Контекстна реклама: що це таке і як вона працює

Поширити

Вітаю, дорогі друзі! З вами Олена Нікітіна. Сьогодні поговоримо про такому важливому в сфері маркетингу поняття як контекстна реклама: що це таке, для чого вона потрібна користувачеві і власнику бізнесу, а також що потрібно знати для її налаштування.

Зміст

  • Що таке контекстна реклама
  • Види реклами
    • Пошукова та тематична
    • Статистична і динамічна
    • Текстова і текстово-графічна
  • Як вона працює
  • Для чого потрібна контекстна реклама
  • Плюси і мінуси контекстної реклами
  • Як її розмістити
  • Що таке таргетинг
  • Короткі висновки

Що таке контекстна реклама

Простими словами, це реклама, що відповідає інтересам відвідувачів сайту.
Контекстної вона називається тому, що пов’язана за змістом з основним словом в пошуку, тобто для її появи необхідна певна словесне оточення – власне, сам контекст.

Контекстна реклама – це тип інтернет-реклами, орієнтований на теперішні чи минулі запити користувача.

Роблячи в рядку пошукача який-небудь запит, ви помічаєте, що в більшості випадків три відповіді на нього містять позначку “Реклама”. Це працює, навіть якщо ви не вводите чарівне слово “купити”.

Ось приклад: введемо в пошуку “красивий букет” і отримаємо звичайні посилання на сайти в початку сторінки, а рекламу – внизу сторінки.

При додаванні в запит слова “купити” контекстна реклама з’являється вже на перших позиціях у списку результатів, та ще й збоку – у вигляді картинок.

Далеко не всі користувачі помітять позначку “реклама”. Більшість зайдуть за цим посиланням, т. к. вони знаходяться першими в пошуковій видачі. Значить, контекстна реклама спрацює, а її замовник отримає відвідувача на свій сайт.

При цьому посилання зі списку “врахували” мій регіон, задовго до того люб’язно наданий Яндексу. Телепатична штучка, чи не правда?

Види реклами

Контекстна реклама зустрічається наступних видів: пошукова та тематична, статистична і динамічна, текстова і текстово-графічна.

Пошукова та тематична

В пошуковику ми бачимо повне збіг спливаючої реклами з текстом запиту. Така реклама називається пошукової. Часто відвідувач не помічає спеціальну позначку і заходить на сайт.

Але буває і часткове збіг, перетин інтересів. Подивимося на прикладі.

Заходимо на один із запропонованих сайтів – в його сніппеті містяться рекомендації по підбору букетів.

У сайту не чисто флористична, а загальна жіноча тематика, про що нам повідомляє його опис та розділи вгорі сторінки.

Переглядаючи статтю про букетах, ми бачимо рекламу ювелірних виробів, косметики і турів.

Більшості жінок це цікаво. Отже, деякий відсоток відвідувачок сторінки перейде по посиланню і, можливо, придбає товар.

Картинки і написи збоку не відображають точний запит користувача, але входять у сферу своїх потенційних інтересів. Цей вид контекстної реклами називається тематичним.

Пошукова реклама розміщується безпосередньо в пошуковику, тому що вона точніше відповідає інтересам потенційного клієнта. Ефективність її з цих причин вище.

Тематична ж показується вже на сайтах: їх зазвичай переглядають більш тривалий час. Вона дозволяє охопити велику аудиторію, тому що з’являється в різному контексті, але миттєвий ефект від неї менше. Зате не виключено довгострокове вплив: дівчина дізналася про знижки на золото, запам’ятала інформацію, дочекалася зарплати, своєї або коханого, — і відвідала магазин.

Статистична і динамічна

За характером показу реклама може бути статичною – займати одні і ті ж місця при кожному заході на сайт або пошуковик – і динамічної, коли одні оголошення змінюють один одного. У першому випадку у неї є гарантоване місце, що відбивається на ціні.

Текстова і текстово-графічна

Ще реклама поділяється на текстову і текстово-графічну, яка містить ілюстрації, а також може бути оформлена як банер.

Банер – це статична або динамічна картинка, яка може відображатися як в пошуковій системі, так і на сайті.

Графіка виглядає привабливіше і запам’ятовується краще, до того ж дозволяє розмістити логотип компанії, а це підвищує впізнаваність бренду. Коштує вона дорожче.

Графічний дизайн не стоїть на місці: з’являються все нові і нові види банерів. В Google AdWords доступні адаптивні банери – вони змінюють свій розмір залежно від характеристик містить їх сайту. А інтернет-магазинах буде зручно скористатися смарт-банером: він вже містить каталог товарів, сформований на основі сайту-джерела.

Як вона працює

Відображення реклами на потрібній сторінці можливо завдяки ключовими словами в налаштуванні. Саме цей механізм виявляє її доречність в кожному випадку.

Контекстна реклама працює, коли клієнт переходить за посиланням на сайт рекламодавця. Зайшла дівчина букети подивитися, а тут, поряд, прикраси зі знижками та гарячі путівки. Цілком ймовірно, її інтереси трохи змістяться.

Оголошення зовсім не заважають користувачеві: не потрібно вимикати приголомшують відео і закривати велетенське вікно, яке заважає перегляду сайту. Крім того, вони не видаляються зі сторінки, не закриваються і не згортаються. Погодьтеся, це дуже зручний і привабливий інструмент просування бізнесу?

Для чого потрібна контекстна реклама

Клікнувши на посилання, відвідувач виявився на сайті з товаром. Він може повернутися, затриматися і ознайомитися з асортиментом, зробити замовлення прямо зараз або трохи пізніше. Так чи інакше, потенційний клієнт дізнався про компанії, тому її власник, який замовив рекламу, платить за клік.

Тобто, перший результат рекламної кампанії – оповіщення людей про новий бренд (товар, фірму, ресурс), а отже, розширення потенційної клієнтури.

Подальший успіх залежить від дій споживача: чи визнає він цей товар необхідним. Багато в чому це визначається вмілим описом. Саме тому в інтернеті затребувані продають тексти – вищий пілотаж копірайтингу. Їх секретні механізми впливають на аудиторію, спонукаючи зробити покупку.

Також важливо мати якісну посадкову сторінку – той сайт, на який приходить можливий покупець. Якщо він буде зручним для перегляду, з чітким каталогом товарів і послуг і, найголовніше, відповідати рекламі, ймовірність покупки зростає. І гроші, заплачені за клік, себе виправдають.

Другий, бажаний результат – збільшення продажів, розвиток бізнесу. Саме він покликаний окупити рекламні витрати.

Гарантії, що кожен відвідувач сторінки щось придбає, немає. Але і з магазину не всі виходять з покупками. Розглянемо детальніше переваги і ризики.

Плюси і мінуси контекстної реклами

Позитивні сторони:

  1. Порівняно з відеороликами або телеефіром, контекстна реклама набагато дешевше.
  2. Рекламодавець сам вирішує, скільки і за що він буде платити.
  3. При правильному обліку цільової аудиторії цей вид реклами найбільш точно потрапляє по клієнту.
  4. У налаштуваннях легко встановити ліміт бюджету, наприклад, витрачати не більше 1 000 рублів в тиждень.
  5. Всі витрати можна відстежити.
  6. Ціна не залежить від терміну розміщення.
  7. Численні параметри дозволяють задати потрібний час і регіон показу, орієнтацію на певний контингент і т. д.
  8. Також можна дізнатися про поведінку споживачів: який їх віково-статевий склад, скільки разів один і той ж людина клікав по посиланню.
  9. Якщо при аналізі з’ясувалося, що якісь установки створені помилково, їх легко змінити.
  10. Ненав’язливі оголошення клієнт швидше сприйме позитивно.

Мінуси:

  1. Контекстна реклама не працює, якщо цільова аудиторія не має доступу до інтернету (старше покоління).
  2. Для ефективності потрібно часто оновлювати налаштування, коригувати зміст і т. д.
  3. У великій кількості налаштувань можна помилитися, а значить, витратити гроші даремно.

У підсумку плюсів виявилося значно більше. Мінуси ж пов’язані з неправильним використанням цього інструмента.

Контекстна реклама – потужний інструмент для залучення нових клієнтів. Основні її переваги – висока попадання в цільову аудиторію і відсутність додаткових дій з боку споживача (не потрібно відкривати пошту, заходити на форуми, реєструватися у соцмережах).

Тому все більше власників сайтів обирають її для успішного бізнесу.

Як її розмістити

Основна маса реклами розміщується в Яндексі і Гуглі. Перевага першого – найбільша популярність в російськомовному сегменті, другого – можливість залучення англомовної аудиторії. Кожен із них має для цього свою систему: відповідно, Яндекс Директ і Google AdWords. Є ще Begun, який працює як на Рамблері, так і з згаданими пошуковими системами.

Вартість на кожній площадці різниться і залежить від кількості ключових слів і середньої ціни за клік. Розрахувати приблизний бюджет можна, ґрунтуючись на наступних параметрах:

  • кількість показів оголошення;
  • кількість переходів за посиланням;
  • CTR (відношення другого до першого, виражене у відсотках);
  • ціна кліка.

Google AdWords для прогнозу приблизних витрат за місяць є інструмент “Оцінювач трафіку”. Але, звичайно, точним розрахунок не буде: ви ж не знаєте заздалегідь, скільки відвідувачів опиниться у вас на сайті.

Людям, далеким від інтернет-технологій, для розміщення краще звернутися до професіоналів. Рекомендую сертифікованого фахівця Владислава Грішакова, в його агентстві вам якісно налаштують рекламні кампанії та запропонують їх ведення для досягнення максимального результату. Доведеться витратитися, зате вдасться уникнути багатьох помилок.

Послуги фрілансера коштують дешевше. Як і де замовляти контекстну рекламу, ми вже розбирали в окремій статті.

Що таке таргетинг

Таргетинг – це система дій по відбору цільової аудиторії і донесення до неї реклами.

Сюди входить як вивчення потенційних покупців, тобто складання їх докладного опису (статі, віку, матеріального достатку, соціального статусу тощо), так і складання відповідного їм рекламного продукту.

Існує кілька видів націлювання:

  • Географічний. Регіон або місто проживання потенційних споживачів має велике значення для вибору товару. Квартири у Воркуті зацікавлять основному жителів міста та околиць, тоді як нерухомість в Краснодарському краї доцільно рекламувати на всій території РФ.
  • Тимчасовою. Вибрати слушний момент для спілкування з клієнтом — вагома частина успіху. Навряд чи реклама турів на батьківщину діда Мороза буде доречна в липні. Звертали увагу, що пости в соцмережах розміщуються в певні години? Як правило, після 9.00 ранку, потім в обід і ввечері. Інакше люди просто не помітять їх у стрічці новин. Так само і з рекламою: опівночі доцільно сповіщати про нічному клубі, але ніяк не про швейних машинках.
  • Соціально-демографічний. Покупці “Мерседеса” і “Ниви” розрізняються по рівню матеріального, статусу, а часто і за віком.
  • Тематичний. Студенти відвідують різні сайти, але обіцяти їм швидкі дипломи кращим серед наукової інформації, ніж в каталозі молодіжних організацій.
  • Поведінковий. Мабуть, самий цікавий вид. В інтернеті на кожного з нас є досьє: де проживаємо, які сторінки переглядаємо, чим цікавимось. На підставі цього складається припущення, які товари будуть нам цікаві. Якщо нещодавно моніторили авіаквитки, можемо побачити банери з путівками, готелями та орендою автомобіля.

Фахівець, що займається вивченням усіх цих моментів, називається таргетологом. Дослідити поведінку клієнта на Яндексі дозволяє спеціальний інструмент під назвою Метрика.

З його допомогою відслідковується кількість, час переходів по посиланню, з яких сайтів вони були здійснені, які ключі при цьому спрацювали, були повторні візити, яку кількість сторінок проглядається за одне відвідування, хто складає основний контингент відвідувачів (статевий склад).

Знаючи ці параметри, можна оптимізувати витрати на рекламу: прибрати непрацюючі ключі, відмовитися від розміщення на “простоюють” сайтах і т. д. Аналіз переглянутих сторінок дозволяє продумати максимально зручну для відвідувачів форму сайту – щоб він не був занадто великим або недостатньо інформативним. Детальніше про це ми обов’язково розповімо в наступних статтях.

Недостатньо один раз налаштувати і розмістити рекламу. Періодично потрібно проводити аудит (перевірку працездатності), коригувати параметри з урахуванням змін структури інтернету та поведінки відвідувачів.

Короткі висновки

Контекстна реклама налаштована безпосередньо на інтереси цільової аудиторії за допомогою ключових слів. Прибутковою вона буде при грамотному оголошення і знанні основних інструментів налаштування.

Її частка в загальному потоці тільки збільшується, а значить, навчитися ремеслу налаштування варто. У першу чергу тим, хто хоче:

  • розвивати свій бізнес,
  • заробляти на налаштуванні.

Підписуйтесь на оновлення і до зустрічі на сторінках блогу!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.