Як зробити портфоліо, яке буде працювати на вас: наочні приклади, поради та способи публікації

Поширити

Привіт всім! Сьогодні ми поговоримо про таку річ, без якої жоден працівник, школяр і студент не обійдуться. Мова не про сертифікати та дипломи, а про портфоліо – вашому показнику професіоналізму і пропуск у світ успіху.

Сьогодні я розповім вам, як зробити портфоліо ефектним, покажу видатні приклади і розберу помилки. Приготуйте блокнот, ви дізнаєтеся багато нового і корисного.

Зміст

  • 10 правил успішного портфоліо
  • Як і в якому форматі робити портфоліо
  • Рекомендації для кожної професії
    • Маркетологу
    • Копірайтеру
    • Програмісту
    • Менеджеру
    • Вчителю
    • Соціальному працівнику
    • Ретушеру
    • Майстрині
  • Сервіси для створення і публікації портфоліо за півгодини
    • Behance
    • Clippings
    • Portfolios
    • Pressfolios
    • Contently
    • DeviantАrt
    • Pinterest
    • Coroflot
    • Revision
  • Де можна розміщувати
    • Соціальні мережі
    • Персональний сайт
    • YouTube-канал
    • Тематичні форуми
  • Як зібрати портфоліо студента
  • Як скласти портфоліо школяра
  • Висновок

10 правил успішного портфоліо

Від підходу до заповнення портфоліо при складанні резюме залежить кар’єра і дохід. Навіть на текстової біржі за замовлення від 30 руб. у копірайтерів просять приклади робіт. А якщо вже ви зібралися на біржу фрілансерів або безпосередньо звертатися до власників сайтів, то без солідної татуся з проектами краще не пробувати. Це стосується не тільки удаленщиков, але і працівників офлайн-середовища.

Правила, які поліпшать ваше портфоліо:

  1. Розділіть роботи на категорії.
  2. Додавайте посередні проекти. Якщо замовник буде бачити тільки шедеври, а видаєте ви їх іноді, то кінцевий результат може розчарувати. Негативного відгуку в такому разі не уникнути.
  3. Раз у 2 місяці оновлюйте збірник робіт.
  4. Показуйте чернетки, етапи роботи над великими проектами. Можна оформляти у вигляді “було – стало”.
  5. Поясніть, яку проблему вирішили.
  6. В кінці прикріплюйте коротке відео, яке розповідає: хто ви, досвід роботи, чого домоглися, з чим працювали. Воно може підштовхнути замовника до того, щоб дати вам роботу.
  7. У будь-якому форматі і тип портфоліо доступ до інформації повинен бути швидким. В електронному вигляді через один клік, в паперовому – максимум через пару сторінок.
  8. Не викладайте роботи в хронологічному порядку. Роботодавця цікавить, як ви справляєтеся з визначеним завданням, а не час.
  9. Нумеруйте сторінки в презентаціях.
  10. Обов’язково додайте свою реальну фотографію.

Ще жодного разу не брали замовлення? Можна зробити кілька проектів для себе і зібрати з них портфоліо.

Як і в якому форматі робити портфоліо

Досягнення. Що писати: чого досягли і якими засобами. Підкріплюйте слова грамотами, сертифікатами, документами.

Кому підходить:

  • няням,
  • менеджерам,
  • маркетологам,
  • операторам,
  • директорам.

Презентація. Універсально для всіх професій. Робіть короткий файл презентації, дотримуючись стандартної структури:

  1. Титульний аркуш для файлів презентації. В Word достатньо написати ім’я, прізвище і спеціальність.
  2. Короткий опис заслуг, виконаних проектів. Досвід роботи, якщо він більше року.
  3. З ким працювали і як довго.
  4. Де навчались, які проходили курси.
  5. Унікальна торгова пропозиція (УТП) + заклик до дії.
  6. Контакти.

Тематичне портфоліо. Діліть роботу на види. Наприклад, копірайтер створює розділи для продажу, інформаційних текстів, слоганів і назв. Не підходить соціальним працівникам.

Змішане. Тут ви можете поєднувати різні види для залучення цільової аудиторії. Фрілансер ділить роботи на категорії, але в той же час не втрачає можливості презентувати себе як профі.

Фотоальбом. Скріншоти статей, макети сайтів, грамоти учнів. Всі досягнення і проекти легко перетворюються в картинку з описом. Зображення робіть у гарному якості. Наймати фотографа кожен раз дорого, тому доведеться навчитися азам зйомки самостійно.

Особистий блог. Більше підходить фрілансерам, інфобізнесменам. За допомогою сайту ви зможете справити хороше враження на потенційного роботодавця.

Раджу робити на WordPress. У платформи маса готових дизайнів сайтів для фрілансерів, менеджерів. LiveJournal, Blogger або конструктор сайтів виглядають якось не солідно. Подбайте про зручної навігації, зрозумілому описі і красивому оформленні.

Папка з файлами. Хороший варіант для копірайтерів, журналістів. Щоб показати її, скачайте на флешку або створіть в хмарі.

PDF. Перегорнути невелику електронну книгу зручніше, ніж шукати в папці з купою файлів. Портфоліо з 20 робіт краще складати в цьому форматі. Програма PDF Creator вам в допомогу. Подивіться приклад портфоліо веб-дизайнера.

YouTube-канал. Будь-яке відео – це коротка презентація вашого проекту. Основний і кращий спосіб знайти клієнтів для умільців, майстрів, дизайнерів. Знімайте процес створення виробу, ремонту кімнати, оформлення і викладайте.

Паперове портфоліо. Зробити його своїми руками просто:

  1. Купуєте папку з файлами або тверду на кільцях.
  2. Правите і роздруковуєте свої роботи. Рукописи не солідно виглядають, так і ваш почерк можуть не розібрати.
  3. Складаєте роздруківки файли.
  4. Підписуєте папку або приклеюєте назву.

Створюйте кілька варіантів. Люди по-різному сприймають інформацію. З ким-то спрацює блог, з іншими – PDF. Пробуйте.

Рекомендації для кожної професії

Ніхто не зможе дати універсальну інструкцію для будь-якої професії. Все, починаючи від структури і закінчуючи складом і підготовкою робіт, відрізняється. Приміром, будівельної компанії потрібні фото побудованих будівель, відгуки замовників – від будівельника. Архітектору потрібно докласти плани, креслення.

Я вибрала 8 спеціальностей і готова поділитися особливостями створення портфоліо. Обов’язково прочитайте, як зробити портфоліо дизайнера, якщо працюєте в цьому напрямку.

Маркетологу

Зробити портфоліо маркетологу – це зібрати кілька успішних кейсів. У них докладно розповідається:

  • що рекламувався;
  • які засоби просування використовувалися;
  • витрати, економія бюджету тощо;
  • оцінка результатів за ключовими показниками (кількість клієнтів, клікабельність, зростання трафіку і т. д.)

Копірайтеру

Краще всього працюють скріншоти статей з посиланням і описом. Їх можна вивантажувати фотоальбом соціальної мережі. Об’єднати в електронну книгу PDF і розсилати потенційним замовникам. Для великої статті зробіть скріншот уривка, додайте посилання на повну версію.

Зберігайте скріншоти текстів у форматі PNG. Заскринить половину або цілу сторінку сайту можна плагіном Awesome Screenshot.

Програмісту

Програмісту краще публікувати портфоліо на GitHub. Там видно код і начинка системи, додатка, розробленого вами. Якщо хочеться показати динаміку на відео, то потрібно створити сайт або завести канал на YouTube.

Дії, які зіпсують ваше портфоліо:

  1. Публікацію сирих версій додатків, сайтів відкладіть до тих пір, поки не доработаете їх.
  2. Навички не збігаються з вакансією, на яку хочете влаштуватися. Якщо плануєте стати Java-розробник, напишіть про те, які мобільні програми або гри робили.

Менеджеру

Коли мова йде про дизайнера, то все зрозуміло, але як показати свої навички і досвід менеджера? Для вас я дізналася, які критерії важливі вашому потенційному роботодавцю. Ось приблизний зміст:

  1. Тема проекту і назва організації. Інтернет-комерція і т. д. Можете написати про галузь.
  2. Складність проекту. Скільки робочих годин і за який період витратив ваш відділ.
  3. Розмір і склад команди. Скількома людьми ви керували. Хто вони за фахом.
  4. Спілкування з співробітниками, мотивація, дозвіл конфліктів. Як ви підштовхнули команду на продуктивну роботу, як ви домоглися злагодженості.
  5. Планування і дотримання термінів. Якщо було порушення дедлайну, то напишіть чому.
  6. Складання документів. Як ви писали технічне завдання, розпорядження для співробітників.
  7. Розподіл бюджету і перевищення встановлених лімітів. Позначте, якщо вдалося заощадити частину виділених коштів.
  8. Технологія, методи, інструменти. На співбесіді можуть запитати, чи працювали ви з парадигмою Scrum. Але звичайного перерахування не вистачить. Опишіть все в подробицях. Ця графа дає поняття про ваших ключових навичках. Завдяки їм роботодавець швидко зрозуміє, чи підходите ви на цю посаду.
  9. Всі мети вдалося досягти за допомогою проекту. Прибутковість, окупність і будь-які інші показники.

Приклад портфоліо менеджера веб-розробок.

Компанія “Veck”. Напрямок проектів: веб, інформаційні та розрахункові системи.

IT-команда вела проекти від 80 годин (2 тижні) до 480 годин (3 місяці).

Під управлінням 14 осіб. Серед них: веб-дизайнер, програміст, системний адміністратор, контент-менеджер. Працювали над проектами 8 на різних стадіях розробки одночасно.

Мотивація матеріальна (премії), додаткова плата за понаднормові години + нематеріальна (тренінги, НЛП, похвала). Підтримували дружню атмосферу в колективі тімбілдінгом. Відвідували кафе, виїжджали на природу. Формальні відношення налагоджували з допомогою звітності по задачам, заходам.

За рік склали 85 % проектів. Затримки виникали з-за неправильно сформульованого ТЗ, неточних критеріїв оцінки, змін законодавства.

Документація велася в Google Docs. За виконанням завдань стежили через Jira. Для зданих проектів користувалися Agile.

У 10 з 35 проектів була переробка на 20 робочих годин. Причина: неправильне формулювання цілей і завдань розробнику. Вдалося заощадити 5 % від бюджету завдяки подвійному погодженням завдань і новій системній панелі програміста.

З 35 проектів окупилися 27 %. Близько 15 % виходять на планову прибуток.

Вчителю

Влаштуватися в престижну школу з хорошою зарплатою неможливо без вражаючого портфоліо. Педагогам потрібно правильно писати його, дотримуючись структуру.

Сторінка 1. Титульний аркуш. У ньому написати:

  • назва навчального закладу,
  • портфоліо,
  • викладач “ваш предмет”,
  • Ф. В. О.,
  • місто і рік.

Сторінка 2. Загальні відомості:

  • освіта,
  • спеціальність,
  • кваліфікація та її категорія,
  • яку дисципліну викладали,
  • стаж із зазначенням місць роботи.

Сторінка 3. Документи. Сюди прикладаєте скани або оригінали грамот учнів, сертифікати з курсів, дипломи, гранти.

Сторінка 4. Які сучасні технології і методики застосовуються для навчання.

Сторінка 5. Результати педагогічної діяльності. Оцінки учнів, скільки надходять в університет або працевлаштовуються, перемоги в олімпіадах і конкурсах.

Сторінка 6. Науково-методична робота педагога. Розроблені особисто вами методички.

Сторінка 7. Практичний досвід педагога. Розкажіть про конкурсах, майстер-класах, засіданнях, де ви брали участь.

Сторінка 8. Саморозвиток і самоосвіту. Курси, відвідування семінарів, лекцій.

Сторінка 9. Оцінки від батьків, випускників, колег, керівництва.

Подивіться готовий зразок з прикладом, підготовлений міністерством освіти Саратовської області.

Соціальному працівнику

Зберіть подячні листи від тих, за ким доглядали або від їхніх опікунів. Соціальному працівнику корисно прикріпити фото, як він допомагає літній людині, наводить порядок.

Ретушеру

Портфоліо ретушера – це фотографії до і після обробки. Креативно підійшов до функціоналу Сергій Мошков. Межа “До” і “Після” у фото рухлива. Можна скачати оригінал.

Автор розділив всі роботи на категорії і зрозуміло підписав.

Майстрині

Один раз мені знадобився блокнот в стилі скрапбукінг. Хотіла подарувати подружці. Знайшла майстра в інтернеті, написала. Вона стала хвалитися, що у неї 100 робіт за плечима, 3 роки досвіду. Слова якось не вразили. Я попросила у неї доказ – портфоліо. Вона не змогла показати жодної роботи. На цьому ми з нею попрощалися. Я зробила замовлення у іншої людини.

Кілька порад:

  • придумуйте назви для всіх робіт;
  • знімайте робочий процес на відео, робіть фото. Так ви відразу прокачаетесь до профі в очах потенційного клієнта;
  • зробіть візитки;
  • на кожне фото нанесіть водяний знак зі своїм сайтом або ніком соцмережі;
  • залиште контакти в кінці.

Раджу викладати портфоліо на порталі Ярмарок Майстрів.

Сервіси для створення і публікації портфоліо за півгодини

У більшості фрілансерів і трудівників офлайн-сфери немає портфоліо, тому що руки не доходять. Я пропоную заощадити час і скористатися спеціальними сервісами. За допомогою них ви зробите добірку готових робіт на комп’ютері за 20 хвилин.

Behance

Знахідка для всіх, хто працює з графікою. Покращуєте зображення у Фотошопі: яскравість, контрастність і т. д. Потім просто завантажуєте на сайт в особистому кабінеті. Можна публікувати в якості особистих і командних робіт. Головне – вказати решти учасників проекту.

Вивантаження портфоліо безкоштовно. Конкуренція велика, тому, щоб виділитися і отримати відгук, потрібно підійти серйозно до вибору робіт. Показати чернетки, етапи створення.

Clippings

Сайт на англійській, де кожен копірайтер може створити портфоліо з 16 статей безкоштовно. Завантажуєте їх з PDF-файлу. Система іноді неправильно розпізнає текст, тому перечитайте його після публікації.

Залишити контактну інформацію без преміум-аккаунта неможливо. Можна користуватися як сховищем статей, посилання на яке легко скинути замовнику.

Portfolios

Кожен фрілансер може зробити персональний сайт зі своїми роботами на російськомовному сервісі. Безкоштовно дозволено завантажити 15 зображень і роликів з YouTube, фон і логотип.

Pressfolios

Англомовний сервіс, де копірайтер, журналіст, письменник, PR-менеджер, перекладач і редактор зможуть зробити портфоліо.

Статтю завантажують в PDF-форматі або вставляють посилання з сайтів. Картки з описом потрібно змінити самому. Зверху можна додати свою обкладинку і написати свою спеціальність.

Безкоштовно користуватися профілем дають 2 тижні. Розмістити понад 12 робіт не можна. Потім потрібно оплачувати підписку за 9,99 – 14,99 $ в місяць.

Contently

Великий сайт, присвячений контент-маркетингу. Оформлення профілів схоже на соцмережі. Можна додати посилання на Facebook, Twitter, Tumblr.

Показати свої роботи і отримати замовлення може копірайтер, блогер, редактор, письменник і мувимейкер.

Нагорі потрібно вказати професію, навички та досвід. Вказуйте посилання на контент з зовнішніх сайтів, щоб додати його в портфоліо.

DeviantАrt

Соціальна мережа художників та дизайнерів зі всього світу. Потрібно зареєструватися, додати зображення, вибрати гарне оформлення з шаблонів. Картинки сайту легко потрапляють в пошуковик, тому знайти роботу – не проблема.

Сервіс дозволяє безкоштовно розміщувати до 100 ілюстрацій. Особистий домен + необмежена вивантаження доступні власникам платної підписки за 5 $ в місяць.

Pinterest

Соціальна мережа, що складається з візуальних закладок. Ваш профіль – це збірник тематичних дощок, куди ви додаєте свої роботи і посилання на них. Створіть дошку “Мої роботи – це і буде вашим портфоліо.

За використання Pinterest не потрібно платити. Для зручності скачайте розширення Pinstamatic. В два кліка зможете додати картинку, посилання прямо з браузера.

Coroflot

Англійська соціальна мережа ілюстраторів і дизайнерів. Тут легко додати портфоліо і знайти клієнтів, завести корисні знайомства, поспілкуватися з колегами.

Щоб справити найкраще враження на потенційного замовника, додайте інформацію на сторінку “About”. Напишіть про свої навички, досягнення, освіту, вкажіть посилання соцмереж.

Revision

Сайт для розміщення портфоліо всіх, хто має справу з графікою. Є англійська і російська версії. На сайті показують шрифти, ілюстрації, макети, анімації. Будь-який дизайн радо приймається. Можна вивантажити як підсумкову версію, так і поетапну розробку проекту.

В записі про себе напишіть електронну адресу, посилання соцмереж, логін в Скайпі, щоб замовник у будь-яку хвилину міг знайти вас. Завантажити збірник ваших робіт будь-якої зможе в PDF.

Де можна розміщувати

Зробити портфоліо – це одна справа, опублікувати – інше. Від місця, де ви його додайте, залежить швидкість отримання замовлень.

Соціальні мережі

Оформіть акаунт у соцмережах під спеціальність. Зробіть фотоальбом зі своїми творіннями і досягненнями. Постите на стіну запису про робочому процесі. Потенційному роботодавцеві має бути відразу зрозуміло, чим ви займаєтеся, рівень вашого професіоналізму.

Як перетворити профіль у соцмережі міні-портфоліо:

  1. Статус напишіть професію, ваші послуги.
  2. У графі “Місце роботи” вкажіть спеціальність.
  3. У фотоальбомі зробіть папки під кожен вид послуг. Наприклад, “Ретуш”, “Весільні фотографії” – все роздільно.
  4. На стіні постійно публікуйте відео, фото робочого процесу, діліться думками, ідеями.
  5. Підпишіться на тематичні групи.

Ось як виглядає профіль-портфоліо в соціальній мережі. Вказана професія, відповідна аватарка, в фотоальбомі все, що стосується роботи.

Персональний сайт

Особистий сайт – звучить престижно. Можна зробити одностраничник. На ньому розмістити видатні творіння, додати кнопку “Подзвонити”, “Замовити” або щось в цьому дусі. Якщо ваша професія далека від фріланса, можна просто залишити контакти.

Я знайшла лендінгем програміста. Його можна використовувати як схему-зразок.

Крок 1. Представтеся.

Крок 2. Покажіть послуги, які ви готові надати.

Крок 3. Додайте свої роботи.

Крок 4. Встановіть форму зворотного зв’язку і залиште контакти.

Але блог буде приносити більше користі. Пости про те, як ви вчилися, справлялися зі складними завданнями. Звичайно, зробити розділ “Мої роботи” і вказати контакти потрібно обов’язково. Я захоплено читала блог судді, психолога, які розповідали про складних випадках, розбирали листи читачів.

Якщо грошей і часу не вистачає на створення сайту з нуля, можна зробити блог в ЖЖ, Blogger або Яндекс.Дзен. Головне – почати.

YouTube-канал

Як казав мій викладач з SMM, “Контент добре, але Ютуб краще”. Тому що текст багатьох напружує, а відео легше сприймається. Записуйте значущі частини вашої діяльності – як ви друкуєте, шукаєте матеріали, майструєте. Якщо ви профі, спробуйте знімати відеоуроки.

В описі до ролика ненав’язливо залишайте контакти, посилання.

Тематичні форуми

Створіть нову тему. Наприклад, “Малюю портрети в подарунок” або “Пересчитаю все в 1С”. Заголовок додайте проблему цільової аудиторії + рішення. Це завжди працює.

Ще, як варіант, дайте відповідь на питання або допоможіть вирішити проблему форумчанину. Все, що читають тему, роздивляться у вас професіонала. Шукайте форуми суміжною спеціальністю. Приміром, копірайтерам варто пошукати замовлення в альтанці інтернет-маркетологів і вебмастерів.

Як зібрати портфоліо студента

Щоб побудувати стрімку кар’єру, студенту вже з першого курсу треба збирати портфоліо. В ідеалі воно повинно включати:

  • документи, що підтверджують досягнення – сертифікати, грамоти;
  • збірник творчих, дослідницьких, навчальних робіт;
  • відгуки викладачів, оцінку успішності.

Для створення електронного портфоліо можна скористатися Word або PowerPoint.

Паперове портфоліо складається з 11 сторінок, які зібрані в одній папці.

Сторінка 1. Титульний аркуш. Назва вузу, Ф. В. О. студента, дата народження та середній бал успішності.

Сторінка 2. Спеціальність, яку студент встиг отримати в іншому інституті, на курсах або навчається зараз.

Сторінка 3. Де ви проходили практику і як довго.

Сторінка 4. Напишіть, які проекти робили під час навчання.

Сторінка 5. В яких олімпіадах брали участь, нагороджувалися чи.

Сторінка 6. Заповніть список конференцій, які відвідували.

Сторінка 7. На яких конкурсах виступали зі своїми проектами.

Сторінка 8. Потрапляли ваші роботи в журнали. Якщо так, вкажіть назву видання, дату, кількість сторінок.

Сторінка 9. Сюди підходить будь-яке заняття, яке проходить в стінах інституту, але прямого відношення до навчання не має. Спортивні змагання, перегляд артхаусу на зустрічі студентів, виступ у танцювальному колективі і т. п.

Сторінка 10. Спортивні змагання, в яких ви брали участь. Місця, зайняті на них. Якщо не дружіть зі спортом, то пропустіть цей список.

Сторінка 11. Ваша творчість на конкурсах. Наприклад, танці, малювання і т. п.

За бажанням можна вказати на 12-й сторінці контакти. Це не обов’язково, адже зазвичай їх пишуть в резюме.

Портфоліо допоможе молодому спеціалісту знайти високооплачувану роботу ще на стадії навчання. Багато університетів збільшують стипендії талановитим студентам, а показати це можна якраз за допомогою збірки праць і досягнень.

Як скласти портфоліо школяра

З 2011 року у школярів з першого класу запитують портфоліо. Зробити це самостійно в такому віці дитині не під силу, тому всі турботи лягають на плечі батьків.

Скласти портфоліо для школяра можна за один вечір. Скачайте готовий шаблон, роздрукуйте та заповніть.

Титульний аркуш. Назва школи, Ф. В. О. і фото школяра, дата і місце народження.

Мій світ. Фотографія, коротка біографія, хобі. Ця сторінка повинна давати короткий уявлення про життя учня.

Моє навчання. Потрібно написати:

  • про успішність,
  • про вчителя,
  • про улюбленому предметі,
  • про успішних завданнях.

Мої досягнення. Список конкурсів, в яких брав участь дитина. Можна приклеїти на окремий аркуш грамоти, сертифікати.

Мої захоплення. Фото зроблених робіт з описом.

Мої враження. Розповідь про відвідування різних місць: театрів, музеїв, курортів і т. д.

Відгуки та побажання. Коментарі від вчителів, однокласників, організаторів заходів.

В канцелярському магазині можна купити готову папку “Портфоліо школяра”. Там вже все розбито на підрозділи, залишається тільки заповнити і вставити фотографії. Коштує від 300 руб.

Висновок

Витративши декілька годин на портфоліо, ви упакуєте себе як професіонала. Не будете нервувати, коли несподівано на співбесіді попросять показати приклади робіт. Успіхів вам!

А ким ви працюєте? Розкажіть в коментарях.

Підписуйтесь на блозі. Наші статті допоможуть побудувати успішну кар’єру.

До зустрічей на сторінках iklife.ru!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.