Ремаркетинг – що це таке і в чому різниця між ним і ретаргетингом

Поширити

Здрастуйте, дорогі читачі!

Якщо відвідувач зайшов, подивився і нічого не купив, його можна повернути й перетворити на покупця. Тих, хто набрав повну корзину і забув про це, теж. Випадкових клієнтів, які не збираються повертатися, можна зробити постійними. Чари? Ні, це просто набір грамотних дій, про які я вам сьогодні розповім. У цій статті ми детально розберемо ремаркетинг: що це таке, яких видів буває і як його правильно використовувати.

Зміст

  • Визначення
  • Навіщо це потрібно
  • Види
  • Основні стратегії
  • Як це працює
  • Чим відрізняється від ретаргетинга
  • В чому особливість динамічного ремаркетингу
  • 4 речі про ремаркетинге, яких ви не знали
  • Як налаштувати в Google AdWords
  • Висновок

Визначення

Типова ситуація. Ви шукаєте ноутбук для роботи. Ви заходите в різні інтернет-магазини з пошукової видачі. Порівнюєте їх за розцінками, способів доставки, акцій і т. д. І ось начебто знайшовся ідеальний варіант. Але ви закриєте вкладку. Причин багато: грошей ще не накопичили, з інтернетом проблеми, відкладаєте покупку до кращих часів, треба зробити щось термінове і т. д.

І таке трапляється з інтернет-магазинами часто. Між переглядом товарів і купівлею може пройти від 2 – 3 днів до декількох місяців. Без ремаркетингу онлайн-бізнес давно б загнувся.

Що робить ремаркетинг? Він як тінь переслідує потенційного покупця (ліда) на інших сайтах: з’являється в рекламних блоках, пошуковій видачі. Нагадує про товар, який так і не був куплений.

Ремаркетинг – це повторне залучення потенційного клієнта за допомогою реклами.

Навіщо це потрібно

Краще наздогнати вже “тепленькі” клієнтів, ніж шукати нових і намагатися їх зацікавити з нуля.

Коли потрібен ремаркетинг:

  1. Покупці йдуть. Продажі падають. Коли товар купують і хочуть так само, як олів’є на Новий рік, то особливо не турбуєшся. Одним клієнтом більше, іншим менше. Але коли вони йдуть, починаєш хапатися за голову і дорожити кожним. І тут на допомогу приходить ремаркетинг.
  2. Ви пропонуєте люксові товари/послуги. Чим дорожчий продукт, тим довше приймається рішення про купівлю. Потрібно мінімум 2 – 3 торкання клієнта. Цільова аудиторія елітного сегмента обмежена. Доводиться працювати з кожним через ремаркетинг і інші інструменти продажів.
  3. Хочеться допродати. Тим, хто вже купив, ви хочете запропонувати додаткові аксесуари, опції. Наприклад, у вас купили смартфон. Ви наздоганяєте клієнта рекламою чохлів, захисних стекол, карт пам’яті на інших сайтах, в соцмережах.

Що дає вам ремаркетинг:

  • Збільшує конверсію. На вашому сайті були не дарма. Значить, вони зацікавлені в цьому товарі/послузі. Більше ймовірності, що вони куплять, ніж ті, хто зайшов “з вулиці”.
  • Нагадує про вас. Ті, хто заходив у ваш інтернет-магазин, можуть не згадати його назви. Але грамотне нагадування змусить згадати про вас.
  • Заощадить бюджет. Ви витратите ті ж гроші на рекламу з більшою віддачею.

Якщо ж ви займаєтеся маркетингом, то без знання цього прийому великих грошей вам не заробити. Більшість бізнесменів платять саме за послугу повторного залучення покупців або “дожимания” лідів.

Види

Існує 5 видів ремаркетингу щодо способів і характеру взаємодії з лидом:

  1. Динамічний. Автоматично генеруються рекламні оголошення тільки з тими товарами, які користувач дивився на сайті.
  2. Тимчасовий. Користувачам показують рекламу, яка викликає бажання купити. Зміст оголошень однаково для всіх і обмежена по часу. Спочатку відправляють лист з УТП на email. Потім товарні картки. Якщо немає ніякої реакції, то показують привабливі пропозиції, пропонують персональні знижки. На цьому рекламна кампанія для однієї людини закінчується.
  3. A/B-тестування. Роблять 2 версії рекламних оголошень і стратегії. Пробують на користувачів. І дивляться, що ефективніше. Цей підхід використовується в різних маркетингових інструментах. Його треба знати обов’язково.
  4. Соціальний. Користувач взаємодіє з брендом через спілкування в соціальних мережах, коментарях на сайті. Він вибудовує довгострокові відносини з клієнтом і перетворює їх в гру.
  5. Послідовний. Підходить для luxury-сегмента: квартир, яхт, машин, ексклюзивних речей, прикрас. Ухвалення рішення про покупку затягується на місяці. Головне – не дати забути клієнту про свій намір. Йому показують пропозиції, пов’язані з бажаним товаром/послугою, акції, альтернативні варіанти. Йому транслюють рекламу скрізь: в пошуку, соцмережах, на сайтах.

Основні стратегії

  • Look-alike. Рекламу показують тим, хто схожий на відвідувачів сайту за віком, статтю, поведінкових факторів. У правилах відбору користувачів зазначаються географічні, демографічні ознаки, пристрої входу: мобільник, комп’ютер і т. д. Використовується для продажів. Підвищує конверсію на 40 %.
  • Класична. Через систему аналітики Google і Яндекса відслідковуються відвідувачі, які не вчинили цільової дії. Наприклад, додали товар у корзину, але пішли без оформлення замовлення. Їм часто показують оголошення на інших сайтах, які викликають бажання придбати.
  • Пошукова. Користувач бачить в пошуковій видачі рекламу, яка нагадує про раніше відвіданому сайті, товари. Стратегія має 2 схеми. Перша (Big Only) підлаштовується під різні сегменти аудиторії. За другою схемою (Target) рекламу бачать тільки користувачі, які внесені в список ремаркетингу.

Як це працює

У кожного з нас браузер збирає інформацію про відвідування сайтів в cookies. Лічильник на сайті-партнері медійній мережі зчитує інформацію з куків і показує відповідні рекламні оголошення.

Для проведення рекламної кампанії потрібно збирати списки користувачів програми і тих, хто відвідував сайт. Ми створюємо правило, за яким вони будуть додаватися. Наприклад, людей певного віку чи тих, хто набрав кошик. Тут ви вирішуєте самі.

Вимоги до списку в Google AdWords:

  • для контекстно-медійної мережі необхідно зібрати більше 100 активних користувачів за місяць;
  • для пошукової видачі – більше 1 000 активних відвідувачів за останні 30 діб;
  • для YouTube – від 1 000 активних відвідувачів за останній місяць;
  • для Gmail – не менше 1 000 “живих” відвідувачів за 30 днів.

В Google AdWords ви можете вибрати статус списку:

  • Відкритий. В нього будуть додані нові користувачі, які відповідають правилу. Через 540 днів база даних автоматично закривається. Ви можете відкрити знову через налаштування.
  • Закритий. Не поповнюється новими користувачами. Ремаркетинг працює тільки з уже зібраними контактами.

Ще 2 особливості Google AdWords:

  1. З-за зміни терміну зберігання списку він перший час показується неточно. Потрібно почекати.
  2. Термін зберігання інформації про аудиторію поширюється як на нових користувачів у списку, так і на старих.

Чим відрізняється від ретаргетинга

Основна відмінність в тому, що ремаркетинг – творіння Google AdWords, а ретаргетінг – Яндекс.Діректа. Якщо говорити про те, чим вони відрізняються, то це дрібні технічні деталі. Їх ви знайдете в таблиці нижче.

У чому різниця між ретаргетингом і ремаркетингом:

Ретаргетінг Ремаркетинг
Показується у вигляді оголошень на сайтах партнерів РМЯ. Немає в пошуковій видачі Проводиться в пошуку, соціальних мережах, на сайтах
Інформація про аудиторію зберігається не більше 3 місяців Список аудиторії зберігається 540 днів
Можна створювати список потенційних клієнтів на основі геоданих Не можна використовувати геолокацію для збору аудиторії

Подивіться повне керівництво по налаштуванню Яндекс.Директ самостійно. Корисно вміти запускати рекламу в двох пошукових системах.

В чому особливість динамічного ремаркетингу

Динамічний ремаркетинг схожий на звичайний. Алгоритм, а не людина, вибирає заголовок і цільову сторінку, яку буде показувати користувачам. Це економить час директолога і позбавляє від рутини.

Коротко про переваги динамічних оголошень у пошуковій мережі:

  • показують людям те, що вони хочуть побачити;
  • охоплюють більше запитів, ніж рекламні кампанії, повністю створені вручну;
  • показують товари по низькочастотних і новим запитам, які не були включені в список.

Під час створення динамічних оголошень можна вибрати кількість сторінок сайту, у межах яких робот буде шукати інформацію.

4 речі про ремаркетинге, яких ви не знали

  • Піднімає конверсію. Коли ви сильно обмежувати число показів, ви ставите хрест на зростання продажів. Увагу користувачів занадто розсіяно, тому їм завжди треба нагадувати про себе.

  • Не стомлює користувачів. Було проведено тестування. І знаєте, які оголошення менше набридли користувачам? Правильно, ремаркетингові.
  • Ремаркетинг – це не тільки пошукова мережа. Повторний показ реклами працює у соціальних мережах: Twitter, Facebook, Instagram, ВКонтакте, Однокласниках.

  • Від якості рекламних оголошень залежить, скільки ви витратите. Якщо оголошення буде зроблено неякісно, тоді буде менше переходів. Чим більше кліків, тим меншою буде вартість.

Як налаштувати в Google AdWords

Почнемо з підготовки. Опрацюйте точні відповіді на запитання:

  1. Будь показників ви хочете досягти з допомогою ремаркетингу? Ви продаєте або залучаєте нових передплатників?
  2. Чи бажаєте ви продати додаткові товари, наприклад, аксесуари?
  3. Хто ваші стандартні покупці? Складіть рекламне пропозицію під кожен сегмент.

Заходимо в Google AdWords. Ми будемо налаштовувати списки аудиторій за умови, що у вас вже є рекламна кампанія. Якщо немає і ви повний новачок, раджу пройти навчання контекстній рекламі.

Ті, у кого є РК, переходять в налаштування – “Загальна бібліотека” – “Менеджер аудиторій”.

Вибираємо “Джерела аудиторій”. Тут ми вирішуємо, що будемо використовувати при створенні списків.

Збирати інформацію про відвідувачів, ми можемо за наступними каналами:

  • YouTube
  • Google Analytics,
  • Google Play,
  • Сервіс аналітики додатків.

Вибирайте Google Play, якщо у вас є додаток. Є відеоканал? Тоді YouTube стане в нагоді для збору інформації.

Для того щоб включити будь-яке джерело, перейдіть за відповідним посиланням.

Якщо ви просто хочете збирати інформацію про відвідувачів сайту, конверсії, тоді краще прив’язати Google Analytics. Щоб зробити це, потрібно поставити спеціальний тег на сторінку.

Для цього у віконці AdWords натисніть на “Налаштувати тег”.

Вибираємо пункт “Збирати стандартну статистику джерела даних” і ставимо галочку на ідентифікатор користувача.

Натискаємо “Зберегти та продовжити”.

Копіюємо весь текст з поля Global Site Tag. Вставляємо в HTML-код кожної сторінки між тегами <head> і </head>.

Висновок

Не забувайте і про інші прийоми маркетингу. Ремаркетинг – це гарне доповнення, яке збільшить конверсію. Google дає всілякі інструменти для точкової реклами. Збирайте інформацію про відвідувачів, розділяйте на групи і створюйте ефективну рекламу під кожну.

І завжди пам’ятайте про тестування, аналіз і поліпшення рекламних оголошень.

А ви вже пробували запускати контекстну рекламу? Профі діляться досвідом в коментарях, а новачки задають питання і отримують відповіді.

Підписуйтесь, щоб стати кращим маркетологом і почати заробляти на фрілансі. Ми навчимо вас багато.

Успіхів вам!

До швидкої зустрічі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.