Семантичне ядро конкурентів – як дізнатися і навіщо це потрібно?
Доброго часу доби читачі блогу iklife.
Сьогодні ми поговоримо про те, як можна дізнатися семантичне ядро конкурентів з допомогою різних онлайн-сервісів. Також я розповім вам про те, навіщо це потрібно і як це може прискорити просування вашого ресурсу.
Зміст
- Навіщо дізнаватися семантику конкурентів?
- Аналіз семантичного ядра конкурентів
- Які сайти конкурентів вибрати?
- Принцип роботи онлайн-сервісів
- Інструменти для збору семантики
- Keys.so
- MegaIndex
- SpyWords
- Ahrefs
- Serpstat
- SemRush
- Адвсе
- Безкоштовні сервіси
- Висновок
Навіщо дізнаватися семантику конкурентів?
Просування сайту – справа дуже тонка. Вимагає серйозного підходу і не потерпить упущень. У попередніх статтях ми вже з’ясували, що збір семантичного ядра за допомогою сервісів дуже важливий для просування сайтів. Причому будь-якого типу.
Використання інформації конкурентів може в значній мірі поліпшити ваш прогрес. Тобто якщо ви дізнаєтеся семантичне ядро сайтів-конкурентів, то ви легко зможете обійти цей сайт, просто пропрацювавши ці дані і прибравши звідти помилки. Якщо мова йде про бізнес (інтернет-магазини, сайти-візитки тощо), то збір семантичного ядра конкурентів просто необхідний. Ви ж не хочете залишитися в аутсайдерах, правильно?
Будьте впевнені, що майже всі ваші суперники давним-давно промоніторили ваш сайт, в тому числі і за семантикою. Завдяки цій інформації вони можуть бачити, за яким саме запитам ви вирішили просуватися. Само собою, такі дані допоможуть їм сформувати власний план просування та обгону вашого ресурсу в позиціях.
Аналіз конкурентів – свого роду постулат сучасного бізнесу. Цьому вчать на різних тренінгах і курсах, про це пишуть книги і статті. Якщо власник ресурсу вирішить навмисно виключити таку практику, то в подальшому він ризикує втратити значну частку трафіку, а також і клієнтів.
Аналіз семантичного ядра конкурентів
Щоб перевірити семантичне ядро наших прямих суперників, ми будемо користуватися різними онлайн-сервісами. Їх, до великого щастя або навпаки чиїмось жаль, розвелося досить багато. Є платні і безкоштовні варіанти, які без особливих зусиль зможуть спарс всі дані і надати вам їх у готовому вигляді. Сьогодні ми розберемо частина з них.
Які сайти конкурентів вибрати?
Але як визначити, які з цих сайтів потрібно проаналізувати? Все дуже просто: вам достатньо набрати в пошуку декілька варіантів ключових слів і вибрати найбільш популярні ресурси.
Якщо ви торгуєте дверима, то відповідно запити типу “купити двері” або “вартість залізних дверей”.
Обов’язково перевірте сайти на предмет відвідуваності. Бути може він набирає всього кілька сотень відвідувачів на добу і вибрані вами запити – єдині, які працюють. Звертати увагу на ресурси низької якості явно не варто, швидше за все вони і зовсім не збирають семантичне ядро, просуваючи своє дітище кустарними способами.
Принцип роботи онлайн-сервісів
Якщо ви думаєте, що онлайн-сервіси мають доступ до прямої статистики сайтів, то поспішаю вас засмутити. Алгоритм роботи у них, рівно як і у програм для складання семантики, зовсім інший. Він полягає в періодичному збір інформації з пошукових систем. Після цього вона заноситься у базу, яка видається користувачам таких інструментів.
Варто відзначити, що якщо сервіс для аналізу конкурентів дуже рідко оновлює свої бази, то, найімовірніше, ви отримаєте застарілу інформацію, від якої буде мало користі. Винятком можуть бути сайти, у яких вся статистика знаходиться у відкритому доступі.
Інструменти для збору семантики
Keys.so
Найбільш популярний інструмент для збору семантичного ядра з інших сайтів. Keys.so платний, тому любителям парсинга контенту доведеться придбати підписку. На даний момент там є три основних тарифу:
- Стартовий: 1 500 рублів на місяць. Для збору семантичного ядра не підходить.
- Базовий: 4 800 рублів на місяць. Дозволить збирати семантику, порівнювати сайти і робити багато чого ще.
- Корпоративний: 14 500 рублів в місяць. Весь функціонал Keys.so.
Для аналізу чужих сайтів нам потрібен буде саме базовий тариф, ціна якого становить близько 70 доларів в місяць. Стартовий тариф позбавлений необхідних функцій, тому він підійде, хіба що, для більш лайтового аналізу пошукових запитів з конкурентних ресурсів.
Для корпоративних цілей потрібен однойменний план, який має вже більшу кількість функцій. І чи підійде він для професійного використання SEO-фахівцями.
З допомогою Keys.so ви зможете не тільки аналізувати сайти інших компаній, але і створювати групові звіти, перевіряти позиції в 8 регіонах, розбивати запити по тематикам і багато іншого.
MegaIndex
Ще один ресурс для аналізу конкурентів. Деякий час тому MegaIndex був одним з найпопулярніших сервісів для аналізу конкурентів. Пов’язано це з тим, що інструмент дозволяв безкоштовно користуватися частиною функціоналу. Потім цю можливість видалили і популярність цього сайту пішла вниз.
Послуги поставляються платно, їх вартість починається від 1 490 рублів на місяць.
Функціонал дуже схожий на Keys.so. Є можливість збору запитів по регіонах, розбивки семантики групові звіти і т. д.
Адміністрація сервісу не повідомляє точної інформації з приводу розмірів своєї бази. Однак, враховуючи той факт, що оновлення відбуваються щомісяця, ми можемо прийти до висновку, що вона досить об’ємна.
SpyWords
Крім аналізу семантики SpyWords вміє показувати статистику Яндекс Діректа. Тобто ви зможете перевірити рекламну кампанію своїх конкурентів і, зробивши певні висновки, обійти їх за певними позиціями.
Але у цього інструменту є і деякі недоліки. Наприклад, до таких недоліків можна віднести порівняно маленький розмір бази даних. І хоч вона оновлюється раз на місяць, цієї інформації може виявитися недостатньо.
Вартість інструменту теж немаленька. 1 950 рублів в місяць. SpyWords поступається флагманському Keys.so практично у всьому. Але деякі користувачі віддають перевагу саме йому.
Ahrefs
Цей інструмент буде корисний на ринку України та інших країн СНД (крім Росії). Доступу до доменній зоні .ru у сервісу немає, і це означає, що при просуванні сайту російською мовою в Ahrefs можуть виникнути проблеми.
Ви отримаєте недостовірні дані, після чого невірно скорректируете вектор просування. У випадку з Україною, Білоруссю або іншими найближчими регіонами Ahrefs допоможе проаналізувати посилальну масу, дізнатися запити, за якими йде найбільша кількість трафіку.
На відміну від російських аналогів Ahrefs має більш високу вартість – 99 доларів в місяць, що за нинішнім курсом становить понад 6 000 рублів. Не кожен зможе оплатити таку суму, і вже тим більше при явних обмеження в роботі з російськомовним сегментом.
Serpstat
Великий, багатоцільовий онлайн-сервіс Serpstat, який допоможе отримати багато різних даних про ваших конкурентів. Причому це не тільки семантичне ядро, найбільш популярні запити або посилальна маса.
Багатофункціональний SEO-сервіс вміє набагато більше, ніж вузькоспрямовані інструменти. Вам доступні аналітика, стратегії просування і багато іншого.
У Serpstat є зручна панель управління з купою корисних графіків. Як бачите, тепер це не просто сайт для аналізу конкурентів. В умілих руках цей сервіс може стати потужним інструментом пошукового просування.
SemRush
Сайт з інформацією з пошукової системи Google. Тут можна перевірити дані щодо відвідуваності, запитам та їх сезонності. На жаль, доступу до Яндексу у пошукача немає. SemRush працює тільки з Гуглом, і якщо враховувати, що левова частка всього трафіку йде саме з Яндекса, то в деяких локальних випадках цей інструмент може виявитися марним.
Однак, як показує аналіз трафіку, розподіл відвідуваності по Гуглу і Яндексу у всіх різне. З цієї причини SemRush може допомогти в просуванні і аналізі конкурентних проектів.
Варто зауважити, що останнім часом цей ресурс активно розвивається. Розробники не забувають про нього, намагаючись додавати нові функції і опції.
Що до тарифів, то вони тут стандартні для європейського ринку – місяць використання SemRush обійдеться вам 99 баксів. Максимальна вартість – 399 доларів в місяць. З цим тарифом ви отримаєте доступ до всіх функцій сервісу.
Адвсе
Адвсе надає дані тільки по контекстній рекламі. Тобто тут немає пошукових запитів користувачів, тільки інформація з Яндекс Діректа і Адвордса. Але зате ви зможете отримати достовірні дані щодо рекламної кампанії чужих сайтів, що в кінцевому підсумку дозволить сформувати більш точну стратегію вже для себе.
Адвсе – безкоштовний інструмент. Однак тут є і платний тариф, досить щадний, враховуючи ціни на інші подібні сервіси. Ціна становить 1 500 рублів в рік.
Безкоштовні сервіси
Всі перераховані вище онлайн-інструменти, так чи інакше, є платними. Вам доведеться викладати свої кровні за використання, і для деяких початківців фахівців це може бути важко. Саме для них я виділив цю рубрику.
- XTool – популярний сервіс, яким користується велика кількість новачків. Він може показувати видимість в пошукових системах сайтів, їх траст, а також деякі інші дані. Кількість перевірок лімітовано. Вартість кожної перевірки, яка перевищує цей ліміт – 1 рубль.
- Букварикс – про це сервісі чув майже кожен сеошник в Рунеті. Безкоштовно дозволяє аналізувати семантичне ядро чужих ресурсів, що в кінцевому підсумку дозволяє користувачам отримувати доступ до потрібної інформації, не заплативши ні копійки. Дуже поширений серед фрілансерів на різноманітних бірж, оскільки навіть безкоштовний аккаунт дозволяє користуватися інструментом на досить пристойному рівні.
Висновок
Сьогодні ми розглянули деяку кількість онлайн-сервісів, які можуть допомогти як подивитися найбільш релевантні запити, так і повністю проаналізувати семантичне ядро конкурентів.
Як я вже сказав, ця інформація дуже цінна. Володіючи нею, ви зможете вибудувати правильну стратегію розвитку власного ресурсу і легко обійти всіх своїх суперників. І пам’ятайте, поки ви зволікаєте, ваші конкуренти, цілком імовірно, вже перевіряють вашу семантику для більш грамотного просування своїх сайтів.А якщо ви хочете успішно просувати свій сайт в пошукових системах, то я можу порадити вам курс Василя Блінова “Як створити блог”. В ньому ви розглянете всі тонкощі створення та просування власного сайту для заробітку, його монетизації та взаємодії з конкурентами. Доступ до першого рівня курсу надається абсолютно всім бажаючим, тому не втрачайте часу і швидше переходьте до реєстрації.