Як користуватися Яндекс Вордстат – детальна інструкція для новачків

Поширити

Всім привіт!

З допомогою Яндекс Вордстат ви зможете дізнатися кількість пошукових запитів в Яндексі. Це допоможе вам сформувати правильний вектор просування свого інформаційного проекту. Ви навіть можете самостійно скласти семантичне ядро, що значною мірою збільшить швидкість виходу сайту в топ. Сьогодні я розповім, як користуватися Яндекс Вордстат.

Ми розберемо найбільш популярні і важливі питання, поговоримо про Yandex Wordstat Assistant, навчимося правильно взаємодіяти з цим сервісом та використовувати отриману інформацію. Давайте починати!

Зміст

  • Що це таке
  • Як працювати з Yandex Wordstat
    • Збір за словами
    • Збір за регіонами
    • Історія запитів
    • Оператори
  • Yandex Wordstat Assistant
  • Висновок

Що це таке

Яндекс Вордстат – це сервіс, який дозволяє подивитися статистику запитів у пошуковій системі Яндекс. Ви можете бачити частотність запитів (кількість звернень на певну одиницю часу), історію, сезонність і т. д. При цьому сервіс може показувати різні варіації цих запитів.

Пряме входження – коли фраза використовується тільки в тому вигляді, в якому ви хочете її бачити, непряма – змінюється порядок слів, щось заміняється синонімами і т. д. Також у Вордстата є так звана “Права колонка”. Вона показує схожі запити.

За допомогою всіх цих інструментів ви зможете зрозуміти, наскільки та чи інша інформація зараз актуальна.

Yandex Wordstat – відмінний сервіс. І тим не менше його використання не завжди є зручним. Якщо ви хочете просто подивитися статистику по одному-двом запитам – будь ласка, все це легко реалізується і не забере у вас багато часу.

Однак якщо ви захочете скласти семантичне ядро (набір пошукових фраз зі статистикою), то використання Вордстата вже стане проблемою.

Для великого обсягу інформації він просто непридатний, вам доведеться довго обробляти кожну пошукову фразу, не забуваючи вносити всі потрібні дані в таблицю. Не дуже-то зручно.

Програми для автоматизації роботи з сервісом можуть значно полегшити завдання. Серед них можна виділити СловоЕб, Кей Колектор і Асистент – плагін для Вордстат, який допомагає легко парсити інформацію. Про останній ми також поговоримо в сьогоднішній статті.

Як працювати з Yandex Wordstat

Першим ділом ми повинні заглянути на сам сервіс, щоб розібратися в інтерфейсі. Він тут досить простий і інтуїтивно зрозумілий, але деякі новачки все одно можуть заплутатися. Врахуйте, що для використання сервісу вам знадобиться акаунт у Яндексі. Тому, якщо у вас його немає або ви не залогінитись, то при першому відвідуванні вам буде запропоновано увійти або зареєструватися.

Як бачите, тут є проста рядок для введення тексту. Під нею три варіації – за словами, по регіонах, історія запитів. Трохи правіше – вибір регіонів. Зараз стоїть позначка “Все регіони”. Якщо ви хочете подивитися статистику для якоїсь конкретної області, то вам потрібно вибрати її за допомогою спеціального вікна.

Тепер давайте детальніше розглянемо кожний із запропонованих варіантів.

Збір за словами

Це варіант “за замовчуванням”, не вимагає якоїсь додаткової окреслення – він просто показує статистику запитів за потрібного регіону. Разом з цим тут є прогноз на кількість показів, які ви отримаєте, якщо даний пошукової запит буде обраний як просувається ключа.

Введіть будь-яке ключове слово і натисніть кнопку “Підібрати”. Після цього Вордстат видасть вам результат. В деяких випадках він змусить вас ввести капчу. Але це не страшно.

У лівому стовпці будуть доступні всі пошукові фрази, які містять задане слово. При цьому тут будуть фрази, які містять видозмінений варіант слова – наприклад з іншим закінченням або у множині.

У правому стовпці будуть відображені “схожі” запити. Наприклад, “фріланс” і “віддалена робота” – дуже схожі речі. Тому тут Вордстат відразу показує мені всі ключі, які теж можуть мене зацікавити.

Цифри праворуч – покази на місяць. Але не варто спокушатися, це всього лише прогноз, тобто реальний стан речей може відрізнятися як в кращу, так й в гіршу сторону.

Також звертайте увагу на пристрої. У мене на скріншоті статистика по всім можливим. Ви ж можете побачити кількість показів для десктопів (комп’ютери і ноутбуки), смартфонів, планшетів і простих мобільних телефонів.

Збір за регіонами

Тут ви можете бачити процентне співвідношення популярності ключа в різних регіонах. У цій же вкладці можна працювати і з містами. Всього три вкладки: регіони, міста і всі разом.

Тут теж є прогноз на місячні покази і поруч з ним відсоток регіональної популярності. Якщо натиснути на цей напис, то таблиця почне формуватися, виходячи з цього самого відсотка – вгорі будуть найменш популярні регіони, внизу – найбільш.

Тут же є можливість вибору пристрою. Працює з точно таким же принципом.

Ви можете перемкнути режим відображення регіональної статистики зі списку на карту. Тоді вона прийме такий вигляд.

Карта інтерактивна. Це означає, що ви зможете легко взаємодіяти з нею за допомогою миші. При наведенні курсору на область вам буде показана статистика по цьому регіону.

Найменш популярні області відмічені червоним. Там менше всього запитів. Кумедний факт, але сам-то відсоток популярності там дуже високий. Просто в інших країнах мало хто користується Яндексом, а вже тим більше російською мовою.

Історія запитів

Історія запитів відображає сезонність – кількість запитів у певний момент часу (місяць, день або тиждень). Це допомагає визначити сезонні ключові фрази.

Наприклад, логічно, що приладдя для пікніка будуть шукати влітку. А взимку навпаки, в тренді будуть санки, ковзани і теплий одяг. В цьому і є суть сезонних запитів і цієї вкладки.

Тут є графік і список. Можна вибрати тип угруповання – по місяцях або тижнями. Також можна вибрати пристрій.

Зверніть увагу на абсолютне і відносне значення. Перше показує реальний стан речей, тобто кількість показів на певний момент. Друге – відношення реального кількості і загальної кількості показів за певний місяць або тиждень.

Тобто відносне значення показує загальну популярність ключа в порівнянні з усіма іншими.

Оператори

Оператори дозволяють вам задати тип збирання. Наприклад, ви хочете, щоб Вордстат видав вам тільки ті запити, які містять певні слова. В такому випадку ви повинні обернути ключ в лапки: “Біржі фрілансу”. При цьому порядок і словоформа можуть відрізнятися.

Ось повна таблиця уточнюючих операторів (слово “фріланс” – приклад, на його місці може бути будь-яка інша).

Оператор Значення
фріланс Фрази, що містять це слово видаляються і не використовуються.
+фріланс Показуються тільки ті запити, в яких є це слово.
“біржі фрілансу” Показує тільки ті фрази, в яких є дані слова. У будь-якому порядку і формі.
!фріланс Точне входження слова/фрази з фіксованим закінченням.

Оператори можна використовувати в будь-якому місці фрази. Наприклад, якщо ввести біржі -фріланс, то Вордстат покаже всі фрази, які містять слово “біржі” і при цьому в них відсутній “фріланс”. Якщо зробити навпаки: -біржі фріланс, запити будуть тільки зі словом “фріланс”, з повним ігноруванням “біржі”.

Yandex Wordstat Assistant

Це розширення для браузера, яке полегшує пошук слів в Яндекс Вордстат. Якщо бути більш точним, то плагін прискорює парсинг отриманої інформації в таблицю. Ви просто натискаєте на кнопку і вся необхідна інформація одразу переноситься в таблицю. Її потім можна теж в один клік вивантажити в Excel-файл.

Асистент встановлюється з магазину додатків, який є в кожному відомому браузері. На офіційній сторінці плагіна можна знайти посилання для кожного браузера. Просто натисніть на потрібний, після чого вас перекине в магазин, де вискочить вікно установки розширення.

Як тільки розширення буде встановлено та активовано, справа в списку всіх розширень, з’явиться іконка. Натиснувши на неї, ви відразу перейдете в Вордстат.

Тепер, крім стандартного інтерфейсу, у вас буде вікно плагіна. Через нього і буде відбуватися все взаємодія з плагіном.

Працює все гранично просто і зрозуміло. Всього тут є п’ять кнопок, кожна з них відповідає за певну дію:

  • Додати фрази – дозволяє додати фрази з Вордстат в плагін. Будуть додані всі фрази, які видав Вордстат.
  • Копіювати список в буфер обміну – копіює весь список фраз, але без частотностей.
  • Копіювати список з частотністю в буфер обміну – копіює весь список фраз і частотності.
  • Сортування дозволяє відсортувати фрази по частотності, алфавітом, порядку додавання і т. д.
  • Очистити список – очищає поле.

Крім цього, тепер у виведених фраз є плюсики ліворуч. З їх допомогою можна додавати потрібні фрази в плагін.

З допомогою мінусів ці фрази можна видаляти. Гранично простий функціонал.

Після збору всіх потрібних пошукових фраз ви повинні скопіювати інформацію з частотністю або без неї і вставити в таблицю Excel. Вона буде представлена у вигляді двох стовпчиків: сама фраза і її частотність.

При ручному зборі семантичного ядра установка цього плагіна строго обов’язкова. Інакше вам доведеться вносити всі дані самостійно, а це довго, болісно і нецікаво.

Висновок

Аналітика пошукових запитів дуже важлива для просування сайтів. Причому не тільки інформаційних, але і комерційних проектів, оскільки основна частина користувачів з СНД любить шукати інформацію через Яндекс, використання Яндекс Вордстат – відмінна можливість перевірити частоту, а значить, і затребуваність ключової фрази.

Сервіс корисний не тільки для інтернет-маркетологів або Сеошників, навіть простим вебмайстрам іноді варто заходити і перевіряти стан просуваються пошукових фраз. В курсі Василя Блінова “Як створити сайт” є уроки, присвячені цьому сервісу.

Тому якщо ви хочете розібратися в аналізі пошукових фраз і навчитися просувати інформаційні проекти під монетизацію, то я раджу вам обов’язково заглянути. Крім цього, там є і інша корисна інформація для вебмайстрів.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.