CPC – що це таке в рекламі, навіщо потрібно і як розрахувати
Привіт, дорогі читачі!
Ви боїтеся витрачати гроші замовника або свої на рекламу? Розумієте, що контекстна реклама краще спаму на форумах. Але, послухавши чужі розповіді про злив бюджету, страшно навіть братися?
Сьогодні я відкрию для вас нове поняття. Модель оплати реклами, якою можна керувати і отримувати вигоду. Головне – правильно це робити. Розглянемо показник CPC: що це таке в рекламі, як порахувати і вплинути на нього. Розповідь від практика та випускника курсів SMM.
Зміст
- Визначення
- Для когось підійде
- Як розрахувати
- Переваги і недоліки
- Що піддається впливу, а що ні
- Як поліпшити, щоб не злити бюджет
- Висновок
Визначення
CPC в маркетингу – це вартість переходу на сайт рекламодавця. Розшифровується з англійської як cost per click. Перекладається буквально і зрозуміло – ціна за клік.
На відміну від CPA, ми не платимо за вчинення цільової дії. Купить людина або байдуже пройде повз, не хвилює рекламну мережу. Вони беруть гроші лише за клік. CPM – це теж інша пісня. Там платимо за покази.
З мого досвіду скажу, що краще вибирати CPA, якщо хочете результатів. CPC займає друге місце по ефективності серед інших способів оплати реклами.
CPC існує і за межами контекстної реклами. Будь-який сайт, який надає цей вид реклами, називають CPC-мережею.
Приклад – оголошення з Яндекс.Діректа. Креативи можуть бути просто текстом без картинки або відео.
Особливості:
- Чим дорожче клік, тим більше переходів. Рекламної мережі вигідно виводити в топ дорогі оголошення. Завдання маркетолога – за невеликі гроші вичавити багато показів.
- Кліки краще показів, тому що більша частина трафіку – цільова аудиторія.
Для когось підійде
CPC добре заходить в наступних напрямках:
- тематичні блоги;
- профільні сайти;
- розкрутка і підвищення запам’ятовування бренду;
- просування умовно-безкоштовних сервісів, послуг, додатків.
Якщо ви ще не займалися веденням контекстної реклами кліки, то почніть. З правильними налаштуваннями конверсія злетить.
Як розрахувати
Формула розрахунку:
CPC = Загальні витрати на рекламу / Кількість кліків
Наприклад, бюджет – 5 000 руб. По оголошенню перейшло 100 чоловік. Значить, CPC = 5 000 / 100 = 50 руб.
Але що робити, якщо тестування не було і у нас сильно обмежений бюджет? Як дізнатися, скільки максимум ми можемо віддати за клік? Ми можемо розрахувати за наступною формулою:
Бюджет * Показник конверсії = Ціна кліка
Припустимо, конверсія одностраничника курсів по шиттю дорівнює 10 %. Бюджет – 3 000 руб. Значить, 3 000 * 0,1 = 300 руб. ми в силах віддати за один перехід.
Мінімальна ставка в контекстній рекламі за клік в Yandex – 0,3 руб., у Google Ads – 0,01 $.
Ще арбитражники, маркетологи користуються показником EPC. Він дозволяє дізнатися, скільки грошей приносить реклама.
Переваги і недоліки
Чому вибираємо:
- Не всі майданчики працюють з CPA. Їм хочеться отримати гроші швидше. Адже підштовхнути до дії складніше, ніж до переходу.
- Ми платимо не за покази, а за переходи. Рекламна мережа зацікавлена у вашому трафіку. І буде робити все, щоб показати у вигідному світлі.
А тепер про плюси:
- 89% з клацнули – зацікавлені користувачі, які, швидше за все, зроблять цільове дію;
- ціну можна знизити, якщо працювати над якістю та привабливістю оголошення;
- платите тільки за клік;
- легко оцінити ефективність;
Не можна проігнорувати і недоліки:
- не всі, хто покликав, здійснять цільове дію;
- заздрісні конкуренти спеціально багато клацають, щоб злити ваш бюджет.
Що піддається впливу, а що ні
Що в наших силах змінити:
- максимальну ціну за перехід, яку може поставити рекламодавець;
- де і в який час з’явиться оголошення;
- у якому форматі буде оголошення – текст, зображення, відео або поєднане;
- адреса сторінки, на яку перейде користувач;
- автоворонку продажів.
Що можна корегувати:
- Максимальну ставку за клік в межах ліміту, який ми встановили. Припустимо, ми вказали, що більше 100 руб. платити не готові. Користувачам не сподобалася наша реклама. За час рекламної кампанії вони перейшли тільки 10 разів. Майданчик має право взяти ці 100 руб. за кожний перехід. Якщо б кликали частіше, віддали б менше.
- Поряд з яким контентом розмістять оголошення. Рішення проблеми одне – вибирайте майданчик, яка відповідає вашій тематиці.
Як поліпшити, щоб не злити бюджет
Ніколи не користуйтесь автоматичним настроюванням. Все робіть вручну. Рекламна мережа виставляє параметри так, що ви занадто дорого платити за клік. Всі новачки роблять помилки з ручними налаштуваннями, тому пройти навчання Яндекс.Директу буде корисно.
Що враховувати при налаштуванні:
- якість тексту, медіаконтенту, змісту;
- з якого міста, району ви хочете залучити аудиторію;
- час доби, в який ЦА сидить онлайн;
- релевантність;
- правильність підбору ключових слів.
В арбітражі діють ті ж самі правила поліпшення CPC. Тільки ризик вище. Ви ж можете втратити власні гроші. Пропоную наступний алгоритм дій, який допоможе створити правильні креативи:
- Визначаєтеся з метою. Наприклад, мені потрібно отримати 100 заявок, замовлень і т. п.
- Вивчаєте свою аудиторію. Дізнаєтеся, де вона сидить, що любить і чого боїться.
- Вибираєте майданчик, яка відповідає тематиці.
- Збираєте ключові слова. Пишете список вигод.
- Шукаєте картинку, якщо вона потрібна.
- Складаєте заголовок і текст на основі вигод і ключових слів.
Використовуйте привертають увагу креативи. Порівняйте ці дві картинки. За якою б з них ви кликнули? Пишіть коментарі. Мене чіпляє перша.
Перша картинка краще другий, тому що дозволяє відчувати результат. Як ніби ви вже вивалюєтесь в ліжку з ковдрою від цієї фірми.
Як підбирати:
- користуйтеся психологією кольору;
- намагайтеся зробити так, щоб картинка була зліва, а текст – праворуч;
- грайте на головних слабкості людини: задоволення, страху, надії, соціальному прийнятті;
- шукайте картинки не з прямим значенням, а по асоціаціям.
Наприклад, моїй колезі по цеху, директологу, вдалося підняти CTR (клікабельність) з 13,66 % до 44,91 %. Це знизило вартість реклами більш ніж на 20 %.
Що вона зробила:
- Переписала оголошення з більш придатними ключовими словами.
- Поліпшила заголовок. Поміняла з “Мої бонуси від…” на “Мій кабінет – портал від…”
Наступний прийом, який допомагає економити гроші, – це коригування ставок. Для гарячих клієнтів, які хочуть перейти на сайт рекламодавця і купити ви піднімаєте ціну. Для холодних лідов зменшуєте, щоб не розтрачувати бюджет.
За якими параметрами можна коригувати ставки:
- По цільовій аудиторії. Ви збільшуєте ціну для тих, хто вже погуляв по сайту, подивився певні сторінки. В Яндекс.Директ вибираєте мета в метриці і наскільки готові підняти ставку.
- Для мобільних. Зменшуємо на 50 % або збільшуємо ставку на 1 200 % для тих, хто зайшов з телефону. Відключити показ для смартфонів неможливо. Якщо сайт не адаптивний – занижуємо тариф до плінтуса. Подивіться в Яндекс.Метриці, з яких пристроїв до вас частіше заходять. Якщо з мобільних мало трафіку і заявок, сміливо зменшуйте CPC до мінімуму.
- За статтю та віком. У Google Ads і Яндекс.Директе можна встановити до 10 умов. Коригування ставок – від -100 % до +1 200 %. Користуйтеся інструментом, тільки коли визначилися з цільовою аудиторією. Дивіться на Метрику. Не відрізайте бездумно шматочки аудиторії. Наприклад, прибрати показ реклами косметики для чоловіків – помилка. Дівчата іноді заходять з ноутбука свого хлопця, або молода людина може шукати подарунок для коханої.
З допомогою коригування ставок ми відрізаємо потрібну аудиторію, яка з’їсть частину бюджету.
Використовуючи всі ці рекомендації, запустіть тестову рекламну кампанію на 1-2 тижні. Потім проведіть аналіз і эстимацию (оцінку ефективності).
Висновок
Тепер ви знаєте анатомію і способи контролю CPC. Це допоможе уникнути бездумних витрат. Не вийде так, що ви півроку будете зливати гроші. А потім кинете і не зрозумієте, де витік і що зробили не так.
А скільки ви витратили на рекламу в цьому році? Давайте обговоримо в коментарях.
Підпишіться. Вчіться інтернет-маркетингу і залишайтеся в тренді разом з нами.
Бажаю зростання конверсії і низької ціни за клік!
До швидкої зустрічі!