Що робити, коли прийшов в SEO-копірайтинг

Поширити

З порожніми руками

Мене не обійшов стороною порок графоманства. І це стало великим плюсом на початку роботи копірайтером, але не зробило мене відразу хорошим фахівцем. Як починаючому – мені простіше розповісти, що там – на початку шляху.

Я прийшла в агентство в відділ копірайтингу 8 місяців тому без досвіду роботи. Тобто так, були публікації, були амбіції, блог. Був журфак. Але зараз це можна розцінювати як малесенький трамплін, тому що копірайтингу, як і SEO, як і контекстній рекламі і безлічі інших класних штук, не вчать на парах. Але щось таки є, намагаємося.

Легке тестове завдання, співбесіду, перший робочий день. І ось ти сидиш за ноутбуком, відкриваєш стандартне ТЗ, новий вордовскій файл. І цей момент – як епіграф до довгих місяців написання текстів на найрізноманітніші теми. Ні серйозно. Уже зовсім скоро ти зможеш розповідати про те, як зібрати ліжко своїми руками і які є переваги у ендовенозної лазерної коагуляції вен. І це викликає у мене дикий захват.

У цій замітці спробую розповісти про великі корисності для поки ще маленьких копірайтерів.

Все вирішує бекграунд

Письменницький «сверблячка» може виникнути, здається, у будь-кого. Але дійсно круто виходить писати у людини, який встиг в самі неліниві роки свого життя увібрати в себе якомога більше класичної літератури, багато подивитися, дізнатися, помітити, назавжди закарбувати в своїй пам’яті. І начебто немає очевидного зв’язку, але людина, яка прочитала «Собор Паризької богоматері» (не пропускаючи перші 30 сторінок опису вуличок Франції 15 століття), ввібрав смачні рядки «Парфумера» або «Мадам Боварі», намагався подужати хитросплетіння Умберто Еко, я вважаю більш здатним на чітке і оригінальне формулювання думок.

Як то кажуть, яка різниця, що людина читав Ніцше, Сартра і Камю, якщо людина дурна? Але розмір лексикону має значення.

Споживайте більше інформації

Колеги відразу стали мені радити різні книги. Така собі класика копірайтингу: Кот, Шугерман … Дуже цінною знахідкою стали розсилки Главреда і вже знаменита книжка Максима Ільяхова. Добре і чудово, якщо є мотивація це шукати, знаходити і дізнаватися.

Але часто куди корисніше буде більш динамічна інформація. Наприклад, раджу відразу ж підписатися на розсилки крутих ресурсів з потрібної сфери. Копірайтинг, SEO, інтернет-маркетинг – ваші інтереси і уявлення повинні збільшуватися в геометричній прогресії.

Читайте в Фейсбук відомих копірайтерів. Там вони часто діляться своїми спостереженнями, порадами, корисними статтями. Є різниця: читати в інтернеті поради про те, як реагувати, коли редактор розніс твій матеріал в пух і прах або читати особисті міркування редактора на цю тему на його сторінці.

SEO-тексти: по хворому

Дуже раджу відразу позбутися думок про конвеєрі. Так, ти будеш видавати в день по 5 текстів на найрізноманітніші теми (і це ще якщо пощастить) або ж – на однакові від слова «зовсім». Але якщо на цьому етапі ти почнеш не просто писати такі тексти швидше, але і перестанеш думати, про що пишеш, – біда.

  • Те, що ти написав, має вирішувати якусь проблему.
  • Добре, якщо тобі самому не соромно запостити лінк на цей текст на особистій сторінці.
  • Важливі корисність, адекватність і оригінальність. Можна нарерайтити незрозумілих виразів, а можна – уявити людину, яка буде читати цей текст (а ми ж віримо, що буде) і написати для нього зрозуміло, корисно і щиро.

Про інструментах і реакції на відповідальність

Випробувальний термін в компанії потрібен для того, щоб ти міг спробувати себе в роботі, а бос – оцінити ці самі спроби. Як на мене, справжнім показником є ​​не поведінка на випробувальному терміні, а реакція на відповідальність.

Тобто, в той самий момент, коли ти перестаєш просто приймати ТЗ і здавати тексти, а починаєш задавати питання – ти просувається на один крок вперед. На цьому етапі добре б познайомитися з відомими сервісами аналітики. Щоб мати шанс стати краще – потрібно розуміти свій нинішній рівень і визначати, як ти можеш досягти великих результатів.

Відповідальність відчувається, коли сам бачиш обсяг ТАСК і дедлайни. Коли знаєш, що крім текстів на клієнтські сайти тобі потрібно здати матеріал на статейний конкурс, і ось ти розумієш, що хочеш зробити щось гарне, і йдеш до дизайнерів. Але не завжди можна відволікати своїх колег. Тут ми і починаємо замислюватися про те, то копірайтер для роботи потрібен не тільки Word і навик сліпий друку. Добре, якщо ти розумієш, як повинна виглядати легким для читання стаття в інтернеті.

Забудь все, що ти знав

У якийсь момент, коли ти почнеш себе почувати більш-менш впевнено в ролі копірайтера, познайомишся з усіма видами завдань і вимог, відбудеться твій особистий апдейт.

Без оголошення війни прийде усвідомлення, що ти пишеш «не те». Відбудеться це після особистих рефлексій на тему своєї компетентності або ж це буде відгук з боку – не має великого значення. Будь-яка крити

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.