Що таке сніппет і як правильно його написати

Добрий день, дорогі читачі!

Вам часто говорять, що змінивши фрагментом, ви отримаєте більше переходів на сайт, виведіть його в топ пошукової видачі. Ви чули це дивне слово від знайомих в інтернеті. Давайте розберемося в тому, що таке фрагментом, ніж він може бути вам корисний і як його скласти.

Зміст

  • Що таке сніппет і навіщо він потрібен
  • З чого складається сніппет
  • Збір і аналіз фрагментів конкурентів
    • Піксель Тулс
    • MegaIndex
  • Різниця між описом в Гугл і Яндекс
  • 3 кращих генератора сніппетів
  • Яким має бути ідеальне опис для людини і пошуковика
  • Як редагувати сніппет
  • Рецепт крутого фрагменту
  • Висновок

Що таке сніппет і навіщо він потрібен

Сниппет (англ. snippet – фрагмент) – це уривок тексту у видачі пошуку, який дає зрозуміти, про що сторінка. Якщо ваш сайт не потрапив у топ-5 пошукової видачі, але опис для нього складено краще, ніж у конкурентів, ви отримаєте більше переходів. Чому? Людина читає опис з думкою “Вау, це те, що я шукаю” і клацає.

Для Гугла сніппет пишуть в тегу Description, а ось в Яндексі доводиться повозитися з настройками. Чим точніше і логічніше вписані ключі і зазначена користь для користувача, тим більше кліків дістанеться вашій сторінці.

Раніше у Вконтакте теж були сніппети. Соцмережа брала перший абзац і показувала його після картинки. Зараз залишилося лише зображення і заголовок (title).

З чого складається сніппет

Сніппети бувають розширеними і простими. Який робити – вирішувати вам, виходячи з намічених цілей. Для інтернет-магазину, продажу послуг краще підійде доповнена версія.

Основна частина фрагменту:

  1. Title. Заголовок технічно не відноситься до сниппету, але сприймається користувачем як єдине ціле. Він прописується окремо, докладніше про те, як скласти тайтл я вже писала. Якщо в тегу більше 75 символів, то пошукова система візьме інформацію для назви з тексту або підзаголовків H1 – H6.
  2. Хлібні крихти. Це посилання-маршрут, що веде від головної сторінки до представленої в пошуковій видачі. Її присутність підвищує ранжування за рахунок поведінкових показників, спрощеної навігації, розмітки мікроданих.
  3. Опис. Ви ж читаєте анотацію книги перед покупкою. Те ж саме і з сайтом. Люди зайдуть на нього, тільки якщо сніппет їх зачепить.

Розширена версія містить:

  1. Контакти. Щоб спростити завдання клієнтам, додайте адресу, телефон, годинник, соцмережі через Яндекс Довідник. Коли людина шукає що-небудь у певному регіоні, сайт з зазначеним містом, з’являється в результатах пошуку вище.
  2. Швидкі посилання. Розділи можуть потрапити в сніппет, якщо вибрати це Яндекс.Вебмастере. Зростає клікабельність. Навіть якщо людину не зацікавила сторінка, запропонована в пошуку, він вибирає іншу посилання.
  3. Фавикон. Картинка поряд з тайтлом привертає увагу. Слідуйте нашій інструкції для установки фавикона.
  4. Ціна та спосіб доставки. Заявіть про бонуси, приємною ціною і зручної доставки прямо у пошуковій видачі за допомогою вбудованого YML-файлу.

Збір і аналіз фрагментів конкурентів

Аналізуйте чужі фрагменти, щоб знайти слабкі і сильні сторони конкурентів. Перечитувати вручну все нереально, краще скористатися парсером. Це спеціальна програма, яка збирає описи за потрібною пошуковому запиту і розбирає по кісточках. Ви дізнаєтеся середню довжину, входження ключів та інші моменти, необхідні для написання крутого фрагменту.

Піксель Тулс

Інструмент з сниппетам від Піксель Тулс безкоштовний. Він показує прості параметри:

  • входження ключових слів,
  • довжину опису,
  • текст.

Парсинг займе всього пару хвилин.

Не вистачає оцінки ефективності показу, як у MegaIndex, там можна відразу розділити опису на погані і хороші.

MegaIndex

MegaIndex шукає опису вашого сайту за заданими ключовими словами і регіону. Парсер оцінює по головному показнику – ефективності показів, щоб ви розуміли, де фрагменти треба ще доопрацювати. Результати зберігаються в таблиці Excel або завантажуються прямо на сайт через JavaScript.

Мінус: список міст обмежений. Дрібних населених пунктів у списку немає.

Різниця між описом в Гугл і Яндекс

Домогтися найкращого ранжирування сайту, коли не знаєш, чим відрізняються дві великі пошукові системи – неможливо. Для наочності я приготувала таблицю для вас.

Нюанси Яндекс Google
Розмір фрагменту 240 знаків з пробілами 160 знаків з пробілами
Як формується опис Частіше вибирає шматки тексту з ключами Враховує description
Інтеграція з соціальними мережами Немає Є з Google+
Іконки Є Немає
Картинки кулінарних рецептів Менший розмір картинок, що знаходяться праворуч Більший розмір зображень, розташовані зліва

Яндекс на стороні власників сайтів, а Гугл цікавлять користувачі пошуку.

3 кращих генератора сніппетів

Перевірити, як виглядає сніппет в пошуку, допоможе генератор. На додачу він видасть готовий HTML-код, який потрібно просто вставити в поля дескрипшен і тайтл. Економте час, нерви і підвищуйте CTR (клікабельність).

Зручні і безкоштовні генератори описів:

  1. Піксель Тулс. Працює відразу з Яндекс і Гугл, враховуючи вимоги і можливості пошуковиків, становить 100 % відповідний HTML-код. Можна додати 2 розділу і смайлики, які сумісні з усіма адміністративними платформами сайтів.
  2. Saney. Заповнюєте поля, а онлайн-сервіс показує, як це виглядає в Гуглі. Крім стандартних тегів title, description і хлібних крихт, нижче є перелік спецсимволов. Скопіювати готовий HTML-код можна в один клік.
  3. SD. Спрощений генератор, який одночасно показує вид фрагментів Яндекса і Гугла.

Тим, хто пише статті, це стане в нагоді. Подивившись на опис очима користувача, знайдете у себе помилки, поліпшите його.

Яким має бути ідеальне опис для людини і пошуковика

Типове опис показується завжди – хочете ви того чи ні. Пошуковий робот вирве фрагмент із статті або сплете з інших елементів, тільки навряд чи користувачі вважають його привабливим, тому над анотацією кожної сторінки треба працювати.

Новачки люблять пускатися в дві крайності: або пишуть одні ключі, або пишуть мальовничий текст без них. Позиції в пошуку не підвищуються і про відвідувачів залишається тільки мріяти.

За 3,5 року копірайтингу я написала понад 200 фрагментів. Клацаю їх як горішки.

Як зробити ідеальний сніппет? Користуйтеся чек-листом:

  1. Текст дескрипшена не копіює тайтл.
  2. Містить ключове слово, що відповідає основним пошуковим запитом.
  3. Використовуються околотематические слова.
  4. Додано спеціальні символи, відповідний фавикон для залучення уваги.
  5. Обсяг до 200 символів. Максимум 3 пропозиції.
  6. Додано хлібні крихти виду: головна сторінка > розділ > стаття.
  7. В хлібних крихтах зрозумілі і потрібні слова. Наприклад, mebelny320.su > Chehly-na-mebel за запитом “Купити чохли на меблі”.
  8. Вказані контакти.
  9. Вигода в першому реченні. Без передмов кшталт: “в сучасному світі”, “всі ми знаємо” та ін. Читати прописні істини ніхто не буде. Людині хочеться закрити прогалину в знаннях, за цим він і лізе в пошуковик.
  10. Микроразметка про товар, послугу в сніппеті: ціна, спосіб доставки, відгуки, оцінка. Включений YML-файл в Яндексі.
  11. Додані посилання на соцмережі, коли сніппет веде на головну сторінку.
  12. В тайтлі і дескрипшене згаданий регіон цільової аудиторії.
  13. Тошнотность в межах 6 – 7,5 %, одні і ті ж слова бажано не повторювати.
  14. Відповідає на запит користувача.
  15. Для комерційних проектів згадується унікальна торгова пропозиція в самому початку.

Ефективний сніппет – це інтригуючий корисний текст з правильними налаштуваннями в пошуковій системі.

Як редагувати сніппет

Зробили помилку або ніхто не переходить з пошуковика на сайт? Треба попрацювати над фрагментів.

Як змінити опис:

  1. Дізнайтеся, звідки пошукова система бере сниппет – з дескрипшена або тексту.
  2. Відредагуйте абзац. Коли захочете, щоб опис був з іншої частини статті, перенесіть основні ключі туди.
  3. Сортувати, відключити, вибрати інші швидкі посилання в Яндекс.Вебмастере.
  4. Контакти оновлюватися автоматично після того, як внесено зміни в довідник Яндекса.

Для Гугла досить переписати description. Докладно те, як правильно заповнювати дескрипшен, ми розглядали в окремій статті.

Рецепт крутого фрагменту

Щоб пошуковий робот правильно розпізнавав сніппет без втрати сенсу і важливих слів, потрібно зробити мікророзмітку. Бути програмістом для цього не обов’язково, просто потрібно знати ази HTML. Валідатор розмітки Яндекса сам видасть готовий код, просто вкажіть сайт і тип даних: адреса, телефон і т. д.

Тепер порівняйте опис від Yandex і зроблене вручну.

В автоматичному сніппеті багато води, незрозуміло, на які питання відповість стаття, немає інтриги і тригерів. А ви б перейшли на таке?

Інший відповідає на питання користувача. З першого речення розкривається користь.

Для створення інтриги, залучення уваги деякі спеціально пишуть довгі описи, які обриваються на самому цікавому місці.

Налаштуємо сніппет для Яндекса:

Крок 1. Якщо пошукова система ігнорує description, напишіть гарний абзац з декількома ключами до 240 символів.

Крок 2. Додайте сайт в Яндекс.Вебмастер.

Крок 3. Заповніть поля в категоріях: регіональність, товари і ціни, швидкі посилання.

Крок 4. Опишіть в YML-файлі товари і послуги. Підключіть його у вкладці “Джерела” в розділі “Турбо-сторінки” Яндекс.Вебмастера.

Файл YML можна використовувати для вивантаження товарів в Яндекс.Маркет.

Як написати фрагмент з нуля:

  1. Визначитеся з темою або товаром.
  2. Зберіть семантичне ядро.
  3. Зрозумійте, для кого пишете. Наприклад, ви пишете про лайфхаки для прибирання. Вони потрібні заміжнім жінкам від 18 років. Треба підсилити біль, нагадати про неї: “Набридло натирати підлогу і витирати пил по 10 разів на день? Ці лайфхаки заощадять час і допоможуть підтримувати чистоту без щоденного прибирання”.

Важко підібрати слова? Можна замовити готове опис сторінки на біржах фріланса.

Висновок

Коли берешся за фрагментом, розумієш, наскільки це клопітка справа – вписати ключі, не забути про вигоду, інформативність для користувача, але це окупиться приростом трафіку, підйомом в пошуковій видачі.

Якщо професійно налаштувати не можете, пропишіть поки сам description, а потім вникайте в інші тонкощі.

Якість фрагменту перевіряється часом. Спирайтеся на кількість кліків, ефективність показів, допрацьовуйте, аналіз цільової аудиторії вам в допомогу.

Бажаю вдалого просування!

Залишити відповідь