Що таке тайтл і як правильно його писати
Всім привіт, з вами знову Анна! Рада бачити вас на нашому блозі. Мені здається, прийшов час поговорити про таку важливою складовою сторінок і статей, як тайтл. Якщо ви вже працювали з текстом, то, напевно, стикалися з цим поняттям.
На ділі title роблять все, але не у кожного виходить щось путнє. Чому? Це особливе мистецтво, тонкощам якого потрібно вчитися.
Ви ще тільки придивляєтеся до професії копірайтера? Не проходьте повз, вчіться працювати з тайтлом прямо зараз. Робота з SEO-заголовками — одна з обов’язків райтера. Освоївши цей навик, ви будете на сходинку вище своїх конкурентів.
Одного разу постійний замовник на текстової біржі поставив мене перед фактом: “Напиши хороший тайтл”. Як новачкові мені було складно розібратися. Я викладалася на 100 %, але з досвідом зрозуміла, що і цього недостатньо. Поки правила міцно не засядуть в голові, якісних заголовків мені не написати.
Зміст
- Що таке title?
- Як грамотно скласти тайтл: 11 актуальних правил
- Міркуємо логічно
- Стислість — сестра таланту
- Стережіться переоптимизации
- Не обманюйте
- Обережніше зі знаками
- Головний ключ в прямому входження
- Не плутайте title заголовок H1
- Бренди та унікальні назви
- Унікальність
- Акуратніше зі стоп-словами
- Заголовки сторінок товарів в єдиному стилі
- Формули створення ідеального тайтла
- Складаємо title з нуля
- Можна міняти тайтл після індексації?
- Висновок
Я переписувала всі рекомендації, тримала їх перед очима, практикувалася кілька місяців. Ось тоді у мене почало виходити.
У цій статті я розповім вам, що таке тайтли, як писати їх і навіщо.
Друзі, ніколи не опускайте руки і підключайтеся до нашої бази знань. У вас все вийде!
Якщо накопичаться запитання під час читання статті, запитуйте в коментарях. З задоволенням допоможу.
Що таке title?
Тайтл — це ім’я сторінки, що відображається у вкладках, закладках браузера і пошукової видачі у вигляді посилання. Його зміст впливає на релевантність, ранжування, поведінкові фактори. Він разом з дескрипшеном вигідно представляють сторінки в результатах пошуку.
Ми робимо ставку на пошукову видачу. Саме там юзери уважно вивчають назви. Нам потрібно привернути їх увагу, щоб вони перейшли на нашу посилання в результатах пошуках, а не зволіли конкурентів.
Тайтл — парний мета-тег без атрибутів, який прописується в HTML-коді в блоці <head>. Щоб переконатися в цьому, ви можете клацнути правою кнопкою миші або використовувати поєднання клавіш Ctrl + U в браузері.
Серед купи рядків ви побачите наш мета-тег <title>. Вебмайстрам та блогерам не обов’язково прописувати код з нуля. Ставите на сайт движок Вордпресс, підключаєте, налаштовуєте спеціальний плагін для публікацій і все готово. Можу порадити “Yoast Seo”, “Frontend Publishing Pro” і “WP User Frontend”. Це плагіни з розширеним функціоналом, якими легко користуватися.
Наша мета — створювати змістовні, читабельні заголовки з ключами, щоб і людям було приємно читати, і пошуковики потихеньку просували сторінку.
На ділі ж, багато копірайтери справляються тільки з одним завданням — або придумують красиву назву без ключів, або намагаються запхати їх по максимуму.
Тайтли не створюються без семантичного ядра, продуманої структури статті.
Ви станете профі, коли зможете висловити суть статті в 3 — 5 слів заголовка, не забуваючи про ключових фразах.
Як грамотно скласти тайтл: 11 актуальних правил
Як підготуватися до написання title:
- Перегляньте метадані сторінок за запитом з ТОП-10.
- Ще раз пробіжіться за списком ключів, подумайте, як вписати їх природно.
Якщо ви зробите правильний тайтл, у вашої сторінки буде шанс потрапити в графу швидких відповідей Гугла. Сниппет сайту “щасливчика”, що потрапив туди, більше розміром і знаходиться вище конкурентних сторінок. Клікабельність таких проектів зашкалює.
Ось вам реальний приклад.
Щоб краще і швидше засвоїти правила написання тайтлов, раджу написати на стікерах і розклеїти біля робочого столу.
Міркуємо логічно
Тайтл не тільки важливий SEO-елемент, але і заголовок. Ми не повинні забувати, що пишемо для людей. Дотримуємося граматичні правила, стежимо за узгодженістю.
Припустимо, у нас є ключ “дитина харчування”, вписати його в точній входження не можна, інакше вийде абракадабра. Схиляємо, міняємо місцями, додаємо НЧ запит.
Правильно: “Харчування дитини: список дозволених продуктів”.
Неправильно: “Дитина харчування якими продуктами можна”.
Стислість — сестра таланту
Не роздуваємо тайтл на 2 пропозиції. Допустимий розмір заголовків у Гугл — 69 символів (12 — 13 слів), у Яндекса — 70 (14 — 15 слів). Все інше обрізається, ховається за трьома крапками. Витратите даремно час і користувач не зрозуміє, яку інформацію він знайде на вашій сторінці.
Ось так обриваються довгі заголовки.
Неправильно: “Своїми руками за півгодини. Як зшити спідницю в складку” — цей title я знайшла в реальній видачі Гугла. Тут кілька помилок: неправильне відмінювання, 2 пропозиції.
Правильно: “Як зшити гофровану спідницю за півгодини своїми руками”.
Оптимальна довжина title — 44 — 63 знака.
Проаналізувавши результати пошуку в Гуглі і Яндексі за декількома запитами, я помітила, що сторінки з тайтлом з декількох пропозицій — опущені. Вони знаходяться як мінімум на 3 — 4 сторінці видачі.
Стережіться переоптимизации
Вставляти ключові слова необхідно, так пошуковий робот оцінює релевантність сайту запитом. Але не переборщіть. Додавайте 1 — 3 ключа, стежте за тим, щоб заголовок залишався читабельним.
Неправильно: “Британський кіт: характер, догляд, виховання, фото, як назвати”.
Правильно: створюємо кілька заголовків сторінок, пишемо статті окремо під кожен запит:
“Як порозумітися з британським котом: особливості поведінки”.
“Чим годувати британського кошеня?”
“Як привчити до купання британського кошеня?”
“Основи виховання і дресирування британських котів”.
“Кличка для британського кота: 20 найкращих варіантів”.
Це вигідна розбивка, адже зробивши внутрішню перелінковку між цими статтями, ви підвищите трафік сайту, траст і питома вага кожної сторінки.
Не обманюйте
Ваш title — заголовок, що описує одну сторінку, а не весь сайт. Якщо відвідувачеві сподобається контент, оформлення або товари/послуги сайту, він подивиться і інші розділи. Не наполягайте на цьому так люто.
Наприклад, якщо сторінка присвячена плюшевим ведмедикам Тедді, не робіть тайтл: “Великий вибір м’яких іграшок”.
Ще одна жорстка помилка — запихати все в одну сторінку або вказувати те, чого там немає.
Неправильно: “Купити ведмедика Тедді: історія іграшки, різновиди”.
Правильно: “Купити ведмедика Тедді з доставкою по Росії”.
Якщо нам довірили писати статтю про причини глаукоми, не треба вигадувати title: “Причини і лікування глаукоми”. Відвідувач не знайде потрібної інформації, і сайт втратить довіру.
Обережніше зі знаками
SEO-фахівці рекомендують використовувати мінімум знаків пунктуації.
Забороняються: крапки, знаки оклику, апострофи, плюси, мінуси, все одно.
Можна: тире, двокрапка, знак питання. При необхідності можна поставити кому, лапки.
Якщо наш title побудований як питання, обов’язково ставимо відповідний знак.
Спеціальні знаки, які підтримуються пошуковими системами:
- & (амперсанд),
- © знак копірайту),
- ® (зареєстрована торгова марка),
- ™ (знак торговельної марки),
- • (жирна крапка),
- § знак параграфа),
- £ (англ. фунти),
- € знак євро),
- ° (знак градуса),
- (») (правосторонні подвійні лапки),
- (¼) (Проста дріб).
Так це виглядає в пошуковій видачі.
Активно користуватися ними не раджу. Якщо поставили, слідкуйте за показником CTR (клікабельності).
Уникати зайвих символів необхідно, але іноді правило доводиться порушувати, щоб отримати якісний, читабельний і унікальний SEO-заголовок.
Головний ключ в прямому входження
Як же хочеться виплеснути весь літературний талант на заголовок. Змінювати форму, додавати обертів і прикметники між ключами. Зупиніться. Головний ключ не можна розбавляти, схиляти, якщо його можна лаконічно вписати.
Приміром, нам дали ключове слово: “Болить ліва сторона голови”.
Правильно: “Чому болить ліва сторона голови?”
Неправильно: “Чому голова болить з лівої сторони?”
Різниця невелика, але результати пошуку відрізняються.
Намагайтеся використовувати головний ключ до початку тайтла. Розбавляйте НЧ, СЧ запитами для поліпшення ранжирування.
Ключові фрази на кшталт “болить голова тиск”, доведеться схиляти і розбавляти для природності.
Не плутайте title заголовок H1
У кожному з заголовків повинні використовуватися ключові слова. Але дублювати їх не можна. Вони виконують різні функції.
Title відображається в пошукових системах, коли користувач шукає щось. Для пошукового робота він — джерело інформації, дає зрозуміти релевантна сторінка запитом чи ні. А заголовок тексту видно на сайті, коли людина вже зайшов прочитати статтю.
На відміну від заголовка H1 тайтл повинен бути:
- Кликабельним, оригінальним, що викликає інтерес. Наприклад, “Спосіб заробітку для ледачих”, “Секрети схуднення”, “Ви робите ці помилки у відносинах”.
- З додатковими ключами.
Заголовок H1 і тайтл повинні мати схожі риси, але при цьому відрізнятися. Якщо тег title буде “Як зварити рис у мультиварці”, а H1 — “робимо розсипчастий рис”, ви плутаєте і пошуковик, і читача.
Бренди та унікальні назви
Назву торгової марки, фірми, сайту потрібно вставляти на початку або наприкінці SEO-заголовка. Ви краще запомнитесь користувачеві, збільшите відсоток повернення.
Популярні приклади з інтернету:
- “Просування сайту — Вікіпедія”,
- “Як навчитися писати — Odnako.ru”,
- “Курси японської — Life in Japan”,
- “Психологія стосунків чоловіків та жінок — Elle”.
Люди часто побіжно переглядають результати пошуку, щоб знайти знайоме, що викликає довіру назву.
Унікальність
Тайтл повинен бути унікальним в інтернеті, не перегукуватися зі сторінками вашого сайту. Кожне слово використовуйте в заголовку один раз, інакше вийде довга, нечитабельная, заспамленная рядок, користі від якої нуль.
Неправильно: “Ноутбук Acer — купити ноутбук Acer з доставкою по Росії”.
Правильно: “Купити ноутбук Acer з доставкою по Росії”.
Акуратніше зі стоп-словами
Стоп-слова в тайтлі пошукова система просто не помічає. Але відмовлятися від них повністю не варто. Чому ж:
- Стоп-слова допомагають зробити заголовок унікальним.
- Стоп-слова по-різному впливають на пошукову видачу. Наприклад, за запитом “вантажні перевезення та оренда авто по Москві” сайт rulimcars знаходиться на 3-му місці, а якщо ввести “вантажоперевезення Москва оренда авто”, ми побачимо ту ж сторінку на 2-й позиції.
Стоп-слова — службові частини мови (прийменники, сполучники, вступні конструкції) без смислового навантаження. До них належать: і, а, до, після, однак, на, припустимо, ймовірно, скажімо, звідки, ще.
Надлишок стоп-слів зробить заголовок читається, натягнутих.
Заголовки сторінок товарів в єдиному стилі
Морочитися з однотипними сторінками товарів/послуг необов’язково. Складайте SEO-заголовок з шаблоном. Він складається з:
- найменування вироби/послуги;
- тематичних слів — орендувати, замовити, купити;
- регіону;
- назви торговельної марки магазину.
Приклад: “Підлогові сушарки для білизни — купити в Москві за низькою ціною”.
Формули створення ідеального тайтла
Я за унікальність, творчий підхід. Але коли не вистачає часу, настає творча криза, доводиться користуватися шаблонами.
Якщо вам потрібно вмістити кілька ключів в title, скористайтеся однією з формул:
- [модиф1ключ] + [модиф2ключ] = [модиф1ключмодиф2]. Наприклад, зробити змісту + зміст курсової в Ворді = зробити зміст курсової у Ворді.
- [модиф1ключ] + [модиф2ключ] + [тем.слово] = [модиф1ключмодиф2тем.слово]. Наприклад, чим годувати дитину + годувати в рік + меню = чим годувати дитину в рік: меню.
- [модиф1ключ] + [модиф2ключ] + [модиф3ключ] = [модиф1модиф2ключмодиф3]. Наприклад, як скласти семантичне ядро + правильно скласти + семантичне ядро сайту = як правильно скласти семантичне ядро сайту.
Універсальні шаблони:
- Запит + регіон + додаткова інформація. Наприклад, вантажоперевезення по Москві до 5 тонн.
- Запит + регіон + додаткова інформація. Наприклад, танці живота в Краснодарі — програма для початківців.
Слідкуйте за тим, щоб довжина отриманого тайтла була оптимальною.
Закінчилися ідеї? Перечитали багато статей, але краще писати заголовки так і не виходить? Запрошую вас до нас на навчання копірайтингу. Наші випускники — експерти, які заробляють на фрілансі від 30 000 рублів і ні від кого не залежать. Не вірите? Кидайте свій копійчаний заробіток і го до нас вчитися.
Складаємо title з нуля
У нас є головний ключ “лікування гаймориту”. Ми повинні доповнити його, зробити цікавим.
Дивимося на підказки пошуку Яндекс.
Вибираємо те, що підходить нам. Якщо цього недостатньо, переглядаємо метадані сайтів з ТОП-10 за запитом.
Нам підходить: “домашні умови”, “дома”, “без проколу”.
Отримуємо кілька варіантів тайтла:
- швидке лікування гаймориту без проколу носа,
- лікування гаймориту будинку: уникаємо проколу.
Не забуваємо дотримуватися 11 правил успішного title.
Можна міняти тайтл після індексації?
Якщо після індексації пошуковими системами, ви не отримали потрібного результату, прибирати старий тайтл навіть потрібно. Успішні заголовки навряд чи вам захочеться редагувати.
Використовуйте різні словоформи, додавайте нові слова, аналізуйте тайтли конкурентів. Результат ви дізнаєтеся не відразу, доведеться почекати 1 — 5 місяців.
Висновок
Тайтл — обличчя вашої сторінки. Іноді його створення зайняло більше часу, ніж вся стаття. І не даремно, адже користувач вибирає сайт з пошукової видачі по SEO-заголовка.
Можна зробити title для статті на все життя. Алгоритми пошукових систем постійно змінюються, з’являються нові тренди, щось застаріває. Потрібно регулярно проводити аналіз, стежити за актуальністю тайтла.
Залишилися питання, хочете поговорити на цю тему — пишіть сміливіше коментарі. Все обговоримо і вирішимо.
Підписуйтесь, щоб бути в тренді! У нас багато актуальної інформації про світ фріланса.
Успіхів вам!