Як правильно скласти контент-план для сайту та соціальних мереж: інструкція для новачків

Поширити

Привіт!

У цій статті я розповім про те, як скласти контент-план для освітнього або комерційного сайту і соцмереж. Ми розберемо найбільш популярні варіанти створення контенту для різних ресурсів, поговоримо про те, як правильно визначити свою цільову аудиторію і її інтереси.

Не будемо забувати, що хороший контент-план повинен бути зручний для сприйняття. Тому ми коротко торкнемося теми оформлення, щоб ваші редактори або автори розуміли, що потрібно робити.

Зміст

  • Що таке контент-план
    • Для інформаційного сайту
    • Для медіаресурсів
  • Як скласти контент-план
    • Для сайту
    • Для носіїв
  • Висновок

Що таке контент-план

Контент-план – це перелік статей або публікацій на певний період часу. Якщо ми говоримо про інформаційні сайти, то це статті з технічними завданнями для авторів.

Якщо мова йде про новинні портали, як такого контент-плану у них немає, зате є квота на кількість публікацій за день. Наприклад, автори новинних порталів повинні знайти кілька новин і відрерайтити їх.

У якісних новинних порталів немає певної квоти, автори самі шукають інфоприводи і висвітлюють їх. Там контент-план не фіксований, а плаваючий. В один день може вийти 10 новин, в іншій тільки 4 – 5.

Контент-план може використовуватися не тільки на сайтах. У пабликах ВКонтакте, каналах Telegram, YouTube і т. д. теж є свої плани на публікацію матеріалів. Зазвичай план публікацій “забивається” в спеціальний додаток або онлайн-інструмент, який буде автоматично викладати матеріал в певний час. Такі інструменти називаються планувальниками і вони дуже популярні у сфері SMM.

Крім самого списку матеріалів або контенту, в плані публікацій може міститися певний технічне завдання. Це особливо актуально для інформаційних сайтів соціальних мереж. Тобто з планом публікацій буде працювати людина, яка не просто публікує вже заготовлені статті або картинки, а створює їх.

Зручніше заздалегідь створити певний список статей або посад для соцмережі, а потім просто налаштувати планувальник. Але це не завжди працює, тому що світ навколо нас постійно змінюється. Тому для більш ефективного просування своїх медіаресурсів потрібно стежити за цими змінами й не відставати.

Наведу приклад для пабликов ВКонтакте. Якщо ви просто будете постити заготовлені смішні картинки або якісь текстові уривки, аудиторія занудьгує і почне менше цікавитися вашими матеріалами. А якщо ви будете постійно стежити за актуальними подіями і висвітлювати їх теж в межах своєї тематики, то аудиторія ставитиметься до вашого паблику набагато лояльніше. Вони будуть розуміти, що групу веде справжній чоловік, який має свою думку і думки. Це підкуповує людей.

Саме тому за контент-планом все одно доведеться стежити. Тобто якщо у вас є власний сайт, група або канал на YouTube, то вам доведеться стежити за цим всім самостійно, або ж наймати окремої людини – контент-менеджера.

Контент-менеджер буде керувати всіма процесами публікації матеріалів, прибирати зайве і додавати актуальне. Не всі вебмастери або власники медіаресурсів відчувають потребу у найманні такого спеціаліста. А дарма, адже планувальник не зможе тверезо оцінювати ситуацію і приймати рішення.

Також для складання хорошого контент-плану потрібно розуміти свою аудиторію і її інтереси. Якщо ви просто вкраде якісь теми статей з інших сайтів або джерел, то все може піти крахом. Тому цей момент потрібно дуже ретельно продумувати.

Наприклад, якщо ви створюєте сайт про заробіток на ставках, то вам дійсно варто розуміти, що аудиторію буде цікавити не тільки сам заробіток, але і спортивні події. Ці дві тематики пов’язані, тому інформація про спортивні події не буде зайвою.

Пам’ятайте, що будь-яка інформація повинна нести користь читачеві або підписувачу групи. Якщо ви просто будете рекламувати другосортні сервіси для “заробітку”, сподіваючись завдяки цьому і аудиторії догодити, і гроші за рекламу отримати, вас чекає велике розчарування.

Як правило, люди дуже позитивно ставляться до нативної рекламі якісних сервісів, але якщо цієї реклами стає занадто багато, то довіра поступово падає.

Щоб скласти грамотний план публікацій, ви повинні визначити інтереси своєї цільової аудиторії. Потрібно провести власне дослідження, зрозуміти, які матеріали їм більше цікаві, а які не викликають відгуку.

Таке дослідження можна провести на основі конкурентів. Якщо у них схожа тематика або навіть точно така ж, ви можете просто зайти на джерело, подивитися, який контент там публікується і який відгук він має від аудиторії.

Виходячи із всіх цих даних ви зможете зрозуміти, чи варто воно того, чи ні. Також ви зможете запозичити частину контент-плану конкурентів, якщо у вас зовсім немає ніяких ідей. Однак не варто запозичувати весь контент-план. Це ні до чого хорошого точно не приведе.

Швидше за все, ви просто отримаєте якісь санкції від пошукових систем або платформи, на якій здійснюється розкрутка медіаресурсу.

Для інформаційного сайту

Щоб вам було зрозуміліше, я окремо розгляну інформаційні сайти та інші медіаджерела. При складанні плану публікацій для інформаційного сайту ви будете враховувати інтерес аудиторії з пошукових систем.

Для того щоб розуміти, в який бік рухатися, вам необхідно буде скласти семантичне ядро. З його допомогою ви зможете точно розуміти, які матеріали мають шанс на великий відгук і величезну кількість переглядів, а які ні.

Саме по собі семантичне ядро являє собою список ключових фраз, які найбільш часто миготять в пошуковій видачі. Вам потрібно просто вибрати тематику, ввести орієнтовну пошукову фразу і “знімати” результати у вигляді різновидів ключів по заданій тематиці.

Насправді, цей процес досить складний. Потрібно чітко розуміти, які ключі будуть мати цінність, а які ні. Для цього семантику доведеться чистити, перевіряти актуальність і т. д. Більш докладно про це я розповідав у окремій статті. За посиланням вище ви зможете перейти на неї та ознайомитися.

На основі семантичного ядра ви створюєте список публікацій і визначаєте, коли матеріали повинні бути розміщені. Зазвичай в контент-плані для інформаційних сайтів також міститься технічне завдання. У ньому прописані всі вимоги до тексту: обсяг, показники по сервісам, якісь особливі нюанси.

Деякі вебмастери прописують зміст статті, а автор просто відтворює те, що було задумано. Такий підхід можна вважати найбільш прогресивним, тому що просте наявність ключів в тексті не гарантує, що стаття буде добре ранжируватися в пошукових системах.

Для медіаресурсів

У випадку з різними групами ВКонтакте, каналами в Telegram або на YouTube контент-план створюється виходячи з потреб цільової аудиторії. З допомогою спеціальних аналітичних сервісів власник джерела або контент-менеджер визначає інтереси аудиторії і намагається скласти план публікацій таким чином, щоб ця сама аудиторія залишалася активною і задоволеною. Тобто щоб вона давала максимальний результат.

Контент-менеджер соціальних мереж може слідувати простим планом. Він створює загальний план публікацій на місяць або два вперед, попутно додаючи “позапланові” актуальні матеріали.

Простий приклад: група ВКонтакте зі смішними картинками може мати вже складений список публікацій на кілька місяців вперед. У той же час, щоб всі ці смішні картинки не виглядали “застарілими”, контент-менеджер стежить за актуальними подіями і створює так званий подієвий контент.

В рамках нашого прикладу це можуть бути смішні картинки, які пов’язані з якимось певним подією, місцем або випадком. Подієвий контент дуже підкуповує аудиторію і допомагає примножити її.

Зараз планувальники вбудовані прямо в соцмережі і платформи, де створюється контент. Також ви можете використовувати якісь сторонні сервіси та інструменти. Їх зараз досить багато. Рекомендую вивчити статті про відкладений і автоматичний постинг в соцмережах.

Також контент-план для соціальних мереж або якихось сторонніх майданчиків може створюватися з міркувань роботи якихось алгоритмів. У тому ж ВКонтакте є алгоритм “Прометей”. Він знаходить найбільш затребуваний авторський контент і допомагає просувати його всередині соціальної мережі.

Для того щоб отримати “вогонь Прометея” вам необхідно дотримуватись певних рекомендацій. Якщо все зробити правильно, то ваші матеріали будуть отримувати колосально величезний охоплення.

Однак самі розробники даного алгоритму лише розводять руками і кажуть, що потрібно робити якісний контент. Мовляв, якщо все робити круто, то Прометей обов’язково вас помітить і дасть можливість отримати більший охоплення. На жаль, так просто це не працює, і для отримання лояльності цього алгоритму все одно доведеться постаратися.

Для груп ВКонтакте, які хочуть розкручувати за допомогою цього алгоритму, створюють свій контент-план з огляду на рекомендації фахівців, які стверджують, що для залучення Прометея необхідно робити якісь певні маніпуляції. Чи є в цьому істина чи ні – я не знаю.

Проте сміливо можна стверджувати, що в інших випадках контент-план дуже сильно впливає на просування. Навіть з точки зору банального SEO.

Отже, підіб’ємо невеликі проміжні підсумки:

  1. Контент-план – це план публікацій на певний проміжок часу. Він може використовуватися як в статейних сайтах, так і в будь-яких інших медиаресурсах. З допомогою хорошого контент-плану можна просувати свій ресурс.
  2. Хороший контент-план завжди створюється з урахуванням величезної кількості чинників. Всі вони впливають на просування або продажу.
  3. Просто “красти” чужий план публікацій у вас не вийде. Належного ефекту подібні дії не дадуть. При цьому вам ніхто не забороняє “запозичувати” якісь окремі частини і спиратися на них при складанні власного плану публікацій.
  4. Контент-план може містити в собі технічні завдання і вже готові матеріали. В останньому випадку ви можете просто закинути все в планувальник і чекати, поки воно само опубліковуватиметься. При цьому варто розуміти, що такий підхід не завжди актуальне. Подієві матеріали можуть залучати велику кількість трафіку. Якщо ви будете його втрачати, сама затія з просуванням медиаисточника може провалитися.
  5. Краще всього, якщо з контент-планом буде працювати менеджер. Він не тільки зможе редагувати вже готовий план публікацій, додаючи або прибираючи якісь зайві матеріали, але і стежити за роботою проекту та відгуком аудиторії.

Як скласти контент-план

Тепер ми розберемо приблизну послідовність дій, яка допоможе нам скласти хороший контент-план для того чи іншого медіаресурсу. Відразу обмовлюся, що я розповім лише про універсальної моделі складання. Цілком можливо, що в якомусь конкретному випадку ця модель може відрізнятися.

Для сайту

Контент-план для інформаційного сайту потрібно складати згідно з семантичним ядром. Збором семантики повинен займатися професіонал, він зможе підібрати потрібні ключі і прибрати сміття.

Послідовність дій буде приблизно наступна.

  • Визначаємо цільову аудиторію і її інтереси.

Визначити інтереси аудиторії можна виходячи з тематики. Досить просто поглянути на конкурентні проекти, подивитися, які статті або новини на них публікуються. Все це допоможе вам скласти певне бачення.

Але як я і говорив у першій частині цього матеріалу, буде помилкою просто скопіювати всі статті з чужого сайту. Потрібно просто визначити вектор і вибрати правильний напрямок для складання свого плану.

Якщо говорити зовсім просто, то на даному етапі ми чітко визначаємося з тематикою. Наприклад, якщо у вас сайт про заробіток в інтернеті, то цілком можливо, що читачам буде цікава інформація про фрілансі, віддаленій роботі і т. д. В той же час відвідувачам сайту навряд чи буде цікава інформація про якихось сторонніх темах на кшталт ігор, металообробки або чогось подібного.

Тобто потрібно точно зрозуміти тематику свого ресурсу. Визначити головну тему і допоміжні, додаткові тематики.

  • Складаємо семантичне ядро.

Після визначення тематики сайту потрібно скласти семантичне ядро. З його допомогою ви зможете зрозуміти, які матеріали актуальні в ПС, а які ні. Скласти семантику можна самостійно або ж замовити у фахівців.

Якщо ви новачок, то я б рекомендував вам замовити СЯ у фрілансерів або якихось сторонніх компаній. Так ви зможете отримати якісне ядро, в якому не буде сміття або якихось зайвих нюансів, які можуть утруднити просування вашого блогу або інформаційного сайту.

Також ви можете перевірити семантичне ядро конкурентів і порівняти його зі своїм. Але просто копіювати семантику у популярних сайтів не потрібно. Краще скласти власний варіант, який буде підходити конкретно під ваш випадок.

  • Складаємо технічні завдання на основі СЯ.

Потрібно скласти ТЗ, якими будуть користуватися ваші автори або ви самі. В них необхідно вказати всі ключі, які повинні бути в тексті. Там же потрібно вказати приблизний обсяг, інформацію для перелінковки, якісь інші моменти, які знадобляться при створенні матеріалу.

Ви зможете виписувати статті з плану поступово або ж зробити це відразу. Зазвичай в контент-плани сайтів завжди є “плаваючі” матеріали, які виписуються по мірі необхідності. Тобто вам зовсім не обов’язково відразу виписувати всі статті і ставити їх на відкладену публікацію.

Можна просто набрати авторів, вони будуть писати матеріали, а контент-менеджер в особі вас або стороннього спеціаліста сам буде вибирати момент для публікації.

  • Складаємо список матеріалів з часом для публікації.

Це і буде наш контент-план. У списку матеріалів може міститися посилання на ТЗ для авторів, в самому ТЗ буде детальна інформація про самої статті, а також вимоги до неї. Там же може бути і сама стаття, яку в подальшому можна розмістити на сайті.

Подібний підхід, до речі кажучи, можна реалізувати в Excel або в Google Документах. Досить зручно, враховуючи, що цими інструментами користується величезна кількість вебмайстрів. Навіть на iklife.ru весь контент-план розміщений в Google Документах. Там же є і посилання для технічних завдань, і самі тексти, які в подальшому публікуються на сайті.

Це і буде приблизний контент-план для інформаційного сайту. Зазвичай він може містити в собі ще якісь моменти, які залежать від тематики або типу проекту. У комерційній сфері також є певні правила, які пов’язані з просуванням і продажем якихось продуктів. Тобто план публікацій складається не тільки виходячи з інтересів аудиторії, але також можливості продати або просунути якийсь платний продукт.

В основному ж для інформаційних ресурсів потрібен який втягує контент, який буде покращувати поведінкові фактори проекту. Тому при створенні плану публікацій варто враховувати ще й цей момент. Особливо якщо ви расшариваете свої статті через соціальні мережі, Яндекс.Дзен або ще якісь платформи, крім пошукових систем.

До речі, на деяких інформаційних ресурсах можуть публікуватися новини. Це можуть бути як чисто новинні портали, так і змішані ресурси, де публікується як інформаційний контент, так і новинний.

В такому випадку контент-план може являти собою просту квоту (про це я вже говорив вище). Щось на кшталт: “3 новини за тиждень з цієї тематики, 4 з цієї, 2 по цій”. Шаблон плану може бути самим різним, все залежить від конкретного проекту.

Для комерційних сайтів контент-план, як правило, майже нічим не відрізняється від інформаційного. Зазвичай на сайтах компаній є окремий модуль з блогом, куди і публікуються всі розважально-пізнавальні матеріали. Там вся суть зводиться все до того ж: аналізу ЦА, визначення інтересів, складання семантичного ядра і подальшого виписування статей.

Окремо варто виділити продає контент. Він може продавати якісь послуги компанії, створюючи додаткове джерело цільового трафіку.

Для носіїв

До цього можна віднести акаунти в Инстаграме, групи ВКонтакте, канали в Telegram, канали в Яндекс.Дзене і на інших платформах. Зазвичай тут публікується саме розважальний контент. Вам не потрібно думати про пошукової оптимізації в звичному сенсі. Набагато більш важливими будуть внутрішні алгоритми платформи, правила розміщення і т. д.

Зазвичай на таких платформах заходить вірусний розважальний контент. Таким контентом люди діляться з друзями та знайомими, і якщо саме ви є автором, можна розраховувати на безкоштовну природну розкрутку.

Якоюсь окремою універсальною інструкції по створенню контент-плану для абсолютно кожного медиаисточника немає. Скрізь є свої нюанси і особливості, кожен варіант потрібно розглядати окремо, визначаючи не тільки тематику і кількість постів, але і якісь інші моменти, які будуть пов’язані виключно з платформою.

Я вже наводив вище приклад з алгоритмом “Прометей” від ВКонтакте. Він допомагає більш ефективно просувати контент з групи або особистої сторінки у соціальній мережі. Однак далеко не всі контент-мейкери отримують можливість скористатися цим. Алгоритм ретельно вибирає тих “щасливчиків”, які будуть удостоєні розкрутки від самої соціальної мережі.

В інших платформах також є свої особливості, які необхідно враховувати при складанні контент-плану. По-перше, не можна просто копіювати чужі матеріали (навіть картинки), думаючи, що за це нічого не буде. На жаль, навіть ВК зараз баніт спільноти, які просто розміщують чужі картинки. Нейронна мережа навчилася визначати плагіат, тому блокування може наздогнати вас буквально за пару годин.

У кого-то бан за плагіат прилітав за пару хвилин, тому якщо ви будете наймати якогось стороннього контент-менеджера для своєї групи в соцмережі, то переконаєтеся, що він не буде просто копіювати картинки з інших спільнот. Якщо прилетить так званий страйк, то доведеться видаляти всі опубліковані раніше неунікальні матеріали. Можливо, вас змусять знести всі пости.

Коли я говорив вище про те, що унікальною інструкції щодо складання контент-плану для будь-якої платформи немає, я трохи злукавив. Все ж, тут є деякі схожі моменти, які можна виділити.

Вам потрібно визначити інтереси своєї цільової аудиторії виходячи з тематики співтовариства або каналу. Для цього можна використовувати конкурентів або ж тестування. Останнє означає, що ви будете публікувати якісь тестові записи, щоб побачити, як на них реагуватиме аудиторія (якщо вона вже є).

Але не варто захоплюватися таким тестуванням. Все ж, потрібно публікувати цікаві матеріали, тому краще подивитися на те, як йдуть справи у конкурентів. Іноді конкурентні спільноти можуть дати вам набагато більше інформації, ніж сліпе тестування. До того ж ви зможете побачити відгук аудиторії на ті або інші види контенту. Це дозволить вам уникнути певних помилок.

Якщо ви розвиваєте комерційне співтовариство, яке є частиною компанії або чогось подібного, то вам не варто зловживати сумнівними типами вмісту. Якщо серйозна компанія буде публікувати занадто багато розважальних матеріалів, то ні про яку серйозність вже говорити не доведеться, люди перестануть сприймати групу як частину чогось великого.

У таких випадках потрібно замислюватися про репутаційному контенті. Тобто про матеріали, які будуть формувати певне уявлення про вашої компанії в очах аудиторії. До репутаційного контенту можна віднести кейси, корпоративні історії, корисні статті з тематики компанії, які були розроблені вашими фахівцями.

Подібний контент буде покращувати репутацію компанії в очах клієнтів, а це дозволить отримувати більш вигідні замовлення і т. д. взагалі, потрібно розуміти, що контент-план повинен підходити під певні параметри. А в кожному випадку ці параметри різні, тому для складання хорошого контент-плану вам доведеться добре постаратися.

Висновок

Розробка хорошого контент-плану може допомогти просунути ваш сайт, залучити додаткових клієнтів або ж просто забезпечити собі стабільний заробіток на партнерських програмах або рекламі. Це якщо ми говоримо про інформаційні сайти.

Хороший контент-план – запорука інтересу користувачів до ресурсу. Якщо ви будете просто публікувати рандомные статті або картинки, навряд чи в когось викличе інтерес. Все одно доведеться аналізувати конкурентів, стежити за актуальними темами і постійно допрацьовувати свій контент-план.

Як я і сказав, якогось точного універсального методу розробки немає. Потрібно враховувати велику кількість різних факторів: платформу, тематику, цільову аудиторію, тип і т. д. Важливо розуміти, що контент-план не буде відразу ідеальним. У будь-якому випадку вам доведеться допрацьовувати-щось змінювати якісь моменти або додавати нові.

До речі, якщо вас цікавить контент-план саме для інформаційних сайтів, і ви хочете заробляти на власному блозі або статейному сайті, то я рекомендую вам звернути увагу на курс для вебмайстрів від Василя Блінова.

У цьому навчальному курсі автор розповідає про те, як зробити свій сайт і заробляти на ньому за допомогою різних способів монетизації. Весь величезний пласт інформації розбитий на спеціальні уроки, які учні проходять поетапно і з виконанням домашніх завдань. Вся інформація доступна по посиланню вище.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.