Покрокова інструкція як розробити логотип і що необхідно розуміти при його створенні

Поширити

Здрастуйте, дорогі друзі.

Введення

Мене звати Дмитро Борков, я займаюся графічним і веб-дизайном. Мої основні напрямки — це розробка дизайну сайтів, логотипів та поліграфічної продукції.

Зміст

  • Введення
  • Як відбувається весь процес розробки?
  • Помилкове оману про логотип
  • Смислове ядро або шлях зсередини назовні
  • Створення смислового ядра
    • Логотип — це я і моя справа
    • Логотип — це “кращий Я”
    • Кристаллизуем ідею в образ
  • Вибір логотипу на фотостоке
    • Трохи про фотостоках
    • Правильні ключевики — запорука успіху
    • Вибір багато в чому визначає результат
  • Висновок

В нашу цифрову епоху, особливо в веб-середовищі, дизайн розвивається стрімко, але тільки осмислене його використання робить дизайн по-справжньому сильним інструментом. Для цього потрібно подивитися на дизайн як на мову візуальних образів, який враховує інформацію, настрій і формує потужний підсвідомий посил.

Тому спеціально для блогу iklife.ru я вирішив написати серію статей про те, як розробити логотип для компанії або сайту, а також показати підхід, який допоможе зробити дизайн зрозумілим і усвідомленим інструментом для передачі того послання у світ, яке вам потрібно.

Ці статті буде корисно прочитати не тільки тим, хто хоче навчитися самостійно розробляти і створювати логотипи, але і тим, хто хоче зрозуміти, як підійти до розробки свого логотипу на практиці, а не в теорії.

Якщо ви НЕ дизайнер і вам потрібен логотип, то можете звернутися за допомогою в його розробку до мене. Знайти мене можна Вконтакті: vk.com/dborkov82

Як відбувається весь процес розробки?

Сам дизайн-процес складається з наступних етапів:

  1. Розробка смислового ядра логотипу (цей етап ми сьогодні розглянемо).
  2. Народження головного образу.
  3. Типографіка або екскурсія у шрифти.
  4. Колір — як емоційна заправка.
  5. Форма і полірування фінального враження.

У цій статті я хочу розповісти вам про те, що таке логотип, з чого починається і як відбувається розробка його смислового ядра.

Коли ядро розроблено, ви можете піти кількома шляхами, вибрати готовий логотип на фотостоке або замовити у дизайнера. Будь-який з запропонованих варіантів дозволить отримати якісне лого для ваших проектів. Можливий і третій варіант — самостійна розробка, але тільки в тому випадку, якщо графічний дизайн — ваше друге «Я».

В першу чергу нам потрібно зрозуміти, що ж таке логотип, і яким цілям він служить.

Помилкове оману про логотип

Більшість людей вибирають логотип, не маючи чіткого уявлення про нього, керуючись смаком або суб’єктивними відчуттями, які повністю не усвідомлюються і не дозволяють бачити цілісну картину.

Таке явище можна зустріти навіть у сфері професіоналів в області дизайну, поза професійною сферою картина аналогічна. В той час саме логотип — це сама перша частина фірмового стилю, яку бачить потенційний клієнт і починає формувати довіру.

Цікаво чому таке відбувається?

Відповідь, як завжди, проста і лежить на поверхні. Традиційне визначення логотипу насправді помилково, оскільки не розкриває повного сенсу і звучить воно приблизно так: це унікальний, впізнаваний, що запам’ятовується знак і так далі. Весь список цих параметрів я наводити не буду, їх можна знайти в інтернеті, але в них мало користі. Можна знайти багато всього, впізнаваних символів, але далеко не кожен з них ви захочете помістити на свою візитку!

Все це тому, що критерії вибору логотипу є і у вас в даний момент, просто ви їх не усвідомлюєте, але їх ми обговоримо пізніше, а поки я б хотів розповісти один важливий момент.

Смислове ядро або шлях зсередини назовні

Чому логотип потрібно вибирати за змістовними, а не лише смаковим уподобанням?

Тому що будь-яка картинка, образ будуть викликати у глядача цілий асоціативний ряд, і він буде додумувати його сам і асоціювати з вашою компанією, і робити це здебільшого несвідомо. Ми всі знаємо, що словами можна розповісти ні про що. Написати ручкою на папері — вже трохи складніше, а намалювати картинку ні про що — абсолютно неможливо, тому що картинка — це конкретний матеріальний образ.

Лого може бути іронічним, дружнім, надійним, яскравим або спокійним. Всі його складові — образ, композиція, колір, форма створюють певні враження, і дуже важливо, щоб всі вони транслювали одне і те ж послання, але кожен по-своєму. Саме тоді послання буде чітким, ясним і зрозумілим.

Глядач сприйме цю інформацію несвідомо, якщо тільки він не професіонал в області дизайну. Він не зможе розібратися у всіх сенсах і задумки, які я хотів вкласти в логотип, зрозуміти, чому саме цей образ я вибрав. Тому звідси і таке правило — образ, який я транслирую, повинен бути максимально точним, спрощеним, очищеним від всяких надмірностей, і тільки тоді він буде зрозумілий більшості на свідомому і підсвідомому рівні. Логотип — це не просто красива картинка, це сенс, кристалізований у форму.

Тому роботу над ним потрібно починати зі створення смислового ядра, магістрального враження, що я збираюся зробити, і в нашому спрощеному випадку процес отримання логотипу можна розділити на 2 принципові етапи:

  1. Створення смислового ядра.
  2. Вибір логотипу на фотостоке.

Інші етапи розробки лого, роботу з дизайнерами і залучення у всі нюанси процесу ви можете подивитися в інших моїх статтях. Зараз же ми дивимося найпростішу схему з мінімальними вкладеннями, яка дозволить вам отримати якісний фірмовий знак з розумінням що для вашого лого добре, а що погано. Я проведу вас крок за кроком і покажу як це зробити.

Створення смислового ядра

Логотип — це я і моя справа

Отже, спочатку правильно визначимо, що ж таке логотип.
Логотип — це фірмовий знак, який відповідає на три простих питання:

  • Хто я?
  • Який я?
  • Чим я займаюся?

У першу чергу, вам потрібно відповісти на ці 3 питання стосовно своєї ніші, і щоб вам було легше подивитися на власну діяльність під новим кутом, давайте розберемо ці питання на прикладі.

Уявімо, що я столяр і займаюся виготовленням картин — інкрустацій по дереву. Для мене столярна справа — це спосіб для перенесення творчих ідей на дерев’яний носій, створення дерев’яного фону, який буде нагадувати про те, що природа — це найбільш комфортне середовище для людини і з нею можна і потрібно дбайливо взаємодіяти. Мої сюжети про дружбу людини і лісових мешканців, вони транслюють доброту, затишок, взаємодія.

Логотип — це “кращий Я”

Відповідаючи на питання «Який я?», потрібно піти іншим шляхом і відповісти, якими якостями повинен володіти, щоб досягти успіху в моїй справі? Уявіть, що ви бачите себе з майбутнього, який досяг найвищої мети в тій справі, якою ви займаєтеся, і уявіть, якими якостями цей “кращий ви володієте? Цих якостей може бути багато, випишіть не менше 7 тих, які прийдуть в голову.

Виберіть найбільш ключове якість і забудьте все другорядне, логотип — це, насправді, маленький значок, і там немає місця для другорядних понять:)

Тоді ми отримуємо наступні відповіді:

  • Я художник — столяр, який працює з деревом.
  • Я створюю атмосферу, в якій приємно бути.
  • Я світлий, добрий, радісний.

Кристаллизуем ідею в образ

Після написання аналогічних 3-ох пунктів по вашій ніші (а я сподіваюся, у процесі читання ви відповідаєте на ці запитання на аркуші паперу), я впевнений, що у вас починають формуватися певні образи, це тільки початок, і далі ми допоможемо цим образам вирости ціле дерево ідей.

Тепер вам потрібно виписати які асоціації, образи викликає кожен з цих пунктів, напишіть 7-10 прикладів до кожного пункту.

  • Як виглядає художник по дереву, що він робить?
  • Як виглядає добро? Яку картину я називаю світлої?
  • Як я дізнаюся, що ця комфортна атмосфера?

Дуже важливо формулювати ці поняття у вигляді слів, а не намагатися перетворювати їх в образ логотипу раніше часу. Малюнок на папері зупиняє потік візуальних асоціацій, оскільки ви починаєте звикати до нього.

Процес перетворення ідеї у форму має відбуватися поетапно, деякі етапи пройдуть у вас дуже гладко, деякі пройдуть з шорсткостями. Саме шорсткості вимагають найбільшої уваги, і тут важливо пам’ятати, що якість результату залежить від самих проблемних етапів його створення, а не від найбільш розвинених.

Проблемні місця вимагають найбільш повного розкриття, тільки тоді ми можемо сказати, що ми склали повноцінне смислове ядро і можна переходити до інших етапів створення логотипу.

Отже, якщо ви зробили описані етапи, тепер у вас є розуміння того, яким повинен бути ваш логотип, і ми можемо рухатися далі.

Вибір логотипу на фотостоке

Трохи про фотостоках

Цей розділ я спеціально назвав таким чином, оскільки самі малювати логотип ми не будемо, якщо тільки графічний дизайнер не ваше друге «Я». Якщо ви не професіонал в цій галузі, нам потрібно провести серйозне враження на потенційних клієнтів, а не просто повеселити, тому потрібно довірити цей процес професіоналу. У цій статті я не буду говорити про роботі з дизайнерами, про це буде окрема стаття, а зараз ми поговоримо про роботу з фотостоками.

Існує кілька великих фотостоков, таких як:

  • shutterstock.com
  • ru.fotolia.com
  • istockphoto.com

Ми скористаємося будь-яким з них, але спочатку нам потрібні ключові слова для пошуку.

Правильні ключевики — запорука успіху

Для цього перше, що ми робимо, це набираємо наше ключове слово в рядок пошукового запиту, і в першу чергу ми знаходимо у нього статтю з Вікіпедії. Відкриваємо статтю і в лівому сайдбарі у розділі на інших мовах вибираємо англійська. Саме такий спосіб дозволяє отримати употребимое в англійській мові значення нашого слова, у той же час перекладач Google може дати буквальний переклад вашого слова на англійську і отримати значення, неупотребимое у промові, з якою ми при пошуку або знайдемо дуже мало, або ж не знайдемо нічого взагалі.

Якщо Вікіпедія не допоможе нам перевести таким чином, скористаємося іншими сервісами перекладу від того ж Google, наприклад.

Отримане таким чином ключове слово можна сміливо вставляти в пошуковий рядок фотостока, додавши до нього слово logo.

Після цього з пошукової вибірки ми дивимося які з представлених робіт відповідають нашому смисловому ядру і нашим критеріям. Я рекомендую відібрати 10-20 логотипів і зберегти їх в окрему папку, зверніть увагу, що логотип повинен бути відзначений на фотостоке як векторна ілюстрація, яку ви зможете редагувати.

Вибір багато в чому визначає результат

Тепер у вас є близько 20 потенційних логотипів і зараз важливо зробити правильний вибір, для цього я запропоную вам спосіб, яким користуюся сам.

Переглянете ваші 20 логотипів і дублюйте папку з ними. Тепер ваше завдання перерахувати картинки і видалити рівно половину з них. Потім з рештою 10-ю повторіть подібну операцію. Коли у вас залишається 5 логотипів, виконайте наступне — заберіть їх до наступного ранку і більше на них не дивіться.

Завтра вранці ви відкриєте папку з цими 5-ю логотипами і на свіжу голову, ви побачите, який з них буде дійсно вашим. Тепер ви можете зареєструватися на фотостоке і купити цю ілюстрацію. Якщо в логотипі є текст, відредагуйте його з допомогою векторних редакторів, таких як Adobe Illustrator або Photoshop.

Висновок

Всі! Тепер ми закінчили створення смислового ядра, і у нас є розуміння якоїсь логотип був би для нас найкращим. З цього вже можна сформувати технічне завдання для роботи з дизайнером, про що ви прочитаєте в інших статтях цієї серії.

Ми обрали логотип на фотостоке, і якщо ви не дизайнер, і не хочете щоб логотип розробив дизайнер, то це кращий варіант, і ми його зробили.

Вас тепер можна привітати з новим фірмовим знаком, який точно відображає суть вашої справи!

У наступних статтях ми розглянемо всі елементи раннього процесу, і якщо ви коли-небудь будете стикатися з логотипом в якості замовника або дизайнера, то обов’язково знайдете щось нове і корисне, що допоможе зробити ваш бренд по-справжньому яскравим, осмисленим і трендовим.

До зустрічі в наступних статтях і спасибі за увагу!

Друзі, залишайте свої коментарі та запитання нижче під цією статтею, буду завжди радий відповісти і допомогти в розробці логотипу. Посилання на мою сторінку Вконтакті я залишив на початку статті.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.