Чим блог відрізняється від інформаційного сайту?

Поширити

Веб-привіт вам, початківці блогери! З вами я, Олена Мельникова, і сьогодні думаємо про те, чим блог відрізняється від сайту.

Зміст

  • Відмінності блогу від сайту
    • Мета
    • Авторство матеріалу
    • Ступінь авторизованности
    • Швидкість оновлення інформації
    • Наявність постійних читачів
    • Стиль спілкування з читачем
    • Строгість дотримання тематики
    • Свобода самовираження
    • Зворотний зв’язок
    • Творчий ріст
    • Співвідношення текстової та іншої інформації
  • Підведемо короткі підсумки

Останнім часом все більше людей бажає обзавестися інтернет-простором. І причин тому може бути безліч:

  • проявився інтерес до створення сайтів;
  • замислюється оригінальний подарунок (наприклад, сайт сім’ї з генеалогічним древом, непогана ідея, до речі, так?)
  • захотілося викласти думки публічно (часто буває у творчих людей, у тому числі не здобули “живий” слави);
  • з’явилася потреба поділитися особистим досвідом в якій-небудь сфері;
  • назріла потреба заробітку в мережі;
  • професійна необхідність (наприклад, педагоги для захисту категорії зобов’язані мати сайт з методичними розробками) та інші.

Залежно від цілей вашої появи в мережі і будемо вибирати стиль спілкування з читачем.

Отже, про все по порядку. Вікіпедія визначає сайт як сукупність логічно зв’язаних між собою веб-сторінок; також місце розташування контенту сервера. Говорячи простою мовою, це місце в мережі, де зберігається інформація. Залежно від призначення, кількості, структури, стилю викладу інформації, виділяються різні види сайтів. Ми розглянемо інформаційний сайт.

Як випливає з назви, метою його є передача інформації широкої аудиторії. А ось видів інформаційних сайтів безліч.

Загальновизнана думка відносить сюди інтернет-газети та журнали, довідники та тематичні ресурси (наприклад, сторінки, присвячені кулінарії або в’язання).

За більш широкої класифікації, сюди потрапляють також корпоративні сайти (варіюються від сайту-візитки до такої складної структури, як rzd.ru, дошки оголошень (наприклад, всім відомий Avito), блоги, сайти міст і районів, каталоги організацій і навіть соціальні мережі.

Приклад тематичного ресурсу.

У цього сайту дуже складна структура: тут і розклад поїздів, і відомості про тарифи та акції, і онлайн-продаж квитків.

Як видно, перелік досить широкий. У зв’язку з тим, що для передачі досвіду або заробітку в мережі ми можемо вибрати не тільки тематичний ресурс, але і сайт-візитку, розглянемо і широке і вузьке розуміння інформаційного сайту. І зауважте, предмет нашого сьогоднішнього обговорення — блог — є не що інше, як його окремий випадок.

Відмінності блогу від сайту

Чому ж він виділяється в окрему категорію і в чому його відмінність від інформаційного сайту?

Порівняємо по порядку, виходячи з вашої назрілу потребу визначитися з типом ресурсу і заявити про себе світу.

Мета

Як випливає з визначення, інформаційний сайт створюється для передачі інформації широкої аудиторії. Як правило, інформація викладена об’єктивно і неупереджено, хоча з цього правила можуть бути винятки.

Блог — це публічний щоденник, а значить, так чи інакше, він знайомить з особистістю автора, навіть якщо зміст далеко від сповіді душі. Блоги навчального характеру, до яких відноситься і дана сторінка, передають інформацію через призму погляду автора.

Авторство матеріалу

Є сайти, цілком і повністю створені автором. Невтомним людиною, який збирає (а часто і проживає), структурує, викладає інформацію. Чудовий та цікавий приклад — сайт Дмитра Ковинова (kovinov.com), про який я вже писала раніше в статті — підбірці ресурсів для мандрівника. До речі, тут я б не стала проводити чітку межу між сайтом і блогом.

Але, якщо часу на контент катастрофічно немає, цілком допустимо найняти для цього копірайтерів і контент-менеджера. Адже головне в інформаційному сайті — донести до читача інформацію.

Блог просто зобов’язаний бути авторським. Мета блогу — передати інформацію через призму сприйняття особистості. Одна справа — помістити сухий звіт про країну, інше — поділитися власним досвідом подорожей. Недарма під час мого знайомства з Грузією в закладках планшета був блог Міли Деменковой (bptrip.ru). Найчастіше саме особистість надає інтелектуальному страві особливого смаку.

Якщо автор не настільки всемогутній або плідний, щоб власноруч наповнити всі розділи, він може підключити помічників, але залишити за собою “контрольний пакет” змісту, щоб не втратити індивідуальність у зборах творчості копірайтерів.

Ступінь авторизованности

Залежно від призначення, інформаційний сайт може бути більш або менш насичений інформацією про автора. Припустимо, тематичний ресурс про ландшафтному дизайні може містити лише практичну інформацію (але і там, зрозуміло, миготять фотографії власноруч створених райських містечок), а може розповідати про досвід автора і писатися від першої особи.

Блог ж завжди націлений на знайомство з особистістю автора, розповідь про його життя, шляху, успіхи (а іноді і невдачі). Якщо ж творець блогу переслідує іншу, ніж розповідь про особисте, мета, він, тим не менш, викладає матеріал від першої особи, розповідає про свій досвід у тій чи іншій сфері. І ось тут ми можемо спостерігати, як він став ландшафтним дизайнером і скільки дерев занапастив на цьому шляху.

Тут розповідь про професійному або творчому досвіді перемежовується з частинкою душі людини, що завжди викликає інтерес публіки. Недарма так популярні у нас передачі типу “Нехай говорять” або інтерв’ю з зірками. Але вам вирішувати, чи хочете ви такої відкритості світу.

Швидкість оновлення інформації

Інформаційний сайт, якщо це не інтернет-версія програми “Новини”, не женеться за щоденними оновленнями і публікує новий контент по мірі необхідності. З’явилася в салоні краси чергова модна процедура — і тут же стала надбанням громадськості. Провів вчитель відкритий урок — виклав його на сторінку, щоб сайт не губився в анналах Яндекса.

Блог — це роман з динамічним розповіддю. І бажано, щоб початок його було опубліковане на головній сторінці, щоб кожен, хто приходить читач мав можливість легко з ним познайомитися і зачепитися поглядом. З головним героєм цікавого блогу ми звикаємо і час від часу заглядаємо до нього на сторінку тільки потім, щоб дізнатися, як справи. Зізнаюся чесно, мені дуже цікаві подорожі по Криму Василя, тим більше, що я сама провела там минуле літо.

Як тільки з’явиться вільний час і ідея для статті, блогер просто зобов’язаний приділити час своїй сторінці, інакше його безжально забудуть не лише пошуковики, але і люди.

Ще одна важлива деталь: нова інформація в блозі зазвичай з’являється вгорі сторінки.

Блог вчителя чисто інформаційного характеру. Як і належить, новини зверху.

Наявність постійних читачів

Як і у друкованого видання, у будь-якого веб-ресурсу є своя цільова аудиторія. Але відвідувачі сайту, отримавши вичерпну відповідь на своє запитання (неважливо, за один або кілька разів), йдуть, тоді як з цікавим блогом залишаються закохані шанувальники. І часом свіжа стаття очікується не менш напружено, ніж нова серія “мильної опери”.

Стиль спілкування з читачем

Звичний нам сайт, розрахований на дорослу аудиторію, прагне до неупередженого офіційним викладу інформації. Приклад — сторінки медичних чи освітніх установ. Хоча, як знати, може бути, незабаром тенденція активних продажів сформує заклики на кшталт: “Як, ви ще не записалися до нашого стоматолога?”

Блогер ж викладає свої думки простою мовою: по-перше, тому що це природно, а по-друге, він бажає бути понятим. Завдання блогера — не просто виплеснути в мережу все, що накопичилося, а зачепити читача і спонукати його повернутися завтра. І тут ключову роль грають гучні акції та унікальні спецпропозиції, а цікавий контент, простіше кажучи, зміст і манера подачі інформації. Готові захоплювати читачів? Тоді блог — ваш вибір.

Строгість дотримання тематики

Сайт покликаний познайомити відвідувачів з певною інформацією. Для найкращого сприйняття дані повинні бути ретельно систематизовані і забезпечені грамотної навігацією. Це справедливо і для блогу. При цьому необхідно витримувати також тематичне єдність. Не забувайте, що основний шлях відвідувача до вашої сторінці лежить через пошукові запити, а вони як раз односпрямовані.

Якщо ви бажаєте розповісти світу про зміст коней і засолюванні огірків одночасно, краще все-таки обрати формат блогу, де настільки різні рубрики будуть пов’язані воєдино вашої всеосяжної особистістю.

Музикант, поет і громадський діяч Олександр Зімін пише у своєму блозі на різні теми. До речі, блог Олександр розташував всередині власного сайту.

Свобода самовираження

Перебуваючи у вузьких рамках сайту, навіть самого широкопрофільного, ви будете більш вимогливі до оформлення, тематичного єдності, мови оповідання і всього того, про що вже сказано. Тому творчим особистостям, схильним до експериментів, краще зупинити вибір на блозі.

Зворотний зв’язок

Не завжди на сайті можна залишити коментарі до статей. І не завжди це виправдано. Тільки уявіть собі коментарі на сторінці повітової російської поліклініки! Модератору не позаздриш.

Тоді як творча душа блогера просто не може без відгуків критиків і шанувальників! Та й формат передбачає обмін думками. Автору важливо розуміти, як подобається аудиторії його творчість, виходить скористатися його порадами і немає у читачів більш цікавого вирішення проблеми.

Творчий ріст

Критерій, опосередковано пов’язаний з реакцією аудиторії, але повністю заперечувати цей зв’язок не можна. Як ми вже показали, інформація на сайті оновлюється не так часто (якщо це не розклад вічно ламається автобуса), а значить, не потрібно кожен день думати, чим втамувати інформаційну спрагу шанувальників, немає необхідності вишукувати нові форми і теми і досить вдатися розширенню асортименту товару.

Блог змушує автора перебувати в постійному пошуку. Це улюблене дітище, думки про яку не відпускають ні на хвилину. З кожного відпустки хочеться привезти баловню гостинець у вигляді свіжої ідеї. Стало бути, і заводити його потрібно по любові, і вирощувати з любов’ю, інакше вона зачахне. При такому розкладі ви просто не можете не розвиватися творчо і професійно. Адже, чим більше робиш, тим більше хочеться. І потрібно сказати, читачі це оцінять.

Сайт теж можна вдосконалювати — наповнювати новою інформацією і винаходити технічні штучки, якщо сильні в програмуванні. Тільки от не завжди успіх інтернет-ресурсу залежить від його технічної досконалості. І, якщо в пориві зробити сторіночку все більш і більш змістовною, ви все частіше публікуєте свої “думки з приводу”, будьте обережні: ваш інформаційний сайт перетворюється в блозі.

Співвідношення текстової та іншої інформації

Справедливо при включенні бізнес-сайтів в список інформаційних.

Не всякий інформаційний сайт переповнений текстом. Це можуть бути картинки з короткими коментарями, як наприклад, на сайтах фотографів або творців хенд мейду. Для того, щоб зрозуміти, чим займається чоловік в даний час, цього цілком достатньо.

Блог ж описує шлях, навіть якщо формально про це не заявлено. Це шлях авторського розвитку. А шлях передбачає оповідання. Отже, тексту на блозі буде більше, ніж ілюстрацій і відео.

Підведемо короткі підсумки

Блог — це підвид сайту, публічний щоденник автора, створюваний з метою передачі особистих думок, вражень та досвіду. На відміну від інформаційного сайту, блог більш динамічний і налаштований на зворотний зв’язок, менше скутий оформленням, єдністю змісту і рамками стилю.

Вести бізнес можна однаково з допомогою блогу чи сайту, лише б було цікаво написано і грамотно побудовано. Вибирайте зручний формат і творіть із задоволенням!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.