Що таке семантичне ядро і як воно впливає на просування сайту?
Вітаю вас, пані та панове!
Чули про таке поняття, як семантичне ядро? Відмінно, значить напевно знаєте, що без цього не обходиться жоден веб-сайт. У цій статті ми постараємося розібратися, що таке семантичне ядро (СЯ), навіщо воно потрібно і як це впливає на пошукове просування ресурсу в пошуковій видачі.
Розповімо про те, як зібрати СЯ, поговоримо коротко про інструменти. На десерт я розповім вам про кластеризації ключових слів і про те, для чого це потрібно.
Зміст
- Що таке семантичне ядро?
- Групи ключових слів
- Частота ключових слів
- Комерція
- Геолокація
- Інші типи запитів
- Навіщо потрібно семантичне ядро?
- Висновок
Що таке семантичне ядро?
Семантичне ядро – це структура вашого сайту, яка являє собою тематичні слова та словосполучення. З їх допомогою можна визначити – інформація з якоїсь конкретної теми присутній на тому чи іншому веб-ресурсі. Простіше кажучи, це ключові слова, за допомогою яких відтворюється оптимізація тексту та інших елементів сайту під пошукові системи. При створенні сайту це обов’язково варто брати до уваги.
Для збору СЯ існує велика кількість різних інструментів. Наприклад, сервіс від Яндекса – Вордстат. З його допомогою ви зможете відстежувати актуальні пошукові запити користувачів, щоб розуміти, які ключові слова можна додавати в матеріали для поліпшення ранжирування.
Власне, це і є основна функція семантичного ядра. Якщо у вас виникає питання, що робити з СЯ після складання, то ось вам відповідь: ви збираєте ключові слова, розбивайте їх на кластери і починаєте виписувати статті по семантиці, додати мета-теги і тайтли. Все має бути грамотно і взаємопов’язано. При правильному підході ваш портал злетить у видачі, т. к. пошуковики будуть вважати його корисним.
Разом з цим пошуковики дивляться на поведінкові фактори. Зараз це є найбільш важливою складовою SEO-просування. Як інформаційних ресурсів, так і комерційних.
Групи ключових слів
Всі ключові слова семантичного ядра можна розділити на групи. Класифікувати можна по частотності, геозависимости і комерційними показниками. Давайте розглянемо кожен варіант.
Частота ключових слів
Частотністю ключових слів називають кількість пошукових запитів, пов’язаних з якимось конкретним ключем. Цей фактор визначає як багато людей (і як часто) шукають щось, використовуючи ті чи інші словосполучення. Розрізняють наступні кластери:
- Високочастотні запити (ВЧ) – найбільш популярні ключові слова в пошукових системах.
- Середньочастотні (СЧ) – менш популярні ключевики. Щось на зразок золотої середини.
- Низькочастотні (НЧ) – ключові слова, з якими звертаються в пошуковик не так вже часто.
- Микронизкочастотные (МНЧ) – коли запитів майже немає, раз-два і край.
Просування по кожному з кластерів може сильно відрізнятися. Причому не тільки по складності. Якщо ви хочете дізнатися, як відрізнити ВЧ запит від СЧ, або навпаки, то я пропоную вам придивитися до одного з найбільш поширених варіантів в Рунеті:
- ВЧ – від 10 000 запитів на місяць;
- СЧ – від 1 000 до 10 000;
- НЧ – від 100 до 1 000;
- МНЧ – менше 100.
Не можу стверджувати, що це абсолютна істина. Багато SEO-фахівці встановлюють свої власні референси, виходячи з особистого досвіду. Якому варіанту вірити – вирішуйте самі. Однак мушу уточнити, що ці цифри можуть значно змінюватися як у більшу, так і у меншу сторону. Особливо якщо ми говоримо про просування по регіональним запитам.
Комерція
Крім частотності ключових слів, їх можна поділити ще й на комерційні та некомерційні. Перші, ясна річ, являють собою запити, які використовуються користувачами для пошуку товарів або послуг з метою їх подальшого придбання. Другі ж, як правило, використовуються для пошуку інформації.
В якості прикладу можна взяти той же: “Купити ПК”. Це комерційний запит, який буде використаний для пошуку інтернет-магазину або просто цін на персональні комп’ютери та їх комплектуючі.
У свою чергу, запит “Як встановити Windows на ПК” можна віднести до некомерційним запитом, оскільки людина просто шукає інформацію по встановленню та експлуатації своєї машини.
Цей параметр важливий для різних інтернет-магазинів, сервісів, а також для тих, хто хоче заробляти зі свого сайту/блогу на CPA-партнерках. Вони намагаються рівномірно просувати свій ресурс по обох видах запитів.
Завдяки цьому підвищується конверсія (кількість користувачів, які виконали цільове дію, тобто купили товар або послугу), що в свою чергу підвищує прибутковість проекту.
Геолокація
Місце розташування людини, який здійснює пошук в Яндексі або Гуглі, теж може бути дуже важливим фактором. Наприклад, за запитом “Найкращі клуби міста” жителям Москви і Іваново будуть показані абсолютно різні результати. Це називається геозалежність запитів, коли таргетинг йде саме на розташування хоста (користувача).
Якщо регіональність вам дійсно важлива, то складати СЯ варто з урахуванням розташування, тобто геолокації.
Як ви могли здогадатися, геолокаціі запити можуть ділитися на залежні і незалежні.
Якщо у вас інтернет-магазин, який здійснює свою діяльність тільки на території певного регіону, наприклад Республіки Дагестан, то вам немає абсолютно ніякого сенсу просувати сайт за запитами в Москві або Санкт-Петербурзі. Якщо ж ви зробите це, то сайт просто не буде отримувати належну кількість цільових відвідувачів. Поведінкові фактори погіршаться, і ваш ресурс може злетіти в позиціях навіть в самому Дагестані.
Але ось за геонезависимым запитами можна дійсно непогано підвищити конверсію. Наприклад, якщо в доповнення до вашого магазину на проекті є ще й інформаційний блог, де знаходяться корисні матеріали щодо купівлі тих чи інших видів товарів, то користувачі, які переходять до вас із загальних, незалежних від геолокації ключевіков, зможуть поліпшити поведінкові фактори вашого сайту. Що в кінцевому підсумку просуне його вище, як по потрібного регіону, так і в цілому.
Я думаю, що принцип роботи регіональності в пошукових системах не повинен викликати труднощів. Підсумувавши, можна сказати, що геолокація хоста може дуже сильно впливати на видачу. І якщо ваш сайт заточений під якийсь конкретний регіон чи групу регіонів, то вам дійсно варто звернути увагу на цей фактор при складанні семантичного ядра.
Інші типи запитів
Крім вищеописаних груп пошукових ключів, можна виділити ще й кілька інших, менш великих типів. Навіщо це потрібно, – запитаєте ви. Для більш точного просування, – відповім я, вказавши на різноманіття варіантів SEO-оптимізації. Отже, серед менш популярних типів можна виділити:
- Інформаційні: за ним користувачі шукають корисну інформацію (найчастіше статті), пов’язану з якоюсь конкретною сферою.
- Медіа: пошук картинок, гифок, відео і т. д.
- Навігаційні: карти, відстань між містами, навігатори, місце проведення подій.
- Брендові: ключі з вмістом назви компанії, організації і т. д.
- Нечіткізапити з розмитим змістом. Наприклад, “Доріан Грей”. Він може позначати фільм, книгу або ім’я реальної людини.
Звичайно ж, СЯ можна розділити і на інші групи. У деяких сеошників є своя система поділу ключевіков на типи. Говорити про це більш глибоко в даному контексті не має сенсу.
Навіщо потрібно семантичне ядро?
З усього вищеописаного, я сподіваюся, ви зрозуміли, що семантичне ядро використовується насамперед для просування веб-ресурсу в пошукових системах. Але це не єдина причина, по якій фахівці займаються збором СЯ. Крім SEO-просування, ви можете використовувати семантику для контекстної реклами.
Якщо подивитися на те, як виглядає СЯ, то можна легко зрозуміти, чому рекламщику буде легше налаштувати відображення реклами по відповідним запитам, що врешті-решт призведе до підвищення ефективності рекламної кампанії. Людина буде бачити, що користувачі шукають в даний момент часу. І якщо рекламований ресурс буде відповідати вимогам, то результат не змусить себе чекати.
У колах вебмайстрів информационников семантика теж має дуже важливе значення. Зазвичай люди пишуть статті не від балди, а за чітким планом. Як ви могли здогадатися, семантичне ядро і є той самий план. Люди створюють сотні матеріалів, вписуючи туди певну кількість найбільш підходящих слів і словосполучень.
Після цього сайти-статейники з грамотно складеним СЯ вилітають в топ на раз-два. В кінцевому підсумку користувачі отримують інформацію, а власники цих інформаційних майданчиків – прибуток. При правильному застосуванні семантики ефективність монетизації сайту зростає в рази.
Чим це обумовлено, думаю, зрозуміло. Наприклад, користувачі шукають інформацію про захворювання, знаходять сайт з чітко складеним СЯ, де вже далі, якщо ми говоримо про контекст, їм вилітають цільові рекламні оголошення. В кінцевому підсумку вебмастер отримує підвищений CTR (клікабельність) рекламних оголошень.
Ось такі пироги, виявляється семантичне ядро – штука важлива і корисна. Потрібно лише розуміти, як її використовувати.
Висновок
Сподіваюся, тепер ви зрозуміли, що таке семантичне ядро і для чого воно потрібно. Адже дійсно, багато вебмастера взагалі не приділяють цьому уваги, через що втрачають просто величезна кількість трафіку. Користувачі просто не можуть потрапити на їхній ресурс, а статті-то у них можуть бути реально корисними.
Проблема може бути в неправильній оптимізації під пошукові системи і запити, а також у відсутності грамотно складеного СЯ. Тому, дорогі читачі, намагайтеся приділяти цьому увагу та не скупіться витратити час (або гроші) на складання правильної семантики. Будьте впевнені, що в подальшому такий серйозний підхід дуже добре окупиться, приносячи вам набагато більше користі.
У наступних статтях я розповім про те, як скласти СЯ, а також про те, де можна його замовити, у разі, коли лінь робити вручну.
Якщо вам вкрай цікава ця тема, ви можете відвідати курс Василя Блінова “Як створити блог”. Навчаючись на ньому, ви не тільки розгляньте складання семантичного ядра емпіричним шляхом, але й навчитеся робити це правильно, а також застосовувати свої знання, направляючи їх в більш ефективне русло.