Як грамотно скласти резюме, щоб взяли на роботу: інструкція, структура і сервіси з шаблонами

Поширити

Привіт всім бажаючим знайти роботу!

Чи знайома вам ситуація? Розсилаєш всіх резюме, а до співбесіди так і не доходиш. Кажуть, що зателефонують, або вже когось взяли. Якщо це про вас, то ви зайшли сюди вдало. Сьогодні я розповім, як скласти резюме, щоб отримати хорошу роботу, розкрию секрети кадровиків, які не раз виручали мене на hh.ru, дам готовий шаблон для заповнення та онлайн-сервіси. Виконуйте інструкції, і вже до кінця у вас буде переконлива анкета.

Зміст

  • Що таке резюме та його різновиди
  • Чому хороше резюме потрібно всім
  • 14 основних принципів успішного резюме
  • Заповнюємо ідеальне резюме за 11 кроків
    • Заголовок
    • Фотографія
    • Мета
    • Особисті дані
    • Де вчилися
    • Де працювали і скільки
    • Обов’язки
    • Заслуги
    • Додаткова інформація
    • Особисті якості
    • Рекомендації від попередніх роботодавців
  • Як написати супровідний лист
  • Випадки, коли креатив в резюме пішов на користь
  • 3 сервісу для створення унікального резюме
  • Висновок

Що таке резюме та його різновиди

Резюме (від фр. resume “зведення”) – це коротка характеристика вас як працівника. Там зазначаються досвід роботи, навички, особисті якості, за якими вирішують, наскільки ви підходите на цю посаду. Від охайності, правильного заповнення та подання інформації залежить ваше працевлаштування. У кожної країни свої вимоги до резюме.

За кордоном популярно Curriculum Vitae (в перекладі з лат. – “хід життя”) або скорочено CV. Я дивилася американські зразки. Тільки назви різні і форматування, а начинка та ж. Так що якщо ви фрілансер, і зарплати в Рунеті вам не вистачає, подучите англійська і вперед працювати за долари.

Залежно від мети працевлаштування і посади виділяють 5 типів резюме:

  1. Універсальне. Мінімум 10 блоків і кожен заповнений детально. Рекомендую тим, у кого великий досвід роботи і престижну освіту.
  2. Функціональне. Підходить студентам, колишнім домогосподаркам і тим, хто довго був безробітним. Акцент робиться на знання, здібності, заслуги.
  3. Хронологічне. Досягнення, трудовий стаж сортовані за тимчасової послідовності.
  4. Цільове. Завдання – отримати певну вакансію. Навички і освіта вказані саме в рамках тієї посади, яку ви хочете. Стислість і профільність – головні переваги.
  5. Академічне. Пишуть вчителі і професори. Близько 60 % документа – опису нагород, наукових робіт і публікацій, знань.

Поєднуйте декілька видів. Наприклад, універсально-хронологічне резюме виглядає навіть краще.

Тим, хто не любить складання документів і мітить у великі компанії на зразок Google, раджу записати відеорезюме. Тут можна покреативити.

Чому хороше резюме потрібно всім

Уявіть себе на місці роботодавця. Ви-власник маленької фірми. За свої гроші – зарплату співробітника хочете отримувати найбільшу цінність. На пошту прийшло 35 резюме. Всі здаються непоганими хлопцями, але вам потрібно вибрати одного.

Починаєте чіплятися до анкет: деякі дуже схожі, у інших інформації не вистачає. І тут знаходите самородок – формат і діловий стиль спілкування дотримані. Ви ще не знайомі з людиною, але документ говорить про пунктуальності, акуратності і точності, хоч мови про це там не йде. Ви запрошуєте його в компанію, і він успішно проходить співбесіду.

Висновок. Цей претендент не краще і не гірше, просто він зробив акцент на достоїнства і витратив 40 хвилин на правильне заповнення.

14 основних принципів успішного резюме

Правило 1. Роботодавці ненавидять заїжджені слова на кшталт “комунікабельність”, “стресостійкість”. Ці слова ні про що не говорять. Інша справа, якщо ви роз’ясніть, в яких умовах проявляється це якість.

Правило 2. Як грамотно оформляти. Користуйтеся шрифтом Times New Roman або Arial. Виставляйте розміри:

  • заголовок – 20,
  • підзаголовок – 14,
  • основний текст – 12.

Зверху і праворуч – відступ 2 см, ліворуч – 2,5 см. Міжрядковий інтервал – одинарний. Не користуйтеся таблицями – це пережиток минулого.

Правило 3. Адаптуйте резюме під спеціальність. Універсальних шаблонів не існує. Ваше завдання – показати навички та досягнення, відповідні посади. Маркетологам і консультантів треба показати, як вони приносили гроші компанії, а журналісту – товариськість і креативність. Якщо ви хочете змінити професію і працювати вдома, раджу подивитися підбірку курсів по віддаленій роботі.

Професія Що очікує побачити роботодавець
Юрист Точність
Дизайнер Неординарне мислення
Секретар Універсальність
Робочий Надійність
Бухгалтер Бездоганність
Продавець Прибутковість
Маркетолог Залучення клієнтів і грошей
Топ-менеджер Масштабність
Системний адміністратор Швидкість мислення

Правило 4. Короткі пропозиції. Абзаци до 5 рядків. Без складних термінів. Користуйтеся маркованими і нумерованими списками. Звертайтеся тільки на “Ви” без переходу на особистості. Раджу прочитати книгу Нори Галь “Слово живе і мертве”.

Правило 5. Перед відправленням або друком перевірте текст на помилки.

Правило 6. Зберігайте документ тільки у форматі docx. Інші формати або вважаються застарілими, або верстка може з’їхати. Для креативного резюме з інфографікою прийнятний pdf. За кордоном теж користується популярністю.

Правило 7. Не використовуйте слова “повинні”, “зобов’язані”, “не”.

Правило 8. Не пишіть від руки. Почерк у всіх різний. Не факт, що роботодавець правильно його розтлумачить чи зрозуміє що-небудь. Якщо немає принтера будинку, попросіть знайомих або сходіть в копіювальний центр.

Правило 9. Обмежтеся 2 сторінками. Подробиці залиште для супровідного листа та співбесіди.

Правило 10. Роздруковуйте на щільному папері хорошими чорнилом, щоб текст не стерся.

Правило 11. Пишіть продає назву посади у графі досвіду роботи і мети. Замість менеджера з маркетингу певного товару краще назвати себе бренд-менеджером.

Правило 12. Не треба вказувати очікуваний рівень зарплати. Ваші бажання можуть не збігатися з можливостями компанії.

Правило 13. Дотримуйтесь стандартного плану. Не додавайте блоки від себе. Можна креативно оформляти, але зміст потрібно залишити колишнім.

Правило 14. Будьте чесними. Вас обов’язково перевірять на співбесіді. Провал неминучий. Якщо не знаєте Excel, то не пишіть, що робите таблиці як професіонал.

Заповнюємо ідеальне резюме за 11 кроків

Скачайте шаблон і покроково разом зі мною заповніть кожну графу. Для роботи, пов’язаної з творчістю і кількісними результатами, раджу зібрати портфоліо. Виділитися серед конкурентів і покажіть себе в справі.

Хороше резюме як книга. Кожен блок доповнює інший. Викликає бажання перечитувати. У вас є всього 15 секунд, щоб зачепити роботодавця.

Обов’язково назвіть файл резюме за схемою: Фамилия_Имя_Должность. Так анкета ніколи не загубиться, а роботодавець буде вдячний за акуратність і винахідливість.

Заголовок

Придумувати креативний заголовок не потрібно. Пишіть за стандартом: прізвище + ім’я.

Фотографія

З назвою розібралися, тепер потрібно додати фото.

Неформальні фото залиште для друзів. На роботодавця воно справить враження несерйозного, інфантильного людини.

Робимо фото на паспорт: однотонний фон, м’яка усмішка, розмір 3,5 х 4,5 см., Краще одягти діловий костюм.

Ось що у мене вийшло.

Мета

Пишіть просто – здобувач такої вакансії. Про те, чому обрали це місце і хочете працювати за цією спеціальністю, розкажіть у супровідному листі.

В резюме без зазначення конкретної посади напишіть вашу мету так: “Звернувся сюди, тому що вважаю, що саме у вас зможу реалізувати працездатність, ентузіазм, відповідальність, отримані на роботі (перерахуйте ті моменти, де виникли і сформувалися ці якості)”.

Особисті дані

Тут за стандартом потрібно написати інформацію про себе:

  1. Дату народження.
  2. Номер особистого мобільного телефону.
  3. Електронну адресу – називайте ім’ям і прізвищем, бажано створити пошту Gmail. До неї можна прив’язати такі корисні робочі сервіси, як Гугл Документи, гаманець PayPal.
  4. Персональний сайт або сторінку соцмережі, портфоліо. Скоротіть посилання сервісом clck.ru.
  5. Домашня адреса.
  6. Сімейний стан. Деякі рекрутери радять не вказувати заміжнім дівчатам або молодим мамам. Але я вважаю, що краще бути чесними. До того ж брехня розкриється при офіційному працевлаштуванні, коли попросять паспорт.

Вітаю! Ваше резюме готова на 30 %.

Де вчилися

Освіта – ваша візитна картка, коли досвідом роботи похвалитися не можна. Школу вказувати не потрібно, якщо це не спеціальна гімназія. Університети, технікуми, курси вказуйте в спадаючому порядку.

Не треба писати назви навчальних закладів абревіатурою, розшифровуйте їх. Наприклад, МДУ – Московський державний університет.

Кадровики рідко придивляються до курсів, зазначеним в кінці резюме. Раджу вказувати їх відразу після основного освіти в розділі додаткового.

Ось приклад, як правильно писати про освіту.

Спеціальність: лінгвіст (бакалавр).

Донський державний технічний університет 2013 – 2017 рр ..

Спеціальність: філолог (українська мова).

Московський державний університет імені М. в. Ломоносова 2009 – 2013 рр.

Додаткова освіта:

  • грудень 2014 р. – присвоєна вища кваліфікація за спеціальністю журналістика.
  • липень 2012 р. – вересень 2012 р. – цифрова журналістика в онлайн-школі Intemade.

Забирайте папірець з будь-яких курсів, майстер-класів.

Де працювали і скільки

Вкажіть останні 4 – 5 місць роботи. Краще, щоб вони були пов’язані з бажаною вакансією. Не згадуйте про те, що були офіціантом, кур’єром, якщо хочете стати бухгалтером або юристом. Перераховуйте з останнього місця.

Якщо ви часто звільнялися, то вас назвуть job-hopper і навряд чи візьмуть на роботу. Тим, хто змінював посади в рамках однієї фірми або проекту, таке не загрожує. Навпаки, наочне просування по кар’єрних сходах викличе захоплення.

Приклад того, що написати в графі резюме “Сфера діяльності”.

Ресторан швидкого харчування “Заряджай-ка” – керуючий (43 чоловік в підпорядкуванні).

Грудень 2014 р. – серпень 2017 р. (2 роки і 8 місяців), Новоросійськ.

Кафе “Салют” – капітан банкетної служби (20 чоловік у команді).

Лютий 2011 – вересень 2013 р. (2 роки і 7 місяців).

Не скорочуйте назви компаній.

Неправильно: ТОВ “ЕСК”.

Правильно: ТОВ “північна Електроенергетична компанія”.

Якщо ви фрілансер і робили якісь проекти віддалено, не соромтеся їх згадувати в цій графі. Назва сайтів, в рамках яких працювали.

Обов’язки

Заповніть як окремий розділ, якщо попередні місця роботи сильно відрізняються від бажаної посади. Це спосіб позбутися від непотрібних і складних завдань. Не більше 10 пунктів. Звичайно, якщо вам дорога будь-яка вакансія, то краще пропустити цей пункт. Ваші бажання можуть не збігатися з можливостями компанії.

Наприклад, в минулому ви були програмістом, а зараз хочете влаштуватися копірайтером.

Обов’язки:

  • написання інформаційних і продають текстів,
  • розробка комерційної пропозиції.

В інших випадках пишіть відразу після місця роботи.

Приклад.

07.10.2013 – 12.06.2015 – керуючий рестораном “Обелікс”.

Посадові обов’язки:

  • контроль за фінансовим станом (розподіл бюджету);
  • управління логістикою (розширення, питання доставки, поставки);
  • управління персоналом (навчання, підбір, розподіл обов’язків);
  • розробка стратегії розвитку (нові способи залучення клієнтів, визначення пріоритетів, обговорення ідей з керівництвом).

В цілому картина буде виглядати так.

Заслуги

Відразу після обов’язків певного місця роботи вказуйте особисті досягнення. Описуйте результати конкретно з цифрами, датами. На безлике “підвищив продажу” не звертають уваги.

Користуйтеся дієсловами завершеної форми: налагодив постачання, збільшив виручку і т. д.

Приклад. Професійні досягнення:

  • розширив асортимент новою продукцією за ексклюзивним договором з “Mawsee” – дохід збільшився на 27 %;
  • створив нові продукти, які підвищили виручку на 19 % за 2 місяці.

Шпаргалка. Заслуги пишіть за формулою: проблема + вчинок = результат.

Додаткова інформація

У графу “Додаткова інформація” попадає все, що не підходить для інших: захоплення, плани на майбутнє. Це додасть балів до вашого резюме, якщо правильно заповните.

Кожен пункт повинен ставитися до вакансії. Водієві краще вказати відомості про категорії водійських прав і машину (марка, модель, рік випуску).

Ключові навички, які завжди припадуть до місця:

  1. Знання іноземних мов. Розкриє як всебічну особистість. Навіть водій може потрапити в ситуацію, де бесіда англійською виручить. Для російської резюме вказуйте: зі словником, розмовна, читаю і вільно спілкуюся з носієм.
  2. Ділове спілкування. Співробітник, який вміє погасити конфлікт, домовитися, залучити постійних клієнтів, – на вагу золота.
  3. Спорт. Значить, рідко вболіваєте і не зловживаєте спиртним.

Особисті якості

Обмежтеся 4 – 5 якостями, які відносяться до справи. Ви можете бути жалісливим, добрим і щедрим, захищає навколишнє середовище, бути вегетаріанцем, але кадровику ці характеристики ні про що не говорять.

Інша розмова, якщо ви влаштовуєтеся психологом і пишете про посидючості, уважності, аналітичному складі розуму. Тільки не забудьте розшифровувати. Наприклад, посидющий – тому що без проблем брав по 7 – 8 пацієнтів в день з годинниковою консультацією.

Якщо ви не знаєте, які навички вказати, то напишіть про швидку здатність до навчання і високу працездатність.

Рекомендації від попередніх роботодавців

Список рекомендувачів підвищить рейтинг і переконливість вашої кандидатури. Заздалегідь запитайте людей, чи вони готові підтвердити слова по телефону. Інакше вийде незручна ситуація, коли на співбесіді подзвонять їм, а вони зроблять навпаки.

Вказуйте рекомендувачів за схемою: назва організації + посада + Ф. В. О. + номер телефону.

Як написати супровідний лист

Супровідний лист – можливість поговорити з роботодавцем ще до співбесіди. Переконати його в своєму професіоналізмі.

Не ображайте своїх попередніх начальників. Не заглиблюйтесь в подробиці того, чому не працювали тривалий час. Таке вкладення викличе неприязнь у потенційного роботодавця.

Структура супровідного листа:

  1. Почніть зі слова “Здрастуйте” і звернення до організації або конкретній особі.
  2. Розкажіть про себе, досвід роботи. Покажіть зацікавленість.
  3. Чому саме ви повинні зайняти цю посаду. Розповідайте конкретно, посилайтеся на результати, показники. Почніть з фрази: “Посада в цій компанії приваблює мене…”
  4. Зайдіть на офіційний сайт. Почитайте відгуки. Вивчіть діяльність компанії і принципи. Згадайте про ті цінності, які поділяєте ви.
  5. Підпишіться, залиште контакти.

Як має виглядати супровідний лист.

Привіт, шановний Євген Андрійович! Я допомагала вести бухгалтерський облік у фірмі “Крокс”. Через мої руки пройшло понад 125 касових ордерів, платіжних доручень та звітів. Ні в одній не було знайдено критичних помилок, які могли вплинути на роботу підприємства. Пару раз я знаходила помилки у колег, які могли обійтися серйозними санкціями і втратою коштів.

Посада головного бухгалтера у вашій компанії мене привабила, тому що це можливість проявити себе керівником, взятися за більш серйозні і відповідальні документи. Я давно готова до цієї роботи, адже ще на колишньому робочому місці перевіряла роботу інших співробітниць. Про це може розповісти мій рекомендувач Паршин Е. В. (див. вкладення).

Здорово, що ваша компанія щомісяця організовує поїздки всім офісом на природу, в боулінг. Завдяки тімбілдингу відчуваєш, що робоча команда – сім’я.

Я із задоволенням відповім на всі ваші запитання під час співбесіди.

З повагою, Петренко Е. А.

8(923)XXX-XXX-XXX

Завантажити зразок супровідного листа.

Не забудьте перевірити на грамотність і перечитати листа вголос, щоб прибрати мовленнєві помилки.

Випадки, коли креатив в резюме пішов на користь

Оригінальне резюме допоможе дістати роботу, коли воно складено у контексті фірми і посади.

Сабріна Сакоццио мріяла працювати в телерадиосети CBC Radio 3. Дівчина оформила резюме як сторінку соцмережі. Генеральний, побачивши його, сказав: “Хіба вона не чудово? Вона взяла відомий формат – сторінку в Facebook і переробила його”.

Пратт не зміг взяти Сабріну в компанію, тому що вакансія вже закрита. Але він опублікував резюме в блозі.

Наприклад Сабріни пішов російська SMM-менеджер Ренат Янбеков. Він розіслав великі digital-агентства резюме у вигляді профілю Однокласників, завдяки якому знайшов роботу.

Франсіс – дизайнер по професії. Зробив резюме у вигляді силуету голови і поділив блоки на дві півкулі головного мозку. У лівому, що відповідає за логіку і розрахунки, зазначені: досягнення, освіта, навички. У правом, завдяки якому фантазуємо та творимо – інтереси, нагороди. А центр мозку – особиста інформація.

На креативних резюме можна пристойно заробляти. На американських сайтах один шаблон коштує від 1 000 руб.

Рік Мандон оформив резюме для одного. Після цього йому так часто писали з проханнями зробити схоже, що він зробив сайт orangeresume.com. Там кожен може замовити унікальну анкету.

Рік вважає, що креативність потрібна скрізь. Просто її потрібно адаптувати під посада, на яку ви претендуєте.

Московський дизайнер Анастасія Смоліна підійшла до створення резюме в дусі своєї професії. Взяла білу сукню і написала всю інформацію про себе. Вона так захопилася, що трошки изрисовала і руки.

Поділіться своїм креативним резюме в коментарях. Залиште посилання на зображення або файл, щоб я міг перевірити його.

3 сервісу для створення унікального резюме

За кордоном вже прийнято розсилати незвичайні резюме. У нас поки такої привілеєм користуються тільки дизайнери, журналісти, програмісти. Все тече і змінюється, може бути, оригінальна анкета стане вашим пропуском на роботу мрії.

Легко і швидко ви можете створити резюме на цих сервісах:

  1. Canva. Вибирайте з 15 безкоштовних заготовок з приємним дизайном. Все, що потрібно – вставити своє фото і написати про себе. Користуватися можуть тільки зареєстровані користувачі. Збереження доступний у форматах PDF, PNG або JPG.
  2. Rezume. Просте резюме, яке звикли у себе бачити роботодавці, зробите за 5 хвилин. Реєструйтеся, заповнюйте готову анкету і зберігайте.
  3. Zety. Сервіс англійською мовою і більше заточений під Америку. Але якщо ви збираєтеся на закордонні біржі фріланса або в компанію, то сайт підходить ідеально.

Таку привабливу і лаконічну анкету можна зробити в Canva.

Висновок

Вітаю! Тепер ви можете зробити гарне резюме. Дотримуйтеся ділового стилю і структури, і вас чекає успіх. Знайти роботу я допоможу в наступній статті. Слідкуйте за оновленнями блогу і підписуйтесь.

А у вас вийшло скласти резюме? Напишіть в коментарях.

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.