Що таке ІКС сайту: як перевірити і на що впливає цей показник

Поширити

Привіт!

У цій статті я розповім про те, як перевірити ІКС сайту. Якщо ви не знаєте, що це таке, то пояснюю: ІКС – індекс якості сайту. Показник, який був введений Яндексом для визначення корисності ресурсів. Він замінює тіц, але це тільки на перший погляд. Тут є свої особливості та нюанси. Про них ми теж поговоримо.

Зміст

  • Що таке ІКС
  • Як дізнатися ІКС
    • Яндекс.Вебмастер
    • Онлайн-сервіси
    • Масова перевірка сайтів
  • Як збільшити ІКС
    • Дизайн
    • Структура
    • Корисний контент
  • Який ІКС сайту вважається хорошим
  • Висновок

Що таке ІКС

Як я вже сказав, ІКС – індекс якості сайту, це показник, який визначає корисність ресурсу для відвідувача. Він формується виходячи з поведінкових факторів, розміру аудиторії та її лояльності.

Тобто чим краще ваш ресурс, тим вище індекс корисності. Ресурси з більш високим показником будуть мати пріоритет у ранжируванні. Тому вебмастери повинні бути зацікавлені в методах його підвищення.

Індекс якості розраховується за певним алгоритмом. Природно, принципи роботи цього алгоритму відомі тільки співробітникам Яндекса, ми ж можемо задовольнятися загальними фразами. Але тут теж є певна закономірність.

Достовірно відомо, що високий індекс корисності буде у тих ресурсів, де високий рівень відвідуваності. У формулі розрахунку індексу якості є змінна кількості гостей у день/тиждень/місяць. Але потрібно розуміти, що система не буде враховувати “сміттєвий” трафік – накрутка тут не врятує.

Також у цій формулі безумовно бере участь такий показник, як “Поведінкові фактори”. Він є чи не найважливішим критерієм при ранжируванні ресурсів. Іншими словами, ресурси з хорошими поведінковими показниками будуть в топі, з поганими – під фільтрами на самому дні пошукової видачі.

Потрібно розуміти, що поведінкові фактори – це складний комплекс певних параметрів і показників. Зазвичай під цим визначенням розуміють те, наскільки користувачі залучені до споживання контенту на вашому конкретному ресурсі.

Якщо їм цікаво, вони постійно ходять по різних сторінках ресурсу, залишаються там на якийсь час, скроллят сторінку, вивчаючи її, це значить, що поведінкові фактори на хорошому рівні.

Якщо ж все навпаки – користувач приходить і відразу закриває сторінку, то це означає, що сайт йому не подобається. А якщо він не подобається великій кількості користувачів, то пошукові системи вважають, що на проекті погані поведінкові фактори. Вони знижують проект у видачі або взагалі накладають фільтри за “непотрібний контент”.

Якщо підсумувати все вищесказане: високий ІКС буває тільки у якісних проектів. Не дарма ж він називається “Індекс якості”. Як-небудь обдурити пошукові системи і “накрутити” поведінкові фактори практично неможливо.

Тим більше, що при виявленні подібних спроб Яндекс погрожує назавжди виключити винуватця зі сторінок пошукової видачі. Чи варта гра свічок? Безумовно ні. Краще підвищувати ІКС чесним способом. Як саме – розповідаю далі в цьому матеріалі.

Як дізнатися ІКС

Яндекс.Вебмастер

Щоб дізнатися індекс корисності свого проекту, вам достатньо додати його в Яндекс.Вебмастер. Там цей показник відображається прямо у зведенні з динамікою зміни. Також його можна побачити в списку сайтів, які додані в Яндекс.Вебмастер.

Але тут доступна інформація тільки про ваших проектах, які додані в Яндекс.Вебмастер.

Для перегляду цього показника у інших проектів, або тих, які не були додані Вебмастер, можна використовувати спеціальний сервіс. В принципі, це частина Яндекс.Вебмастера. Просто введіть потрібну адресу, сервіс виводить вам всю необхідну інформацію. Це офіційний сервіс, тому дані достовірні.

Онлайн-сервіси

Ви можете використовувати сторонні сервіси, які працюють точно таким же алгоритмом: вводите адресу, натискаєте кнопку, отримуєте результат.

Зараз таких сервісів дуже багато, але я виділив для вас Error-log. Простенький інструмент, який дозволить перевірити показник індексу якості. Складається з поля для введення адреси і кнопки. Працює досить спритно, показує актуальні дані (парсити їх з офіційного джерела).

Цими двома способами ви зможете перевіряти тільки по одному ресурсу. Не дуже хороша перспектива. Особливо, коли вам потрібно проаналізувати кілька десятків конкурентів.

Масова перевірка сайтів

Для цього існують онлайн-сервіси масової перевірки ІКС. З їх допомогою ви зможете просто скопіювати адреси потрібних ресурсів, натиснути на одну кнопку і отримати список з результатом.

Список сервісів, які можуть допомогти в масову перевірку:

  • Be1 – може перевірити до 500 проектів за раз. Всю інформацію виводить у вигляді таблиці. Її також можна завантажити до себе на ПК в csv-форматі (Excel). Також сервіс дає посилання на результат, якою можна поділитися або десь зберегти.
  • Coolakov – ще один сервіс для масової перевірки індексу якості. Принцип роботи тут такий же, як і в аналогічних інструментах: вводите велику кількість адрес, натискаєте кнопку, отримуєте результат. Тут, на жаль, не можна вивантажити таблицю з результатом. Тільки якщо скопіювати, але це вже не так зручно, як у випадку з Be1.
  • Raskruty – сервіс для масової перевірки ІКС. Може обробляти до тисячі адрес за один раз. Всі дані виводяться у вигляді таблиці, її можна завантажити на ПК у форматі csv. Родзинкою цього проекту є можливість Не показувати сайти з ІКС 0″. Просто відзначаєте галочкою цей пункт і в результатах не буде зайвих проектів.

У всіх трьох сервісах діє правило однієї рядки: один адреса – один рядок. Інакше інструмент просто не розпізнає посилання й видасть помилку.

Як збільшити ІКС

Проста відповідь: щоб збільшити ІКС, ви повинні поліпшити якість свого сайту. Я вже говорив про це на початку статті. Складний відповідь доступний далі.

Отже, щоб підняти ІКС ви повинні зробити на своєму сайті:

  1. Якісний і зручний дизайн.
  2. Хорошу і зрозумілу структуру.
  3. Оптимізований і корисний контент.

При цьому ваш сайт не повинен бути переспамлен докучливою рекламою або якимись іншими дражливими факторами. Всі вони можуть негативно впливати на поведінкові фактори, а це значно знизить показник якості.

Давайте пройдемося по кожному пункту.

Дизайн

Напевно ви натикалися на проекти з дизайном з 99-го, коли шукали якусь інформацію в інтернеті. Всі ці безглузді квітчасті блоки, жовтий дрібний шрифт поверх червоного тла. Це відбиває бажання продовжувати вивчати такий ресурс.

На таких ресурсах, як правило, дуже незручна структура. Щоб перейти до шуканої інформації, користувач повинен пройти 9 кіл пекла, які складаються з різноманітних рубрик, підрубрик, подподрубрик і т. д.

Такі сайти не будуть мати гарні показники. Швидше за все, вони доживають свої останні дні і незабаром потраплять під пессимізації – заниження позицій в пошукових системах.

Якщо ви хочете, щоб на вашому проекті був високий індекс якості, то ви повинні перейматися цим питанням. Купити або замовити якісний шаблон, який буде мати приємні, невырвиглазные кольору, читаються шрифти і більш-менш зрозумілу композицію.

Користувачі, перебуваючи на сторінках вашого сайту, повинні відчувати себе комфортно.

Структура

Цей пункт теж дуже важливий для просування. Більш докладно про це я розповідав у статті про структуру сайту. Також про структуру можна почитати в офіційній документації Яндекса. Там все розказано і показано на цілком гідному рівні.

Від себе додам, що структура ресурсу дуже сильно впливає на поведінкові фактори. Тобто, якщо її не проробити, то скоріше всього проект не набере і 10 ІКС. Та й по відвідуваності там буде все дуже погано.

Корисний контент

Вебмастери старої формації звикли замовляти дешевий контент на біржах копірайтингу. Раніше вся суть полягала саме в певних словах – ключах, які повинні були міститися в тексті. При цьому ніхто не дивився на якість такого тексту або його корисність для читача.

Тепер пошукові системи не дуже-то люблять сеошные тексти, які створені тільки з метою просування в пошуковій видачі. Вони всіляко борються з цим, накладаючи всілякі фільтри.

Показники якості також дуже тісно пов’язані з контентом. Не думайте, що можна просто замовити по 30 рублів за 1 000 знаків статтю на біржі копірайтингу і жити в шоколаді.

Швидше за все ваш проект просто потрапить під фільтр “МПК” – малополезный контент. Тому що копірайтери, які пишуть за такими низькими цінами, виїжджають лише на обсязі. Їм буде наплювати, наскільки текст вийшов корисним.

А ось пошуковим системам не наплювати, бо вони будуть всіляко пессімізіровать сайт з неякісною інформацією. Чи треба говорити, що високого індексу корисності в такому випадку вам не бачити.

Щоб поліпшити показники якості, ви повинні стежити за корисністю свого контенту. Тим корисніше контент, тим вище ІКС. Ось така математика.

Все зводиться до банального: робити добре = буде добре. Це і є робочий спосіб підвищення індексу якості. Ви повинні розуміти, що пошукові системи постійно удосконалюються. І мета всіх цих удосконалень – видача користувачам якісної інформації. Якщо у вас все добре, то сайт завжди матиме високий ІКС, відвідуваність і дохід.

Який ІКС сайту вважається хорошим

Топові проекти мають показник 1 000+. Наприклад, у iklife.ru він 1 300. На самих ресурсах цей показник може бути і 5 000 і 25 000. Тому кожен вебмастер сам для себе визначає цифри, до яких він буде прагнути. Хоч це і не зовсім правильно.

Щоб вам було зрозуміліше:

  • 0 – 10 – дуже низький показник, який видається “просто так” майже всім сайтам. У мене абсолютно порожні ресурси для тестів мають ІКС 10.
  • 10 – 50 – більш-менш корисний ресурс з малою відвідуваністю.
  • 50 – 500 – “середній” показник.
  • 500 – 2 000 – цей показник, я думаю, і вважається хорошим.
  • Вище 2 000 – Олімп. В цю категорію потрапляють тільки топові проекти.

Але це лише моя суб’єктивна думка як вебмастера. Цілком можливо, що в інших людей стандарти будуть відрізнятися.

Висновок

Як бачите, ІКС – дуже важлива метрика, яка може відображати якість ресурсу. Потрібно прагнути покращувати його, але тільки чесними методами. Як-то накрутити індекс якості, на жаль, не вийде. Доведеться дійсно підвищувати якість свого ресурсу, щоб показник зростав. А разом з цим буде рости відвідуваність і дохід.

Якщо ви хочете заробляти на інформаційних проектах і не знаєте, з чого почати, то я рекомендую вам звернути увагу на курс Василя Блінова “Як створити сайт і заробляти на ньому від 20 000 в місяць”. Вся інформація представлена в зручному вигляді. Курс розділений на кілька великих блоків, а блоки розділені на уроки. До кожного уроку є домашні завдання.

При виникненні проблем або питань, ви можете звернутися до інших учнів або експертам у спеціальному чаті. Туди додаються всі, хто проходить курс.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.