Що таке траст сайту і навіщо він потрібен кожному веб-ресурсу

Поширити

Привіт!

Сьогодні я розповім про те, що таке траст сайту. Цей показник дуже важливий для пошукового просування, так як ПС можуть віддавати перевагу саме трастовим сайтам, особливо коли мова йде про висококонкурентних запитах. Також такі ресурси менше схильні до ризику схопити фільтр або пессимізації.

Вони цінуються пошуковими системами, і це означає, що в певних ситуаціях трастовий сайт може отримати перевагу.

Колись такі проекти навіть могли дозволити собі копіпаст. І що найцікавіше, пошукові системи ніяк не реагували на це. Швидше навпаки, вони накладали фільтри на ті ресурси, де інформація була унікальною і самописною.

Зараз, звичайно, таке не прокотить. Відвертий копіпаст буде забанений навіть на якісному ресурсі. Але показник трасту все одно залишається одним з найбільш значущих для вебмайстрів.

Зміст

  • Визначення
  • На що він впливає
  • Як визначити траст
  • Як підвищити траст
  • Висновок

Визначення

Траст – це сукупність факторів, що визначає важливість і цінність ресурсу. Іншими словами, ресурси з високим показником – добре, з низьким – погано. Трастовий проекту дозволяє вебмайстру заробляти на розміщенні рекламних посилань набагато більше. Це було особливо актуально в часи тіц.

Після видалення тіц і появи ІКС покупка посилань втратила сенс в очах деяких вебмайстрів. Вони робили це тільки для того, щоб наростити показники і точно так само потім продавати посилання – заробляти на своєму сайті за допомогою розміщення великої кількості посилань. Траст в цьому випадку грав ключову роль, чи не нарівні з самим тіц.

Сам траст визначався декількома метриками, які були змінними формули. З допомогою цієї формули і розраховувався показник. Про це ми поговоримо трохи пізніше, зараз зупинимося на самих метриках більш докладно.

  • Вік домену

Ні для кого не секрет, що вік домену дуже позитивно впливає на індексацію. Якщо домен відомий пошуковим системам, то вони більш лояльно будуть індексувати проект. Навіть якщо під цим доменом буде вже якийсь зовсім інший сайт.

Саме тому багато вебмастери замість реєстрації нового домену воліють шукати або купувати вже колись використаний кимось. Такий підхід дозволяє отримати довіру пошукачів швидше.

Однак деякі вважають, що при зміні тематики траст домену обнуляється. Сеошники кажуть, що це всього лише забобони, тому купівля трастового домену виправдана.

Враховуйте, що вік домену може дати зворотний ефект. Наприклад, якщо коли-то під цим доменом були дорвеї, ресурси для дорослих або ще якісь сумнівні проекти, то його “історія” позначиться і на вашому проекті.

Цілком можливо, що вам навіть доведеться писати в технічну підтримку пошукових систем, щоб врегулювати це питання.

Розумно буде перевірити історію домену через спеціальні веб-архіви. Вони можуть показувати вміст сайту в певний часовий проміжок. Тобто ці сервіси роблять знімки ресурсів у певний час, що в майбутньому дає можливість подивитися його “історію”. Якщо веб-архіві немає ніяких даних, то, швидше за все, цей домен не використовувався.

  • Вік сайту

Пошукові системи можуть чітко розмежовувати вік домену і вік ресурсу. Старі проекти мають велику трастовий, молоді – меншу.

Вже зараз існують ресурси, яким по 15 – 20 років. Якщо їх власники не порушували ніяких правил, то показник трасту там просто позамежний. Саме тому в деяких випадках краще придбати вже готовий сайт під монетизацію.

  • Доменна зона

Вона теж може впливати на рівень довіри. Є заспамленние зони, де дуже багато неякісних ресурсів: дорвеїв, ресурсів для дорослих або азартних сервісів. Отримати високий траст в таких доменних зонах буде складніше. Пошуковики вже ставляться до них з підозрою. Якщо ви хочете, щоб у вашого проекту був високий показник трасту, потрібно вибирати більш лояльні зони.

  1. Сприятливі доменні зони: ru, com, biz, net, su, рф, org, io.
  2. Несприятливі: co, cc, in, info і т. д.

Насправді заспамленных доменних зон дуже багато. Я б рекомендував вам зупинитися на тих варіантах, які я озвучив вище, – сприятливих зонах, до яких лояльно ставляться пошуковики.

Якщо говорити про російськомовний сегмент, то я б зупинив свою увагу на доменній зоні “ru”. За деякими даними, вона краще просувається в Яндексі та користувачі більше їй довіряють.

  • Вихідні посилання

Не дарма багато сеошників зараз радять вебмайстрам залишати вихідні посилання на великі проекти типу того ж YouTube або ВКонтакте. Все це пов’язано з алгоритмами пошукових систем. Якщо вони бачать, що сайт посилається на якийсь великий проект, то певна частина трасту такого проекту віддається самому ресурсу. Вкрай маленька, але це вже дещо.

Тобто формула проста: посилаєтеся на хороші і популярні проекти – пошуковики ставлять вам плюсик.

Це працює і у зворотний бік. Якщо ви будете часто посилатися на якісь сумнівні проекти, то трасту і трафіку вам не бачити.

Те ж стосується і кількості вихідних посилань. Не варто думати, що велика кількість різних посилань, навіть на трастові проекти, буде покращувати ваш траст. Швидше навпаки.

Якщо посилань багато, то можна зловити фільтр.

Пошукові системи не люблять, коли ними намагаються маніпулювати. Тому за посилальний спам вони застосовують дуже жорсткі санкції. Аж до виключення ресурсу з пошукової видачі.

Тому вебмастери, які займаються продажем посилань, повинні бути гранично обережні. Трохи переборщити – проект просто втратить всі позиції і полетить на дно видачі. Та й ті, хто купує посилання, зазвичай мало звертають увагу на заспамленние проекти.

Краще продати менше посилань, але за більшу ціну. Тоді всі залишаться в плюсі: і вебмастер (пошуковик просто вважатиме таку посилання за рекламу), і покупець (він отримає лінк з більш якісного проекту).

  • Якість сайту

Найважливіший параметр. Під якістю сайту зазвичай розуміють дуже багато різних факторів, всі вони і визначають, наскільки той чи інший ресурс подобається користувачам.

Якщо говорити просто, то чим якісніше проект, тим вище його показник трасту. Саме якість може визначатися тематикою, дизайном, якістю контенту, кількістю відвідувачів, статистикою відмов і т. д.

Наприклад, якщо проект має поганий дизайн, великий час завантаження і, відповідно, великий показник відмов, коли користувачі просто виходять з сайту, не провівши там і 10 секунд, то говорити про трасті просто безглуздо. Якість проекту погане, а значить, ніякої важливості і цінності він не становить.

Зазвичай такі ресурси відразу вилітають з пошукової видачі. Але в рідкісних випадках вони застряють на якійсь певній позиції, і користувачам доводиться просто ігнорувати такий проект. Тобто трафік він все одно не отримує.

Те ж стосується і контенту. Проекти з неякісними текстами, як правило, не мають високих показників трасту. Особливо якщо враховувати, що останнім часом пошукові системи почали активно боротися з марним контентом. Вони просто видають фільтр з відповідною поміткою, і сайт не отримує трафіку взагалі.

Багато вебмастери дуже злякалися цього фільтра і почали шукати способи виведення ресурсу з-під нього. А рецепт дуже простий: потрібно переробити контент і зробити його нечитабельним. Тобто він повинен приносити користь.

Інші показники, такі як кількість унікальних відвідувачів на добу, наявність реклами, юзабіліті і т. д. теж можуть впливати на якість.

Яндекс навіть ввів поняття “Індекс Якості Сайту”, яке прийшло на зміну традиційному тіц. Тому зараз можна сміливо говорити, що чим вище ІКС, тим вище траст. Це два взаємопов’язаних показника.

На що він впливає

Ви могли вже здогадатися, що траст впливає на позиції ресурсу в пошуковій видачі. Перевага віддається найбільш трастовим проектів з хорошими показниками якості. Сайти низької якості, навпаки, знижуються в пошуковій видачі в силу того, що ПС прагнуть видавати користувачам корисну інформацію.

Проекти з хорошим трастом можуть розраховувати на швидку індексацію матеріалів за допомогою быстроботов – технології Яндекса, яка індексує матеріал за лічені хвилини. Така фішка буде особливо корисна для новинних сайтів. Стаття залітає у видачу практично моментально. Тому власникам новинних порталів треба дбати про підвищення рівня трасту особливо сильно. Це може допомогти в залученні великої кількості трафіку.

Також власники трастових сайтів можуть забути про фільтрах або пессимізації від пошуковиків. Сайт буде в топі, незалежно від якихось зовнішніх чинників. Трастовим сайтам навіть можуть пробачити якісь незначні “косяки”. Тобто простого ресурсу прилетить фільтр, а трастовий отримає поблажливість.

Раніше трастові сайти без проблем брали в різні каталоги. Типу того ж Яндекс.Каталогу або його аналогів. Зараз потреба в таких штуках відпала, але Яндекс вже викотив нову систему – Радар. У топ потрапляють найпопулярніші і трастові сайти.

Як визначити траст

Чіткого алгоритму визначення цього показника немає. Пошукові системи не розкривають своїх алгоритмів, тому оцінити траст того чи іншого проекту дуже складно. Достовірних даних дуже мало.

На щастя, є кілька онлайн-сервісів, які допомагають дізнатися траст сайту. Сервіси використовують певні формули, де враховуються раніше позначені змінні: кількість посилань, відвідуваність, швидкість завантаження, позиції в пошукових системах і т. д.

Достовірно це, сказати точно не можна. ПС розвиваються, тому актуальність цих даних може залишатися під питанням. Але ви все одно можете оцінити свій проект:

  • XTool

Простий сервіс російською мовою. Допомагає визначити показник трасту сайту. Досить зайти, ввести потрібний URL і клікнути на кнопку “Перевірити”. Для ознайомлення доступні 12 вкладок з інформацією по сайту. Там є і про посилання, і про відвідуваність, і про інші фактори, які беруть участь у розрахунку трасту.

  • CheckTrust

Ще один сервіс, який може допомогти в аналізі трасту ресурсу. Працює точно за таким же принципом, що і попередній – зайшли, ввели посилання, клікнули по кнопці. Тут є обмеження в 500 перевірок, але цього буде достатньо для більшості користувачів – тих, кому не треба перевіряти за кілька тисяч адрес щодня.

Якщо ж вам буде недостатньо 500 безкоштовних перевірок, то ви можете сплатити щомісячний тариф. Найдешевший – 960 рублів в місяць. Передбачає 10 000 перевірок. Є і більш дорогі тарифи.

Як підвищити траст

Конкретного керівництва до дії ніде немає. Кожні рекомендації індивідуальні, все зводиться до підвищення якості самого сайту і його посилальної маси.

Якщо ви просуваєтеся за допомогою посилань, потрібно все робити акуратно і красиво. Стежити, щоб не було зайвих посилань з яких-небудь смітників і т. д.

Пошукові системи цінують саме якісні сайти. Ті, що несуть користь для людей. Саме тому вам варто приділити цьому особливу увагу. Чим зручніше сайт, тим вище його траст. А чим вище траст, тим краще позиції і більше трафіку.

Тепер поговоримо про фактори якості більш докладно. Всі вони дуже важливі для визначення якості проекту.

Ресурс повинен мати хорошу зрозумілу структуру. Чим зрозуміліше структура, тим краще поведінкові фактори.

Дизайн сайту повинен бути приємним і зручним. Користувач повинен відчувати себе комфортно, перебуваючи на сторінках ресурсу. Жодних відштовхують кольорів і шрифтів, агресивної реклами або чогось, що може спровокувати вашого гостя піти.

Якщо ми говоримо про інформаційні проекти, то тут важливо не тільки якість контенту, але і його оформлення. Якщо ваш текст нагадує просто полотно, навіть без банального поділу на абзаци, то користувач, швидше за все, не стане його читати.

Раніше бувалі вебмастери радили додавати картинки в статті. Зараз цей варіант працює, але з невеликим доповненням – додавати варто тільки ті картинки, які дійсно потрібні в статті.

Підійдуть скріншоти якихось незрозумілих моментів. Так користувач зможе більш правильно прийняти ту інформацію, яку ви йому даєте.

Можна додати всякі інформативні блоки типу “Важливо”, “Увага” і т. д. Вони також допомагають концентрувати увагу користувача на потрібній інформації.

Загалом, інформація повинна подаватися в зручному і цікавому вигляді. Якщо все зробити правильно, то користувачі будуть затримуватися на прочитання, а це підвищить поведінкові фактори і траст.

Не забувайте, що велика кількість посилань з вашого проекту неминуче веде до зниження рівня трасту. Тому якщо ви заробляєте на розміщення орендних або вічних лінків, то краще робити це помірно. Про це я вже говорив на початку статті, але зараз я особливо сильно акцентую вашу увагу.

Багато посилань на неякісні сайти – зниження показників трасту, фільтри або навіть виключення з видачі.

Як кажуть, робіть добре, і буде все добре. Якщо проект дійсно цікавий, то рівень трасту буде високим.

Висновок

Я сподіваюся, що ця інформація допоможе вам зрушити з мертвої точки і поліпшити показники своїх проектів. А чим краще ці показники, тим вище ресурс буде в пошуку.

Також високий рівень трасту дозволить вам більше заробляти на розміщенні посилань. В основному вебмастери купують лінки саме з трастових незаспамленных проектів. Інші варіанти їх цікавлять вкрай рідко.

З високим рівнем трасту ви можете не боятися, що за будь-чих від пошукачів прилетить фільтр. До таких проектів відносяться більш лояльно, тому ви можете спати спокійно.

Загалом, хороший траст може бути запорукою успішної вебмастерской діяльності. І якщо вам цікава ця тема, але ви ще на початковій стадії, я рекомендую вам звернути увагу на курс для вебмайстрів від Василя Блінова – автора цього блогу.

Курс представлений у вигляді покрокового навчання усіх основ створення інформаційних проектів. Василь розповідає про всі нюанси, ділиться секретами і палить фішки. Після проходження кожного уроку ви повинні будете виконувати домашні завдання. Доступ до наступних уроків дається тим, хто успішно виконує завдання.

Також ви можете розраховувати на консультації від самого Василя або інших, більш досвідчених учнів. Переходьте за посиланням вище для отримання більш детальної інформації.

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.