Що таке дескрипшен (Description) і як його правильно заповнити: інструкція з прикладами

Поширити

Всім доброго часу доби! Зараз ми поговоримо про такому важливому елементі просування, як дескрипшен. На що користувач відразу звертає увагу при перегляді пошукової видачі? Звичайно ж на тайтл і опис. Ну не буде переходити на всі сайти поспіль. Його цікавить самий корисний і релевантний.

Ось і шанс виділитися вашого сайту серед натовпу — скласти апетитне опис пошукової видачі. За законом жанру воно розташовується серед інших мета-тегів і називається description, дослівно з англійської — “опис”.

Але це ще не все. Тільки дочитавши статтю до кінця, ви дізнаєтеся багато корисних речей. А саме: як написати привабливий анонс, які вимоги можна порушувати і де прописувати цей мета-тег.

Зміст

  • Що таке дескрипшен?
  • Як description позначається на ранжуванні?
  • Вимоги
  • Типові помилки
  • Чому обрив дескрипшена пошукачем буває корисний?
  • Що буде, якщо пошукова система не схвалить ваш дескріпшн?
  • Чим відрізняється правильний description від поганого: приклади
  • Де прописується дескріпшн в WordPress?
  • Автозаповнення дескріпшн
  • Висновок

Що таке дескрипшен?

Дескрипшен — це анонс сторінки з 2 — 3 пропозицій. Він відображається в результатах пошуку як сніппет після тайтла і посилання.

Description — частина метаданих HTML-документа. Він вноситься до блоку <head> після <title> і вважається атрибутом тегу <meta>. Відвідувачі сайту не побачать його в чистому вигляді. Цей атрибут зчитується тільки браузерами і пошуковими роботами. Якщо інформація в дескрипшене відповідає вимогам пошукових систем, вона враховується при створенні фрагменту пошукової видачі.

Без атрибуту description сторінка нормально відображається, а ось просувається сайт гірше.

Як description позначається на ранжуванні?

Мета-тег безпосередньо не впливає на оптимізацію. Він робить це опосередковано, за рахунок поведінкових факторів: тривалості перебування на сайті, зростання клікабельності (CTR), повторного відвідування. Від цих показників збільшується рейтинг, і сторінка піднімається в пошуку.

Description — візитна картка сторінки. Вона повинна коротко, об’єктивно показувати суть, щоб відвідувач не сумнівався в корисності контенту. Привабливий опис збільшує трафік на 10 — 15 %.

Вимоги

Як правильно складати дескрипшен нам давно підказали Гугл і Яндекс. Я просто зібрала цю зграю рекомендацій, додала дещо з особистого досвіду. Дотримуйтесь цих правил, щоб створити привабливий опис сторінки.

Поради щодо заповнення мета-тега:

  1. Унікальність. Не намагайтеся продублювати одне опис для всіх сторінок. Вас чекає погіршення ранжирування або просто ігнор вашого мета-опису. Якщо у вас інтернет-магазин з купою сторінок, постарайтеся хоча б для самих ходових, монетизованих сторінок зробити унікальний анонс.
  2. Психологічні гачки. Експериментуйте з тригерами, щоб викликати у користувача потрібну емоцію, утримати увагу.
  3. Читабельність. Я знаю, як вам хочеться вставити побільше ключів. Але опис пишеться не для роботів. На трафік, ранжування впливає поведінка людей, їх зацікавленість. Природність викликає довіру, заворожує.
  4. Релевантність змістом. Щоб заманити, деякі автори намагаються написати приваблива, а іноді навіть шокуюче опис. Даремно. Не намагайтеся опис перетворити на дешеву рекламу. Люди не люблять, коли їх обманюють. Ранжування погіршиться. Пишіть заманливо про контенті сторінки, але по справі.
  5. Розмір. Оптимальна довжина для Гугл — 140 — 180 знаків без пробілів, а для Яндекса — 145 — 250 знаків без пробілів. Якщо ви напишіть короткий дескріпшн, пошуковик його не прийме. А надто об’ємні анонси обриваються, інший вміст ховається під трьома крапками.
  6. Ключові фрази. Вписуйте 2 — 3 ключа. Один з них повинен бути основним і перебуває на початку, а інші — рівномірно розподілятися по тексту.
  7. Заклик до дії. Підштовхніть до прочитання вашої статті. Напишіть “прочитайте”, “дізнайтеся далі”, “загляньте” і т. п.
  8. УТП для комерційних сайтів. Унікальна торгова пропозиція допоможе виділитися сайту серед конкурентів. Вкажіть на переваги, вигоду, рішення проблем ЦА і ви підвищите конверсію. Простий приклад: “Оформлюємо позику за 5 хвилин без поручителів і стопки документів”.
  9. Систематизуйте. Google радить вказувати в description важливі дані — це може бути ім’я автора, дата публікації чи ціна продукту. Так користувач знайде необхідну інформацію, отримає відомості, які розкидані по всій сторінці.

Все ще не знаєте, що писати в дескріпшн? Боїтеся помилитися чи не знаєте, з чого почати? Погодьтеся, що діяти простіше, коли є чітка програма, а твій прогрес контролюють гуру-копірайтери. Пропоную вам готовий план професійного зростання — наші курси копірайтингу. Відчуйте себе впевненим, незалежним, багатим фрілансером.

У дескріпшн заборонено вказувати:

  • контактні дані;
  • інструкцію з встановлення, збирання речі.

Якщо не хочете або не можете написати окремо дескріпшн, вставляючи туди лід-абзац перший абзац, в якому міститься коротка інформація про зміст статті).

Типові помилки

Дивно, не тільки новачки пишуть жахливі описи. Іноді глянеш на анонс від досвідченого копірайтера і аж у дрож кидає. А все тому, що дескріпшн пишеться за 5 хвилин на коліні.

Навчитися швидко писати розумні опису сторінок можна, наберіться терпіння і досвіду.

Поки я наведу вам приклади популярних помилок, якими грішать автори:

  1. Перерахування ключів. Зібрали семантичне ядро і давай всі ключі через кому вставляти. Виходить: “Купити ноутбук недорого, ноутбук ціна Acer ноутбук, замовити ноутбук Москва” — тавтологія і плутанина, від якої паморочиться голова.
  2. Багато води. Автори так намагаються виділитися літературним стилем і вступними словами, що забувають про головне — стислості.
  3. Переплутали зі вступним абзацом. Description — не початок тексту, а опис.
  4. Немає ключів. Природність важлива для мета-опису, але вставляти хоч би головний ключ (необов’язково в точній входження) — необхідність.
  5. Дублюється тайтл. Деякі вставляють тайтл у перше речення — це груба помилка. Знижується унікальність і привабливість сайту для пошукової видачі.
  6. Обіцянки перевищують очікування. Копірайтерам, вебмайстрам так хочеться привернути увагу до сторінки, що вони обіцяють ліки від всіх проблем в одній статті. Це призводить до зниження CTR.

Перед тим, як відправляти замовнику текст з дескрипшеном, перевірте його на помилки.

Чому обрив дескрипшена пошукачем буває корисний?

Занадто великі анонси обрізаються пошуковими системами. Несподіваний обрив може зацікавити користувача.

Щоб це працювало, кожне речення має бути завершеною думкою, а ключ — знаходитися в самому початку.

Що буде, якщо пошукова система не схвалить ваш дескріпшн?

Іноді пошукові роботи можуть проігнорувати ваше мета-опис, згенерувавши своє. Вони вибирають шматочки з тексту і об’єднують їх. Для опису беруть:

  • вступний абзац,
  • пропозиції з ключами,
  • ключові слова/фрази з статті.

Привабливість фрагменту для користувачів може постраждати. Толку мало буде, рейтинг і клікабельність залишать бажати кращого.

Чим відрізняється правильний description від поганого: приклади

Щоб наочно показати вам відмінності, я ввела в пошуку випадкові запити і проаналізувала їх.

За запитом “Сечогінні трави рецепти” мені попався ось такий неправильний фрагмент. Тут виділено перевага — “позбавлені багатьох побічних ефектів”, описані властивості — “допомагають впоратися з набряками”, але багато зайвих слів, а фраза “підібрати підходящий рецепт допоможе лікар” — зайва, відлякує відвідувача, не передає суть.

За запитом “Вивчити японську мову” мене привабила ця мета-опис. Уклалися в 3 пропозиції, зуміли зачепити увагу першим реченням. Практично на самому початку вставлений головний ключ в прямому входження. Останнє речення вказує на те, що стаття про поради. Я б клікнула, а ви?

Цей фрагмент не привертає увагу. Немає тригера, незрозуміле початок, багато зайвих слів. Більше нагадує вступний абзац, ніж короткий анонс.

У цьому мета-описі є все. Він інформативний, містить тригер (низька ціна), не перевищує потрібної довжини.

Резюмуємо — що таке правильний description, це:

  • привертає увагу, мотивуючий користувача абзац;
  • достовірне опис змісту контенту сторінки;
  • інформативний анонс без граматичних помилок.

Таке мета-опис сподобається і пошуковику, і звичайній людині.

Де прописується дескріпшн в WordPress?

Спочатку WordPress не передбачає можливість внесення метаданих. Необхідно завантажувати, встановлювати, налаштовувати спеціальні розширення. Вони є у вільному доступі, варто тільки пошукати.

Мій улюбленець — Yoast Seo. Перевірений роками. До нього постійно виходять оновлення. Їм так зручно і легко користуватися, що навіть школяр опанує її без праці.

Як тільки ви встановите плагін, нижче поля для статті з’являться 4 рядка. Нас цікавить Meta Description (англомовна версія) і Метаописание (російськомовна).

Вставляємо в це поле готовий абзац-опис або творимо його прямо там. Як вам зручніше.

Автозаповнення дескріпшн

Великі новинні, інформаційні сайти, інтернет-магазини не можна залишати без метаданих. Але створювати для тисячі сторінок унікальні описи — божевілля. Не турбуйтеся. На будь-який сучасний движок можна поставити плагін, який автоматично генерує мета-теги.

Налаштування ставте індивідуально для кожного типу сайту. Для новинного порталу підійде лід-абзац, а для інтернет-магазину — перелік характеристик, опис виробу/послуги. Створюйте шаблони зі списком важливих слів.

Плагіни для автогенерации SEO-параметрів на движку WordPress:

  • Meta Keywords Generator,
  • All in One SEO Pack,
  • Platinum SEO Pack.

Автозаповнення вимагає доопрацювань. Мета-теги презентабельних сторінок складайте самостійно.

Висновок

Дескріпшн — необхідність. Ви повинні вміти писати грамотне, короткий опис, якщо збираєтесь стати копірайтером. Одного разу вас попросять написати якісний анонс — і це нормально. Вчіться вже зараз.

Дотримання правил, практика, аналіз робіт професіоналів — формула успішного дескрипшена.

А як ви думаєте, чи впливає на просування description? Чи він потрібен більше для юзабіліті? Діліться своїми думками в коментарях.

Підписуйтесь і пізнавайте фріланс разом з нами!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.