Що таке крауд-маркетинг і навіщо він потрібен

Поширити

Привіт!

У цій статті я розповім про те, що таке крауд-маркетинг і навіщо він взагалі потрібен. Зараз крауд-маркетинг особливо популярний при просуванні комерційних сайтів, продуктів, послуг або будь-яких брендів.

Також його використовують вебмастери – власники інформаційних проектів. Вони теж зацікавлені у просуванні свого проекту серед цільової аудиторії.

В принципі, це і є суть крауд-маркетингу – ви просуваєте що серед цільової аудиторії максимально нативним способом. Результатом такого просування повинна стати хвиля клієнтів, які прийдуть і будуть виконувати цільові дії. Вони не будуть знати про те, що це реклама. І саме тому такий вид просування вважається нативним.

Отже, починаймо!

Зміст

  • Визначення
  • Плюси і мінуси
  • Де розміщуються крауд-посилання
  • Автоматичне крауд-просування
  • Висновок

Визначення

Крауд-маркетинг – це просування чого-небудь серед цільової аудиторії. Про це я вже говорив на початку статті, але якщо говорити конкретно: є певний продукт, вам потрібно просувати, ви звертаєтеся до фахівця з крауд-маркетингу.

Цей фахівець починає вивчати з усіх боків ваш продукт. Йому важливо зрозуміти цільову аудиторію, її інтереси і “місце проживання”. Під місцем проживання розуміється всякі форуми, групи в соціальних мережах, платформи для спілкування і т. д.

Як тільки цільова аудиторія була виявлена, фахівець починає шукати способи взаємодії з нею. Припустимо, він може почати якесь обговорення, в процесі якого як би ненароком порекомендувати ваш продукт або сервіс.

Порекомендувати саме з позиції такого ж, як би “випадкового” користувача, який зайшов на майданчик з метою поспілкуватися.

Занадто явну рекламу одразу ж виявлять, нічим хорошим для продукту це не обернеться. Але якщо зробити все правильно, то частина аудиторії з цього майданчика може стати клієнтами або користувачами того, що просуває крауд-маркетолог.

Якщо продукт хороший, то з допомогою сарафанного радіо він почне просуватися далі. Крауд-фахівця важливо просто запустити цей процес. Дати початок і направити в правильне русло.

В основному крауд-маркетинг зав’язаний на посиланнях. Причому необов’язково відкритих. Посилання з соціальних мереж, форумів або сервісів-запитальників теж можуть зіграти позитивну роль у просуванні проекту. Як в пошукових системах, так і просто – серед користувачів.

Крауд-посилання і SEO-посилання – різні речі, але вони служать однієї мети – просування ресурсу серед пошукових систем і користувачів. Причому з допомогою крауд-маркетингу можна домогтися набагато більших результатів.

Немає абсолютно ніяких ризиків отримати фільтр чи бан від пошукачів – крауд-посилання вважаються найбільш природним і безпечним варіантом просування.

З допомогою крауд-маркетингу ви зможете:

  • отримати природні посилання для свого проекту і наростити їх масу;
  • отримати багато цільового трафіку або клієнтів;
  • поліпшити видимість ресурсу в пошукових системах;
  • прокачати бренд, зробити його більш відомим і пізнаваним;
  • здобути популярність серед простих користувачів інтернету;
  • просунути сайт по позиціях в пошукових системах.

Можна сказати, що крауд-маркетинг – тренд сучасного просування. Не тільки в плані пошукових систем, але і просто в плані популяризації серед користувачів соціальних мереж, платформ для спілкування і т. д.

Далі ми поговоримо більш докладно про цей вид маркетингу: про плюси і мінуси, складнощі, методи і стратегіях. Також я поділюся з вами списком бірж крауд-посилань, які допоможуть вам автоматизувати процес просування.

Плюси і мінуси

У крауд-просування є свої плюси і мінуси. Вони можуть серйозно вплинути на ваш проект в якихось окремих випадках. Наприклад, якщо у вас обмежений бюджет або немає часу.

Переваги крауд-маркетингу

  • Цільова аудиторія

З допомогою цього виду просування ви залучаєте аудиторію, якій буде цікавий ваш сайт, продукт чи товар. Ризики отримання сміттєвого трафіку дуже малі.

Це дає позитивний ефект при подальшому просуванні. Інші клієнти бачать, що продукт затребуваний серед цільової аудиторії, і їх довіра також підвищується.

  • Бренд

З допомогою крауд-маркетингу ви прокачиваете бренд. Це означає, що ваш логотип, назву компанії або проекту будуть впізнавати. Можливо, навіть радити один одному або обговорювати на якихось сторонніх майданчиках.

Ефект сніжної грудки дозволить вам значно підвищити впізнаваність свого бренду. А якщо буде відомий бренд, то нові клієнти будуть приходити стабільно і у великих кількостях.

  • Посилання

Працюючи з цим видом просування, ви отримуєте природні посилання, які підвищують видимість ресурсу в пошукових системах.

Ніхто ніколи не подумає, що той чи інший користувач розмістив посилання в обговоренні або соціальній мережі для пошуковиків. А ось самі пошуковики бачать всі посилання і враховують їх при ранжируванні сайтів.

При цьому тут немає ризику отримати фільтр або пессимізації, як у випадку з вічними або орендними посиланнями. Все виглядає максимально природно, пошукові системи лояльно ставляться до крауд-посиланнями.

  • Точкове просування

Ви можете просувати як цілий сайт, так і окремі сторінки. Трафік залучається з допомогою нативного розміщення посилань в соціальних мережах, групах, чатах в Телеграм, обговореннях, опитувальних листах і т. д.

Ви можете розміщувати посилання на окрему сторінку, що буде гарантувати залучення користувачів по якомусь конкретному випадку – акція, знижка або щось ще. Тобто трафік буде максимально цільовим. Люди будуть зацікавлені у вашому продукті, а це гарантує прибуток.

Недоліки

  • Не завжди актуально

Крауд-маркетинг актуальне для великого числа випадків. Але навіть тут є винятки – проекти, для яких такий вид піару буде абсолютно даремний.

Це стосується якихось великих компаній, які працюють з великими об’ємами або сумами. Такі речі рідко обговорюються в інтернеті, а тому нативне розміщення, рекомендацію або згадка буде складно реалізовувати.

Те ж стосується і якихось дрібних локальних компаній, цільова аудиторія яких живе в сусідніх будинках. Наприклад, який-небудь продуктовий магазин або барбершоп буде дуже складно просувати за допомогою вищеописаних методів.

Та й належного ефекту такі маніпуляції не дадуть. Швидше за все, користувачі просто проігнорують будь-які спроби просування локального продукту.

Тому перед просуванням треба обов’язково зрозуміти: а чи буде це актуально в цьому конкретному випадку. Гроші все-таки ніхто не малює, тому в окремих випадках звичайна реклама дасть набагато більший ефект.

  • Складність

Крауд-маркетинг – це дуже складний і трудомісткий процес. Якщо ви хочете займатися цим самостійно, то краще запасіться терпінням.

Вам доведеться постійно працювати: шукати різні медіа-джерела з необхідною цільовою аудиторією, аналізувати цю аудиторію і перевіряти, наскільки вона буде актуальна конкретно для вас.

Також вам доведеться складати різні коментарі, створювати обговорення, брати участь у дискусіях.

У деяких випадках, перед розміщенням, вам тиждень-другий доведеться поспілкуватися з учасниками платформи, щоб у них не залишалося сумнівів у ваших словах. Інакше ви ризикуєте просто отримати блокування і втратити левову частку можливих клієнтів.

Чисто рекламні повідомлення будуть видалятися, а якщо ви перестараєтеся – всі ваші зусилля по просуванню підуть нанівець. Хтось побачить, що ви просуваєтеся таким, що не зовсім чесним способом, і тоді ви або ваш продукт можете втратити довіру.

Ймовірність такого результату мала, але все може бути. Тому вам краще довірити крауд-просування професіоналам. Вони проаналізують ваш продукт і вибудують план. Про це ми поговоримо трохи пізніше.

  • Блокування

Якщо ви вирішите діяти самостійно, то не дивуйтеся, що всі ваші облікові записи, з яких ви брали участь в обговореннях, будуть заблоковані.

Тобто справжніми записами в соцмережах чи на форумах краще не ризикувати. Але і відверто фейкові сторінки або профілі теж не будуть викликати довіру. Загалом, як завжди, – дилема.

Ви повинні розуміти, що при раціональному і правильному підході недоліки будуть мінімізовані. Блокувань і труднощів можна уникнути, особливо якщо у вас є гроші на просування.

Зараз є купа сервісів, які пропонують послуги з крауд-просування. Вам потрібно просто скласти ТЗ, додати його в сервіс і поповнити баланс.

Співробітники таких сервісів уточнять кілька моментів, якщо такі взагалі будуть, і почнуть усе робити самостійно.

Де розміщуються крауд-посилання

Якщо ви все ж вирішите розмістити посилання своїми руками, вам варто врахувати ось що: якогось певного пулу платформ немає. Є форуми, соціальні мережі, месенджери або якісь сторонні платформи.

Навіть коментарі на всяких блогах або інформаційних порталах. Будь-яке місце, де є цільовий трафік, – підійде.

Я наведу декілька прикладів, які актуальні на даний момент.

  • Соціальні мережі

В соцмережах дуже багато трафіку під різні потреби. В основному, вони поділені на паблики – групи/об’єднання, де мешкають користувачі з певними інтересами. У таких пабликах часто обговорюються якісь питання, так чи інакше пов’язані з їх хобі. У паблике про кулінарію може обговорюватися кухонне обладнання, в ігровому – комп’ютерні комплектуючі або актуальні новинки.

До будь-якого такого обговорення можна приєднатися і “порадити”. Якщо все зробити правильно, то ніхто з учасників обговорення не зрозуміє, що це реклама.

Люди просто перейдуть по вашому посиланню, якщо результат відповідає очікуванням – виконають цільові дії. Наприклад, щось куплять або оформлять підписку.

Бажано поспілкуватися в таких групах кілька днів або тижнів. Засвітитися, щоб учасники вже знали ваш профіль, що називається, в обличчя. Тоді у них не виникне взагалі ніяких підозр. Особливо, якщо ви зробите все максимально нативно і акуратно.

  • Форуми

На форумах теж досі сидять люди. І там також можливий крауд-маркетинг. Тут трохи складніше, ніж у випадку з соціальними мережами. Перед цільовим розміщенням посилання вам також доведеться заповнити профіль, посидіти на форумі і поспілкуватися з його учасниками.

Якщо ви просто зайдете на випадковий форум, створіть там аккаунт і розмістите посилання – її швидше видалять, а вас забанять за спам.

Адміністрація форумів дуже не любить, коли хтось намагається безкоштовно пропіаритися за їх рахунок. Всіх підряд банити не будуть, але ось новенькі акаунти, що “як би випадково” вирішили зайти в обговорення і розмістити там рекомендаційну посилання, – запросто.

  • Блоги, ЗМІ, тематичні портали

Ситуація точно така ж. Пряме посилання може бути видалена. Потрібно діяти акуратно і точково. В ідеалі ви повинні поспілкуватися в коментарях якийсь час, щоб адміністрація та модерація могла вас якось ідентифікувати.

Потім ви повинні дочекатися потрібного моменту і розмістити пост з рекомендаційної посиланням. Буде вона вилучена, чи ні – невідомо. Все залежить від майданчика. Але якщо все зроблено грамотно, правильно і акуратно – ніхто нічого не повинен запідозрити.

  • Запитальники та отзовики

Ризик отримання бана на таких платформах нижче, ніж у перерахованих вище. Тут люди звикли ділитися посиланнями, відповідати на питання один одного.

Навіть новенький акаунт навряд чи викличе підозри. Тому цей варіант можна вважати одним з найпростіших.

Ви шукаєте питання, які пов’язані з тематикою проекту. Якщо такі є, вам достатньо просто зайти, написати короткий коментар по темі з посиланням всередині. Підозр мінімум, максимум користі.

Якщо це питання вилетить в топ пошукової видачі по високочастотному запиту, а ви в своєму повідомленні дасте грамотна і чітка відповідь – трафік полетить до вас в колосальних обсягах.

Автоматичне крауд-просування

Якщо вам не хочеться ламати голову над усіма складнощами, і вже тим більше займатися всім цим самостійно, то я можу порекомендувати сервіси, які пропонують послуги з крауд-просування. Там ви зможете замовити просування по прийнятною ціною – не буде лупити по кишені або забирати час.

Докладніше про цих сервісах ви можете почитати в статті за наведеним посиланням. Там я розповідаю про особливості кожного сервісу, ціни та переваги.

Висновок

Крауд-маркетинг – відмінний спосіб просування свого проекту. Він може не тільки призвести цільовий трафік, але і поліпшити видимість в пошукових системах. Посилальна маса буде рости, частка органічного пошукового трафіку – збільшуватися.

Сам спосіб позбавлений ризиків у вигляді блокування або пессимізації від пошукових систем. Перестаратися з цим дуже складно. До того ж у вас не буде постійного хвилювання на тему цих блокувань від пошуковиків. Вони навпаки будуть лояльно ставитися до цього і тільки просувати ваш сайт по позиціях.

Якщо у вас є власний інформаційний проект, і ви хочете просунути його, то я можу порадити вам курс для вебмайстрів від Василя Блінова. У курсі є вся необхідна інформація для створення власного сайту-статейника під монетизацію. Через деякий час такий статейник буде приносити вам дохід – від 20 000 рублів на місяць з реклами та партнерських програм. Переходьте за посиланням вище, щоб дізнатися про це більш детально.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.