Як збільшити відвідуваність сайту – актуальні правила просування в пошукових системах

Поширити

Привіт!

У цій статті я розповім про те, як збільшити відвідуваність сайту. Ми торкнемося технічну оптимізацію, зовнішнє просування і маркетинг. Також поговоримо про якісний контент та поведінкові фактори, трохи про пошукові системи та алгоритми їх роботи.

Обговоримо методи залучення стороннього трафіку і можливість заробітку на ньому. Ну а на десерт я розповім, чому накрутка відвідувачів і всякі “чорні” методи просування можуть дати зворотний ефект. Отже, починаймо!

Зміст

  • SEO померло
  • Збільшуємо відвідуваність – проста інструкція для вебмайстрів
  • Чого робити не варто
  • Висновок

SEO померло

За останні 10 років такий заголовок можна було бачити в блогах, тематичних групах, обговореннях і т. д. насправді SEO живіший за всіх живих, просто формат пошукової оптимізації еволюціонує.

Тепер не можна просто так обдурити робота, він навчився відокремлювати якісні статті для людей від сеошного шлаку. Тому всі монотонні дії, вироблені SEO-фахівцями з нульових, зараз не мають сенсу.

Так, ви повинні оптимізувати свій сайт. Так, потрібно дотримуватися певних правил при розмітці і оформленні тексту. Так, потрібно стежити за посилальної масою і по можливості розширювати її. Але тепер все це відходить на другий план.

Вирішує те, наскільки користувачі будуть задоволені при відвідуванні вашого проекту. Якщо людина, що зайшов на статтю з ПС, знайшов те, що шукав – пошуковик помітить це. Якщо навпаки – теж.

Виходячи з того, наскільки багато людей з пошуку знайдуть потрібну інформацію, можна визначити загальну корисність проекту.

Якщо вона буде маленькою або її не буде зовсім – сайт отримає фільтр і відлетить на дно пошукової видачі. Якщо вона буде великий, то матеріали ресурсу поступово поповзуть вгору. Не відразу, але досить швидко.

Тому перше, про що повинен думати вебмастер, який тримає інформаційний сайт – користь його вмісту. Водна вода, напхана ключами для “ранжирування”, буде швидко розкрита і пессимизирована.

Вся оптимізація тепер зводиться до поліпшення поведінкових факторів. Якщо коротко, то це все, що робить користувач на сторінках ресурсу: скроллит, читає, клацає по посиланнях, збільшує картинки, переходить за рубриками, читає інші статті.

Якщо все це є у великих кількостях, то поведінкові фактори вважаються гарними. Якоїсь певної метрики немає, але ви точно помітите зростання числа відвідувачів, якщо будете робити все правильно.

Є вебмастери, які намагаються накрутити поведінкові фактори за допомогою сумнівних сервісів. Вони думають, що пошукачі почнуть краще ранжувати документи на сторінках, і це в кінцевому підсумку призведе до збільшення трафіку. Як правило, це закінчується плачевно: сайт ловить фільтр, трафіку мало або його зовсім немає.

Тому краще дивитися в бік “білих” або хоча б “сірих” методів просування. Так ви не ризикуєте в один момент фільтр і втратити свій заробіток.

Далі я розповім про правила і покрокових діях, які можуть залучити на ваш проект більше відвідувачів і підняти його в пошуковій видачі.

Збільшуємо відвідуваність – проста інструкція для вебмайстрів

Цілком можливо, що частина цих вимог вже була виконана вами. Доробіть інше і все буде чудово.

Отже, для збільшення відвідуваності потрібно:

  • Додати сайт в Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console

Нерозумно заперечувати, що зараз основний трафік йде з пошукових систем. В Росії і СНД найбільшу популярність мають Яндекс і Гугл. Щоб комфортно працювати з SEO-просування всередині цих двох сервісів, вам потрібно додати свій сайт в інструменти для вебмайстрів: Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console. Робиться це дуже просто, займе не більше 5 хвилин.

Через панелі цих сервісів ви будете бачити, які помилки є на сайті. Завдяки цьому ви зможете швидко їх виправляти. Там же ви зможете працювати з robots.txt – тестувати на помилки, перевіряти доступність розділів.

  • Додати Яндекс.Метрику і Google Analytics

Зараз лічильники пошукових систем не лише відслідковувати кількість унікальних гостей, але і допомагати в просуванні сайту.

Зовсім недавно в Яндекс.Вебмастере навіть з’явилася окрема опція, яка дозволяє використовувати метрику для оповіщення пошуковика про вихід нової статті або зміну старій. За допомогою цього функціоналу ви зможете швидко виводити свої статті видачу. Особливо корисно буде для новинних сайтів, де швидкість вильоту матеріалу дуже важлива.

В Яндекс.Метриці є й інші корисні дані: скільки користувачів клікнули за певною посиланню, яка частина звернула увагу на рекламний блок. Ви зможете перевірити, наскільки користувачі залучені до читання контенту, і в разі чого переглянути свої методи.

Встановити лічильники пошукових систем не так важко – можна просто вставити їх в спеціальне вікно “настроювача” шаблону, якщо ви використовуєте преміум-тему.

Якщо тема безкоштовно, код доведеться встановлювати прямо в файли теми. Зазвичай це header.php – так інструменти зможуть зчитувати інформацію більш ефективно.

Більш докладно про це я розповідав у статтях: “Як встановити Яндекс.Метрику” і “Як встановити Google Analytics”.

  • Зробити правильний robots.txt

Цей файл описує правила для пошукових роботів. На нього вони орієнтуються, коли переходять на ресурс і починають індексацію.

Якщо файл складений з помилками або його немає зовсім, – пошукові роботи починають індексувати все підряд. Так в пошукову видачу потрапляє багато сміття, що зрештою згубно впливає на кількість відвідувачів і позиції.

Тому варто створити правильний robots.txt тим більше, що для більшості платформ та CMS є готові варіанти від досвідчених SEO-фахівців. Так, наприклад, для WordPress існує свій варіант правильного robots.txt. Якщо ви використовуєте цю платформу – обов’язково ознайомтеся з запропонованим варіантом.

  • Створити XML карту сайту і додати її в панель Яндекс.Вебмастера

Пошукові системи мають орієнтуватися в матеріалах вашого проекту. Якщо ви створите XML карту сайту, то їм буде набагато легше. Індексація буде швидше, шанси зайняти топові позиції – вище.

Створити XML карту сайту можна за допомогою плагінів або спеціального генератора. Перший варіант кращий, тому що він буде автоматично оновлюватися – нові статті і сторінки будуть додаватися в карту сайту.

Другий – не дуже зручний. Вам доведеться кожен раз заново генерувати фід вручну. Якщо для яких-небудь лендингов або візиток такий спосіб ще більш або менш застосуємо, то для інформаційних проектів або інтернет-магазинів – практично немає.

  • Створити звичайну HTML-карту сайту для користувачів

Пошукові системи цінують поведінкові фактори. Якщо ви створите карту сайту для користувачів, то їм буде зручно переміщатися всередині вашого ресурсу. Це змусить ваших відвідувачів провести на сторінках проекту більше часу, що в кінцевому результаті дозволить отримати більше трафіку.

  • Попрацювати над структурою сайту

Правильна структура – запорука гарної відвідуваності. Пошуковики цінують, якщо на вашому ресурсі все розкладено по поличках. Тому ви обов’язково повинні враховувати цей момент при оптимізації.

  • Скласти семантичне ядро

Як я і говорив вище – основний трафік на інформаційні сайти йде з пошукових систем. Щоб розуміти, які питання актуальні серед користувачів пошукових систем, ви повинні скласти правильне семантичне ядро.

Це можна зробити своїми руками, так і з допомогою сторонніх фахівців або сервісів. Якщо у вас немає досвіду, але є гроші – краще звернути увагу на другий варіант. Досвідчені фахівці зроблять аналіз вашої ніші, зберуть семантичне ядро, почистять його від зайвого і видадуть вам майже готове технічне завдання. З цього ТЗ ви зможете писати статті і займати більш високі позиції в пошуковій видачі.

Але зараз чисто “сеошный” метод не працює. Ключі служать більше орієнтиром, але ніяк не засобом для просування. Простіше кажучи, якщо текст буде поганим, то жодні ключі його не виведуть в топ.

  • Генерувати якісний контент

Ваші статті повинні нести користь. Якщо немає користі, то у ресурсу буде мало відвідувачів. Проста істина, яка багатьох чомусь здається складною.

Якщо створювати круті статті з ключами з грамотно зібраного семантичного ядра, то це буде просто ядерне комбо. Сайт почне рухатися, і в якихось окремих ситуаціях він швидко злетить на топові позиції. Особливо, якщо ніша не так сильно заповнена.

  • Регулярно наповнювати сайт

Якщо ПС бачать, що на сайті регулярно публікується якісний контент, вони починають засилати туди быстроботов. Ті, в свою чергу, повинні швидко повідомляти про вихід нових матеріалів для швидкої індексації та ранжирування.

Проекти, на яких матеріали виходять досить часто, можуть мати пріоритет перед ресурсами, які довгий час не оновлюються.

  • Створити групи в соціальних мережах і вести їх

Пошуковий трафік – це добре. Але коли у вас є розкручена група з цільовою аудиторією – це ще краще. Ви зможете постити туди статті та залучати постійних читачів.

Також при постінгу посилань у свої групи ви будете отримувати крауд-посилання і прокачувати бренд. Це дозволить вам вдвічі, а то і втричі збільшити число постійних читачів. Вони набагато цінніше і приносять куди більше доходу.

З допомогою соціальних мереж, ви зможете здійснювати ідентифікацію користувачів. Це більше про комерційні сайти, але навіть прості статейники можуть ідентифікувати відвідувачів і далі монетизувати це. Нехай і не найкращим, з точки зору моралі, способом – продажем цих баз різних рекламщикам.

  • Обережно купувати посилання

За допомогою посилань можна просувати проекти в ПС. Але тепер за це можуть жорстко покарати, тоді ви втратите всього в один момент.

Посилальне просування – тема складна, але можлива. В одній із статей я розповідав про те, як правильно купувати посилання для свого проекту. Обов’язково ознайомтеся з цим матеріалом, там багато корисної інформації.

  • Коментувати чужі блоги

Елемент посилального просування, який я вирішив виділити в окремий пункт. Я кажу про коментуванні з зворотнім посиланням – спосіб, який допоможе безкоштовно просунути ресурс по позиціях.

  • Зайнятися крауд-просуванням

Крауд-маркетинг – тренд сучасного просування сайтів. Обов’язково зверніть увагу на різні крауд-біржі, там ви зможете отримати більш детальну інформацію про цей метод.

Чого робити не варто

  • Накручувати відвідувачів

Сервіси, які займаються продажем фейкових відвідувачів, тільки погіршать ситуацію. Пошуковик може просто викинути ваш проект з видачі і повернути його назад буде дуже складно.

“Боти” не несуть у собі ніякої користі. Як би солодко не співали розробники подібних сервісів – вони не накручують поведінкові фактори, не просувають сайт за позиціями і вже тим більше не приносять вам дохід з реклами.

Це просто сміттєві відвідувачі, які взагалі ніяк не допомагають у просуванні. Швидше навпаки.

  • Купувати багато посилань

Багато – не значить добре. Особливо зараз, коли ПС дуже жорстко реагують на будь-які втручання у свою роботу. Особливо з боку вебмайстрів. Вище я вже давав посилання на статтю, де розповідав про те, як правильно все це робити.

Висновок

Якщо виконувати всі вищеописані рекомендації, стежити за якістю матеріалів і постійно допрацьовувати свій ресурс – відвідуваність дійсно буде зростати. Цілком можливо, що в інших вебмайстрів є свої прийоми і рекомендації по збільшенню відвідуваності.

Наприклад, Василь Млинців, автор цього блогу, створив цілий курс для вебмайстрів. У ньому він розповідає про те, як створити інформаційний сайт і заробляти на ньому від 20 000 рублів на місяць. Сам курс представлений у вигляді 6 блоків, які розділені на уроки.

Навчання проходить в покроковому режимі. Після проходження уроку ви здаєте домашнє завдання, його перевіряють – ви отримаєте доступ до наступного. Переходьте за посиланням вище, щоб отримати більш докладну інформацію.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.