Як і де вебмайстру продати свій сайт

Поширити

Привіт!

У цьому матеріалі я розповім, як продати свій сайт з використанням спеціальних сервісів – бірж сайтів або якихось альтернативних джерел. Ми розберемо питання ризиків, ціноутворення і комісії сервісів. Також я розповім про свій особистий досвід продажу сайтів – з чим я стикався і про що пошкодував. Сподіваюся, ця стаття виявиться цікавою для вас.

Зміст

  • Ціноутворення
    • Визначаємо ціну свого проекту вручну і за допомогою сервісів
  • Де продати сайт
    • Біржа Telderi
      • Реєстрація
      • Налаштування облікового запису
      • Створення лоту
    • Інші способи продажу сайтів
  • Висновок

Ціноутворення

Для початку поговоримо про ціноутворення і ринок сайтів взагалі. Ціна сайту розраховується з його доходу. В окремих випадках в цю формулу додається унікальний дизайн, кількість контенту і відвідуваність.

Зазвичай сайти закуповуються пачками під розвиток і монетизацію. Тому вебмастери в першу чергу дивляться на нинішню прибутковість. Вони розраховують окупність і пропонують продавцю ціну.

Як правило, це 12 або 24 місяці. Береться місячний дохід і множиться на кількість місяців. Саме таку суму отримає в результаті продавець.

Якщо сайт має якісь додаткові особливості, то продавець може розраховувати на суму, еквівалентну 3 – 5 років окупності.

Я таке бачив лише одного разу: команда арбітражніков купувала сайти з трафіком за величезними цінами. Їм була важлива не конкретна окупність в даний момент – більше цікавив трафік і можливість заробити на CPA-мережах.

У число додаткових особливостей можна включити:

  • цільовий трафік у величезних кількостях (від 300 тис. в місяць);
  • унікальний гарний дизайн, розроблений спеціально для проекту;
  • соціальні мережі проекту (передаються разом з сайтом і дають + до ціни);
  • складна, але дохідна тематика (банки та кредити, фінанси, юриспруденція);
  • сайт, зроблений за певною технологією (наприклад, за курсів);
  • нестандартні види монетизації;
  • додатковий функціонал і т. д.

Виходячи з усіх особливостей, ви будете формувати ціну. Вірніше, її буде формувати ринок, адже основний спосіб продажу сайту сьогодні – аукціон.

Забігати вперед, поки не будемо, але позначимо: ви виставляєте сайт, учасники аукціону оцінюють його і починають торги. При цьому ви можете виставити мінімальну ціну, оптимальну і бліц – за останньою ціною учасник аукціону може викупити ваш сайт відразу ж, без будь-яких торгів з іншими учасниками.

Це теж дуже важливий елемент ціноутворення, тому що бліц-ціна вище середньої по ринку. Значно вище.

При продажу сайту до вас може звернутися “особливий” покупець, який запропонує вищу ціну, ніж ви хотіли спочатку. Це актуально для дійсно унікальних та перспективних проектів.

Коли я продавав свій сайт на біржі Телдери. До мене звернувся покупець і запропонував викупити сайт за підвищеною ціною. Бліц я тоді не призначав, тому погодився. Сайт був без доходу, але з перспективою монетизації.

Формула розрахунку ціни може залежати від типу сайту. Для звичайних інформаційних проектів справедливо все те, що я описав вище. У випадку з сервісами інтернет-магазинами, спеціальними майданчиками ціноутворення може мати зовсім інший вигляд.

Наприклад, у випадку з інтернет-магазином може передаватися не тільки сам сайт, але і інші складові цього проекту. Це можуть бути склади з крамом, контакти постачальників, співробітники і т. д.

Ціна буде залежати не тільки від кінцевої прибутковості. Хоча вона теж буде відігравати неабияку роль.

В рамках цієї статті ми не будемо розбирати складні випадки. Типу тих же інтернет-магазинів або великих порталів і сервісів. Розглянемо інформаційні статейники і невеликі сервіси.

Визначаємо ціну свого проекту вручну і за допомогою сервісів

Щоб визначити ціну інформаційного проекту, ми повинні взяти нинішній місячний дохід і помножити його на 12. Отриманий результат буде основою, від якої ми будемо відштовхуватися.

Далі нам необхідно подивитися на проект очима покупця: чому йому буде вигідно купити його? Тільки через доходу? Тоді залишаємо вихідну ціну. Є щось ще? Відмінно, додаємо.

Наприклад, це унікальний дизайн, який був замовлений за кілька десятків тисяч. Звичайно, накидати повну суму дизайну було б поганим тоном, але відсотків 10 % можна додати. Все-таки унікальне оформлення сайту буде йому тільки в плюс.

Те ж стосується і самої платформи. Якщо це CMS – нічого не додаємо. Самописні платформа з купою різних булочок – додаємо до ціни ще відсотків 10 – 50, в залежності від функціоналу цієї платформи.

Тепер ми можемо подивитися на все це і запитати себе: чи є щось ще, що може зацікавити потенційного покупця? Наприклад, якийсь вбудований сервіс або модуль? Є? Відмінно – додаємо до ціни ще відсотки.

Якось зорієнтувати я вас не зможу, тому як розмір кінцевої вартості буде залежати від конкретних нововведень і сервісів. У деяких випадках вам доведеться просити допомоги у фахівців або онлайн-сервісів – так ви зможете дізнатися приблизну вартість свого сайту. Приблизну – не означає об’єктивну і правильну.

Важливу роль відіграє спосіб монетизації. Крім стандартних: контекстної реклами, партнерок, банерів, є й інші. Наприклад, продаж товарів і послуг, лідогенерація, пряма реклама.

З останніми варіантами у нового власника можуть виникнути труднощі. Тому він може відмовитися від покупки сумнівного проекту по великій ціні.

Тут давайте підсумуємо. Щоб визначити ціну свого сайту, ви повинні:

  1. Взяти дохід і помножити його на 12 (рік окупності) або 24 (два роки). В окремих випадках окупність може бути більше 2-х років. Але це вже для зовсім крутих проектів.
  2. Якщо є крутий унікальний дизайн, додати до вартості 10 %.
  3. Якщо є додатковий функціонал, додати ще 10 – 50 %.
  4. Подивитися ціни на аналогічні проекти.

Але це приблизний спосіб визначення ціни. Все індивідуально. Я б рекомендував виходити з середньої ціни по ринку. Її можна подивитися на різних майданчиках – про них ми поговоримо трохи пізніше.

Поки ж я пропоную вам ознайомитися з сервісами для приблизної оцінки сайту. Вони аналізують ресурс: його відвідуваність, ІКС і вік домену, місце в різних рейтингах і показують приблизну ціну.

Ось список ресурсів для аналізу свого сайту:

  • PR-CY – перевірка вартості сайту. Потрібно ввести адресу, клацнути по кнопці. Сервіс видасть приблизний результат.
  • CY-PR – аналогічний сервіс, але з більш старим інтерфейсом. Працює за тим же принципом.
  • Cost-site – популярний сервіс для перевірки вартості сайту. Видає приблизні дані на основі загальнодоступної інформації.
  • MegaIndex – ще один крутий ресурс для аналізу. Може показати не тільки приблизну вартість, але і іншу важливу інформацію. Її можна буде використовувати для складання опису до лоту.
  • SeoLik – простенький функціонал для перевірки вартості сайту.
  • Be1 – оцінка ринкової вартості ресурсу за кількома показниками.

Ще раз звертаю вашу увагу на те, що всі ці сервіси видають лише приблизні дані про ціну проекту. Якщо ви забили адресу свого ресурсу і побачили цінник в 200 рублів – зневірятися не варто.

В окремих випадках сервіси помилково показують дуже низьку ціну. Насправді ж цифри можуть відрізнятися в десятки, а то й сотні разів.

У російськомовному сегменті головною метрикою вартості завжди була прибутковість. Сервіси для аналізу можуть лише “вгадати” прибутковість проекту від контекстної реклами або партнерських програм. Як правило, на основі відвідуваності.

Але це далеко не завжди актуально. Особливо коли мова заходить про монетизації через партнерські програми або продаж послуг.

Та й самих сервісів більше, ніж 6. Я показав лише найпопулярніші. Ви можете пошукати інші – в інтернеті їх повно.

Де продати сайт

Продати свій проект можна через біржу, форуми або соціальні мережі. Другий і третій варіанти, як на мене, несуть дуже багато ризиків. Якщо, звичайно, мова не йде про повну передоплату. В такому випадку ризикує вже покупець, але це зовсім інша історія.

А ось біржі продажу ресурсів – відмінна можливість швидко і безпечно продати свій проект. Зараз цих бірж дуже мало, в основному всі працюють через Телдери. Але є й інші – про них ми сьогодні поговоримо.

Біржа Telderi

Телдери – це біржа сайтів, яка являє собою аукціон з каталогом лотів (проектів). Майже всі продають свої ресурси саме через цю біржу, тому що вона гарантує, що покупець і продавець не будуть обмануті один одним.

Тобто Телдери бере на себе роль гаранта угоди – вона контролює весь процес і бере собі відсоток. Раніше це було 15 % – по 7,5 з продавця та покупця. Тепер його знизили, мінімальний – 4 %.

Продати проект через Телдери дуже просто. Вам потрібно зареєструватися, створити лот, запустити його, почекати, поки учасники зроблять свої ставки, вибрати переможця, передати дані сайту адміністрації Телдери.

Далі покупець повинен буде поповнити баланс на певну суму. Адміністрація біржі перевірить ваш сайт на відповідність заявленим вимогам, якщо все добре – гроші перейдуть на ваш баланс, сайт буде переданий покупцеві, а угода буде вважатися завершеною.

Гранично простий алгоритм дій, але давайте розглянемо його трохи докладніше.

Реєстрація

Для створення облікового запису перейдіть на біржу Телдери і клацніть по кнопці “Реєстрація”. Вискочить вікно, куди потрібно буде ввести всі необхідні дані.

Не забудьте подивитися правила і оферту – там є важлива інформація, яку обов’язково потрібно враховувати при роботі з сервісом.

Натискаємо на кнопку “Зареєструватися”, після цього йдемо на вказану пошту і шукаємо лист з посиланням для підтвердження облікового запису. Проходимо по ній, все – реєстрація завершена.

Налаштування облікового запису

Тепер можна переходити до налаштування облікового запису. Наводимо курсор на іконку в правому верхньому куті, а потім у спливаючому меню натискаємо на “Профіль”. Відкриється вікно зі всією необхідною інформацією. Її нам і потрібно заповнити.

Тут ми можемо ввести своє ім’я, логін від Скайпу і телефон. Вони не будуть відображатися в публічному профілі доступні лише адміністрації для зв’язку з вами.

В полі “Додаткова інформація” можна вказати якісь важливі дані про себе або своїх проектах. Ця інформація буде видно всім учасникам аукціону у публічному профілі.

Розділ “Фінансова інформація” служить для активації вашого облікового запису через певні платіжні сервіси. Якщо у вас немає активації хоча б через один із поданих варіантів – зняти гроші буде неможливо.

Сам процес активації досить простий. Вам потрібно просто поповнити баланс на 1 рубль. Після цього платіжна система буде прив’язана до вашого аккаунту.

В якихось окремих випадках з вами може зв’язатися адміністрація проекту для уточнення деталей. Таке буває рідко, але буває.

Наприклад, коли я проводив активацію через банківську карту, довелося уточнювати паспортні дані. Вони нещодавно змінювалися, тому виникли труднощі.

Служба підтримки біржі оперативно відповіла на моє звернення і допомогла врегулювати всі проблеми. Тому, якщо будуть якісь труднощі, – сміливо пишіть в службу підтримки, вони оперативно розглянуть запит і підкажуть рішення.

Створення лоту

Щоб виставити сайт на продаж, досить створити лот і заповнити його. Це можна зробити за 10 – 15 хвилин. Перейдіть на головну сторінку і клацніть по кнопці “Продати сайт”. Відкриється вікно, в якому потрібно буде ввести первинну інформацію.

В основному сайти продаються разом з доменом. Але якщо ви хочете продати просто домен або окремий сайт – виберіть відповідний варіант.

Зверніть увагу на пункт “Сайт оцінюється як”. Він актуальний для проектів, монетизація яких побудована на продажу послуг або товарів. Якщо у вас простий інформаційний статейник, відзначати цей пункт не потрібно.

Безпечний тип угоди – гарант від самої біржі. Рекомендую залишити пункт зазначеним, оскільки це зводить всі ризики до нуля.

Введіть адресу сайту та натисніть “Готово”. Вас перекине до налаштування лота. Запуск аукціону буде можливий тільки після заповнення необхідних полів.

Червоним відзначаються важливі пункти – їх не можна пропустити. Зеленим – ті, які можна пропустити, але все одно краще б заповнити.

Якщо ви дійсно хочете продати свій сайт, то я рекомендую заповнити абсолютно всі пункти і дати максимум інформації про проект.

Також я рекомендую приховати адресу сайту від сторонніх очей за допомогою спеціального функціоналу.

Тут навіть можна налаштувати так, щоб адреса автоматично показувався досвідченим учасникам з зазначеним рейтингом. Решту вам доведеться модерувати вручну.

Адреса приховують не просто так. Конкуренти можуть побачити, що ви продаєте сайт і активізуватися. Це може завдати шкоди як вам, у випадку, якщо ви не продасте ресурс, так і покупцеві.

Після того, як всі поля будуть заповнені, ви зможете запустити аукціон. Ваш лот з’явиться у каталозі сайтів Телдери, покупці почнуть заходити і робити ставки.

У когось можуть виникнути питання, вони напишуть в коментарях. Бажано відповідати на всі коментарі та підтримувати активність. Це допоможе в просуванні лота.

На ставки виділено певний час – від 3 до 10 днів, на ваш вибір. Після завершення ставок ви можете вибрати переможця вручну або ж за допомогою автоматичного скрипта – вибере найбільшу ставку.

Після підтвердження переможця, як я сказав раніше, з вами зв’яжеться адміністрація і попросить вас надати домен і файлів сайту. Розповідати про те, як їх передати, я не буду – тим більше, що все це є в їх власному FAQ.

По завершенню угоди гроші надійдуть на ваш баланс. Їх можна буде вивести через активоване гаманець або банківську карту.

Зараз Telderi – це найкращий спосіб продажу сайту. Я б рекомендував зупинитися саме на ньому.

Інші способи продажу сайтів

Менш актуальні варіанти. Але вони все одно можуть вам підійти.

  • Біржа PR-CY

Ще одна біржа продажу інтернет-проектів. Особливою популярністю не користується, але ви можете виставити свій лот і там. Вважається застарілою.

  • Форум SearchEngines

Не самий кращий спосіб продажу ресурсу. На форумі немає жодних гарантій або фільтрів з відсіювання шахраїв. Модерація, звичайно, є, але тільки толку…

Можна викласти там оголошення про продаж, але операцію проводити через Телдери. Або ж по повній передоплаті.

  • Форум MaulTalk

На цьому форумі також викладаються оголошення. Принцип роботи і взаємодій той же, що і у SearchEngines. Можна викласти оголошення, але саму операцію краще проводити через гаранта.

Висновок

Як бачите, способів продажу сайту не так багато. Точніше він лише один – через біржу Телдери. Це не реклама, зараз дійсно краще використовувати цей сервіс. Особливо коли мова заходить про мільйони рублів. Форуми і менш популярні біржі – це, звичайно, добре. І комісії немає, і викласти все легко.

Але гарантій немає. Тому вас легко можуть обдурити. А цього нам не треба.

Можливо вас зацікавить курс для вебмайстрів від Василя Блінова. Він розповідає про те, як можна заробляти на власному інформаційному проекті від 20 тисяч рублів на місяць. Інформація постійно оновлюється і доповнюється. Сам курс реалізований на зручній платформі з домашніми завданнями і їх перевіркою. Переходьте за посиланням для отримання більш детальної інформації.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.