Перелінковка сайту – що це таке і як грамотно зробити

Поширити

Привіт всім читачам! Сьогодні хочеться поговорити про такому важливому понятті для блогерів, сеошників і копірайтерів, як перелінковка. Вона робить сайт простим і зрозумілим для користувача, підвищує авторитетність у пошукових систем.

Багато намагаються правильно прописати заголовок, вставити ключі в текст, але забувають або просто не знають про такий важливий засіб для просування, як перелінковка.

Я почала користуватися перелінковкою чисто інтуїтивно. Мені ніхто не пояснював, навіщо це потрібно. Я писала пост блогу з думкою: “Непогано було б вставити тут ссилочку. Так я підвищу кількість переглядів, відгуків читачів”.

Зміст

  • Що таке перелінковка
  • Які види перелінковки бувають
    • Внутрішня перелінковка
      • Ручна: робочі схеми та методи
      • Автоматична
    • Зовнішня перелінковка
  • Висновок

Залишайтеся зі мною, і ви дізнаєтеся, що таке перелінковка, як її правильно робити, які помилки краще не допускати.

Якщо виникнуть запитання чи ви захочете обговорити цю тему зі мною – пишіть коментарі. Буду рада поспілкуватися з вами.

Що таке перелінковка

Перелінковка – це посилальна структура, яка створює смислову зв’язок між сторінками і сайтами. Поняття походить від англійського слова “link” – “посилання”.

Якщо порівнювати з книгою, то посилання — паперові сторінки, а перелінковка – голка з нитками, створюють переплетення.

Що дає перелінковка:

  • Підвищує релевантність. Посилальна маса дає зрозуміти пошуковому роботу, що сторінка відповідає певному запиту.
  • Нарощує статична вага. Цей показник важливий для SEO-оптимізації. Разом з іншими факторами він піднімає сайт в пошуковій видачі.
  • Прискорює індексацію. Коли при перевірці сторінки пошукових алгоритмом виявляється невідома посилання, вона теж заноситься в базу даних пошукової системи.
  • Додатково захищає від крадіжки. Вкрасти контент все-таки можуть. Але виявити злодюжку буде простіше, якщо він скопіює статтю через RSS-стрічку.
  • Збільшує відвідуваність, позитивно впливає на поведінкові фактори. Користувачеві легко орієнтуватися на сайті. Він знову повернеться до вас корисною інформацією, товаром/послугою. Чим частіше відвідувач переходить з внутрішнім гіперпосиланнями, тим більше зростає динамічний вага сторінок.

Грамотна перелінковка допоможе створити непогану конверсионную воронку. Ви будете залучати відвідувачів, збирати їх на сторінках з корисною інформацією і перенаправляти на ефективну з допомогою посилальної маси.

Які види перелінковки бувають

В залежності від того, де і як будуть розміщені гіперпосилання, розрізняють внутрішню і зовнішню перелінковку. У кожного виду є своя специфіка і правила.

Внутрішня перелінковка

Внутрішня перелінковка – це розміщення посилань однієї сторінки на іншу в межах одного сайту. Як ядро внутрішньої оптимізації, вона підвищує статична вага сторінки, піднімає її в пошуковій видачі по СЧ і НЧ запитам.

Нарощування посилальної маси – білий метод просування, схвалений пошуковими системами. До того ж він ще й безкоштовний.

Які функції виконує внутрішня перелінковка:

  • розподіляє вагу між сторінками,
  • створює смислову зв’язок між статтями.

Як це виглядає на практиці? Припустимо, я пишу текст про догляд за таксами. Там описуються щоденні процедури, раціон, обов’язкові щеплення. Я можу вставити туди тематичну посилання на статті про захворювання собак, характер породи, список кращих кормів, магазинів і т. д. За допомогою перелінковки я передам частина ваги старої нової сторінки, і пошуковий робот помітить її раніше.

Головні правила:

  1. Сторінка і її зміст повинні бути релевантні вставленою гіперпосилання. Добре підійде посилання продовжує, доповнює тему.
  2. Небажано додавати посилання на картинці. Пошуковий робот краще читає, розуміє текстове вміст. Але, якщо ви вже зробили зображення кликабельним, то хоча б в атрибуті Alt заголовку вкажіть ключові слова.
  3. Для однієї статті вистачить 2-3 тематичних гіперпосилань. Їх анкор повинні відрізнятися один від одного, інакше пошуковик склеїть посилання і частина статичної ваги піде в нікуди.
  4. Боріться з помилкою 404. Якщо сторінка стала недоступною і пошуковий робот не може її проіндексувати – надайте іншу релевантну.

Класифікація перелінковки за типом посилань, місцем їх розташування:

  • Контекстна. Гіперпосилання рівномірно розподіляються по тексту. Ранжування підвищується завдяки тому, що вони містять анкор з ключовими словами. Наприклад, якщо стаття розповідає про домен, туди чудово впишуться посилання на сторінку про хостинг.
  • Навігаційна. Тут посилання – частина змісту статті. Вони допомагають читачеві орієнтуватися в матеріалі, знаходити відповідь на питання по темі. Використовуються в об’ємних статтях від 6 000 знаків, у яких мінімум 4 підзаголовка.
  • Наскрізна. Сюди відносяться всі гіперпосилання, розміщені в бічному меню, вкладках. Їх важливо правильно структурувати, тому що вони сильно впливають на ранжирування сайту.
  • Тематична. Напевно, ви не раз після прочитання поста в блозі стикалися з групою гіперпосилань внизу на кшталт “корисне”, “прочитати ще”, “схожий”, “з цим читають ще” – це і є тематична перелінковка.

Створюйте карту сайту. Це спеціальна сторінка, на якій розміщені посилання на основні розділи проекту. Вона не буде авторитетної з-за великого числа переходів, але прискорить індексацію в кілька разів.

Краще використовувати всі види перелінковки на сторінці. Так ви досягнете найкращих результатів.

Перед оптимізацією я раджу провести аудит і чистку сайту:

  1. Прибрати непотрібні гіперпосилання, перевірити чи правильно оформлені залишилися.
  2. Підрахувати вага сторінок, виявити найбільш слабкі, скласти список ключових слів для просування.
  3. Підігнати сторінки під зібрані ключі, запити – редагувати заголовки, тайтли і самі статті.

Тепер ви можете створювати посилальну сітку сайту.

Ручна: робочі схеми та методи

Вставляти гіперпосилання, організовувати посилальну зв’язок між сторінками – важко і довго. Але й результат в кілька разів краще. Я не закликаю вас відмовлятися від автоматичних методів перелінковки. Ними можна користуватися. Тільки в розумних межах.

Якщо ви збираєтеся линковать вручну, пам’ятайте головне правило – посилання зі старих сторінок повинні вести на нові.

Перед тим як розкрити вам секрети схем, я розповім, чим відрізняється правильна перелінковка від неписьменною. Різниця така ж, як між сплутаним навушниками в кишені і размотанными, акуратно складеними. В обох випадках погана організованість дратує, викликає бажання все кинути. Уявіть, що відчуває користувач, коли не знаходить в два кліка бажану сторінку. Він злиться і йде. Пошуковик, аналізуючи поведінкові фактори, навігацію, знижує рейтинг.

Гармонійно вписувати посилання в текст вміє не кожен. Потрібно стати фахівцем широкого профілю – копірайтером. Чи навчають цьому в інститутах? Немає. А у нас – ТАК! Навчання копірайтингу у нашій онлайн-школі стане в нагоді кожному, хто працює з текстом. Через кілька занять ви помітите, як легко стало писати, викладати свої думки, ідеї. Наші учні особисто переконалися в цьому.

Грамотна ручна перелінковка – це розміщення гіперпосилань за жорсткою схемою, де сторінки групуються за змістом, рівнем.

Спрощена структура сайту складається з:

  • 1-го рівня – головної сторінки.
  • 2-го рівня – розділів.
  • 3-го рівня – підрозділів, підкатегорій, вкладених сторінок з інформацією/товарами.

Навіщо я все це розповідаю? Вам буде простіше навчитися линковать по високочастотним, середньочастотним, низькочастотним запитам, якщо ви зрозумієте, як влаштований сайт.

  • По ВЧ запитам

Головна сторінка – найбільш затребувана частина сайту. Вона збирає велику кількість переходів. Її статичний, динамічний вага ростуть, тому якщо ми хочемо просувати високочастотний запит, краще орієнтуватися на неї.

Як зробити перелінковку по ВЧ запитом? Ми створюємо двосторонній зв’язок між головною сторінкою і розділами. У кожному розділі ставимо гіперпосилання на вкладені сторінки з контентом, а з них на головну.

Слідкуйте за тим, щоб посилання були релевантні вмісту. Так ви отримаєте максимальний вагу.

  • По СЧ запитам

Щоб оптимізувати сайт по середньочастотним запитам, ми робимо акцент на категоріях. Головна і вкладені сторінки посилаються на розділи, а вони назад.

Відмінний варіант для інтернет-магазинів. До розділів переходять зі сторінки товарів/послуг, головною. Спрощує навігацію відвідувачу, якщо він шукає акумулятор для ноутбука, не вказуючи бренд, модель.

  • По НЧ запитам

Зворотній зв’язок встановлена тільки між вкладеними сторінки з контентом однієї категорії, вони замкнуті в кільце. Меню, вкладки, посилання не пов’язані з розділами ховаються від пошукових систем під тегами nofollow/noindex.

На головній сторінці, в розділах поставлені посилання на нижній рівень (инфостраницы).

  • Ієрархічна схема

Ми вибираємо одну сторінку. Вона збере максимальну вагу. Там ми розміщуємо посилання на інші дві сторінки, а з них ще на дві і так в порядку геометричній прогресії. А на них ставлять посилання обраної для просування сторінки.

Недолік методу – крихкість. Якщо хоч один елемент цієї посилальної структури буде недоступний, ефективність зводиться до нуля.

  • Кільцева схема

Розділи, сторінки з контентом посилаються один на одного і на одну просувається (отримує більше статичної ваги, набирає достатню кількість анкорів).

Слабке місце кільцевої моделі – неміцність. Якщо хоч одне посилання виявиться битою, то вся посилальна структура розвалиться як картковий будиночок.

  • Схема “Зірочка”

Класика. Сторінки посилаються один на одного перехресно. Раджу вибирати цю модель, якщо ви збираєтеся просувати всі матеріали сайту і не виділили певну сторінку для SEO-оптимізації.

Вага розподіляється рівномірно, індексація пошуковими роботами прискорюється.

Автоматична

Скрипти, плагіни спростили життя вебмайстру. Задав правильні параметри – насолоджуєшся результатом. Але залишається питання: “Чому автоматичний метод повністю не витіснив ручної?” Справа в тому, що цей спосіб має багато недоліків:

  1. Неунікальні анкори. Пошуковий робот визнає їх за спам, знизить ранжування вашого сайту.
  2. Відсутність околоссылочного тексту.
  3. Ключ і посилання погано поєднуються.
  4. Складно правильно налаштувати розподіл гіперпосилань. Обсяги біля статей різні.

Зовсім відмовлятися не треба. Просто використовуємо його разом з ручної линковкой.

Хочу привести приклад популярний спосіб автоматичної перелінковки. І назва у нього таке забавне – “хлібні крихти”. Це навігаційна рядок у верхній панелі, що складається з гіперпосилань. Вона нагадує шлях до файлу в провіднику на комп’ютері. Її основна мета – навігація, а підвищення ранжирування стоїть на другому місці.

Інші методи:

  • створення карти сайту,
  • формування списку статей схожих за тематикою,
  • проставлення контекстних посилань усередині тексту за допомогою програм.

Рекомендую встановлювати таку посилальну зв’язок на будь-якому інформаційному сайті. Відвідувачі скажуть вам “спасибі”.

  • Плагіни

Щоб створити посилальну структуру сайту на движку Вордпресс, скористайтесь одним із наступних модулів:

  1. Smart Linker. Потужний плагін, який майже бездоганний. Він робить анкор на основі ключів, зазначених користувачем. Може вставляти посилання разом з раніше заданими околоссылочным текстом. Він відмінно підбирає релевантні сторінки. Але з оформленням у нього біда. Завантажити його може будь — він безкоштовний.
  2. Cross-Linker. Він перетворює будь-які ключі в посилання, якщо вони є в статті і задані в програмі. Функція імпорт/експорт дозволяє линковать між собою два блогу відразу.
  3. Breadcrumb Navigation XT. Для цього плагіна регулярно випускають оновлення. Ним користуються понад 600 000 вебмайстрів, сеошників. Всього за кілька кліків допомагає настроїти переходи.

З плагінами простіше займатися просуванням. Скачивайте, пробуйте їх, якщо все-таки вирішили линковать свій сайт.

  • Програми

Перелінковку складних сайтів з 3-рівневою структурою потрібно робити за допомогою програм. Вони сканують сторінки, самі вставляють необхідні анкори.

  1. Linkoskop. Незамінна програма для оптимізації. Вона знайде слабкі місця вашого сайту, згенерує його карту, підрахує питома вага сторінок і навіть спрогнозує його, складе список розміщених гіперпосилань, перевірить їх правильність. Демо-версією можна користуватися 10 днів, потім доведеться купувати ліцензію за 23 $.
  2. Pageweight Lite. Підраховує статична вага всього ресурсу, так і окремих сторінок. Також вона обчислює биті посилання, складає схеми перелінковки. Програма працює повільніше, ніж Linkoskop, але зате вона безкоштовна.

Якщо вага погано набирається або йде в нікуди, рекомендую перебудувати модель перелінковки. Можливо, ви просуваєте не ті сторінки.

Зовнішня перелінковка

Зовнішня перелінковка – це розміщення посилання одного сайту (акцептора) на сторінці іншого (донора). Якщо у донора вищий рейтинг в пошуковику, ніж у акцептора, він передасть більшу частину статичної ваги. Коли посилання робиться на сайт з більш низьким або однаковим рангом — віддається менше ваги.

Основна мета такого розміщення посилання – підвищити ранжування сайту.

Не можна створювати сторінки під посилання. По-перше, пошукові роботи навчилися обчислювати таких халтурників і не підвищувати їм ТІЦ. По-друге, користувачі не будуть копатися в сотні посилань, щоб знайти ваш сайт. Трафік теж не додасться.

Потрібно стежити за ефективністю. Якщо ніхто не переходив за посиланням протягом тижня, місяця або року, значить, видаляємо її. Ми не женемося за кількістю, важливіше якість.

Вставляйте посилання з тематичних анкором. Наприклад, на сторінці про чищення ноутбуків від пилу, можна розмістити гіперпосилання на ремонтну майстерню гаджетів і ПК.

Питання: “Де розміщувати зовнішні посилання?” – хвилює всіх, хто вирішив приступити до зовнішньої перелінковці. Перший час можна обійтися без вкладень, розмістивши гіперпосилання на тематичних форумах, в каталогах і соцмережах.

Щоб піднятися в топ-10 пошукової видачі, доведеться заплатити. Ви можете знайти авторитетний проект з допомогою пошуковика і запропонувати розмістити ваше посилання за оплату. Якщо ви не хочете вести довгі переговори, любите, коли все легко і просто, то відвідайте біржі посилань GoGetLinks, PromoPult і LinkFeed.

Висновок

Перелінковка – фундамент навігації сайту, просування. Вона, як павутина, пов’язуючи сотні сторінок в єдине полотно, затягує відвідувача.

Схем багато. Щоб зрозуміти, яка підходить вам потрібно пробувати, дивитися на результати.

А ви робили перелінковку? Яка схема виявилася ефективною? Не соромтеся, пишіть коментарі. Мені цікаво розмовляти з вами.

Підписуйтесь! У нас багато повчальних статей по SEO-копірайтингу, нудьгувати не дамо. Успіхів вам!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.