Приклади успішного використання дизайн-мислення з досвіду відомих брендів.
Що ж таке дизайн-мислення і воно проявляється?
Дизайн-мислення (design thinking) – це спосіб вирішення певних завдань в бізнесі за допомогою творчого підходу. В основі цього методу лежить творчий процес, а не аналітика.
У сучасному світі використання дизайн-мислення може бути конкурентною перевагою компанії. Адже такі компанії краще виділяються серед своїх конкурентів, споживачам їх легше запам’ятати.
Стрімкий розвиток технологій призвів до того, що споживачі взаємодіють з більшістю компаній за допомогою додатків, можна сказати «через екрани гаджетів». Природно, в цій ситуації дизайн дуже важливий.
Тому все більше компаній намагаються підвести свій бізнес до оцифрування, і навіть ті організації, яких не очікуєш зустріти в інтернеті, наприклад з фінансової сфери. Більш того компанії все частіше використовують дизайн-мислення, щоб зробити спілкування з клієнтом більш яскравим, незабутнім і продуктивним.
У даній статті ми розглянемо 10 прикладів успішного використання дизайн-мислення відомими брендами.
Приклад 1: компанія Capital One
Capital One – це американська фінансова компанія. Ключовим моментом у розвитку компанії стало рішення добре закріпитися в цифровому форматі. Для цього холдинг в 2014 році придбав компанію Adaptive Path, яка займалася UX-консалтингом і розробкою дизайну.
У 2015 році Capital One придбала ще одну компанію зі схожою сферою діяльності – Monsoon.
Природно внесок цих компаній відчутно позначилася на дизайні Capital One. Зараз сайт компанії багатий на свідчення культури design-thinking.
Роль дизайну в діяльності компанії хороша розкрита в інтерв’ю з керівником відділу, що займається дизайном партнерських карт – Райаном Пейджем.
У своєму інтерв’ю Райан стверджує, що головне в створенні привабливих для клієнта стратегій – це дизайн, який враховує потреби людей. Щоб розробити такий дизайн, потрібно розуміти світогляд цільової аудиторії, її потреби. Якщо дизайн, як один з факторів бізнесу, не буде націлений на потреби клієнта, то стратегія не буде працювати в довгостроковій перспективі.
Приклад 2: компанія Airbnb
Над дизайном сервісу Airbnb працювали такі фахівці, як Брайан Ческі і Джо Гебб. Головне завдання керівників команди проекту – представляти образ споживача.
Клієнтоорієнтованість багаторазово доводила свою ефективність. Прикладом цього є стартапи, капіталізація яких досягала мільярда доларів ( «цифрові єдинороги»).
Аманда Гослінг (член команди проекту Airbnb) впевнена, що дизайн багато в чому визначає стратегію бізнесу.
Приклад 3: компанія Square
Особливістю компанії Square є простота і доступність для розуміння її продуктів. Цей же принцип був дотриманий в дизайні продуктів.
На основі досвіду користувачів компанія оптимізувала свій продукт-програмне забезпечення для обробки платежів малого бізнесу. Досвід Square спробували перейняти і конкуруючі компанії: вони почали розробку аналогічних проектів.
Приклад 4: компанія GE
Компанія GE протягом 4-5 років стала цифровий індустріальної корпорацією. Той факт, наскільки компанія усвідомлює важливість дизайну, відображений на наступному слайді з презентації.
Відповідно до даного слайду, дизайн – це один з 3 важливих факторів, без яких неможливий висновок продукту на ринок. Дизайн повинен давати клієнтам те, що вони хочуть.
Примітно, що компанія GE раніше займалася будівництвом і продажем об’єктів промислового призначення. Зараз же GE пропонує користувачам платформи Predix цілий пакет супутніх послуг.
Така зміна діяльності викликана концентрацією компанії на потребах людей. Також GE відкрила власну студію дизайну і UX. Спільна робота дизайнерів і розробників робить аналітику даних більш простій і доступній для розуміння клієнтів.
Приклад 5: компанія Netflix
Netflix за допомогою дизайн-мислення перевернула уявлення споживачів про використання DVD. Гайдн Солман – експерт цифрових технологій, поділився зі своїми передплатниками історією, в якій один з його друзів забув про існування DVD, після того, як знайшов на пульті від нового DVD-програвача кнопку «Netflix». Таким чином дизайн-мислення компанії Netflix охоплює повністю всі етапи взаємодії з клієнтом. У своєму дизайн-мислення компанія дотримується 4 основних правил:
- Глобальне мислення – компанія відкрила абсолютно новий підхід до перегляду фільмів;
- Починай з малого – компанія реалізувала свій продукт в потрібний момент;
- Потрібно знати, коли кинути невдалі спроби – попередні спроби були залишені компанією;
- Швидке зростання – оригінальний контент дозволив компанії швидко вирости.
Приклад 6: компанія Virgin Atlantic
Особливість компанії Virgin Atlantic в тому, що вона зачаровує своїх клієнтів, заграючи з ними. Глава відділу online-проектування – Лі Кумбер, стверджує, що команда компанії знає все про своїх клієнтів і може їх порадувати.
У компанії працює команда професійних дизайнерів, яка вирішує всі завдання пов’язані з промисловим, сервіс і бренд-дизайном. Причому дизайнери відповідальні і за кінцевий досвід теж.
Дизайн-мислення стосується всіх етапів взаємодії з клієнтами: починаючи від спілкування з бортпровідником, закінчуючи дизайном крісел і кімнат для відпочинку.
Ще одна авіакомпанія – представник бренду Virgin America, в 2014 році розробила найбільш зручний і примітний для користувачів сайт для бронювання квитків.
Також сайт відрізняється позитивним настроєм, тому процес бронювання квитків став набагато приємніше.
Приклад 7: компанія О2
Для компанії О2 дизайн – це не просто зовнішній вигляд, це усвідомленість. Тому в компанії працює цілий департамент, який займається дизайном, орієнтованим на клієнтів. Головні принципи, які виражаються в дизайні: ітерація і співробітництво.
Приклад одного з продукту компанії – My O2, представлений на малюнку.
Приклад 8: компанія IBM
Для компанії IBM вже давно немає відмінностей між дизайном і бізнес-стратегіями. Розвиток дизайну в даній компанії пройшло багато етапів і тепер IBM спеціалізується на дизайнерських послугах. Також керівництво IBM інвестує величезні суми (з 8 нулями) в розвиток компанії, що працює за правилами дизайн-мислення.
IBM відрізняється від інших компаній своїм підходом до дизайну: дизайн – це завдання для кожного співробітника. І нехай не всі співробітники дизайнери, але кожен повинен орієнтуватися на потреби свого користувача.
Цей підхід використовується і в навчанні співробітників компанії. Протягом останніх 4-х років штат дизайнерів в компанії виріс в 3 рази і становить 1300 співробітників.
Також, останнім, час IBM перебудувала внутрішні системи і змінила платформи на Slack, MURAL і GitHub.
Приклад 9: банк Barclays
Інтернет-банк Barclays займає лідируючі позиції серед «оцифрованих» роздрібних банків. Про лідерство Barclays свідчить якісне додаток банку для переказів і мобільних пристроїв з високим рівнем лояльності клієнтів (+62).
Підставою для такої трансформації в сфері банкінгу послужив фінансова криза, яка посилила конкурентну боротьбу між банками. Ці обставини спонукали банки до впровадження дизайн-мислення. У Barclays був найнятий професійний дизайнер, який очолив новий відділ дизайну. Завданням цього відділу стало об’єднання потреб клієнтів з технологіями і бізнесом.
Приклад 10: корпорація PepsiCo
Для корпорації PepsiCo дизайн-мислення стало провідною інновацією, яка допомагає зіставити продукт і очікування споживачів.
За допомогою дизайн-мислення були переглянуті і змінені багато продуктів компанії: від снеків до напоїв. Наприклад, орієнтуючись на жінок-споживачів, виробники змінили упаковку чіпсів, зробили її більш зручною і практичною. Також зробили так, щоб чіпси видавали менше «шуму».
Ефективність дизайн-мислення компанія перевірила за допомогою тестування на японському і китайських ринках. Нові смаки, які протягом 3 місяців не продавалися добре, знімали з виробництва.
Але великі розміри корпорації викликали труднощі при розробці культури дизайну.
CEO PepsiCo зазначив, що раніше децентралізація корпорації йшла на користь, але тепер вона переросла в проблему. Адже світ постійно змінюється і в таких умовах складно координувати роботу величезної компанії.