Як просунути сайт в пошукових системах

Поширити

Доброго часу доби, дорогі читачі блогу iklife.ru.

Сьогодні ми поговоримо про те, як просунути сайт в пошукових системах за допомогою різних способів. Я розповім про деякі правила, які допоможуть вам більш ефективно розвивати свій проект і оптимізувати його під пошукові системи. Також я торкнуся сервіси, які можуть автоматизувати деякі рутинні процеси. Трохи торкнемося нарощування посилальної маси.

Зміст

  • Як працюють пошукові системи
  • Внутрішня оптимізація
    • Додавання сайту в Яндекс.Вебмайстер і Search Console
    • Установка лічильників
    • Налаштування Robots.txt
    • Карта сайту для пошукових систем
    • Карта сайту для користувачів
    • HTTPS-з’єднання
    • Редирект
    • Зрозумілі url
    • Швидкість завантаження сторінок
    • Перелінковка і структура
  • Зовнішня оптимізація
    • Крауд-маркетинг
    • Вічні посилання
    • Соціальні мережі
    • Реклама
    • Email-розсилка
    • Push-повідомлення
    • Семантичне ядро
  • Кілька правил успішного просування сайту
  • Висновок

Питання просування ресурсів стоїть досить гостро. Багато хто думає, що є якась чарівна кнопка, яка дуже легко зможе вивести потрібний проект на топові місця пошукової видачі.

Поспішаю розвіяти ваші очікування: просування – це комплексний процес, який складається з великої кількості різних складових. Частина з цих складових взагалі ніяк не пов’язаний конкретно з користувачем – то є власником веб-сайту.

Потрібно розуміти, що пошукові системи постійно розвиваються, змінюють свої алгоритми, намагаються поліпшити якість ресурсів у видачі. У цьому і криється весь зміст грамотного розкручування – потрібно робити якісно, тоді сайт буде на перших позиціях в пошукових системах.

Саме про те, як робити якісно, ми сьогодні і поговоримо. Давайте починати!

Як працюють пошукові системи

Як я сказав вище, пошукові системи прагнуть видавати користувачам найбільш відповідні результати. Вони хочуть, щоб користувачі отримували тільки якісну інформацію – в цьому і є принцип роботи всіх пошукових систем.

Тим не менше, люди весь час шукали спосіб, щоб трохи обдурити пошукові системи за допомогою певних маніпуляцій. Тоді і з’явилися всякі спамний посилання, нарощування маси, переоптімізація і т. д. Вебмастери намагалися робити сайти лише для пошукових роботів – для людей такі сайти не підходили.

Тоді пошукові системи почали активно боротися з SEO-сайтами, віддаючи перевагу якісному контенту і ресурсів, які зроблені для людей. Тобто сайтів, які були зручними, красивими, читабельними або функціональними, якщо ми говоримо про якісь сервісах.

Вектор пошукової оптимізації змістився в бік оптимізації для людей. Тобто тепер не так важливо, які ключові слова і в якій кількості містяться в тексті, – важлива саме інформаційна цінність тексту. Відповідає він на питання користувача, дає правдиву інформацію або ж навпаки вводить в оману.

Якщо раніше вебмастери намагалися оптимізувати свої сайти саме під пошукові системи, то тепер вони прагнуть робити все для користувачів. Бо це одне і те ж. Якщо сайт буде подобатись користувачам, значить він буде подобатися і пошуковикам.

Велике значення надається такому поняттю, як поведінкові фактори. Ці чинники являють собою як раз те, що я описував вище – цінність сайту в очах простих читачів. Те, наскільки він зручний, практичний, ефективний і якісний.

Поведінкові фактори стали одним з основних стовпів пошукового просування. Сайти з гарними поведінковими потрапляють в топ, з поганими – на дно. Як-то накрутити цей показник не можна – пошуковики це швидко визначають і банять всіх порушників.

Але не варто думати, що пошукові алгоритми працюють на 100 % ефективно. Це все ще роботи, не штучний інтелект. Вони теж можуть робити помилки і пропускати дійсно якісні сайти.

Саме тому варто задуматися не тільки про якість самого контенту, але й про певні дії, які спрямовані на те, щоб ці якості показати. Виходить така суміш між оптимізацією проекту під пошукові системи і створенням якісного контенту / поліпшенням юзабіліті.

Якщо віддати перевагу тільки одній стороні – вийде белиберда. У першому випадку ваш сайт абсолютно точно потрапить під фільтр з позначкою “непотрібний контент”. Тоді вже ні про яке просування мови йти не буде. У другому – ваш якісний контент можуть просто не помітити. І для кого, питається, старалися.

Далі я надам вам покрокову інструкцію, яка допоможе вам оптимізувати сайт під пошукові системи.

Внутрішня оптимізація

Насамперед, нам варто потурбуватися технічної оптимізацією нашого проекту. Сюди входять всі ці роботсы, сайтмапы, додавання проекту в різні панелі вебмайстрів і т. д. Тут же поруч мета-теги, дизайн, оптимізація коду і швидкість завантаження сторінок. Про все це далі.

Додавання сайту в Яндекс.Вебмайстер і Search Console

Ми повинні додати наш сайт в панелі для вебмайстрів у двох основних пошукових систем – вони активно використовуються на території Росії і СНД, тому цей етап обов’язковий для виконання.

З допомогою Яндекс.Вебмастера і Search Console ми зможемо відстежувати стан нашого сайту щодо цих двох розвідувачів. Там можна буде знайти інформацію про індексацію, позиціях, кількості показів і переходів, статус сторінок і документів і т. д. Там же будуть видні всі помилки, які є на проекті. Їх усунення – теж дуже важлива частина технічної оптимізації ресурсу.

Додати сайт до панелі для вебмайстрів – перше, що ви повинні зробити при технічній оптимізації. Тим більше, що це дуже просто – всього пару митей.

Після додавання ресурсу в панель пройде кілька днів, перш ніж там з’явиться вся необхідна інформація. Разом з цим, якщо ви не закривали сайт від індексації через robots.txt або мета-теги, проект почне ранжируватися у видачі.

Установка лічильників

Далі нам необхідно встановити лічильники Яндекс.Метрики, Google Analytics і LiveInternet. З їх допомогою ви будете відслідковувати статистику по відвідувачам, джерел переходів на ресурс, кількості цільових користувачів та іншим параметрам, які допоможуть стати в нагоді при SEO-оптимізації сайту.

Лічильники також дуже легко встановлюються і налаштовуються. Майже по кожному з них є докладне керівництво від розробників – там є вся необхідна інформація. Також ви можете ознайомитися з моїми статтями, де я розповідаю про те, як встановити лічильники на сайт з WordPress. Все просто і докладно. Посилання вище.

Налаштування Robots.txt

Правильний robots.txt дозволить вашому сайту краще взаємодіяти з роботами Яндекса, Гугла та інших пошуковиків. Напевно ви вже знаєте, що в цьому файлі прописуються основні правила індексування – що роботи повинні враховувати і додавати видачу, а що ні.

Якщо файл буде настроєно неправильно, то ви ризикуєте втратити в позиціях. Буде занадто багато сміттєвих сторінок у видачі, цільові ж навпаки полетять на дно. Щоб цього не допустити, ви повинні чітко розуміти структуру свого проекту. В основному вона зав’язана на платформі, яку ви використовуєте.

У статті за посиланням вище я розповідав про правильному роботсе для WordPress і Joomla. Якщо ви використовуєте одну з цих платформ, то той варіант, цілком можна використовувати в якості основного.

Якщо ваш проект працює на базі самописною CMS або на чомусь ще, то вам доведеться звернутися до SEO-фахівців, які зможуть грамотно налаштувати robots.txt під ваш конкретний випадок.

Карта сайту для пошукових систем

XML карта сайту потрібна пошуковим роботам. З її допомогою вони орієнтуються в структурі сайту, знаходять ті документи, які потрібно індексувати і виводити на видачу. За умовчанням в більшості популярних платформ немає xml карти сайту. Тому вам обов’язково варто створити її. І зробити це можна різними способами.

Хтось створює її за допомогою спеціальних сервісів. Мінусом такого підходу є статичність карти – якщо ви додасте щось на сайті: нову сторінку або статтю, в xml-фіде це не позначиться. Тому варіант з автогенерацией підходить тільки для сайтів, де довго не оновлюється контент. Ті ж лендінгем або сайти-візитки.

В WordPress XML карта сайту створюється плагінами. Наприклад, комплексний плагін для оптимізації Yoast SEO вміє створювати релевантний xml-фід, який потім можна додати в Яндекс.Вебмайстер або Search Console. Функція включена автоматично, тому якщо ви використовуєте цю платформу і цей плагін – карта сайту вже створена, вам залишиться просто додати її в панелі вебмайстрів.

Про те, як це зробити, я розповідав в статті за посиланням вище.

Карта сайту для користувачів

На початку статті ми прийшли до висновку, що для грамотного просування потрібно поєднувати “для людей” і “для роботів”. Це показовий випадок – ми повинні створити карту сайту не лише для роботів, але і для користувачів. З її допомогою вони зможуть орієнтуватися у рубриках, тегах або інших заплутаних таксономиях вашого проекту.

Карта сайту для користувачів створюється за допомогою HTML – вона виглядає як проста сторінка зі списком всього, що є на сайті. Таку сторінку можна зробити вручну – за допомогою все того ж HTML і тексту або з допомогою спеціальних плагінів/розширень. Вони роблять те ж саме, тільки в автоматичному режимі.

В WordPress карту сайту можна створити за допомогою спеціальних плагінів – просто перейдіть в каталог введіть ключові слова “HTML Sitemap” і вибирайте. Всі плагіни вкрай прості в установці, налаштуванні і використанні.

HTML-карта сайту потрібна не тільки для підвищення показників поведінкових факторів. Пошуковики теж бачать карту сайту з різними посиланнями, і це позитивно впливає на ранжування.

HTTPS-з’єднання

Якщо ви тільки-но створили свій сайт, то краще б вам потурбуватися переходом на використання захищеного з’єднання. Майже всі топові сайти зараз працюють з https-протоколу. Навіть самі пошукові системи віддають більшу перевагу проектам, які мають SSL-сертифікат.

Щоб не упускати левову частку трафіку, я рекомендую вам відразу ж, на старті, підключити SSL. Тим більше, що це можна зробити абсолютно безкоштовно.

Чому так? Все дуже просто – сайти, які працюють небезпечним протоколу викликають недовіру у користувачів. Вони не будуть там вводити платіжні дані, паролі або будь-яку конфіденційну інформацію. Ніхто не хоче, щоб їх особиста інформація дісталася третім особам.

При цьому навіть користувачі, які не розуміють різниці між http і https, можуть ігнорувати проекти, що працюють по незахищеному протоколу. Багато браузери і пошукові системи стали позначати сайт http як небезпечні. Думаю, не складно здогадатися, що велика частина людей просто пройде мимо. Навіть якщо сайт буде на перших місцях в результатах.

Деякі сервіси теж стали розмежовувати сайти, які працюють по незахищеному і захищеному протоколами. Співробітники Гугла як-то казали, що пошукові алгоритми будуть віддавати перевагу сайтам з https.

У той час як в Яндексі кажуть, що всі сайти незалежно від типу з’єднання будуть брати участь у ранжуванні на рівних умовах.

Так це чи ні – точно сказати не можу. Але я думаю, що краще не ризикувати і просто підключити SSL. Можна вибрати платний, можна безкоштовний – тут вже як вам хочеться.

Багато великі портали і імениті вебмастери почали переходити на використання захищеного протоколу. Вони розуміють, що в найближчому майбутньому цей фактор може стати одним з ключових – тому краще зробити все заздалегідь, щоб потім не було проблем.

У статті, наведеної вище, я розповідаю про те, як підключити SSL на сайт безкоштовними і платними способами. Обов’язково переходите і читайте.

Редирект

Ваш сайт може бути доступний за кількома адресами: з www і без, по http і https, якщо у вас є SSL-сертифікат. Все це створює дублі – вони дуже негативно впливають на SEO-оптимізацію. У видачі з’являється кілька різних версією матеріалів – до 4 штук, і роботи просто не знають, який з версій треба віддавати перевагу.

У підсумку на дно летять абсолютно всі 4 версії сайту. Щоб уникнути цього, ви повинні вибрати одну і редірект.

Редірект – це переадресація на певну адресу. Тобто якщо у вас є SSL, і ви не хочете, щоб в стандартному url був “www”, ви повинні редірект на https://site.ru – який буде вашим основним дзеркалом.

Те ж стосується і ситуацій, коли ваш проект має декілька доменів. Якщо не редірект, будуть створені дублі. Дуже багато дублів, вважайте, по 4 штуки для кожного домену.

Сайт просто не зможе брати участь у ранжуванні на рівних правах з іншими проектами – роботи будуть обходити кожен дубль і вважати його за окремий сайт.

Тобто всі версії вашого ресурсу будуть конкурувати один з одним, а роботи зовсім можуть подумати, що там неунікальний дубльований контент. Бували ситуації, коли вебмастери скаржилися на повне випадання своїх проектів з індексації. Причиною тому часто були неправильно налаштовані редиректи.

Налаштувати переадресацію можна за допомогою функціоналу віртуального хостингу, якими користується абсолютна більшість вебмайстрів, і за допомогою файлу htaccess – вручну.

Для .htaccess підійде такий код:

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Або такий:

RewriteCond %{HTTP:X-HTTPS} !1

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Якщо ви використовуєте WordPress, то переадресацію можна налаштувати за допомогою плагінів. Їх дуже багато – просто зайдіть у каталог і введіть ключове слово “Redirect”. В результатах відразу з’являться різні рішення. Краще вибрати найбільш популярний.

Зрозумілі url

Деякі платформи використовують в якості посилань незрозумілі конструкції з рандомних букв і цифр – пошуковики не дуже шанують такий підхід, тому нам, щоб догодити їм, потрібно налаштувати ЧПУ.

Людинозрозумілі урли можна зробити за допомогою самих різних плагінів або коду. Все залежить від конкретної платформи.

Оскільки більша частина вебмайстрів використовує WordPress, ми будемо розглядати налаштування ЧПУ на його прикладі. Труднощів тут ніяких немає.

Потрібно просто перейти в “Настройки” – “Постійні посилання”. Там будуть параметри, які відповідають за вид урлов. Міняємо на “Назва”.

Також ви можете скористатися полем “Довільно” і ввести якусь змінну для зміни виду посилань.

Дуже багато вебмастери вважають, що для ВордПресс буде більш правильно ставити посилання назва рубрики. Стаття в такому випадку буде розташована за адресою: site.ru/рубрика/статья.html.

За ідеєю такий варіант теж має покращувати стан SEO-оптимізації, але це не точно.

Також ви можете встановити плагін транслітерації – він перекладає російські слова на латиницю. Такий підхід теж покращить показники пошукової оптимізації.

Найпопулярніші:

  • Cyr to Lat Reloaded
  • WP Translitera
  • Cyrlitera

Транслітерація є і в платному плагіні Clearfy Pro. Він відмінно оптимізує проекти на WordPress під пошукові системи. Переходьте за посиланням, щоб отримати більш докладну інформацію.

Швидкість завантаження сторінок

Дуже важливий фактор. Якщо ваш сайт буде завантажуватися занадто повільно – пошуковики будуть ставити його нижче. Також низька швидкість завантаження сторінок обіцяє велику кількість відмов. Це погіршить ваші поведінкові фактори, і сайт полетить взагалі на саме дно. Такий ефект сніжної грудки.

Щоб оптимізувати швидкість завантаження, ви повинні виконати ряд певних дій. Вони різняться від платформи до платформи, але є деякі подібності. Все зводиться до зменшення ваги завантажуваних файлів. Тобто менше якихось важких ефектів, графіки з високим дозволом і т. д.

Якщо ви використовуєте ВордПресс, то у мене для вас гарні новини: його можна дуже легко оптимізувати і підвищити швидкість завантаження. Сама по собі платформа не дуже важка, основні проблеми виникають із-за великовагових шаблонів або плагінів.

Щоб оптимізувати швидкість на WordPress, ви повинні:

  • знайти крутий підходящий шаблон або оптимізувати нинішній;
  • видалити зайві плагіни, залишивши лише найнеобхідніше;
  • стиснути всі картинки за допомогою сервісів – дуже корисна порада, який допоміг мені скоротити вагу сайту майже в 2,5 рази;
  • встановити кешування;
  • прибрати зайвий код і минифицировать його;
  • постійно оновлювати CMS до актуальної версії.

Це універсальні поради, які можуть спрацювати й на інших CMS. Як я і сказав, весь принцип будується на зменшенні ваги сайтів. Чим менше файлів треба завантажити користувачеві при перегляді сторінки, тим краще.

Стосовно кешування: WordPress можна встановити його за допомогою плагінів. Найпопулярніший WP Super Cache – він безкоштовний, простий в установці і використанні. У наведеній статті ви можете знайти більш детальну інформацію про це рішення.

Також ви можете встановити кешування на рівні хостингу. Воно буде працювати і з іншими платформами.

Сервіси для перевірки швидкості завантаження сайту можуть показати не тільки нинішню швидкість завантаження вашого ресурсу, але й поради, які допоможуть збільшити її. Раджу звернути увагу на перший сервіс від Гугла – там все розписується в подробицях і з прикладами.

Виконавши всі ці дії, ви зможете значно збільшити швидкість відображення вашого проекту.

Але не забувайте, що дуже важливу роль відіграє хостинг – якщо він має погане устаткування або низьку якість з’єднання, то ніякі рекомендації не прискорять ваш сайт. Він буде тонути серед інших більш швидких, поки ви не зміните обладнання.

Продешевити з хостингом не вийде. Хоча на просторах інтернету є прийнятні варіанти за низькою ціною.

Перелінковка і структура

Перелінковка і правильно складена структура також дуже позитивно впливають на SEO. Про структуру сайту я розповідав в окремій статті. Рекомендую зайти і почитати.

Що до перелінковки – існує маса різних варіантів. Всякі схеми, стратегії. Я завжди дотримувався думки, що цей момент – суто для користувачів. Тобто ви повинні залишати посилання там, де це необхідно. Говорите про стільцях у статті про столи? Залиште посилання – користувачі і пошуковики оцінять. У цьому і полягає весь принцип.

Зовнішня оптимізація

Теж дуже важлива частина розкрутки сайту. Без неї всю вашу кухню можуть просто не помітити. Тому упускати подальші поради з уваги не можна.

Крауд-маркетинг

Тренд сучасного зовнішнього просування ресурсів – крауд-маркетинг. З його допомогою ви можете нарощувати природну посилальну масу і вилітати в топ 10, 5 або навіть в топ 1.

Посилання, отримані в процесі крауд-просування, вважаються найбільш корисними. Як з точки зору залучення цільової аудиторії, так і для пошукової оптимізації.

Про крауд-маркетинг я розповідав в окремій статті. Рекомендую перейти і ознайомитися.

Вічні посилання

Пункт, який випливає з попереднього. Створення посилальної маси – дуже важливий етап зовнішньої пошукової оптимізації. Тут є свої ризики, – один невірний крок-і ви отримуєте бан або фільтри. Важливо все робити правильно і розмірено.

Вічні посилання працюють більше під Гугл. Існує думка, що сайти без хорошої посилальної маси в Гуглі взагалі не вилітають на перші позиції. Не знаю, чи правда це, але особисто мої проекти, які я не просуваю з допомогою вічних посилань, мають дуже низькі показники з цього пошукового сервісу.

Про правильну покупку вічних посилань я теж вже розповідав. Переходьте і читайте.

Соціальні мережі

Якщо ви створите спільноти в соціальних мережах, які присвячені вашому проекту – ПС будуть більше цінувати ваш ресурс, вважаючи його чимось більш серйозним, ніж просто черговий статейник.

Тому створення спільнот в популярних соціальних мережах – обов’язкова умова для ефективної розкрутки сайту. Також ви можете створити канал в Телеграм – це тренд, тому ви зможете залучати більше цільового трафіку.

Реклама

Якщо ви просуваєте комерційний сайт, то самим швидким способом потрапити в топ буде покупка контекстної реклами від пошуковиків. Для Яндекс – Директ, для Гугла – Адвордс.

Задоволення не дешеве, але зате ви зможете залучати колосальну кількість трафіку. Не завжди цільового, але це теж буде певним чином впливати на пошукову оптимізацію.

Email-розсилка

Ще один крутий спосіб для залучення відвідувачів на сайт. Ви можете просто створити емейл-розсилку й відправляти листи з анонсами матеріалів на пошту ваших передплатників.

Я якось описував 16 крутих сервісів для створення email-розсилки. Рекомендую зайти подивитися – багато дійсно цікавих сервісів.

Push-повідомлення

З їх допомогою ви зможете повідомляти своїх користувачів про вихід нових матеріалів. Повідомлення будуть приходити на смартфони та комп’ютери – вони не залишаться непоміченими. Налаштувати push-повідомлення можна за допомогою сервісу SendPulse.

Семантичне ядро

Щоб розуміти, які запити зараз особливо актуальні, ви повинні скласти семантичне ядро. Це можна зробити самостійно або доручити якийсь сторонній компанії. Їх зараз дуже багато, тому проблем з пошуком не виникне. Та й по вартості буде недорого. Хоча це як подивитися. Ціна починається від 5 рублів за запит. У багатьох є обмеження по кількості запитів.

В одній із статей я вже описував, де можна замовити семантичне ядро. Рекомендую ознайомитися.

Кілька правил успішного просування сайту

Я вже говорив це тут, але все одно повторю: успіх залежить від величезного числа різних факторів. Якщо ви зможете прикладати багато зусиль, і всі ваші дії будуть виправданими і грамотними, – сайт швидко потрапить в топ.

Помилки будуть гальмувати розвиток вашого ресурсу, тому я рекомендую постійно залишатися “в тренді”. Читайте блоги успішних SEO-фахівців, дивіться статті від самих пошуковиків, вивчайте нову інформацію. Пошукові системи не стоять на місці, вони розвиваються. Щоб бути в топі, потрібно розвиватися разом з ними.

Не забувайте, що в моді якісний контент. Потрібно піклуватися не тільки про те, наскільки гарні цифри в тому чи іншому сервісі. Важливо розуміти, що подобається вашим читачам або клієнтам те, що ви робите.

Буде добре, якщо ви зможете збирати фідбек – зворотний зв’язок. Щоб користувачі могли висловити свої думки з приводу проекту.

Висновок

Стаття вийшла досить об’ємною. Я сподіваюся, що ці поради допоможуть вам самостійно оптимізувати ваш сайт, збільшити швидкість завантаження і задуматися про створення якісного контенту. Адже, по суті, вирішують саме поведінкові фактори. Якщо вони хороші – сайт вилітає на перші позиції результатів, погані – залишається на колишньому місці або навпаки летить вниз.

Якщо ви хочете більше дізнатися про просування інформаційних проектів і заробітку на них, рекомендую звернути увагу на курс для вебмайстрів від Василя Блінова. Автор розповідає про всі нюанси грамотного просування в ПС, показує, як треба робити, а як ні. Весь курс поділений на інформаційні блоки та уроки. Під час проходження курсу ви отримуєте можливість поспілкуватися з експертами та іншими учнями. Переходьте за посиланням для отримання більш детальної інформації.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.