Що таке Яндекс Директ: як він працює і що потрібно для запуску рекламної кампанії?

Поширити

Всім привіт! Мене звуть Владислав Гришаков, я спеціаліст по контекстній рекламі в системах Яндекс Директ і Google Adwords. Або скорочено директолог. Зазвичай, коли я називаю свою професію, люди часто не розуміють, що мається на увазі. Ну, або ще частіше думають, що насправді я дієтолог.

Коли я був далекий від розуміння, що таке контекстна реклама так само, як далекий від “Оскара” Микита Джигурда. Я працював на заводі і навіть уявити собі не міг, що через досить короткий час у мене буде своє рекламне агентство. Але я зараз не про це.

Зміст

  • Як влаштований Яндекс Директ?
    • Реклама в пошуку
    • Реклама на сайтах партнерів
  • Основні поняття
    • Ціна кліка
    • Що значить CTR?
  • Скільки коштує запустити рекламну кампанію?
  • Що потрібно для запуску?
  • Де замовити якісну налаштування контекстної реклами?
  • Висновок

Я розповім вам, що таке Яндекс Директ, настільки простими словами, що зрозуміє навіть ваша бабуся. Ну, а якщо ви бізнесмен, і з якоїсь причини скептично ставитеся до контекстної реклами, я поясню, як вона може стати відмінним помічником у розвитку вашого справи.

Як влаштований Яндекс Директ?

Яндекс Директ — це система, що показує контекстну рекламу на сторінках “Яндекса” і сайтах, що беруть участь в Рекламній Мережі Яндекса (РМЯ).

Контекстна реклама — це такий її вид в інтернеті, при якому рекламне оголошення показується відповідно до змісту сторінки сайту (контекстом). Далі я покажу вам приклади, щоб стало гранично зрозуміло.

Виходячи з нашого визначення, оголошення системи Яндекс Директ можуть розташовуватися у двох варіантах:

  1. В пошуку.
  2. На сайтах партнерів РМЯ.

Давайте розберемо їх докладно і подивимося, як вони працюють.

Реклама в пошуку

У відповідь на конкретний запит користувача в рядку пошукової системи показуються блоки даного типу реклами.

Наприклад, ви хочете купити постільна білизна. Заходьте в Яндекс, вбиваєте даний запит і бачите наступне.

В першу чергу нам показується реклама, потім йде реальний пошук і наприкінці знову реклама.

Блоки поділяються на 2 види:

  • Спецрозміщення — це перші 1 — 3 самих верхніх оголошення. Перебуваючи в цьому блоці, сайт рекламодавця отримує максимум відвідувань потенційних покупців.
  • Гарантовані покази — це всі оголошення, що показуються в самому низу. Тут трафіку набагато менше, ніж у спецрозміщенні.

Реклама на сайтах партнерів

РМЯ працює за іншим принципом, ніж кампанії в пошуку. Це банери на різних сайтах-партнерах Яндекса.

Якщо у вас свій сайт, то вам вигідно стати партнером Яндекса і розміщувати у себе банери РМЯ.

Якщо ви рекламодавець, то вам теж обов’язково потрібно налаштувати РМЯ, оскільки тут ціна кліка набагато дешевше, ніж в розміщенні в пошуку, а ефективність її в деяких нішах в рази вище.

Ви напевно помічали: після того, як ви пошукали, наприклад, курси китайської мови, вам скрізь на очі починають попадатися банери, пропонують вивчення китайської. Збіг? Не думаю!

Більше того, я точно знаю, що ці банери РМЯ наздоженуть вас. І вони ще будуть наздоганяти протягом 30 днів, навіть якщо ви вже давно ходіть на мовні курси. Так що акуратніше з запитами :smile2:

Основні поняття

Ціна кліка

Зараз ви, напевно, думаєте: чому одні оголошення рекламодавців потрапляють в спецрозміщення, а інші — в блок гарантованих показів? Справа в тому, що кожен рекламодавець платить за клік по його оголошенням. Якщо я, як потенційний замовник постільної білизни, натисну на одне з оголошень і зайду на сайт, рекламодавець заплатить за мій перехід, незалежно куплю я чи ні.

Вартість кліка першого місця в спецрозміщенні може досягати 2 500 рублів. І, відповідно, чим нижче позиція рекламного оголошення, тим нижче ціна.

Ціна кліка залежить від кількості конкурентів. Тобто, чим більше рекламодавців хочуть потрапити в спецрозміщення, тим жорсткіша боротьба. На верхній позиції буде той, хто виставив ціну вище і у кого більше релевантне запитом оголошення. (Релевантність — відповідність заголовка пошуковому запиту). Також вартість кліка може з часом змінюватися в залежності від CTR оголошення рекламодавця.

Що значить CTR?

CTR — це співвідношення показів рекламного оголошення до виробленим за нього кліки (клікабельність). Тобто, якщо оголошення рекламодавця здалося потенційним клієнтам 100 разів, а натиснули на оголошення 50 разів, то CTR = 50 %.

Ціна кліка відрізняється для різних пошукових запитів потенційного покупця.

Наприклад: на першому місці в спецрозміщенні для запиту “купити постільний комплект недорого” ціна кліка 20.40 руб.

Для такого запиту ціна вже вище — 54.50 руб.

І ще дорожче — ціна кліка 71.90 руб.

Як ви бачите, всі фрази приблизно однакові, але ціна кліка у всіх різна.

Рекламодавець сам виставляє ціну кліка по кожній ключовій фразі, ту, яка буде для нього рентабельна. Вона розраховується з показників бізнесу (середнього чека, маржі, конверсії сайту і конверсії у продаж).

Скільки коштує запустити рекламну кампанію?

Якщо ви вирішили запустити її самостійно, то анітрохи. Ефективна та якісна настройка від спеціаліста, звичайно, коштує грошей. Рекомендую звертатися до професіоналів, щоб не розчаруватися.

Поділюся особистим досвідом. До того, як стати директологом, у мене був невеликий бізнес-проект. Мені потрібна настройка Yandex Direct. Я знайшов дуже дешевого фахівця, ніж був страшенно задоволений. Але клієнти приходили абсолютно нецільові, і я досить довго не розумів чому.

Коли ж я сам розібрався в тонкощах налаштування, то був дуже здивований, які ключові слова були використані для створення рекламної кампанії моїм проектом. Той “дешевий” директолог дорого мені обійшовся, оскільки допустив грубу помилку: не заглибився в нішу. Як наслідок, не було зібрано якісне семантичне ядро. Тому і клієнти приходили не за адресою.

Якщо ви все ж хочете спробувати налаштувати контекст самостійно, то рекомендую закласти мінімальний бюджет на кліки 10 000 рублів. З цих грошей буде видно, скільки було дзвінків, заявок, і скільки ви заробили.

Більш докладно про те, з чого формується вартість запуску реклами в Яндекс Директ, читайте в окремій статті.

Що потрібно для запуску?

Якщо коротко, то щоб запустити рекламу всього-то потрібно:

  1. Заглибитися в нішу і зрозуміти, як ваш товар шукають в інтернеті.
  2. Зібрати ключові фрази.
  3. Написати оголошення.
  4. Залити на аккаунт.
  5. Виставити необхідні налаштування і стратегії показів.
  6. Встановити Яндекс Метрику на сайт.
  7. Налаштувати мети.

Докладно всі ці кроки будуть розібрані в моїх наступних статтях.

Де замовити якісну налаштування контекстної реклами?

Головна перевага контексту в тому, що така реклама залежить виключно від інтересів покупця. Вона буде показуватися тільки тим, кому це цікаво, тобто вашої цільової аудиторії. Звичайно, це застосовно тільки до тієї кампанії, яка налаштована грамотно.

Якщо ви хочете замовити якісну налаштування кампанії, то залишайте заявку на сайті i-direct-you.ru. Фахівці зв’яжуться з вами, та нових клієнтів ви отримаєте вже в найближчі 5 днів.

Також після налаштування дуже важливо коригувати ключові фрази, допрацьовувати оголошення залежно від показників CTR. Це називається ведення.

Рекомендую не відмовлятися і від цієї послуги фахівців, адже завдяки якісному веденню ви оптимізуєте свою рекламну кампанію, а це зменшить ціну заявки клієнта і допоможе скоротити витрати.

Висновок

Ось, в принципі, і все, якщо говорити коротко і простими словами про те, що дає Директ. Сподіваюся, мені вдалося донести до вас, що контекстна реклама не така вже складна штука. Звичайно, в ній багато своїх нюансів, підводних каменів, і у мене є свої професійні секрети. До того ж пошукові системи Яндекс і Google постійно змінюються і вдосконалюються. Так що завжди є чому повчитися.

Якщо ви хочете навчитися запускати рекламу самостійно, то підписуйтесь на новини блогу, щоб дізнатися про вихід нових статей.

Ставте свої запитання в коментарях під статтею. До нових зустрічей, друзі!

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.