Що таке релевантність інформації і як вона впливає на просування

Поширити

Доброго часу доби, дорогі читачі! Думаєте, вибитися в топ пошукової видачі і збільшити трафік мінімум на 30 % нереально? Тоді вам треба дізнатися, що таке релевантність і навчитися нею користуватися. Про те, як це зробити і відрізнити нерелевантні контент від релевантного, ви дізнаєтеся далі.

Зміст

  • Що означає релевантність?
  • Як пошукова система перевіряє релевантність?
  • Класифікація
  • Що відбувається з нерелевантних матеріалом?
  • 3 кращих інструменту для аналізу релевантності
    • Istio
    • Megaindex
    • PR-CY
  • Чому в результати пошуку потрапляють релевантні сторінки?
    • Проблема нестачі інформації
    • Накрутка відвідувачів
  • Як підвищити релевантність: покращуємо контент та сайт
  • Висновок

Що означає релевантність?

Релевантність (англ. relevant – доречний, відповідний за змістом) – це відповідність вмісту сторінки пошуковому запиту. Це означає, що вона впливає на позицію сайту в результатах видачі.

Значення слова в загальних рисах – збіг результату і очікувань.

Теорія релевантності: “Корисний контент задовольняє потребу в інформації”.

Приклад. Я вводжу в пошук “Як клеїти шпалери самостійно”. Через секунду відкривається список посилань, які повинні відповідати запитом. Відповідним матеріалом вважається майстер-клас поклейки шпалер, а незначимим – вибір настінного покриття, послуги різноробочих.

Якщо шукати в інтернеті “торт наполеон”, то правильною відповіддю буде кулінарна сторінка з рецептами, а біографія французького полководця – недоречним.

Нерелевантні трафік – це відвідувачі, які не здійснюють цільові дії. Вони потрапили на сайт випадково.

Як пошукова система перевіряє релевантність?

Раніше пошукова система перевіряла якість сторінки за текстом – вираховувала частотність ключів. Метод був не захищений від накрутки. Хитрі сеошники спамили потрібними словами, у підсумку результати пошуку засмічувалися, а користувачі залишалися незадоволеними.

Технологію визначення релевантності я ділю на два етапи.

Перший етап. Співробітники пошукової системи – асесори, перевіряють сторінки вручну по керівництву. Хороші сайти вони вносять у список індексації пошуковими роботами. Їх алгоритми відрізняються для різних категорій сайтів. Наприклад, якщо у інтернет-магазину є розділ “Доставка”, “Оплата”, йому ставлять плюсик.

Яку оцінку можуть дати сайту асесори:

  • відповідає всім критеріям,
  • релевантна сторінка з технічними недоліками,
  • матеріал частково збігається з запитом,
  • нерелевантні контент або спам.

Другий етап. Машинне навчання – створення алгоритмів на основі прикладів.

Припустимо, 1 млн. чоловік відправили список улюблених фільмів системі. Це приклади. Штучний інтелект знаходить те, що їх об’єднує. З’ясовує, що люди обожнюють кіно зі знайомими акторами. У підсумку, якщо вам подобається “Термінатор” з Арнольдом Шварценеггером, вам запропонують подивитися “Біжить” з цим же актором.

Алгоритми завантажуються в комп’ютери, які займаються індексацією.

Для автоматичної перевірки Яндекс використовує технологію машинного навчання – Матрікснет. В нього можна вносити нові алгоритми, складні формули індексації без зниження швидкості пошуку.

Спрощена формула: Relevant = PageRank та тіц * (релевантність тексту + рівень посилального ранжирування).

PageRank і тіц – рейтинг сайту в пошуковій системі, який складається з якісних зовнішніх посилань.

Перерахуємо внутрішні показники, що впливають на релевантність:

  1. Частотність ключів. Щільність слова більше 4 % вважається переспамом.
  2. Наявність синонімів.
  3. Тег title. Повинен виглядати природно і містити головний ключ.
  4. Заголовок і підзаголовки. Важливо наявність ключів, відсутність помилок і читабельність.
  5. Входження ключів. Їх не можна вписувати криво, зберігайте читабельність. Наприклад, погано: “зшити легка спідниця трикотаж”. Добре: “як зшити легку спідницю з трикотажу”.
  6. Атрибути тега img. Не повторюються, природна словоформа.
  7. Внутрішня перелінковка і тематичні посилання.
  8. Наявність анкора.
  9. Юзабіліті. Сторінки швидко завантажуються, зручна навігація на сайті.
  10. Будова URL.
  11. Дата останнього змінення сторінки.
  12. Файли robots.txt і sitemap.xml.
  13. Структура статті. Читач відразу знаходить потрібну інформацію.

49 % відвідувачів закривають сайт, якщо він не завантажився за 5 секунд. А поведінкові фактори здорово позначаються на якості просування.

Рівень релевантності залежить і від зовнішніх факторів:

  • зовнішньої перелінковки,
  • рейтингу сайтів-донорів,
  • авторитетності посилальної маси – PageRank та тіц,
  • кількості відвідувачів,
  • джерел трафіку,
  • тривалості перегляду сторінки (не менше 40 секунд),
  • показника відмов,
  • конверсії,
  • регіональності,
  • прокрутки сторінок.

Обсяг статті – умовний фактор. Якщо вам вдалося відповісти на питання користувача, використовуючи всього лише 400 символів, навіщо лити воду?

Класифікація

Стадії релевантності:

  • формальна перевірка проведена з допомогою машинних алгоритмів;
  • змістовна – асесори читають, дивляться вміст і вирішують, чи відповідає воно потреби користувача;
  • пертинентная – контент повністю вирішує проблему, відповідає на питання користувача.

Останній рівень – межа мрій вебмастера і SEO-фахівця.

Що відбувається з нерелевантних матеріалом?

Коли з’являється придатний контент за запитом, пошуковик позбавляється від сміття. Сайт з нерелевантних матеріалом спочатку знижують в результатах пошуку, а при виявленні чорних, сірих методів оптимізації – перестають індексувати. Кажучи простими словами, вашу сторінку видаляють з пошуку.

3 кращих інструменту для аналізу релевантності

Не треба ворожити на ромашці, аби знати, як оцінить ваш матеріал пошуковик. Популярні онлайн-сервіси перевіряють текст або сторінку на релевантність за 10 секунд. Детальна статистика показує сильні і слабкі сторони вашого контенту.

Я звикла користуватися Istio і Megaindex. Вони жодного разу не підводили мене.

Istio

Istio безкоштовно і без реєстрації показує релевантність за окремими словами. До того ж ви дізнаєтесь нудоту, водність, орфографічні помилки, обсяг тексту.

Хочете перевірити матеріал до публікації? Копіюйте текст, вставляючи в робочу область. І натисніть на кнопку “Аналіз тексту”.

Завантажуйте статтю прямо зі сторінки сайту, клікнувши “Розширена форма”.

Вставляєте URL і вибираєте “Додати текст”.

Хочете знати, наскільки ваш контент цікавий? Натисніть “Виділення ключів”, щоб довідатися результати.

За замовчуванням ми бачимо відсоток релевантності без стоп-слів. Раджу подивитись результати з їх урахуванням. Вони не повинні перекривати ключі.

Ось такі результати аналізу показав сервіс. А що вийшло у вас? Пишіть в коментарях.

Megaindex

MegaIndex – це 12 інструментів, які глибоко аналізують сайт, роблячи його краще. Щоб почати користуватися благами сервісу, потрібно зареєструватися. Авторизації через соцмережі немає, доведеться реєструватися по старинці через e-mail.

Заходьте на головну сторінку MegaIndex, натискаєте “Реєстрація” у правому верхньому куті.

Після авторизації у вкладці “SEO сервіси” вибираєте “Аналіз релевантності”.

Введіть потрібний запит і адресу сторінки. Натисніть “Перевірити” і чекаєте результатів.

Нам не вистачило 25 %. Те, що ми втратили, можна подивитись, натиснувши на будь-який з критеріїв у правому списку або внизу сторінки.

Ми бачимо, що наш контент відповідає більшості вимог.

А тепер спробуйте дізнатися релевантність сторінок свого сайту. Діліться Результатами в коментарях.

PR-CY

PR-CY поступається МегаИндексу. Немає докладного розбору помилок. Новачок не зрозуміє, що виправляти. Зате релевантність оцінюється за трьома частинами тексту окремо: тайтлу, заголовка, підзаголовків.

Реєстрація не потрібна. Просто вибираєте розділ “Аналіз контенту”, вводите ключові слова і посилання.

Чому в результати пошуку потрапляють релевантні сторінки?

Ефективність чорних і сірих методів SEO знижується з кожним оновленням пошукових алгоритмів. Але поки вони дають результат, ними продовжують користуватися. Іноді, перечитавши купу посилань в надії знайти потрібну інформацію, стикаєшся з дорвеями, які переадресовують незрозуміло куди.

Коли я шукала відгуки про пологовому будинку в моєму районі, часто стикалася з підозрілими сайтами. Опис і заголовок містили потрібну інформацію, але після переходу відкривалися сторінки з акціями, онлайн-казино. Так адже можна підхопити вірус.

Проблема нестачі інформації

В мережі ще залишилися низькочастотні запити без релевантного контенту. Пошуковик прагне відповідати на будь-яке питання. Показати: “За вашим запитом нічого не знайдено” – ганьба для нього. Нестача якісного контенту змусить видавати інформацію хоч на 1 % збігається з запитом.

Спробуйте ввести в пошукову рядок будь-яку дурницю. Вам відкриється список посилань. Правда, ви не знайдете те, що просили.

Накрутка відвідувачів

Пошукові алгоритми ще далекі від досконалості, тому чорна оптимізація досі працює в деяких нішах. Погані SEO-фахівці: спамят, закуповують посилання, створюють сторінки для автоматичної переадресації. Такі методи частіше проходять в розважальної тематики, де немає жорсткого контролю.

Як підвищити релевантність: покращуємо контент та сайт

Будемо чесними, всім хочеться потрапити в топ пошукової видачі, і релевантність – головний спосіб пробитися туди.

Як підвищити релевантність?

  1. Правильно скласти title. У першій частині – головний ключ. Зберігайте природну словоформу. Наприклад, “Дерматит у кішок лікування” краще вписати “Лікування дерматиту у кішок: 10 перевірених способів”.
  2. Структурувати статтю. Розбийте матеріал на підзаголовки <h1> – <h6>. Чим вище рівень підзаголовка, тим більше він впливає на релевантність.
  3. Стежити за унікальністю. Не менше 95 % з Etxt Антиплагіат, Advego, або Text.ru.
  4. Не захоплюватися ключами, розбавляти текст за змістом. Нормальний рівень академічної нудоти – 7,5 % за текстом та 2,5 % – за словом.
  5. Прописувати латиницею в URL основний ключ. Наприклад, “Як придумати заголовок” в адресі http://…kak-pridumat-zagolovok/.
  6. Додавати синоніми та тематичні слова. LSI-копірайтинг витісняє SEO. Пишете статтю про схуднення народними засобами? Не забудьте слова, які задають напрямок тексту: втрата ваги, зайві кілограми, народна медицина, в домашніх умовах – вони припадуть дуже до речі.
  7. Не виділяти жирним все підряд. Пошуковий робот подумає, що ви спамите.
  8. Вставляти 3 – 4 посилання на інші статті сайту, близькі за змістом.
  9. Стежити за оформленням. Стаття з зображеннями, таблицями, списками легше читається, ніж непробивна стіна з слів. Це позитивно позначиться на поведінкових факторах.
  10. Додавати ключі в атрибут картинки <alt>.
  11. В мета-тегу keywords вказати 3 – 5 ключових фраз, по яких просувається.
  12. Рівномірно розподіляти додаткові ключі по тексту, схиляти і розбавляти їх. На 1 000 символів не більше 5 ключових фраз.
  13. Уникати граматичних, смислових помилок.
  14. Стежити, щоб в першому абзаці був присутній головний ключ.

Технічні моменти, над якими варто попрацювати:

  1. Вибір донорів для зовнішньої перелінковки з високим рейтингом.
  2. Якість, швидкість завантаження хостингу.
  3. Наявність дзеркал у сайту, якщо виникне перевантаження сервера.

Без дотримання цих критеріїв контент не стане популярним.

Висновок

Релевантність – це талант копірайтера розкривати зміст пошукового запиту в статті. Відвідувач заходить на сайт і розуміє: “Ось воно!” Навчіться лаконічно викладати свої думки і читачі за вами потягнуться, а разом з ними і замовники. Прискорити навчання і підвищити його якість допоможуть наші курси копірайтингу. Записуйтеся, поки ціна не зросла.

А у вас виходить писати релевантні статті? Чекаю ваших відповідей у коментарях.

Пам’ятайте, найкраща подяка для автора – репост та передплата.

До нових зустрічей!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.