимо, що люди шукають цю фразу 45 раз в місяць.

Ще кілька прикладів навздогін:

  • що таке соціальні виплати і як отримати їх на дитину,
  • що означає static при описі поля і навіщо це потрібно,
  • як зрозуміти, що чоловік закоханий, але приховує почуття.

Чому низькочастотні запити заслуговують уваги:

  • вони приводять відвідувачів, які з ймовірністю 90 % здійснюють цільове дію;
  • просувати сайт набагато простіше з-за низької конкуренції.

Об’єднуйте ключі, розбавляйте тематичними словами, щоб текст легко читався, виглядав природно, і сайт просувався по вузьконаправленим запитам.

Середньочастотні

Середньочастотні запити коротше низькочастотних. Вони дають 1 000 – 10 000 показів/місяць. Частота ключових слів у залежності від тематики може відрізнятися.

Кілька прикладів СЧ запитів:

  • французькі фільми 2017 список,
  • як стати відомим,
  • будівельний магазин Краснодар.

Конкуренція між средньочастотними запитами різна. Порівняємо ключі “що таке імхо” і “купити дитячі меблі”. За яким просунутися легше? Правильно, за першого, тому що він інформативний. Комерційні запити – хлібні запити, тому і битва за перші місця в топі видачі більш жорстка.

Високочастотні

Високочастотні запити найпопулярніші. Середня кількість показів в місяць від 10 000 і вище. Братися за оптимізацію сайту по ВЧ ключів стоїть після СЧ, НЧ.

Ось якими вони бувають:

  • смартфон,
  • правильне харчування,
  • міжкімнатні двері,
  • танець живота.

Важко зрозуміти, що шукає людина по ВЧ запитом. У тому ж випадку з танцем живота. Чи він хоче подивитися відео, дізнатися, що це таке, записатися в школу або ж купити костюм? Сторінка може виявитися нерелевантної для користувача.

Перевага у ВЧ ключів теж є: це великий наплив відвідувачів, клієнтів. Але щоб досягти таких результатів, доведеться витратити багато часу, зусиль або навіть грошей.

Які види входжень ключових слів бувають?

Вставляти ключі в первісному вигляді не завжди добре. Іноді крива словоформа псує читабельність тексту. За це пошуковики можуть покарати, знизивши сайт у видачі, виключивши з індексування.

Які бувають входження:

  1. Пряме. Між словами можна ставити знаки пунктуації. Візьмемо “контекстна реклама трафік”. Звучить якось неприродно. Спробуємо покращити читабельність, розділивши точкою: “Ми створюємо ефективну контекстну рекламу. Трафік зростає на очах.”
  2. Розбавлене. Можна вставляти інші слова між частинами ключової фрази, переставляти їх місцями. Наприклад, “де купити смартфон” міняємо на “де дешево купити смартфон”.
  3. Точне. Ключову фразу не можна міняти. В якій словоформі її побачили, так і вставляємо.
  4. Синонимическое. Частини ключа замінюють синонімами. Це допомагає зменшити нудоту тексту, зробити його читабельним. Наприклад, “надомна робота” вписуємо як “віддалена робота”.
  5. Морфологічне. Слова ключової фрази схиляються, доповнюються морфемами – суфіксами, префіксами. Наприклад, “послуги контекстна реклама” краще поміняти на “послуги контекстної реклами”.

SEO-фахівці радять використовувати всі типи входжень.

Куди вставляти ключі?

Новачки думають, що ключі потрібні тільки для тексту. Вони мають рацію рівно наполовину, адже діапазон використання ключових фраз ширше.

Щоб сайт вийшов в топ, раджу додавати ключі в:

  • title (бажано в першу частину),
  • заголовок (на початок або середину),
  • підзаголовок,
  • дескріпшн,
  • перший абзац статті,
  • тег alt картинок.

Частину семантичного ядра рівномірно розподіляємо по тексту.

Як правильно вставляти ключі?

Початківці копірайтери просто мучаться з ключами. Побачивши СЯ, вони намагаються швидше позбутися від нав’язуваних сеошником фраз.

Коли я тільки починала працювати на текстової біржі, то впадала в ступор від списку ключових слів. Я дивилася на екран, не знаючи, з чого почати.

“Як запам’ятати вже вставлені ключі? А якщо не вийде все гармонійно вписати?” – крутилося у мене в голові. За роки копірайтингу у мене виробився свій алгоритм роботи з ключами, який допомагає не зависати, а діяти.

Як я працюю з семантичним ядром:

  1. Якщо СЯ вже зібрано, я виписую ключі на папір.
  2. Складаю план, думаю, які питання будуть висвітлені в тексті.
  3. Спокійно пишу. Як тільки доходжу до змістового блоку, де ключ буде виглядати гармонійно, вписую його. Закреслюю на папері, йду далі.

Правила, яких варто дотримуватися:

  1. Склейка. Ключів занадто багато і від переспама всього один крок? Спробуйте об’єднати деякі ключові запити, якщо ваш замовник не проти. Наприклад, “як вивчити англійську + самостійно + безкоштовно”. Ми скоротили частотність головного ключа в два рази, не відмовившись від додаткових слів.
  2. Кількість. Щільність – це процентне співвідношення ключових фраз до обсягу тексту. На кожну 1 000 знаків повинно припадати не більше 7 – 8 ключів або 4 – 7 %. Орієнтуйтеся на конкурентів з топа. У них може бути трохи менше або більше, ніж належить. Якщо не хочете проводити аналіз конкурентних статтею вручну, скористайтеся SeoPult.
  3. Словоформи. Не намагайтеся все впихнути в точній входження. Розбавляйте, склоняйте для природності.
  4. Уникайте заспамленности.
  5. Вставляйте всі види ключів.

Хочете стати гуру копірайтингу, але не знаєте з чого почати? Думаєте, що для цього потрібно роками вчитися? Пройдіть інтенсивне, захоплююче навчання копірайтингу всього за пару місяців. Після курсів ви зможете не тільки красиво, захопливо, але і підвищувати розцінки на свої послуги. Ваш щомісячний дохід перевищить 20 000 рублів.

Жертвувати чи граматикою?

Людям властиво помилятися. Іноді вони вводять запити з помилками. Коли пошукач вносить цю інформацію в статистику, починається тяганина. Кількість показів зростає, і перед SEO-спеціалістом виникає дилема: використовувати на догоду трафіку слова з помилками або зберегти вірність граматиці.

Наприклад, “блогер” в англійській пишеться з двома “g”, от і звикли наші так само писати. А на самій-то справі “блогер” – правильна версія. Те ж саме і з “кэшбэком”. Хтось пише через “е”, а інші – “е”.

Жертвуйте граматикою тільки, якщо це коштує того. Наприклад, якщо помилковий варіант відноситься до ВЧ або СЧ запитам. І пам’ятайте, щільність ключових слів з помилками повинна бути невеликою.

Висновок

Ключові слова – це чарівний інструмент, який при правильному використанні піднесе сайт до перших позицій в пошуковій видачі безкоштовно.

Коли я пишу статті для блогу чи выгружаю ролик на YouTube, ніколи не ігнорую семантичне ядро. Отримую хороші результати. Перегляди збільшуються на 10 – 15 %. Так що користуємося ключами з задоволенням.

Хочете прокачати навички SEO копірайтингу? Інтригу розкривати не буду, але попереду ще багато цікавого. Підписуйтесь.

Чому ви вирішили дізнатися побільше про ключі? Пишіть в коментарях. Буду рада поспілкуватися з вами.

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.