Що таке трафік в інтернеті і бізнес, і як на ньому заробляють

Поширити

Привіт, дорогі читачі!

Що може бути спільного між власником сайту і користувачем мобільного інтернету? Вони обидва користуються трафіком. Поки вони не знають, що це таке, і не вміють з цим працюють, гроші проходять повз них. У цій статті я розповім, що таке трафік і яких видів буває.

Зміст

  • Що означає
  • Як на ньому заробляють
  • Види
  • Де брати
  • Способи залучення
    • Безкоштовні
    • Платні
  • Як дізнатися, скільки йти інтернет-трафіку
  • Як дізнатися залишок трафіку на мобільному і заощадити
  • Висновок

Що означає

Трафік (англ. транспортна пробка, рух) – це обсяг і швидкість обміну інформацією в інтернеті.

Трохи інформатики для чайників. Всі дані в інтернеті відправляються по шматочках (пакетах). Вони перетворюються на мережеві сигнали і по проводах, радіозв’язку доходять до конкретного комп’ютера. Там вони знову стають двійковим кодом, який пристрій бачить як фільм, текст або графіку.

Інтернет-трафік вимірюється в байтах, кілобайтах, мегабайтах, гігабайтах.

Трафік в бізнесі та маркетингу означає кількість відвідувачів сайту за певний час. Чим більше він, тим дорожче ваш сайт. Деякі спеціально створюють сторінки, прокачують їх до певного числа відвідувачів і потім продають мінімум в 3 рази дорожче.

Він вимірюється в унікальних IP-адреси, з яких зайшли на ваш сайт.

Простіше кажучи, мільярди людей сидять в інтернеті, і деякі з них відвідують ваш сайт. Чому не всі? На це є кілька причин:

  1. Не всі зацікавлені в тематиці вашого сайту.
  2. В інтернеті знайдеться десяток, а то і сотня сайтів тієї ж тематики. Частина людей йдуть до них. Типова конкуренція.
  3. Про сайт ніхто не знає. Його немає на перших сторінках пошуку. І він погано або ніяк ще не просувався.

Трафік мобільного – це обмежений стільниковим оператором обсяг передачі даних в мережі. Можуть, наприклад, давати 15 Гбайт за 300 рублів. Простіше кажучи, ви зможете завантажити фільмів на 15 Гбайт або вивантажити ролики на YouTube.

Як на ньому заробляють

Для інтернет-магазинів, бізнесменів і фрілансерів трафік – це люди, які можуть заплатити.

Але тут між відвідуваністю і замовленнями може утворитися велика прірва. Не всі, хто заходить на сайт, купують. Кількість – це добре. Але в першу чергу треба працювати над якістю. Відсівати нецільову аудиторію, перевіряти, з яких джерел заходять люди, аналізувати поведінку. Тоді ви зрозумієте, де допущена помилка, і як її виправити.

Трафік – це гроші. Неважливо, що у вас: інтернет-магазин або блог про те, як підсмажити яєчню. Без нього проект працює у збиток.

У блогера від трафіку залежить основне джерело доходу – вартість розміщення реклами. Менше 200 унікальних відвідувачів в добу – ресурс марний. А такі гіганти, як КиноПоиск, отримують за нативну рекламу від 30 000 рублів на добу. Над якістю необхідно працювати, якщо хочете передплатників. Перший час можна обійтися і кількістю.

Арбітраж трафіку. Ви реєструєтеся в партнерській системі. Рекламуєте інтернет-магазин, онлайн-курси і отримуєте комісійні з продажів. Витрати, які ви несете, – це реклама для залучення покупців. Кажучи простими словами, купуєте відвідування і продати подорожче. А різницю покласти собі в кишеню.

Мінус. Вам не повернути витрачених грошей, якщо не вдасться когось залучити.

Види

Ми вже говорили про значення веб-трафіку. Так от передача даних буває наступних видів:

  • Входить – це дані, які ви отримуєте. Наприклад, скачаний фільм, переглянуте сторінка, повідомлення.
  • Виходить – це інформація, яку ви посилаєте. Вивантаження ролика, відправлення повідомлень. Навіть авторизація вважається вихідним трафіком. Адже ви відправляєте логін і пароль до бази даних.

В інтернет-маркетингу все, що цільове і тепле, – це прибуток, нецільове – лушпиння, яку потрібно прибирати. Отримати 100 % зацікавленого трафіку неможливо. Завжди знайдуться боти, випадкові перехожі.

Трафік очима інтернет-маркетолога:

  • Цільовий. Відвідувачі, яким цікавий ваш сайт, товар/послуга.
  • Нецільової. Люди, які байдужі до тематики вашого сайту. У них інші потреби та інтереси. Вони не зроблять цільового дії: купівлі, реєстрації тощо

Головний ворог маркетолога – боти. Це програми, які видають себе за справжніх користувачів.

Вони шкодять тим, що можуть писати погані коментарі, заважають порахувати реальну конверсію. Захотіли ви розмістити рекламу на блозі. Дивіться, у нього відвідуваність 2 000 осіб/добу. А на ділі половина – боти. Виходить, ви переплатили за рекламу. За даними Google, 48,2 % всього інтернет-трафіку – боти.

За типом інтернету трафік поділяють на:

  • Мобільний

Швидкість повільніше, обсяг обмежений. Ціна вище і безліміту немає. Але зате користуватися ним ви можете в будь-якому місці, де ловить вишка. Іноді є пропозиції з тимчасовим безлимитом, наприклад, з 12 ночі до 6 ранку.

А ви регулярно користуєтеся мобільним інтернетом? Цікаво, скільки нас таких. Напишіть в коментарях.

  • Десктоп-трафік

Обмежений лише швидкістю. Качати і вивантажувати можна скільки завгодно. Недолік: ловить в межах приміщення. Коли йдете на навчання або погуляти, залишаєтеся без інтернету.

Де брати

Джерело трафіку підкаже вам, які інструменти просування працюють, наскільки цільової є ваша аудиторія.

Щоб зрозуміти, звідки переходять на сайт, потрібно поставити лічильники Яндекс.Метрики, Google Analytics на всі сторінки. Зазвичай їх розміщують в самому низу сторінки (футері).

  • Пошуковці

Умовно-безкоштовний спосіб. Ви не платите за перехід. Але потрапити в топ видачі без SEO-оптимізації неможливо. Тут ви або витрачаєте гроші на спеціаліста, або вкладаєте свій час і сили.

Ви відразу отримуєте клієнта тепленьким. Він вже шукає “купити костюм в СПб”, наштовхується на ваш інтернет-магазин в результатах пошуку, переходить по посиланню. І ось відвідуваність сайту потихеньку зростає.

Такий відвідуваності можна домогтися з пошукових систем.

  • Контекстна реклама

Все майже так само: людина, пошуковик, тільки посилання от інші. Подивіться уважніше, вгорі або внизу сторінки є рекламні оголошення. Вони збігаються з темою пошукового запиту. Це платне задоволення для рекламодавця. Кожен перехід оплачується. Наприклад, якщо людина читає статтю про Болгарію, йому запропонують оформити візу або купити дешевий авіаквиток.

  • Соцмережі

Варіантів для залучення море: посилання в постах, статус, запрошення в особистих повідомленнях і таргетована реклама.

  • Месенджери

Переплюнули email-розсилку по переходах на 95 %. Посилання відправляєте в повідомленнях, статус, групі.

  • Прямий перехід

Це коли людина відразу заходить на ваш сайт. Вводить або вставляє в адресний рядок, відкриває в закладках. У цьому випадку зрозуміти, як дізналися про вашому сайті, неможливо. Міг хтось із знайомих підказати, або на листівці побачив.

Способи залучення

Недостатньо робити корисний контент і сподіватися, що вас помітять. Потрібно бути активним. Тут я зібрала 15 платних і безкоштовних способів, які привернуть увагу відвідувачів на сайт. Користуйтеся прямо зараз.

Безкоштовні

  1. Напишіть корисну статтю в популярний онлайн-журнал. Попросіть їх розмістити посилання на ваш сайт.
  2. Вчіть безкоштовно. Складіть план, зніміть відео або напишіть статті-керівництва.
  3. Рекламуйте інших. Напишіть приємну статтю-огляд про великої компанії з суміжної області або відео. Зазвичай вони дбають про свою репутацію і відстежують інформацію про себе, яка потрапляє в інтернет. Можливо, їм сподобається ваш добрий жест, і вони згадають про вас.
  4. Розміщуйте посилання в постах соціальних мереж. Твіттер підійде для коротких нотаток, що складаються із заголовка і посилання. Instagram та Pinterest підійдуть для інтернет-магазинів, блогерів. Можна смачно показати товар і написати привабливе опис. Більшість рукодільниць, фотографів, художників, фрілансерів продає послуги і творіння саме через ці соцмережі.
  5. Відвідуйте конференції та інші заходи. Ходіть всюди, де є хоч тоненька зв’язок з темою вашого сайту або бізнесу. Спілкуйтеся, обмінюйтеся контактами. Намагайтеся брати участь. Ви покажете себе як експерта і станете престижним. Я читала книгу однієї майстрині прикрас. Вона продавала їх через сайт. Покупців було менше 20 в місяць. Тоді вона купила місце на щорічному ярмарку в Москві. Оформила стенд в стилі “Космос”. І за кілька днів у неї скупили всі. Разом з прикрасами вона роздавала візитки з адресою інтернет-магазину. Відвідуваність разом з конверсією зросла в 3 рази.
  6. Кличте експертів. Інтерв’ю або текст з коментарями профі приверне увагу. У будь-якій галузі ви знайдете лідерів думок: директорів, маркетологів, блогерів. Головне, умовити їх приділити вам увагу. Контент із згадкою імені відомого вже проскочить в пошукові результати. Пощастить ще більше, якщо експерт сам розповість про ваш контент.
  7. Пошукове просування. Прописка ключових слів, перелінковка сторінок, нарощування посилальної маси. Все входить в SEO, яке допоможе опинитися на перших позиціях в результатах пошуку. Спосіб безкоштовний, якщо ви самі можете цим зайнятися, в іншому випадку потрібен фахівець.
  8. Вірусний маркетинг. Це безкоштовно, швидко й добре сприймається пошуковими системами. Ви створюєте привабливий, шокуючий, хвилюючий контент, яким люди діляться самі. Відомі приклади: мем “Ждун”, Діана Шуригіна і Бузова.
  9. Email-розсилка. Умовно-безкоштовний метод. Можна зібрати базу електронних адрес вручну або купити. Розсилати вручну або користуватися сервісом автоматичного розсилання. Головна перевага – це спілкування з потенційним клієнтом, яке розвиває відносини і підвищує довіру. Недолік: листи часто йдуть в спам.

Платні

  1. Проведіть конкурс за перехід, підписку. Розкажіть про нього в ЗМІ, соцмережах, форумах. Поставте на кон цінний приз для вашої аудиторії. Наприклад, любителькам саморозвитку і планування сподобається блокнот Moleskine.
  2. Запустіть контекстну рекламу в РМЯ, Google Ads. Новачкам не раджу просуватися по високочастотним запитам. Це коли ви продаєте сукні і просувається по запиту “Купити сукні онлайн”. На першій сторінці будуть монополісти начебто Wildberries. Зупиніться на низькочастотних запитах. У випадку з одягом це може бути “Купити плаття до Нового року з шифону”.
  3. Банерна реклама. Розміщуєте рекламне зображення безпосередньо на сайтах або через рекламні мережі Яндекса і Google. Наскільки ефективною вона буде, покаже CTR.
  4. Налаштуйте таргетовану рекламу. З допомогою неї ллють трафік арбитражники. Вона трохи складніше контекстної. І соцмережа доведеться вибирати дуже уважно. Мало кого зацікавлять Однокласниках уроки 3D-графіки, а ось YouTube зайде. І то треба показати, які класні 3D-об’єкти ви малюєте, або дати пару безкоштовних уроків, а потім кликати на курси.
  5. Обміняйтеся трафіком. Мова йде не про накрутці. За допомогою спеціального коду на вашому сайті будуть відображатися матеріали з іншого ресурсу, а на ньому – ваш контент.
  6. Тізерна реклама. Цепляющие рекламні картинки з текстом на зразок “Шок! Цей овоч вилікує артрит, потрібно лише…” Підходить для залучення широкої аудиторії, у якої ще не виробився імунітет на подібні заклики. Дешево коштує, клікабельність висока. Але якщо на сайті відвідувач не побачить очікуваного, то піде і більше не повернеться.

Бити тривогу варто тоді, коли відвідуваність зростає, а дохід і замовлення – немає. Значить, хтось жене дешевий і невідповідний трафік. Наприклад, за запитом “Дешева косметика в Москві” просувають магазин люксової косметики в Пітері.

Як дізнатися, скільки йти інтернет-трафіку

Відстежувати, куди витікає трафік, потрібно. Ви можете обчислити вірус, який зливає інформацію незрозуміло кому. Якщо нічого не дивіться і не завантажуєте, а об’єм передачі даних зростає, комп’ютер заражений. Пора включати антивірус.

Контроль і розумне використання кожного мегабайта допоможе залишитися з інтернетом на мобільному.

На прикладі Windows 10 покажу, як подивитися статистику трафіку. Ви дізнаєтеся, скільки було витрачено і куди без додаткових програм.

Хочете дізнатися, скільки трафіку вже витрачено за одну сесію? І з якою швидкістю він витікає зараз?

Відкриваємо меню “Пуск” і заходимо в панель управління.

Вибираємо “Мережа та Інтернет”.

Прокручуємо і натискаємо на “Центр управління мережами і загальним доступом”.

Клікаємо на ім’я “Підключення”. Воно виділено синім.

У вікні, ви можете дізнатися все про інтернет на комп’ютері: швидкість, трафік і тривалість з’єднання.

Потрібно дізнатися, які конкретно програми з’їли трафік і скільки. Заходимо в “Панель управління” → “Мережа та Інтернет” → “Використання даних”.

Ви побачите, скільки витрачено трафіку за останні 30 днів загалом і по кожному типу з’єднання. Якщо хочете дізнатися, які саме програми були споживачами, натисніть “Показати інформацію про використання”.

Ви побачите докладний звіт про те, скільки кожна програма витратила веб-трафіку.

Помітили, що дуже багато трафіку йде на непотрібні оновлення? Тоді треба поставити обмеження в налаштуваннях. Відкриваємо: “Панель управління” → “Мережа та Інтернет” → “Змінити властивості підключення”.

Ввімкніть “використовувати лімітне підключення”. Система не буде оновлюватися, зупиниться синхронізація з хмарним сховищем. У браузері ви дивіться також сторінки, відео. Просто, ви відрізали поглиначі трафіку від мережі.

NetLimiter 4. Можна ставити ліміт, відключати інтернет у певних програм. Якщо хочете, щоб браузер вантажився швидше інших додатків, поставте пріоритет вище. У режимі реального часу ви побачите, що споживає трафік аж до байта.

Як дізнатися залишок трафіку на мобільному і заощадити

Мобільний інтернет далекий від досконалості з-за обмеженого трафіку. Просадити 15 Гбайт за тиждень легко. У підсумку доводиться доплачувати за 50 – 150 рублів за додатковий гігабайт. До кінця місяця рахунок виростає до 2 000 – 3 000 рублів, а міг би вийти 300 рублів. Що робити з цим?

Поставте обмеження трафіку. Наприклад, 10 Гбайт на місяць. Коли досягнете кордону в 9 Гбайт, отримаєте сповіщення. При досягненні ліміту інтернет просто вимкнеться.

Я покажу, як це зробити на Android.

Крок 1. Заходимо в налаштування.

Крок 2. В розділі “Бездротові мережі” виберіть “Трафік даних”.

Крок 3. Нижче назви стільникового оператора натискаємо “Платіжний цикл”.

Крок 4. Натисніть “Встановити ліміт трафіку”.

Тут же в опції “Попередження” ви можете вказати, коли телефону потрібно сповістити про наближення ліміту.

Крок 5. У спливаючому вікні вказуєте кількість Мбайт або Гбайт, яке можете використовувати.

Увімкніть режим економії, щоб вберегтися від спокуси витратити багато трафіку в одному додатку. Так я позбавилася від шкідливої звички довго дивитися YouTube на телефоні і зберегла 5 Гбайт за місяць.

Крок 1. У налаштуваннях вибираємо “Трафік даних”.

Крок 2. Натискаємо “Економія трафіку”.

Крок 3. Включаємо функцію економії. Якщо не хочете ставити обмеження на якийсь додаток, відмітьте його в розділі “Необмежений доступ до даних”.

Реклама з’їдає багато трафіку, особливо на YouTube. Встановіть блокувальник AdAway. Мені вдалося заощадити на цьому 539 Мбайт за 6 днів.

Виберіть пакет інтернету хоча б з нічним безлимитом. Качайте в цей час. Якщо треба йти спати, ставте торрент. Це можуть бути фільми, навчальні матеріали, які вдень ви дивіться онлайн. Мій результат: зекономлено 7,4 Гбайта за місяць.

Як дізнатися, скільки трафіку залишилося на телефоні:

  1. Увійти в особистий кабінет на сайті оператора.
  2. Набрати коротку команду на зразок *155*701#.
  3. Завантажити додаток оператора.
  4. Зателефонувати оператору за безкоштовним номером.

Номери коротких команд для перевірки трафіку відрізняються. Уточнюйте у свого оператора.

Висновок

Трафік – це основа інтернету. В одному значенні він робить його таким, як ми його знаємо, в іншому – допомагає визначити популярність сайту і поліпшити його. З цими знаннями, ви можете заробити, як заощадити.

Ви б хотіли заробляти на трафіку? Діліться думкою в коментарях.

Сподобалася стаття? Підпишіться. У нас ще багато цікавого про інтернет, віддалений заробіток і подорожі.

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.