Як правильно провести SEO-аналіз сайту за допомогою онлайн-сервісів

Поширити

Здрастуйте, дорогі читачі!

Сьогодні я розповім про те, як правильно зробити SEO-аналіз сайту за допомогою різних онлайн-сервісів. Причому ми будемо користуватися не тільки стандартними Яндекс.Вебмайстром і Google Search Console.

Будуть брати участь і інші популярні інструменти, які допоможуть виявити проблеми з пошуковою оптимізацією нашого сайту. Відразу зазначу, що далеко не завжди проблеми можна виявити за допомогою сервісів.

В деяких випадках доведеться робити поглиблений аудит, щоб виявити проблеми з контентом, юзабіліті або якимись іншими параметрами, які впливають на пошукову видимість. Давайте починати!

Зміст

  • Що покаже SEO-аналіз
  • Онлайн-сервіси для SEO-аналізу
    • Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console
    • Яндекс.Метрика і Google Analytics
    • Be1
    • PR-CY
    • Інші сервіси
  • Висновок

Що покаже SEO-аналіз

У новачків завжди виникає саме таке питання: що ж покаже SEO-аналіз і навіщо він взагалі потрібен? Все просто: за допомогою аудиту ви зможете виявити проблеми з пошуковою оптимізацією. Усунення цих проблем може вивести проект на топові позиції в пошуковій видачі і принести більше трафіку.

У перспективі SEO-аудит дозволить вам збільшити свій прибуток і поліпшити загальний стан сайту. Але тут знову-таки все різниться від сайту до сайту. У багатьох проектів є проблеми, які не виявити за допомогою онлайн-сервісів. Доведеться звертатися до фахівців, які будуть робити більш глибокий аудит.

Якщо ми говоримо про інформаційні проекти, то глибокий аудит полягатиме в аналізі вмісту і семантичного ядра. Якщо вони будуть реалізовані погано, фахівці запропонують виправити цей момент. Також можуть бути проблеми з кодом, швидкістю завантаження сайту та іншими аспектами, які важливі для пошукових систем.

Тепер поговоримо про те, що найчастіше аналізують фахівці та онлайн-сервіси. Це буде універсальний список, який дозволить вам зрозуміти суть аналізу і помилок, які можуть виникати при роботі над власним проектом.

Отже, ось з чого складається SEO-аналіз.

  • Перевірка швидкості завантаження

Найперше, що перевіряють при аудиті проектів – швидкість завантаження сторінок. Непристойно довге завантаження може відлякувати користувачів, через що вони почнуть просто залишати сторінки вашого сайту. Пошуковики будуть інтерпретувати такі події, як відмови. Якщо відсоток цих відмов буде занадто великим, пошукові системи почнуть пессімізіровать ваш ресурс.

Для перевірки швидкості завантаження сторінки дуже часто використовується інструмент від Гугл – PageSpeed Insights. Він може показувати всі проблеми ресурсу, які сповільнюють його, і також пропонувати методи їх вирішення.

Багато інші інструменти для перевірки швидкості працюють на основі PageSpeed. Саме тому багато сеошників і вебмастери працюють з цим сервісом в першу чергу.

Трохи нижче ми розглянемо сервіси, які допомагають визначити швидкість завантаження сайту.

  • Перевірка ІКС

Індекс якості сайту – нова метрика від Яндекса, яка прийшла на заміну тіц. Вже з назви зрозуміло, що показник визначає якість сайту, у яке може входити величезну кількість параметрів.

Даний показник можна визначити як за допомогою Яндекс.Вебмастера, так і з допомогою сторонніх сервісів, які працюють з API цього самого Яндекс.Вебмастера.

Більш того, ви можете самостійно перевірити ІКС свого сайту, навіть якщо він не доданий в інструмент. Для цього ви повинні перейти за посиланням і ввести там адресу свого проекту. Далі Яндекс видасть вам результати. Точно таким же способом можна перевірити і сайти конкурентів.

Більш детально про ІКС я розповідав в окремій статті. Рекомендую перейти за посиланням і ознайомитися з цим матеріалом.

  • Аналіз відвідуваності

Зараз пошукові системи враховують показники поведінкових факторів. Природно, навіть сайти з низькою відвідуваністю можуть мати хороші ПФ, але і тут є певні нюанси. Потрібно, щоб відсоток задоволених користувачів перевищував відсоток незадоволених. Іншими словами, чим зручніше для користувачів проект, тим краще він буде просуватися.

Проаналізувати показники ПФ дуже складно, але, виходячи зі статистики, можна зрозуміти, наскільки сайт подобається користувачам. Для цього використовуються спеціальні інструменти на зразок Яндекс.Метрики або Google Analytics. Якщо вміти працювати з цими інструментами, то можна багато чого зрозуміти. Даних там, на щастя, досить багато.

Сеошники, які проводять СЕО-аудит, завжди запитують доступ до Яндекс.Метриці або аналітиці від Гугла. На основі даних з цих інструментів може бути сформований план подальших дій щодо поліпшення пошукової оптимізації ресурсу.

Також в цей пункт входить аналіз відвідуваності конкурентів. Потрібно зрозуміти, скільки всього трафіку є у конкуруючих проектів, щоб визначити цілі і вибудувати план по їх досягненню.

Щоб аналіз відвідуваності був найбільш достовірним, ваш проект повинен бути доданий в ті сервіси, про які я говорив вище. Якщо ви ще не додали на свій ресурс ці лічильники, то я рекомендую ознайомитися зі статтями: “Як додати Яндекс.Метрику на свій сайт” і “Як додати Google Analytics”. Там я докладно розповідаю про те, як розмістити коди лічильників в коді проекту.

  • Аналіз вмісту

Проаналізувати контент за допомогою онлайн-сервісів складно, але все ще можливо. Краще, звичайно, довірити таку перевірку саме фахівцям.

Вони зможуть повністю проаналізувати ваші статті, визначити помилки і почати їх усувати. Автоматичні сервіси не завжди об’єктивні, вони працюють на основі готових скриптів і можуть містити певні помилки.

Особливо зараз, коли пошукові алгоритми починають ставити на перший план саме користь статті, а не наявність у неї якихось ключових слів і фраз.

Тим не менш, є досить круті сервіси, які дійсно можуть проаналізувати ваші статті і показати помилки. Усунення цих помилок може призвести до зростання позицій.

Онлайн-сервіси при аналізі вмісту найчастіше враховують показники унікальності, частотності ключів, нудоти документа, наявності води і т. д.

Ще років 10 тому такі метрики були дуже важливі, а зараз на перший план виходять поведінкові фактори. Вони затьмарюють усі інші показники. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що зараз в тренді якісний контент для людей.

Далі я розповім про сервіси, за допомогою яких можна перевіряти якість свого контенту.

  • Перевірка позицій

За допомогою онлайн-сервісів ви зможете відслідковувати позиції своїх матеріалів в пошуковій видачі. Це допомагає вам зрозуміти, наскільки правильним шляхом ви йдете, і всі ваші дії по оптимізації сайту виправдані. Також ви зможете побачити позиції свого ресурсу щодо інших проектів.

  • Аналіз посилальної маси

Спірний пункт, який тим не менш має місце бути в рамках пошукової оптимізації під Гугл. Посилання враховуються пошуковими системами, і це вже давно доведено. Інша справа, що вони відіграють далеко не головну роль, як це було раніше.

Іншими словами, тепер проекти не можуть розвиватися тільки з допомогою нарощування посилальної маси. Також пошуковики можуть уповільнювати розвиток сайту, якщо будуть зафіксовані спроби “маніпуляцій”. У це поняття, як правило, входить купівля орендних і вічних посилань з “жирних” джерел.

Якщо таких посилань буде занадто багато, то це заведе ваш сайт під фільтр. Причому зараз це особливо актуально, тому що пошукові системи почали справжню боротьбу з ринком покупки і продажу посилань.

При аналізі посилальної маси будуть враховуватися різні моменти. Хороший фахівець зможе визначити виправданість цих дій і в разі чого дати правильні рекомендації. Тобто він покаже і розповість, як і де купувати посилання, щоб це йшло тільки на користь.

Онлайн-сервіси, на жаль, так не можуть. Вони показують якісь певні помилки, але об’єктивно визначити вплив посилань на позиції не можуть.

Сюди ж входить і аналіз внутрішніх посилань. Якщо ви займаєтеся продажем вічних лінків на біржах, то це також може спричинити за собою фільтр, пессимізації або виключення з пошукової видачі.

Щоб такого не було, ви повинні дотримуватися ряду правил. Вони не такі складні і полягають найчастіше в сумлінному нативному розміщення посилань на сторінці під виглядом реклами. За рекламу пошукові системи не банять, тому треба враховувати це при розміщенні чергового заслання.

Більш докладно про це я розповідав в статті: “Де купити посилання для просування сайту”. Там же я торкнувся теми банів і недобросовісного розміщення. Рекомендую перейти і ознайомитися з цим матеріалом.

Я розповів лише про самих основних метриках, які перевіряються фахівцями або онлайн-сервісами при аналізі. Їх може бути більше, особливо якщо ми говоримо не про інформаційні проекти, а про щось інше: портали, сервіси, інтернет-магазини.

Там в абсолют зводиться юзабіліті – зручність використання сайту для користувачів. Більш зручні і функціональні проекти просуваються пошуковими системами, менш зручні – навпаки.

В принципі, поняття юзабіліті справедливо і для статейников. Якщо ви робили свій сайт на самописною платформі, то повинні розуміти, що структура, перелінковка, блоки з рекомендованим контентом і зовнішній вигляд блоку з текстом самої статті грають дуже важливу роль.

Про це я розмірковував у статті про структуру сайту. Переходьте і читайте, там багато цікавої та корисної інформації.

Онлайн-сервіси для SEO-аналізу

Тепер я розповім про онлайн-сервісах, за допомогою яких можна провести SEO-аналіз свого ресурсу. Як я і говорив спочатку, цих сервісів дуже і дуже багато. Розглянемо найбільш корисні і функціональні.

Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console

Це основні сервіси, які використовуються більшістю вебмайстрів. Вони показують всю статистику сайтів і їх стан в пошуковику. Ці інструменти розроблені самими пошуковими системами, але навіть тут є не вся необхідна інформація.

Тим не менше саме в цих ресурсах будуть міститися повідомлення про помилки, фільтрах або блокування. Тут же можна побачити інформацію про стан індексації вашого проекту, кількості кліків і показів в пошуковій видачі, зовнішніх і внутрішніх посиланнях.

Ресурс, який просувається під Яндекс або Гугл, обов’язково повинен бути присутнім в обох панелях. Інакше вебмастер ризикує втратити дуже багато трафіку. І всі його спроби вивести проект на топові позиції будуть марні.

Я рекомендую ознайомитися зі статтями: “Як додати сайт в Яндекс.Вебмастер” і “Як додати ресурс Google Search Console”. Там я розповідав про цих двох інструментах більш докладно.

Яндекс.Метрика і Google Analytics

Про цих двох інструментах я вже коротко розповідав вище. З їх допомогою ви зможете відслідковувати відвідуваність свого проекту, бачити, які сторінки більш цікаві користувачам, які менше або взагалі нецікаві. Це достатньо складні і багатофункціональні інструменти. Далеко не кожен новачок зможе з ними впоратися.

Але зате з ними зможе впоратися фахівець, який буде проводити більш серйозний аудит вашого проекту. Якщо ви, звичайно, замовите такий в якомусь агентстві. На основі статистичних даних сеошник зможе вибудувати вірний план просування, знайти помилки і усунути їх, оптимізувати якісь моменти і допомогти з поліпшенням контенту.

Виходячи з усього цього, можна прийти до висновку, що ці два інструменти також дуже важливі. Обов’язково додайте ці лічильники на свій сайт. Також ви можете додати ще один додатковий лічильник, який може виявитися дуже корисним при аналізі. Я кажу про лічильник LiveInternet.

Там теж є свої фішки, які дозволяють проводити діагностику проектів. Також в сервісі є рейтинг сайтів, який дозволить вам визначити свою позицію щодо конкурентів. Йому я присвятив окрему статтю, рекомендую зайти і ознайомитися.

Be1

Комплексний сервіс, який дозволяє одночасно перевірити кілька параметрів. Їх, до речі, дуже багато. Це і індексація, і видимість сайту в ПС, і показники ІКС, і багато іншого. Тут же є функціонал для внутрішнього аналізу проекту: тайтлов, дескрипшенов, частотності ключів і т. д.

Цей сервіс може вирішити ваші проблеми. Але це, знову ж таки, дуже умовно, бо далеко не завжди онлайн-інструменти дають об’єктивну інформацію.

Be1 має більше 30 різних інструментів, які дозволять вам провести повну перевірку свого сайту.

Щоб скористатися цими інструментами, досить зайти на офіційну сторінку сайту, ввести адресу і натиснути кнопку “Аналізувати”. Після цього аналізатор почне проводити діагностику всіх областей ресурсу і через якийсь час видасть результат.

Вся інформація зручно розбита на категорії, є можливість перевірити сайт в разі усунення якихось моментів. Як бачите, тут навіть є інформація про вартість сайту, яка формується виходячи з показників відвідуваності і видимості в пошукових системах.

Трохи нижче будуть доступні графіки, які відображають видимість, позиції по певних запитах, конкурентів, перетину за ключем і т. д. тобто аудит дійсно комплексний і може показати якщо не все, то дуже багато.

PR-CY

Експрес-аналіз сайту і його показників. Можна сказати, що це аналог попереднього інструменту, який також може показати досить багато корисної інформації.

Щоб скористатися цим інструментом, ви повинні перейти на сайт, ввести URL і клацнути по кнопці. Після цього інструмент видасть вам результати.

Сервіс теж можна назвати комплексним, інформації тут дійсно дуже багато. Є і стандартний набір, який передбачає перевірку ІКС, позицій сайту, посилань і т. д. Весь результат поділений на секції, до них можна перейти з допомогою бічного меню.

Але і тут є свої фішки. Наприклад, можна порівнювати свій ресурс з проектами конкурентів, бачити загальну оцінку, переглядати помилки і повідомлення з рекомендаціями. Цікавий інструмент, який дуже часто використовується фахівцями і веб-майстрами.

Точно так само тут можна бачити інформацію про трафік, відсотку відмов і часу, який користувачі проводять на сторінках сайту. Дані беруться з відкритих джерел на зразок LiveInternet.

Дуже цікавою і одночасно корисною фішкою є можливість бачити нові посилання на ваш проект, які були проіндексовані пошуковими системами. Там можна бачити посилання якість, анкор, час виявлення.

Але сервіс платний. Для використання повного функціоналу доведеться оплачувати тариф. У безкоштовної версії доступно всього 20 перевірок в день. При цьому частина функцій буде працювати не повністю. Як ви можете бачити на скріншоті вище, у відмов видно лише динаміка. Сам показник прихований і буде доступний тільки після оплати тарифу.

Крім безкоштовного, в PR-CY є ще два тарифу.

Для простого вебмастера вистачить і початкового тарифу. Але якщо у вас багато проектів і ви самі займаєтеся їх SEO-оптимізацією, то доведеться купувати тариф “Профі”. Він коштує 1 990 рублів, але це при помісячній оплаті. Якщо ви захочете купити підписку відразу на рік, PR-CY запропонує вам непогані знижки.

Інші сервіси

Вище я розповів про найбільш круті і корисні сервіси. Їх вистачить для повного аналізу свого сайту. Але з якихось причин ці сервіси можуть вам не підійти, тому я подкину вам ще кілька досить популярних:

  • seo.analizsaita.online – безкоштовний аналізатор веб-ресурсів;
  • seogift.ru – простенький сервіс, який бере дані з відкритих джерел;
  • analizsaita.com – перевірка SEO-показників.

Висновок

У цій статті я розповів про те, як перевірити сайт на предмет помилок в SEO-оптимізації. Подібне дослідження допоможе вам швидко усунути всі недоліки і почати просування свого ресурсу в топ пошукової видачі. Як я і говорив, ви можете використовувати різні онлайн-сервіси. Вони не завжди об’єктивні, але в більшості випадків таких інструментів вистачає для первинної діагностики.

У більш складних ситуаціях доведеться звертатися до фахівців. Вони не тільки знайдуть всі помилки, але і швидко усунуть їх.

Якщо ви вебмайстер і хочете заробляти на власному інформаційному проекті, то я рекомендую вам звернути увагу на курс Василя Блінова. У ньому розповідається про те, як створити власний інформаційний сайт і заробляти на ньому від 20 000 рублів на місяць.

Навчання проходить на зручній платформі з домашніми завданнями і допомогу від експертів. Також ви можете вільно спілкуватися з іншими учнями, дізнаватися про їх результати і не тільки. Переходьте за посиланням для отримання більш детальної інформації.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.