Як зробити масову і автоматичну розсилку email: докладне керівництво для початківців

Поширити

Всім привіт! Сьогодні ми поговоримо про інструмент, яким користуються успішні інтернет-бізнесмени та працівники. Email-розсилка – серія листів, яка перетворює читача в клієнта, інформує його. Це ефективний прийом email-маркетингу.

Здавалося б, строчи листи і відправляй з купленої базі адрес. Але скільки повідомлень в скриньці ігнорується і позначається як спам? Коли ви останній раз купували по посиланню з повідомлення? Поштової скриньки на Яндексі і вміння друкувати недостатньо, щоб залучити клієнта. Неправильно зроблена розсилка – це втрата більше 3 годин, слив декількох тисяч рублів і 0 клієнтів. Як уникнути втрат?

Нижче я розповім, як зробити розсилку по email покроково з нуля, проаналізувати її ефективність і покращити.

Зміст

  • Навіщо потрібна email-розсилка
  • Що знадобиться для ведення розсилки
  • Як зібрати базу адрес без нав’язливості
  • Плануємо email-розсилку
    • Мета
    • Проаналізуйте конкурентів
    • Вивчіть цільову аудиторію
    • Визначтеся, з яким виглядом листів будете працювати
    • Вирішіть технічні питання
  • Як написати лист
    • Заголовок
    • Прехедер
    • Шапка
    • Основна частина
    • Підвал
  • Чому варто вибрати сервіс email-розсилки
  • Сервіси
  • Як створити розсилку поетапно
    • Додавання бази адрес
    • Створення листа
    • Відправка
  • Як зробити автоматичну розсилку UniSender
  • 3 способи продати товар по email
  • Помилки, які гублять розсилку
  • Підводимо підсумки розсилки за допомогою аналізу
  • Висновок

Навіщо потрібна email-розсилка

Чим вам допоможе email-розсилка:

  1. Продати безпосередньо. Люди підписуються, коли хочуть купити, але відкладають це на потім. Правильно складений лист зніме заперечення і доведе до угоди.
  2. Підвищити лояльність. Проявіть увагу до клієнтів. Привітайте з днем народження, похваліть за хороший смак, розкажіть про поліпшеної версії продукту, яким вони цікавилися.
  3. Налагодити зворотний зв’язок. Попросіть заповнити анкету, написати відгук та оцінити роботу магазину.
  4. Нагадати про себе і підштовхнути до повторної купівлі. Розсилка тим, хто вже щось замовляв у вас. Наприклад, магазин фільтрів для води надсилає нагадування про його заміну через 1 – 2 місяці.

Що знадобиться для ведення розсилки

  1. Набрати базу електронних адрес за допомогою сайту і соцмереж.
  2. Самому добре написати лист або замовити у копірайтера.
  3. Оформити лист.
  4. Відправити через безкоштовні або платні поштові сервіси.

Як зібрати базу адрес без нав’язливості

Ви можете збирати електронні адреси без інтернету. В магазині просите людей залишати свій email натомість бонусів і знижок. Попереджайте про те, що їм будуть приходити повідомлення.

Додайте форму підписки на головну сторінку, в техпідтримку і розділ “Про нас”. Поруч вкажіть вигоду розсилки для клієнтів.

Розмістіть спливаюче вікно (Pop-up). Налаштуйте, щоб воно спливало через кілька хвилин відвідування сайту і не набридало. Інакше людина розсердиться і закриє вкладку.

Як збільшити кількість підписок:

  1. Спровокуйте ефект сарафанного радіо. Пишіть настільки цікаво, щоб про вас ходили легенди серед друзів передплатників і знайомих.
  2. Давайте купони, бонуси в обмін на підписку. Digital-агентства, инфобизнесмены можуть запропонувати корисні чек-листи, міні-книги.

Якщо ваша розсилка схожа на газету, і ви заробляєте на ній, то створіть окрему сторінку або лендінгем.

Плануємо email-розсилку

Щоб уникнути проблем з розряду “не про що писати і що робити далі”, потрібно розробити стратегію. Важливим є чітке розуміння, з чого будете починати і куди хочете прийти.

Мета

Ще до роботи з листами ви повинні чітко розуміти мету. Вона повинна бути сумірною, зрозумілою і досяжною. Від неї залежить стратегія email-маркетингу.

Приклади цілей:

  • підвищити рівень продажів на 5 %,
  • збільшити трафік сайту на 7 %,
  • підняти прибуток інтернет-магазину на 4 %.

Проаналізуйте конкурентів

Підпишіться на 2 – 3 розсилки конкурентів. Через 2 тижні вивчіть їх кореспонденцію з чек-листом:

  • про що пишуть,
  • коли і в який час відправляють,
  • що сподобалося,
  • що треба доопрацювати.

Якщо аналізувати нікого, зверніть увагу на суміжні області. Ви можете першими підглянути круті фішки у закордонних колег і адаптувати їх до Росії.

Вивчіть цільову аудиторію

Розсилка неефективна, поки не визначте цільову аудиторію. Знання цього сама підкаже про що писати, в якому стилі і коли відправляти.

Визначтеся, з яким виглядом листів будете працювати

Рекламний лист. Збірки популярних товарів, новинок, а також персональні пропозиції для кожного клієнта. Зловживати подібним не раджу, якщо хочете зберегти передплатників. З 10 листів тільки 2 мають бути рекламними.

Типові види рекламних листів:

  • підбірка товарів за інтересами – спеціально для книгоманів, мам, дітей і т. д.;
  • інформація про нові надходження;
  • ви подивилися, але не зробили замовлення;
  • ви додали товари в корзину, але забули замовити.

Не робіть з повідомлення каталог. Більше 15 продуктів – це перебір.

Корисний контент. Вирішує проблеми і вчить новому. Інформаційні, якісні листи рідко зустрічаються в інтернет-магазинів. Марно. Вони приведуть нових лояльних абонентів, які не тільки куплять, але і стануть вашими заступниками в інтернеті.

Пишіть те, що цікаво знати цільової аудиторії. Наприклад, магазин товарів для дому може надіслати електронною поштою лайфхаки з прибирання і ремонту.

Маркетинговий анонс. Інформує клієнтів про нові акції, знижки, бонуси, заходах.

Основа цього листа – привабливий банер (картинка).

Не забудьте додати опис, умови, заклик до дії і кнопку з посиланням.

Вирішіть технічні питання

Вирішити організаційні питання:

  • скільки разів в місяць збираєтеся відправляти повідомлення,
  • хто напише листа,
  • хто займеться темами розсилки,
  • хто займеться оформленням,
  • хто запустить розсилку й проаналізує її.

Це спростить ведення email-розсилки.

Як написати лист

Для розсилки ідеально підходять довгі тексти. Вони не дратують, не губляться, як в соцмережах, а спокійно “чекає”, поки їх прочитають в ящику. Але спеціально розтягувати повідомлення не треба. Пишіть до тих пір, поки корисна інформація не вичерпається.

Нижче я розповім, як написати цікавий лист для розсилки.

Заголовок

У листі заголовок представлений темою. Варто відразу після відправника. Спочатку дивляться на відправника, а потім на тему. Навіть з непривабливим заголовком вас будуть читати, якщо добре зарекомендуєте себе.

Ми вже говорили про те, як зробити заголовок максимально ефективним. Можу лише додати, що потрібно уникати спам-слів: виграш, лотерея, реклама, тисни, лікування, гарантований і т. д.

Структура назви:

  • вигода – як заощадити на побутової хімії;
  • для кого – домогосподаркам.

Укладетеся в 25 – 30 символів. Це саме та довжина теми, яку видно на комп’ютерах і телефонах.

Ніколи не брешіть. Відсоток відкриттям підвищиться разом з відписками.

Додавайте ім’я в тему. Ви підвищите відсоток відкриттям приблизно на 42 %. Нижче я покажу, як це зробити в сервісі розсилок.

Додайте смайлики. Літачки, пальми, сердечка виділяються на тлі сірих заголовків. Але якщо вони не перегукуються зі змістом, використовуються у великій кількості, то викличуть зворотний ефект.

Прехедер

Прехедер, як і опис сайту в пошуковій видачі, впливає на клікабельність. Він виглядає як сіра напис після теми.

Поштовий сервіс сам формує його. Невідомо, який шматочок тексту він обере, тому пропишіть HTML-код прехедера самостійно.

HTML-код для видимого прехедера (видно і в листі).

<body>

<div>

Текст прехедера

</div>

</body>

HTML-код для невидимого прехедера.

<div style=»display:none;max-height:0px;max-width:0px;opacity:0;overflow:hidden;»> Ваш прехедер</div>

Щоб на будь-якій пошті могли побачити прехедер повністю, дотримуйтеся 32 знаків. Починайте з важливою інформацією.

Шапка

Банер з логотипом компанії або ваша особиста фотографія з підписом. Цю роботу краще довірити дизайнеру.

Фото з привітанням зближує. Передплатник ніби отримує звісточку від близького друга, а не безликою фірми.

Привітайтеся, представтеся. Почніть з самого важливого. Напишіть спойлер, який примусить читати до кінця. У цьому допоможе добре психологічний тригер.

Замовте фірмовий стиль для свого бренду.

Основна частина

Вирішіть, хто буде головною дійовою особою листа: вигаданий герой, співробітник або директор.

Для розсилки інтернет-магазину краще вести листування від імені співробітника.

Для хобі, курсів, розважальної розсилки можна використовувати вигаданого героя. Наприклад, персонаж-объедала, який вирішив схуднути за допомогою онлайн-курсів з фітнесу. Його переслідують страхи, зриви на тортики, і всім цим він ділиться з читачами.

Користуйтеся схемою “від важливого до деталей”.

Негласний шаблон листа:

  1. Привітання.
  2. Підводимо до теми.
  3. Пропозицію.
  4. Відпрацювання заперечень.

Міняйте місцями пункти, інакше наскучите читачеві. Немає нічого гірше листів під копірку.

Додайте заклик до дії кілька разів. У вигляді простої посилання, кнопки, клікабельним картинки. Люди різні. Одні натискають на зображення, інші на текст.

Пишіть про вигоду, а не про товарах і послугах. Що насправді купує людина замість курсів фріланса? Здатність заробляти і багатіти. Навіщо домогосподарці лайфхаки по господарству? Вона хоче більше часу присвячувати собі.

Підвал

Додайте в постскриптумі додатковий заклик до дії.

Зробіть висновок, якщо інформаційна розсилка. Вставити фото того, від чийого особи пишеться повідомлення. Задайте питання по темі. Залиште email для запитань і коментарів. Додайте посилання на відписку так, щоб вона була помітна. Поважайте рішення своїх передплатників. Закінчите приємними побажаннями.

Чому варто вибрати сервіс email-розсилки

Без сервісу обійтися неможливо. В ньому можна створити красивий лист без знання коду. Кореспонденція рідше потрапляє за замовчуванням в спам Яндекс.Пошти. А завдяки статистиці ви перевірите ефективність розсилки і доработаете її.

Характеристики вибору сервісу:

  • безкоштовний хостинг,
  • можливість розділяти базу електронних адрес на групи,
  • ведення персональної розсилки,
  • використання шаблона і настроювання часу відправки,
  • аналіз та тестування A/B.

Сервіси

  • UniSender

Листи приходять в 99 % випадків.

Переваги:

  • створення персональної розсилки,
  • дешево,
  • аналітику сервісу можна об’єднати з Яндекс.Метрикою і Google Analytics,
  • автоматизація та налаштування подієвої розсилки,
  • безкоштовна відправка 1 500 листів на 100 адрес.

Якщо ви читаєте кореспонденцію від агентства “РИА Новости”, Приватбанку, то ви знаєте, як виглядає розсилка від UniSender очима передплатника.

  • Mailchimp

Листи доходять до 96 – 99 % адресатів.

Переваги:

  • управління декількома акаунтами в одному,
  • відправка нових постів через RSS,
  • тестування A/B.

Мінуси:

  • англійською мовою,
  • ціни вище, ніж на UniSender.

Його використовують: Facebook, Twitter, Google. Безкоштовного тарифу вистачає для маленького підприємства.

  • Sendsay

Доставляється 99 % листів.

Переваги:

  • сумісність з будь-якими CMS CRM;
  • легко сегментувати списки контактів;
  • управління через мобільний додаток;
  • миттєві розсилки за сценаріями;
  • детальна статистика по передплатникам, часу;
  • таргетована розсилка.

Листи вагою більше 5 Мбайт не відправляються.

  • SendPulse

Переваги:

  • безкоштовна база з 2 500 передплатників і 15 000 листів,
  • рейтингова система передплатників,
  • верстка в редакторі 100+ шаблонів,
  • PUSH-повідомлення.

Не сказано, який відсоток листів доходить до адресатів.

  • MailerLite

Про відсотку вивозили на сайті не сказано. Але серйозних прогалин в розсилках не траплялося.

Переваги:

  • кількість безкоштовних листів не обмежена,
  • автоматичні розсилки,
  • детальна статистика
  • безкоштовна відправка на 1 000 електронних адрес.

З інтерфейсом сервісу впорається будь-який новачок.

Як створити розсилку поетапно

Покажу на прикладі UniSender. У сервісі можна безкоштовно відправити 1 500 листів на 100 адрес.

Додавання бази адрес

Крок 1. Завантажуємо базу електронних адрес в сервіс. На головній сторінці натискаємо “Імпорт контактів”.

Крок 2. Завантажуємо таблицю з email-адреси передплатників або вводимо їх самостійно в адресний рядок у розділі “Вручну”.

Крок 3. Перевіряємо, чи правильно розпізнано назви полів. Я вручну вказувала, що рядок з Ф. В. О. – це імена. Йдемо далі. Натискаємо “Продовжити”.

Крок 4. Додаємо електронні адреси в новий список.

Крок 5. Іменуємо список як завгодно, лише б вам було зрозуміло. Натискаємо “Створити”.

Крок 6. Закінчуємо з додаванням адрес, натиснувши “Імпортувати”.

Найнебезпечніше, що може статися з вашою розсилкою, – чорний список. Туди потрапляє вашу адресу за чималенький спам. Розкажіть своїм передплатникам, як додати email в білий список і не втрачати важливі листи.

Створення листа

Крок 1. Клікніть на головній сторінці UniSender “Створити розсилку”.

Крок 2. Виберіть “Email” як тип розсилки.

Крок 3. Пишемо електронну адресу, з якого відправиться лист.

Для листів використовуйте email з купленим доменом. Наприклад, замість [email protected] використовуйте [email protected].

Якщо ви хочете додати тему особисте звернення по імені або розіслати спеціальна пропозиція тільки деякими електронними адресами, виберіть персоналізацію.

Крок 4. Вкажіть тему.

Крок 5. Вибираємо кому відправити. Щоб зробити розсилку масової, потрібно надіслати лист за доданою базі електронних адрес.

Крок 6. Визначаємося з додатковими налаштуваннями.

Крок 7. Виберіть спосіб створення листа.

  1. Блочний редактор призначений для новачків, які не розбираються в HTML-коді. Можна завантажити готові картинки, текст.
  2. Шаблони – готова версія дизайну. Підставляєте текст і відправляєте. Ескіз, верстка не потрібні.
  3. HTML-редактор для тих, хто знає код. Гнучкі налаштування. Ви можете додати прехедер як завгодно, картинки, зробити унікальний дизайн.

Я покажу процес створення повідомлення на прикладі блочного редактора.

Нам відкривається заготовка.

Крок 8. Натискаємо на “Зображення” в лівому меню, щоб завантажити картинки.

Крок 9. Відкривається сховище файлів на сервісі. Щоб додати зображення з пристрою, натискаємо на іконку дискети.

Крок 10. Натискаємо “Вибрати файли для завантаження”.

Крок 11. Вибираємо файл і натискаємо “Відкрити”.

Крок 12. Картинка з’являється у сховище. Двічі клікаємо правою клавішею миші.

Крок 13. Щоб додати картинку в потрібну область, натисніть “Вибрати” на ній.

І так з усіма місцями, куди ви хочете прикріпити зображення.

Крок 14. Вказуємо прехедер вгорі і контактну інформацію.

Крок 15. Вставляємо текст або пишемо в редакторі. Для цього наводимо курсор на потрібну область і клікаєм на олівець.

Щоб додати посилання, потрібно виділити текст і натиснути на значок ланцюжка у верхній панелі.

Крок 16. Додаємо підпис. Завантажуємо фото, міняємо ім’я відправника.

Крок 17. Натискаємо “Продовжити”, щоб перейти до відправлення.

Відправка

Після редагування потрапляємо на сторінку відправлення.

Надішліть собі пробне лист, щоб перевірити читабельність і вид на різних пристроях.

Виберіть “Запланувати лист за події”, тоді воно прийде після або у вказаний вами час.

Перевірка A/B покаже, яке повідомлення краще. Клікніть “Провести спліт-тест” і вкажіть, за яким параметром буде оцінюватися ефективність: клікабельність, открываемость і т. д.

Натисніть “Відправити/Запланувати”, щоб надіслати повідомлення на багато адрес.

Початок розсилці належить. Передплатники отримали лист.

Як зробити автоматичну розсилку UniSender

Автоматична розсилка – це ланцюжок листів, яка відправляється за певних умов: підписки, купівлі. Один раз налаштовуєте, потім працює сама по собі.

Скористайтеся цій покрокової інструкцією, щоб швидко зробити розсилку прямо зараз.

Заходьте на сторінку автоматизації. Натискаєте “Створити ланцюжок”.

  • “Реанімація” – спосіб привернути увагу неактивного підписувача;
  • “Серія листів для вебінарів” – нагадування про уроки;
  • “Реактивація. Подарунок” – бонус за вчинення дії.

Натисніть “Використовувати” поряд з потрібною ланцюжком. Я покажу, як зробити з нуля, тому що з шаблонами ви і без мене зрозумієте.

Вибираємо тип початкового події:

  • додавання в список. Електронну адресу потрапляє в базу на сервісі розсилки. Наприклад, у вас є список “Жіноча парфумерія”, і туди потрапляє нова покупниця зі своїми даними. Їй приходить лист з задуманої схемою;
  • підписка на список. Людина погоджується додати свій email через форму підписки. Після цього він по шаблону отримує повідомлення.

Далі, вибираємо список.

Натисніть на плюс, щоб додати наступне дію ланцюжка.

Виберіть наступний крок:

  1. Дія. Відправлення листа, редагування списку, внесення, вилучення зі списку.
  2. Перевірка. Входить в потрібний список email, підходить за параметрами.
  3. Аналіз. Можна вставити тільки третя ланка ланцюжка після інших дій. Показує кількість прочитань, доставки, відкриттям повідомлень.
  4. Результат. Опис успішного і невдалого висліду розсилки. Ланцюжок неможливо активувати, якщо вона не закінчується цим вузлом.

Не можна використовувати email з безкоштовними доменами начебто @yandex.ru.

Дайте назву ланцюжку натисніть на значок дискети, щоб зберегти.

Натисніть кнопку “Активувати”, щоб запустити розсилку.

3 способи продати товар по email

Завдання розсилки – мотивувати на покупку. Продати свій товар за версією Максима Ильяхова (автора самої захоплюючої розсилки) можна наступними методами:

  1. Гра. Розсилка ведеться від вигаданого персонажа. Він розповідає історії, висловлює свою думку, ділиться враженнями. Основна частина листа розважає користувача, непомітно підводить до купівлі.
  2. Енциклопедія. Це стратегія розсилки “Мегаплан”. Листи – пізнавальний журнал, який вирішує проблеми і закриває прогалини в знаннях. Використовуються авторські статті, іноді можна грішити рерайтом. Тільки не перестарайтеся. Підхід підвищує експертність і довіру у вашої цільової аудиторії.
  3. Продаж. Люди втомилися, коли їм намагаються “впарити” товар. Понад 89 % подібних листів відправляють в кошик і спам. Потрібно дотримуватися золоту пропорцію змісту. Близько 80 % – корисна, розважальна інформація, а 20 % – відкрита реклама.

Помилки, які гублять розсилку

  1. Купівля готової бази електронних адрес. Листи, які приходять без погодження від невідомого сайту, будуть потрапляти в папку “Спам”. Їх не прочитає ваш потенційний клієнт.
  2. Багато партнерських посилань і реклами. Це рідко працює розсилка повинна бути ознайомчої, а всі подробиці розкриватися на сайті.
  3. Нудота. Деякі створюють розсилку для галочки. Пишуть заїжджені новини, пропонують останні товари і просять почитати статті сайту. Найчастіше такі повідомлення виявляються в спамі. Кожен раз розповідайте цікаві історії передплатнику.
  4. Нерегулярність. Ви робите розсилку рідше 2 разів у місяць. У вас немає плану і розкладу. Передплатники швидко забудуть про вас і отпишутся за непотрібністю.
  5. Набридливість. Ви шлете по кілька листів в день. Пам’ять поштових скриньок передплатників і їх час обмежені. Або відправлять у спам, або отпишутся.
  6. Відправка вручну через Яндекс.Пошту, Google і Mail.ru. Що любить отримувати від вас цільова аудиторія, за яким заголовкам частіше клікає – без цієї інформації ви витрачаєте гроші і час даремно. Таку статистику веде будь-сервіс розсилки начебто UniSender. Користуйтеся ним, щоб підвищити ефективність.
  7. Криве оформлення. Перед відправкою повідомлення перевірте, чи правильно відображаються елементи на пристроях, все на місці.

Підводимо підсумки розсилки за допомогою аналізу

Аналізувати потрібно кожну категорію розсилки і кожен лист окремо. Порівнюйте показники між кореспонденцією одного типу.

Якщо неправильно вибрати час для аналізу, можна помилитися. Результати автоматичної розсилки краще перевіряти через місяць, а персональних листів – через тиждень.

Показники для аналізу беріть у сервісів розсилок, додатково підключіть Яндекс.Метрику і Google Analytics.

За якими параметрами оголошувати вирок масовій розсилці:

  1. Коефіцієнт доставки – співвідношення між отриманими та відправленими листами. Добре, якщо вийде 99 %, але зійде і 90 %.
  2. Коефіцієнт прочитання – співвідношення між відкритими і доставленими листами. Тестуйте різні теми, заголовки. Найгірше значення – 11 %.
  3. Клікабельність – співвідношення між кліками по посиланнях і отриманими листами. Нормально – 15 %. Але потрібно дивитися, як було раніше.
  4. Відписки – співвідношення між отписавшимися людьми і отриманими листами.

Ефективність автоматичної розсилки оцінюють по кожному типу повідомлення.

Висновок

Аналітика, планування – справи добрі. Але email-розсилка – перш за все спілкування. Забудете про це, і на виході вийде рекламна листівка або уривок енциклопедії.

Якщо виникли якісь проблеми з email-розсилкою, пишіть коментарі. Вирішимо разом.

Ви готові дізнатися, як змінити своє життя і знайти віддалену роботу? Тоді підписуйтесь на оновлення блогу iklife.ru.

Бажаю вам успіхів!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.